دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

راهنمای خرید رینگ لایت؛ چه رینگ لایتی بخرم؟

راهنمای انتخاب
راهنمای خرید رینگ لایت؛ چه رینگ لایتی بخرم؟

هرچه در زمان جلوتر می‌رویم استفاده از ابزار تکنولوژی به یک بخش رایج‌تر از زندگی ما تبدیل می‌شود. یکی از محبوب‌ترین این ابزارها که امروزه در بخش‌های مختلفی نیز کاربرد دارد رینگ لایت است. این وسیله نورپردازی خاص و جالب که جای خود را در بسیاری از مشاغل جهت تولید محتوای تصویری باز کرده، تبدیل به یک موج همه‌گیر شده و تقریباً همه به دنبال خرید یک رینگ لایت هستند. اما آیا هر رینگ لایتی کارآیی مناسبی برای هرکاری دارد؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود، این مطلب را درباره راهنمای خرید رینگ لایت دنبال کنید.

ویژگی‌های رینگ لایت باکیفیت

در دنیای تولید و عرضه امروزه، محصولات در درجات کیفیتی مختلفی تولید می‌شوند؛ اینکه کدام برند و مدل ارزش خرید را دارد؟ تبدیل به دغدغه بسیاری از افراد شده است. با گسترش تعداد برندها و همچنین عرضه کنندگان، شناسایی محصول باکیفیت کاری سخت‌تر نیز شده است. با این حال یک روش کلی برای تشخیص جنس باکیفیت از بنجل، آشنایی با ویژگی‌های یک محصول درجه یک است.

در این مقاله راهنمای خرید رینگ لایت، سعی شده با توضیحات مفصل و کاملی که درباره جنبه‌های مختلف یک رینگ لایت باکیفیت وجود دارد، شما را در انتخاب و خرید یک محصول مقرون بصرفه و کاربردی راهنمایی کنیم. ویژگی‌های رینگ لایت عبارتند از:

1.    داشتن گیره نگه دارنده (هولدر)

مهمترین و اصلی‌ترین ویژگی که یک رینگ لایت باید داشته باشد این است که مجهز به هولدر برای نصب آینه، گوشی و یا دوربین باشد. چون در بیشتر موارد از رینگ لایت برای فیلمبرداری و عکاسی استفاده می‌شود بسیار مهم است که بتوان دوربین و یا گوشی را بر روی آن نصب کرد تا در زاویه دقیق و مکانی درست در وسط رینگ لایت قرار بگیرد.

داشتن گیره نگهدارنده یا هولدر
هولدر برای یک رینگ‌لایت مزیت مهمی به شمار می‌رود زیرا فیلمبرداری و عکسبرداری را برای شما آسان می‌کند.

قرار گرفتن دوربین در وسط رینگ لایت هم کار ثابت نگه داشتن آن را برای ساخت انواع محتوا راحت می‌کند و هم نور یکدستی بر روی سوژه تابیده و با بهترین زاویه توسط دوربین ثبت می‌شود.همچنین امکان نصب آینه به شما کمک می‌کند تا در هنگام ضبط محتواهای آموزشی مخصوصاً برای میکاپ آرتیست‌ها، یک پیش نمایش از آنچه توسط دوربین ضبط می‌شود را در مقابل خود داشته باشید و با دقت بیشتری فرآیند کار خود را انجام دهید.

2.    قابلیت تنظیم شدت نور

یک رینگ لایت باکیفیت باید قابلیت تنظیم شدت نور را داشته باشد. مهمترین نکته‌ای که در این راهنمای خرید رینگ لایت به آن اشاره می‌شود نیز قابلیت تنظیم شدت نور است.

قابلیت تنظیم شدت نور رینگ لایت
با این قابلیت شما می‌توانید با رینگ لایت خود همانند یک نور شاخه‌ای حرفه‌ای عکاسی کنید.

اینکه بتوان نور عکاسی، فیلمبردازی یا نورپردازی در هنگام کار را متناسب با نیاز تنظیم کرد، یک قابلیت ضروری شمرده می‌شود. در بعضی شرایط نور طبیعی محیط خوب است و از رینگ لایت فقط برای رفع سایه‌های اضافی استفاده می‌شود، که نیازمند به نور زیادی نیست؛ در طرف مقابل در هنگام عکاسی در شب با نور کم، برای جبران کمبود نور محیط باید نور بیشتری را بتوان تامین کرد؛ به‌همین‌دلیل است که یک رینگ لایت با قابلیت تنظیم شدت نور به شما در موقعیت‌های مختلف کمک خواهد کرد.

رینگ لایت میکاپ چی بگیرم؟ معرفی بهترین رینگ لایت آرایشگاهی

مقاله مرتبط: رینگ لایت میکاپ چی بگیرم؟ معرفی بهترین رینگ لایت آرایشگاهی

3.    قابلیت تنظیم زاویه و ارتفاع

معمولاً وقتی از رینگ لایت‌های باکیفیت در راهنمای خرید رینگ لایت صحبت می‌کنیم، اشاره ما به رینگ لایت‌هایی با قابلیت تنظیم در هر زاویه و موقعیتی است. اینکه بتوان ارتفاع و زاویه تابش نور را تغییر داد یک ویژگی اساسی است که به شما کمک می‌کند برای سوژه‌های کوتاه یا بلند، مشکل تامین نور را نداشته و بتوانید بدون تلاش خاصی، در هر فضا و موقعیتی بهترین نورپردازی را انجام دهید.

قابلیت تنظیم زاویه و ارتفاع رینگ لایت
با تنظیم زاویه و ارتفاع رینگ‌لایت می‌توانید از هر سوژه‌ای در هر جهتی عکاسی کنید.

4.    قابلیت تنظیم دمای نور

هر فردی برای عکاسی و یا ساخت کلیپ و محتوای خود، دستورالعمل و برنامه ریزی خاصی دارد. برخی علاقه‌مند به نور مهتابی و برخی دوستدار نور آفتابی هستند. برخی نیز تعادل بین این دو را می‌پسندند و ترجیح می‌دهند ترکیبی از هر دو نور را در کار خود ارائه دهند. اینجاست که رینگ لایت انتخابی شما باید قابلیت تنظیم دمای نور را داشته باشد.

اینکه بتوان از نور گرم به سرد رفت و یا یک ترکیب مناسب از هردو را در هنگام نورپردازی داشت، یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که یک رینگ لایت می‌تواند داشته باشد. با این قابلیت دیگر نیازی به تهیه لامپ‌های آفتابی و مهتابی جداگانه نیست و می‌توان با یک رینگ لایت از پس هر خواسته‌ای برآمد.

5.    کنترل از راه دور

تقریباً یکی از نیازهای امروزه افراد از ابزار تکنولوژی داشتن قابلیت کنترل از راه دور است. در این راهنمای خرید رینگ لایت نیز یکی از ویژگی‌های اساسی در نظر گرفته شده برای رینگ لایت باکیفیت داشتن کنترل از راه دور است. به وسیله این قابلیت می‌توان براحتی رینگ لایت را از فاصله‌ای دورتر نیز تنظیم کرد و به حالت دلخواه درآورد.

کنترل از راه دور رینگ لایت
کنترل از راه دور به شما کمک می‌کند که در یک ست عکسبرداری شلوغ نیاز به جابجایی مدوام نداشته باشید و به راحتی پروژه خود را پیش ببرید.

6.    استقامت کافی

رینگ لایت وسیله‌ای است که اغلب برای نصب گوشی و دوربین در وسط آن استفاده می‌شود تا همزمان هم به عنوان منبع نور و هم سه پایه برای کاربر عمل کند. حال اگر این وسیله استقامت کافی را برای تحمل وزن دوربین یا گوشی نداشته باشد، خسارت‌های سنگینی را در صورت سقوط و واژگونی به بار می‌آورد. به همین دلیل مهم است که در هنگام خرید رینگ لایت از میزان استقامت و تحمل وزن آن اطمینان حاصل کنید.

نور در تصویر حرف اول را می‌زند؛ نور خوب باعث می‌شود تا ما تصاویر و ویدیوهای باکیفیت‌تری داشته باشیم و نبود نور کافی و عدم نورپردازی به کیفیت عکس و ویدیوهای ما آسیب می‌زند. رینگ لایت‌ها از محبوب‌ترین ابزار نورپردازی هستند که در سایز و مدل‌های متنوعی طراحی و تولید شده‌اند و برای عکاسی و فیلمبرداری در موقعیت‌های مختلف مانند آرایشگاه‌ها، عکاسی صنعتی، عکاسی پرتره، برای بلاگرها و جهت تولید محتوا سوشال مدیا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی رینگ لایت های  برتر در سال 1401

مقاله مرتبط: معرفی رینگ لایت های برتر در سال 1401

انتخاب رینگ لایت بر اساس کاربرد

در این بخش از راهنمای خرید رینگ لایت به موضوع انتخاب رینگ لایت برحسب نیاز و کاربرد آن می‌پردازیم. رینگ لایت‌ها جز معدود ابزار نورپردازی هستند که در شاخه‌های زیادی کاربرد دارند و تنها محدود به عکاسی و فیلمبرداری نمی‌شوند. در ادامه به معرفی کاربردهای رینگ لایت می‌پردازیم.

رینگ لایت برای آرایشگاه

در دنیایی که کیفیت و رقابت حرف اول را در بسیاری از مشاغل می‌زند، برای یک آرایشگر و میکاپ آرتیست نیز بسیار مهم است که نتیجه نهایی کار خود را به بهترین شکل ارائه بدهد. حتی اگر شخصی بالاترین مهارت را نیز داشته باشد، اگر دید خوبی به کار خود نداشته باشد، نتیجه نهایی می‌تواند فاجعه بار شود.

رینگ‌لایت برای آرایشگاه
داشتن یک رینگ‌لایت با کیفیت در سالن آرایشی خود کیفیت کارتان را چندبرابر می‌کند.

استفاده از رینگ لایت میکاپ به آرایشگر کمک می‌کند که بهترین تنال رنگ و مناسب‌ترین میکاپ برای هر شخص را شناسایی و پیاده کند. نقص‌ و ایراداتی که در نور کامل به چشم می‌خورد را بهتر پیدا و رفع کند و همچنین در پایان کار، عکس‌های ژورنالی باکیفیت‌تری بگیرد.

رینگ لایت بلاگری

تاثیر نور مناسب در هنگام تصویربرداری بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه افرادی که با دوربین سروکار دارند می‌دانند که برای داشتن نتایجی بهتر نیاز به منبع نور مناسب دارند. برای بلاگرها نیز این قضیه بسیار صادق است. یک منبع نور مناسب به شما کمک می‌کند تا جلوه‌هایی را که می‌خواهید برجسته کنید، سایه‌ها را کم و زیاد کنید و حس و حال ویدیوهای خود را با موضوع آن مطابقت دهید.

رینگ‌لایت بلاگری
انتخاب یک رینگ‌لایت حرفه‌ای برای بلاگرها از اولین و مهم‌ترین قدم‌های شروع کار محسوب می‌شود پس باید در انتخاب آن دقت کرد.
بهترین رینگ لایت بلاگری؛ معرفی 5 رینگ لایت برای بلاگرها

مقاله مرتبط: بهترین رینگ لایت بلاگری؛ معرفی 5 رینگ لایت برای بلاگرها

رینگ لایت برای تولید محتوا

کیفیت محتوایی که هر شخص ارائه می‌دهد در میزان بازدید و گیرایی محتوا بسیار موثر است. داشتن نور مناسب برای ضبط کلیپ‌ها متنوع در شرایط متفاوت به شما کمک می‌کند تا محتواهایی جذاب‌تر، باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر داشته باشید. هر چقدر در نورپردازی حرفه‌ای‌تر شوید، نتایجی بهتری را نیز بدست می‌آورید. به همین دلیل است که رینگ لایت عصای دست تولیدکنندگان محتواست.

رینگ‌لایت تولید محتوا
شما می‌توانید بجای هزینه‌های سنگین برای خرید نورهای مختلف از چند رینگ‌لایت در کار خود استفاده کنید.
بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا؛ معرفی محبوب‌ترین مدل‌ها

مقاله مرتبط: بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا؛ معرفی محبوب‌ترین مدل‌ها

رینگ لایت برای سلفی گرفتن

سلفی گرفتن برای برخی افراد تبدیل به یک روتین روزمره شده و بخشی از فعالیت تبلیغاتی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها را هم در بر می‌گیرد. با اینحال در شرایط محیطی مختلف، شدت نورهای متفاوتی وجود دارد که می‌تواند گرفتن یک سلفی خوب و بی نقص را سخت کند. به همین دلیل است که یکی از محبوب‌ترین رینگ لایت‌ها، رینگ لایت‌های سلفی هستند.

رینگ لایت برای سلفی گرفتن
اگر شما در جایی باشید که منبع نور کافی وجود نداشته باشد یک رینگ‌لایت سلفی جمع‌وجور می‌تواند بسیار به شما در گرفتن عکس‌های زیبا کمک کند.

رینگ لایت برای عکاسی پرتره

یک نور ضعیف یا نور بیش از حد شدید به‌راحتی کار یک عکاس را خراب می‌کند. رینگ لایت‌ها در دسته ابزار نورپردازی بهترین نوری را که یک عکاسی به آن نیاز دارد تولید می‌کند. با تنظیم زاویه صحیح یک رینگ لایت در هنگام عکاسی پرتره، نه تنها سایه‌ها اضافی و ایرادات ناشی از آنها حذف می‌شود بلکه می‌توان با کنترل دمای نور، تاثیرات متفاوتی را در قاب دوربین ثبت کرد.

رینگ لایت برای عکاسی پرتره
رینگ‌لایت یک ابزار فوق‌العاده برای عکاسی پرتره محسوب می‌شود چرا که یک نور ثابت و یکدست را به سوژه شما می‌تاباند.
رینگ لایت برای عکاسی پرتره چی بخرم؟

مقاله مرتبط: رینگ لایت برای عکاسی پرتره چی بخرم؟

رینگ لایت برای عکاسی صنعتی

معرفی صحیح و عکاسی خوب از یک محصول همان قدم طلایی است که به شما در فروش بهتر کمک می‌کند. داشتن یک رینگ لایت خوب برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی این امکان را می‌دهد که با تهیه یک نور عالی بر روی سوژه، بهترین ویژگی‌های آن را برجسته کنید تا خود محصول کار تبلیغات را با زیبایی ثبت شده در عکس، انجام دهد.

رینگ لایت برای عکاسی صنعتی
انتخاب یک رینگ‌لایت با کیفیت برای شروع کسب‌وکار کوچکتان می‌تواند شما را چندپله از رقبایتان جلو بیندازد.

رینگ لایت پزشکی

در صنعت پزشکی و دندان پزشکی رینگ لایت‌ها به ابزار بسیار کاربردی تبدیل شدند. در هنگام جراحی‌ها و همچنین ترمیم دندان، رینگ لایت با نور یکنواخت و ملایمی که دارد، دید مناسبی را برای جراح فراهم می‌کند تا با دقت بیشتری کار خود را انجام دهد. همچنین در عکاسی‌های بعد از عمل زیبایی استفاده از رینگ لایت در زیباترین به نظر رسیدن نتیه کار بسیار موفق عمل کرده است.

رینگ لایت پزشکی
رینگ‌لایت‌ها در زمینه پزشکی می‌توانند با مدل‌ها و کاربردهای گوناگون استفاده شوند.

جشنواره عکس نورنگار

رینگ لایت چه انواعی دارد؟

بعد از بررسی ویژگی‌های رینگ لایت باکیفیت و معرفی کاربردهای آن به معرفی انواع رینگ لایت می‌پردازیم. در این راهنمای خرید رینگ لایت با بررسی جنبه‌های مختلف یک رینگ لایت شما را برای خریدی مناسب با نیازتان راهنمایی می‌کنیم. اینکه چه نوع رینگ لایتی به درد کار شما می‌خورد و کارآیی هرکدام چیست را در این بخش بررسی خواهیم کرد.

رینگ لایت گوشی

رینگ لایت گوشی به رینگ لایتی گفته می‌شود که در ابعاد بسیار کوچک نسبت به رینگ لایت‌ها معمول است و بر روی دوربین سلفی و یا دوربین پشتی گوشی نصب می‌شود و نور مورد نیاز برای عکاسی سلفی و یا عکاسی از نزدیک با گوشی را فراهم می‌کند. این رینگ لایت‌ها که در سایزهای 6 تا 8 سانتی‌متری تولید می‌شوند یک همراه سبک برای شما در سفرها و ماجراجویی‌هایتان است.

رینگ لایت گوشی
رینگ‌لایت‌های گوشی می‌توانند یک یار همیشگی برای شما در سفرهایتان باشند.
بهترین رینگ لایت های گوشی کدام است؟ نقد و بررسی جامع نورنگار

مقاله مرتبط: بهترین رینگ لایت های گوشی کدام است؟ نقد و بررسی جامع نورنگار

رینگ لایت رومیزی

رینگ لایت‌ها رومیزی با قابیلت نصب بر روی یک میز و یا کانتر ساخته شده‌اند. این رینگ لایت‌ها که به نسبت رینگ لایت‌های گوشی سایز بزرگتری دارند، با داشتن هولدر، امکان نصب گوشی و آینه را برای شما فراهم می‌کنند. این رینگ لایت‌ها برای عکاسی سلفی، تولید محتوای آموزشی و همچنین تولید محتوا توسط میکاپ آرتیست‌ها مناسب هستند. استقامت این مدل رینگ لایت به نسبت رینگ لایت پایه ثابت کمتر است و بیشتر آنها تحمل وزن دوربین را ندارند و بیشتر مناسب استفاده برای تلفن‌های همراه هستند.

رینگ‌لایت رومیزی
شما می‌توانید از رینگ‌لایت‌های رومیزی برای مطالعه و ویدیوهای لایو خود نیز استفاده کنید.

رینگ لایت پایه دار

پرکاربردترین و بهترین نوع رینگ لایت رینگ لایت‌ها پایه ثابت هستند. این رینگ لایت‌ها که معمولاً با سه پایه عرضه می‌شوند، در ابعاد مختلفی در بازار موجود می‌باشند و بسته به نیاز و بودجه شما با کیفیت‌های متنوعی می‌توان آنها را تهیه کرد. در این راهنمای خرید رینگ لایت، پیشنهاد ما به شما خرید این مدل رینگ لایت است.

رینگ‌لایت پایه‌دار
رینگ‌لایت‌های پایه‌دار به دلیل کارایی و کاربرد بسیاری که دارند این روزها بسیار محبوب شده‌اند.

بهترین سایز رینگ لایت کدام است؟

حال که به بخش‌های پایانی این راهنمای خرید رینگ لایت رسیده‌ایم وقت معرفی بهترین سایز رینگ لایت است. همانطور که پیشتر نیز گفته شد بسته به کار و نیازی که شما به یک رینگ لایت دارید اندازه‌ای که بهتر است تهیه کنید نیز متفاوت است. بطور مثال برای آرایشگاه‌ها، دندانپزشکی و همچنین عکاسی پرتره بهترین سایزها، رینگ لایت‌هایی با قطر 40 تا 45 سانتی متر هستند.

در حالیکه اگر قصد دارید برای تولید محتواها در محیطی بزرگ و یا عکاسی‌های مدلینگ و قدی سرمایه گذاری کنید، رینگ لایت‌ها سایز 50 سانتی متر به بالا انتخاب مناسب شماست. در حالت کلی کاربردی‌ترین سایز رینگ لایت معمولاً بین 35 تا 45 سانتی متر است، با این حال بسته به اینکه تا چه فضایی را می‌خواهید نورپردازی کنید و به چه میزان نور احتیاج دارید، این اندازه می‌تواند بزرگتر یا کوچکتر شود.

بهترین سایز رینگ لایت کدام است؟ راهنمای جامع انتخاب

مقاله مرتبط: بهترین سایز رینگ لایت کدام است؟ راهنمای جامع انتخاب

مطمئن‌ترین روش خرید رینگ لایت باکیفیت

به‌صرفه‌ترین کار در هنگام خرید یک وسیله که قرار است برای مدت زمان طولانی و در ساعات زیادی از آن استفاده کنید، انتخاب یک محصول باکیفیت از یک فروشگاه معتبر است. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی نورنگار با سابقه درخشان در عرضه انواع محصولات باکیفیت عکاسی و نورپردازی، یک انتخاب مطمئن برای عزیزانی است که می‌خواهند خریدی امن و قابل اطمینان داشته باشند و با تنوع محصول بسیار بالا برای هر سلیقه و بودجه‌ای، امکان تهیه بهترین‌ها را برای شما فراهم کرده است.

جشنواره عکس نورنگار

سخن پایانی

در هنگام خرید یک محصول آشنایی با ویژگی‌های آن به شما در یک انتخاب صحیح بسیار کمک می‌کند. در این راهنمای خرید رینگ لایت نیز سعی شد با بررسی جوانب مختلف یک رینگ لایت و ارائه اطلاعاتی کامل، شما را برای یک خرید دقیق کمک کنیم. همچنین با عرضه و ارائه بهترین محصولات در فروشگاه نورنگار، خیال شما عزیزان را از تهیه باکیفیت‌ترین تجهیزات عکاسی و نورپردازی، راحت می‌کنیم. نورنگار همراه شما در ثبت بهترین لحظاتتان.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

12 دیدگاه
  • kamali65 گفت:

    من قبل از خوندن این مقاله، هیچی از رینگ لایت‌ها نمی‌دونستم
    و موقع انتخاب رینگ لایت خیلی گیج شده بودم.
    اما با کمک این مقاله، تونستم رینگ لایت مناسب خودم رو پیدا کنم
    و ازش تو عکاسی و فیلمبرداری استفاده کنم.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز
      خوشحالم که مقاله براتون کاربردی بوده سپاس از ثبت نظرتون 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *