021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

چگونه می‌توانیم یک عکاس خلاق باشیم؟

چگونه می‌توانیم یک عکاس خلاق باشیم؟

من به جز اینکه از کارهای ون‌گوگ خوشم آمد، بلکه تحت تاثیر نحوه حرف زدن او درباره هنرمند بودن قرار گرفتم. فکر می‌کنم او این علاقه را به گونه‌ای ابراز می‌کند که دنیا را به یک روش کاملا منحصر به فرد ببینید. همچنین از اینکه این هنرمند خصوصیت‌های مهم خلاق بودن را به سادگی بیان کرده است را هم خیلی دوست داشتم. امروز می‌خواهم راجع به استعداد او صحبت کنم و ببینم چه نکته‌هایی می‌توانم از زندگی او به دست بیاوریم که در فعالیت عکاسی به ما کمک کند.

 

1) با عمل کردن نداشتن اعتماد به نفس را از بین ببرید.

 

من عاشق این نقل قول هستم:

 

” اگر در درون خودتان صدایی را شنیدید که می‌گوید نمی‌توانید نقاشی کنید، شروع کنید به نقاشی کردن تا متوجه شوید این صدا به یکباره قطع می‌شود.”

 

عکاسی از آسمان

 

نداشتن اعتماد به نفس دشمن خلاقیت است و چیزی است که همه ما با آن روبرو می‌شویم. با این‌حال نداشتن اعتماد به نفس فقط وقتی می‌تواند ما را کنترل کند که ما به آن اجازه این کار را بدهیم و می‌توانیم با عمل کردن این مشکل را از سر راه خودمان برداریم.

 

بیشتر بخوانید: چگونه عکس‌های بد بهتر می‌شوند

 

2) در شب موقعیت‌های فعالیت عکاسی زیادی وجود دارد

 

 “من اغلب فکر می‌کنم که در شب زندگی بیشتری وجود دارد و نسبت به روز از رنگ‌های قوی‌تری برخوردار است.”

 

عکاسی از شب

 

من عاشق عکاسی از سپیده‌دم هستم ولی تعداد زیادی از عکس‌هایی که گرفته‌ام مربوط به قبل از سپیده‌دم در ساعت جادوئی آبی است که دنیا در حال ظهور از دل تاریکی مطلق است. سفر من به اسپانیا من را بیشتر به دل شب فرو برد و من در ساعت‌های عجیبی از شب بیدار شدم تا از ماه کامل بر روی اقیانوس، ستاره‌هایی که در آسمان شب قرار دارند و رنگ‌های غنی آسمان شب عکاسی کنم. شب و ابتدای روز شگفت‌انگیز هستند. مطمئنا مقداری دانش فنی برای گرفتن عکس‌های زیبا از شب لازم است ولی در صورتی که مهارت‌های ابتدایی را داشته باشید، اکتشاف رنگ‌ها، بافت‌ها و محیطی که در شب می‌توانید ببینید محصورکننده است.

 

مطالعه بیشتر: چگونه از ایزو بالا بیشترین بهره را ببریم؟

 

3) جادوی عجیب خلقت

 

 “نقاشی چیست؟ چگونه یک نفر نقاشی می‌کشد؟ راه نقاشی از بین یک دیوار آهنی می‌گذرد که بین چیزهایی که یک نفر می‌تواند احساس کند و چیزهایی که می‌تواند انجام دهد قرار گرفته است. چطور کسی می‌تواند از این دیوار عبور کند؟ از آنجایی که چکش زدن به این دیوار اصلا جواب نمی‌دهد به نظر من بهتر است کسی که می‌خواهد نقاشی بکشد بهتر است این دیوار را ابتدا ضعیف کند و سپس به صورت آهسته و با حوصله آن را تخریب کند.”

 

عکاسی از دریا

 

من عاشق این نقل قول هستم. این نقل قول برخی از جادوهای عجیبی که در امر خلاقیت موثر هستند را در کنار تلاش کردن برای انجام دادن کار را نشان می‌دهد. برخی اوقات من نمی‌دانم عکس‌هایم از کجا آمده‌اند. من فقط می‌دانم نقش من این است که خودم را نشان دهم و هنگامی که یک مشکل پیش می‌آید خودم را از بین آن بیرون بکشم و به حرکت کردن ادامه دهم.

 

4) هرگونه موفقیت با انجام دادن کارهای کوچک به دست می‌آید

 

“کارهای بزرگ یک‌دفعه انجام داده نمی‌شوند بلکه با یک مجموعه کارهای کوچک در کنارهم انجام داده می‌شوند.”

 

عکاسی از سایه ها

 

پیامی که این نقل‌قول به من می‌دهد این است که به سادگی نترسم! اجازه ندهم به کارهای بزرگی که می‌خواهم انجام دهم و یا هدف‌های بزرگی که می‌خواهم به آن‌ها برسم فکر کنم. بلکه به آرامی و بدون سروصدا بر روی چیزهای کوچکی که سرانجام تمام کار من، روز من و یا زندگی من را می‌سازند کار کنم.

 

5) توجه کردن به سوژه چیزی که هست را تغییر می‌دهد.

 

 “نگاه‌کردن به چیزهای مختلف برای زمان طولانی است که شما را پخته می‌کند و معنای عمیق‌تری به شما می‌دهد.

 

عکاسی از ابرها

 

هنگامی که به صورت عمیق به یک سوژه نگاه کنید، کم کم تبدیل به چیز دیگری می‌شود. ممکن است این سوژه با تخیلات، حافظه و فکرهای شما در هم آمیخته شود. تصور شما آن را از چیزی به چیز دیگر تبدیل می‌کند. یا ممکن است به این دلیل تغییر کند که هنگامی که به چیزی با دقت نگاه کنید، متوجه شکل‌های مختلف ، جزئیات منحصر به فرد و عناصر زیاد آن شوید. در این مواقع سوژه بیشتر از اینکه جزئی از یک دنیای کلی باشد، خودش تبدیل به یک دنیای کامل می‌شود.

 

6) همه نیاز داریم شجاع باشیم

 

“اگر شجاعت انجام هیچ‌کاری را نداشتیم، زندگی چه معنی‌ای داشت؟”

 

چگونه عکس خاص بگیریم

 

برخی مواقع باید این را در پیشانی خودم حک کنم. احساس می‌کنم زندگی‌ام نیاز به شجاعت بیشتری دارد. من مسیر متفاوت‌تری نسبت به بقیه انتخاب کرده‌ام، به همین دلیل می‎‌دانم این کار چطور خواهد بود. هنگامی که بر ترس غلبه می‌کنم و احساس شجاعت می‌کنم، متوجه می‌شوم که احساس فوق‌العاده‌ای نسبت به این کار دارم. برعکس هنگامی که در مقابل ترس تسلیم می‌شوم و شجاع نیستم، احساس خیلی بدی دارم. با این‌حال فقط تلاش کردن برای انجام دادن کارهای شجاعانه انرژی خلاقانه زیادی به من القاء می‌کند.

 

 “ماهیگیرها می‌دانند که دریا جای خطرناکی است و طوفان وحشتناک است ولی آن‌ها هیچ‌وقت این خطرات را دلیل کافی برای در ساحل ماندن نمی‌دانند.”

 

بیشتر بخوانید: پرسپکتیو را در عکاسی از اجسام رعایت کنید

 

7) عکس‌گرفتن مهم‌ترین کاری است که من می‌توانم انجام دهم

 

فکر نکنم به خاطر سنم باشد ولی علاقه من به عکس گرفتن، نسبت به وقت‌هایی که جوان‌تر بودم قوی‌تر است. شاید قوی کلمه درستی برای این حس نباشد. به نظرم علاقه به فعالیت عکاسی در من نسبت به همیشه ضروری‌تر است.

 

عکاس برتر

 

هنگامی که جوان‌تر بودم عکس گرفتن یک لذت عمیق بود، این کار بیشتر یک سرگرمی بود و خیلی پرماجرا بود. من عاشق همه کارها، پروژه‌ها و چیزهایی بودم که یاد می‌گرفتم ولی خاصیتی که پیر شدن دارد این است که چیزهایی که واقعا نیاز دارید و چیزهایی که غیرضروری هستند را واضح‌تر و واضح‌تر می‌بینید. من الان می‌خواهم زندگی خودم را با چیزهایی پر کنم که برای زندگی‌ام مهم‌اند. چیزهایی که باعث افتخارند و باعث می‌شوند تبدیل به یک آدم بهتر شوم. دوست دارم کارهایی انجام دهم که به من کمک‌ می‌کنند رشد کنم، یاد بگیرم و کمک کنند تا دنیا را از ابعاد زیبای جدیدی تجربه کنم.

 

8) ظاهر مهم نیست، همه ما از درون خلاق هستیم

 

“آیا چیزی که در درون ما هستند در ظاهر نیز دیده می‌شود؟ برخی آتش بزرگی در داخل روح خودشان دارند و هیچ‌کس نمی‌آید که خودش را با آن گرم کند و رهگذارن نیز چیزی به جز یک دود کوچک در بالای دودکش نمی‌بینند.”

 

آموزش عکاسی

 

من افراد زیادی را دیده‌ام که می‌گویند خلاق و یا هنری نیستند. با این‌حال علاقه زیادی به ساختن دارند و می‌خواهند جزء افرادی باشند که چیزی خلق می‌کنند. همین علاقه کافی است. همین آتش درون برای این‌که شما را به جایی برساند که نیاز دارید کافی است.

 

9) فعالیت عکاسی و خانواده ام تنها چیزی است که نیاز دارم

 

“… و سپس، من طبیعت، هنر و سفال‌گری را دارم. در صورتی که این‌چیزها کافی نیستند، دیگر چه چیزی کافی است؟

 

عکاسی

 

من اغلب با خودم فکر می‌کنم که چیزهای زیادی می‌خواهم( یک خانه بزرگ پر زرق‌وبرق یا ثروت زیاد) ولی در حقیقت تنها چیزی که می‌خواهم این است که بتوانم خودم باشم، بتوانم از چیزهایی که خوشحالم می‌کنند مثل فعالیت عکاسی لذت ببرم و بدون محدودیت زندگی کنم. ولی اگر می‌خواستم چیزهایی که برای شاد بودنم ضروری است را انتخاب کنم، طبیعت، فعالیت عکاسی ، خانواده و نور آفتاب را انتخاب می‌کردم. این‌ها برای اینکه بتوانم راضی باشم زیادی هم هستند.

 

10) هنگامی که به دنبال انجام دادن چیزهایی هستیم که دوست داریم، زندگی کامل است.

 

” من در حال جستجو هستم، من در حال تلاشم، من با تمام وجودم این کار را انجام می‌دهم.”

 

آموزش عکاسی

 

برای من این آزمون واقعی برای داشتن یک زندگی خوب است. آیا با تمام وجود این کار را انجام می‌دهیم؟ من دوست دارم فکر کنم خودم این‌گونه هستم و مانند خانواده، فعالیت عکاسی یک مجرای طبیعی برای زندگی است که می‌توانید با تمام وجود خودتان را وقف آن کنید. به همین دلیل دوست دارم این چیزها فکرهای خوبی را در ذهن شما ایجاد کنند که ایده‌هایی برای تمرین عکاسی به شما بدهند.

 

مطالعه بیشتر :هنر عکاسی چگونه به شما کمک می‌کند؟

 

عکاسی

 

دوست دارم در انتها از ون‌گوگ یک نقل‌قول بیان کنم که همیشه برای من به عنوان یک یادآور خوب بوده است:

 

 ” من همیشه درحال انجام دادن کارهایی هستم که هنوز نمی‌توانم انجام دهم تا بتوانم یاد بگیرم چطور آن‌ها را انجام دهم.”

 

بنابراین دلیلی وجود ندارد که کاری انجام ندهید. صرف نظر از جایی که هستید و چیزهایی که (هنوز) نمی‌دانید، زمان انجام دادن هرکاری همین الان است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *