دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

چگونه یک عکاس ورزشی خوش ذوق باشیم؟

تکنیک و ترفند
چگونه یک عکاس ورزشی خوش ذوق باشیم؟

عکاسی ورزشی هنر به تصویر کشیدن اتفاقات جذاب رویداد های ورزشی است. شاید با خودتان بگویید که این هم همان عکاسی است و تنها سوژه مورد نظر است که متفاوت است. اما باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. عکاسی ورزشی بخش های کاملا متفاوت و متمایزی از عکاسی معمولی دارد. خیلی از سوژه هایی که به آنها بر می خورید، تنها یک بار رخ می دهد و اگر دیر بجنبید هم تصویر رویاییتان را از دست می دهید، هم پول ارزشمندی که می توانستید به وسیله آن کسب کنید. عکاسی ورزشی هم همچون دیگر هنرها، دارای قواعد و اصولی است که اگر از افراد تازه کار و علاقه مند به این حوزه هستید بهتر است قبل از ورود به این حرفه با آنها آشنا شوید.

 

عکاس ورزشی

 

[relatedpost post = “124816”]

نکات مهمی که پیش از شروع باید بدانید

قبل از شروع کار این سوال را از خودتان بپرسید که چرا می خواهید وارد این حوزه شوید؟ آیا صرفا به جهت علاقه می خواهید این کار را انجام دهید یا اینکه فکر می کنید در حوزه عکاسی عملکرد بهتری نسبت به مابقی حوزه های عکاسی از خودتان نشان می دهید. بسیاری از افرادی که در حال حاضر مشغول به کار عکاسی ورزشی هستند، همان عکاسانی هستند که پس از سنجیندن عملکرد خود و ورود به این حوزه توانستند بیش از قبل بدرخشند. حال سوال دیگری که مطرح می شود این است، ورزش مورد نظر شما چیست؟ آیا شما می خواهید ورزش مورد علاقه خود را به عنوان معیار عکاسی تان انتخاب کنید؟

 

 

ورزش های بسیاری هستند که می توانند به عنوان نقطه شروع شما قرار بگیرند. ورزش هایی از قبیل اسب سواری، فوتبال، تنیس یا حتی اسنوکر. ولی این را هم در نظر داشته باشید که تصویر برداری از هرکدام از این ورزش ها سختی های مربوط به خود را دارد و البته که هرچقدر هم که سخت تر باشند، تصاویر خروجی نیز می توانند به نوبه خود درخشان تر به نظر بیایند. فارغ از موضوعات بیان شده این موضوع را هم در نظر بگیرید که ابزار های کمکی عکاسی هر ورزشی با دیگری متفاوت است. پس بهتر است قبل از تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز ابتدا ورزش مورد نظر خود را انتخاب کرده و البته که در این مورد با افراد کاربلد مشورت کنید.

 

چگونه یک عکاس ورزشی خوش ذوق باشیم؟

ببینید و دنبال کنید

بسیاری از افراد صاحب نظر و البته صاحب سبک در حوزه های مختلف بر این باورند که هرکسی که میخواهد در حوزه ای خاص حرفه ای شود ابتدا باید نمونه ها و موارد شناخته شده آن را ببیند و سعی کند آن موارد را خودش تکرار کند. این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که نه تنها در حوزه عکاسی، بلکه در بسیاری از حوزه ها افراد متخصص ابتدا کار خود را با کپی کردن و تقلید شروع کردند تا بلاخره توانستند به جایگاه حال حاضر برسند. پیشنهاد ما به شما هم همین است که ابتدا سعی کنید آثار برجسته این حوزه را ببینید تا هم از لحاظ زیبایی شناسی و هم نحوه انجام کار اطلاعات کسب کنید.

از موقعیت ها به نفع خود استفاده کنید

موقعیت در عکاسی همیشه یک عامل تاثیرگذار است که در صورت تغییر شرایط این تصاویر خروجی هستند که بهای این کار را می پردازند. همانطور که می دانید عکاسان خوش ذوق، افراد به شدت سحرخیزی هستند که برای یک موقعیت مناسب و گرفتن تصویر ناب، لحظه شماری می کنند. عوامل بسیاری در این امر دخیل هستند که قطعا مهم ترین آنها شرایط نوری است.

 

خیلی از عکاسان از تاریکی حراس دارند، چرا که می تواند منجر به نابودی عکس هایشان شود. اما آنهایی که در این امر تبحر دارند می دانند که چطور می توان حتی از این موقعیت های نامناسب به نفع خود استفاده کرد. به طور مثال کمبود نور همیشه عامل از بین رفتن بسیاری از تصاویر است، اما اگر پیش از ناامید شدن سعی کنید موقعیت را تحلیل کنید و دست به آزمون و خطا بزنید، شاید بتوانید در این شرایط هم تصویری را خلق کنید که در شرایط مناسب هم قابل تصویر برداری نباشد.

 

چگونه یک عکاس ورزشی خوش ذوق باشیم؟

 

تصاویر روایت محور

حتی با تصاویر هم می توان یک داستان خوب را روایت کرد. فقط باید بدانید چطور این کار را انجام دهید و این هنر عکاس است که می تواند یک روایت را در پس تصاویر خود ثبت کند. عکاسی صرفا شکار کردن لحظه های خاص و ناب نیست بلکه در بسیاری از اوقات مسائل برجسته تری وجود دارند. مثلا موقعیتی را در نظر بگیرید که در آن مسئول تصویر برداری از مسابقات اسب سواری هستید. خب این یک موقعیت عالی برای روایت یک داستان است. از رخداد های مختلف گرفته تا ثبت لحظات حساس بازی که در آن اسب سواران برای کسب مقام اول رقابت می کنند و از یک دیگر جلو میزنند.

 

همیشه آماده بهترین موقعیت ها باشید

همچون یک دروازه بان که آماده هر موقعیت حساسی است، شما نیز قطعا در هر لحظه باید منتظر موقعیتی باشید که می توانید در آن اثری هنری بگیرید. این موقعیت ها می آیند و می روند و این را ملکه ذهن خود کنید که هر لحظه ای که در آن هستید می تواند مهم ترین لحظه باشد. هیچ عکاسی نتوانسته اتفاقی یا به قول معروف الابختکی تصاویر ناب و درجه یک ثبت کند، بلکه تمامی آثار خوب و برجسته همان هایی هستند که افراد با سلیقه و علاقه مند زمان زیادی از وقت خود را برای بدست آورد آنها صرف کرده اند.

 

چگونه یک عکاس ورزشی خوش ذوق باشیم؟

 

خودتان را تجهیز کنید

مطمئنا مهم ترین و اولین چیزی که برای عکاسی به ذهنتان خطور می کند، دوربین است. دوربین یک عکاس دقیقا حکم سلاح یک شوالیه را برای او دارد. بدون داشتن دوربین مناسب قطعا این عکاس در نبرد خود شکست می خورد. اما دوربین تنها چیزی نیست که یک عکاس به آن احتیاج دارد. یک دوربین خوب را یک لنز خوب توصیف می کند.

 

پس یادتان باشد همانقدر که برای خرید دوربین خود حساسیت به خرج می دهید همانقدر و حتی بیشتر برای خرید لنز دوربین خود وقت بگذارید، چرا که در زمان عکاسی به خوبی برایتان جبران خواهند کرد. در کنار دوربین عکاسی و لنز مربوط به آن، این سه پایه مناسب است که این مثلث را تکمیل می کند. یک سه پایه خوب نه تنها از لرزش های ناشی از سنگینی دوربین جلوگیری می کند بلکه باعث می شود در طولانی مدت کمتر خسته شده و وقت بیشتری را صرف عکس برداری کنید. جدا از موارد گفته شده، موارد دیگری چون کیف دوربین و مونوپاد هم هستند که از ابزار های مهم تصویر برداران محسوب می شوند.

عکاسی هنر زمانبر و نیازمند حوصله ایست ولی اگر صبور باشید و برای کار خود زمان اختصاص دهید قطعا از نتیجه آن خرسند و خوشحال خواهید بود، چرا که در این کار، این تصویر شماست که مهارت شما را توصیف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *