دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چگونه جایی برای عکاسی در نزدیکی خودمان پیدا کنیم؟

تکنیک و ترفند
چگونه جایی برای عکاسی در نزدیکی خودمان پیدا کنیم؟

امروزه پرطرفدارترین و فوتوژنیک ترین مقصدهای مسافرتی  همیشه مشهورترین آنها نیست و اغلب منحصر به فرد ترین و بکرترین مناطق است و فقط نیاز به عکاس های مناسب دارند تا آنها را به جهانیان نشان دهند.

شما لازم نیست که به نیمی از جهان سفر کنید تا بفهمید که چگونه میتوانید محلی در نزدیکی خود برای عکاسی پیدا کنید، این مکان ها در همه جا وجود دارند ، غالباً در حیاط خانه های ما، ولی برای یافتن آنها فقط کمی تحقیق و خلاقیت لازم است. در اینجا چند نکته برای شروع کار آورده شده است.

وب سایت هایی که به شما کمک می کنند مکان هایی را برای عکس گرفتن در نزدیکی خود پیدا کنید.

برای شروع جستجو، بیشتر عکاسان به اینترنت روی می آورند (احتمالاً به همین دلیل است که شما این مقاله را می خوانید). وقتی در موتور جستجو “مکانهایی برای عکسبرداری در نزدیکی من”  را سرچ می کنید ، اطلاعات زیادی خواهید دید ، اما باید بدانید که در کجا جستجو کنید. در اینجا چندین نقطه شروع عالی وجود دارد.

ShotHotspot

این یک منبع  اطلاعات رایگان است که تصاویر را از سراسر وب جمع آوری میکند. شما به سادگی می توانید ، شهر یا منطقه ای را که می خواهید عکس های خود را آنجا بگیرید ، تایپ کنید و ShotHotspot نقشه ای را با مکان های شناخته شده برای عکس گرفتن در نزدیک شما نشان می دهد.اگر پایین تربروید عکس های گرفته شده در آن مکانها را مشاهده خواهید کرد.

از ویژگی های جستجوی پیشرفته برای بهبود جستجوی خود استفاده کنید ، مثلا کلمات کلیدی ، شعاع خاص در مورد مکانی که مایل به سفر در آن هستید یا نوع مکانی که به دنبال آن هستید را جستجو کنید.

PIXEO

PIXEO مانند ShotHotspot رایگان نیست ، اما با قیمت فقط 0.99 دلار در ماه عرضه میشود (حتی اگر سالانه بخرید هزینه ی ماهیانه کمتر از آن میشود).

اگر گاه به گاه مسافرت میروید و فقط در مکان های جدید به این سرویس نیاز دارید ، می توانید ماه هایی را که نیاز دارید پرداخت کنید.پس از ثبت نام ، به موتور جستجوی مکانهای عکاسی تأیید شده دسترسی پیدا خواهید کرد.

عکس خود را برای برنده شدن در چالش عکس ماهانه PIXEO به  library آنها اضافه کنید.

[relatedpost post = “87521”]

PeerSpace

می خواهید یک مکان رزرو کنید؟ به PeerSpace نگاه کنید. این یک موتور جستجو و بستر رزرو برای انواع واقعه ها از جمله عکاسی است. می توانید با میزبان ارتباط برقرار کنید ، عکس فضاهای آنها را مشاهده کنید و مکان مورد نظر خود را در یک وب سایت رزرو کنید.

تنها مشکل PeerSpace  این است که در حال حاضر فقط برای تعداد انگشت شماری از شهرهای بزرگ موجود است که 15 مورد از آنها در ایالات متحده است.

Google Earth

یک روش منحصر به فرد برای جستجوی مکان برای عکس گرفتن است زیرا در واقع می توانید اطراف منطقه مورد نظر خود را جستجو کنید. این یک ابزار مفید برای یافتن مکانهای طبیعی و منظره است.

گروه های فیس بوک

برای گروه های عکاسی محلی در منطقه خود در فیس بوک جستجو کنید و از مدیر بخواهید که شما را به گروه اضافه کند.

اینها می توانند اطلاعات زیادی در مورد مکانها و منابع عکاسی در منطقه به شما بدهند. میتوانید از آنها بخواهید که در این باره شما را راهنمایی کنند.

[relatedpost post = “126583”]

جستجوی مکان در اینستاگرام

اینستاگرام یکی دیگر از رسانه اجتماعی است که می تواند در جستجوی شما کمک کند. به سادگی نام شهر را با هشتگ جستجو کنید. اگر به دنبال مکان هایی در یک شهر هستید که  کمتر شناخته است و یا شهری است که نامش مشترک است اما در مکانهای مختلف وجود دارد، باید خاص تر جستجو کنید.

به عنوان مثال ، اگر شما در حال بازدید از فلورانس در ایتالیا هستید و به دنبال مکان هایی برای عکس گرفتن هستید ، احتمالاً نمیخواهید نتایج فلورانس  آلباما را ببینید. بنابراین ، به جای جستجوی  #Florence  یا #Florence_photography ، FlorenceItaly# را امتحان کنید.

پس از پیدایش نتایج ، حتماً هشتگ های مربوط را بررسی کنید  تا ببینید که آیا چیز دیگری که می تواند مفید باشد وجود دارد یا نه. ممکن است در ابتدا عکسهای عمومی و توریستی زیادی ببینید ، بنابراین از هشتگ هایی مانند FlorencePhotoshoot# استفاده کنید.

اینترنت همه چیز را نمیداند بنابراین بهتر است که گاهی کمی از دنیای مجازی فاصله بگیرید و به اطراف نگاه کنید چون ممکن است مکان مناسبی در کنار شما باشد که منابع آنلاین در مورد آن اطلاعات نداشته باشند.

اطراف را جستجو کنید

با ماشین یا پیاده به قسمت های جدید شهر بروید ، یا به  پارک ها و مکان های تفریحی مراجعه کنید تا فضاهای سبز منطقه خود را پیدا کنید.

بعضی از ما تمایل داریم که به مکان های تکراری برویم و اکثرا با اتومبیل رفت و آمد میکنیم که بسیاری از موارد را در طول مسیر از دست می دهیم. سعی کنید در طول مسیر به اطراف دقت کنید شاید موارد شگفت انگیزی ببینید که قبلا به آنها دقت نکرده اید.

از منطقه ی امن خود خارج شوید

اگر از پاتوق های خود خسته شده اید شاید وقت آن باشد که به مکان های جدید بروید.تغییر ژانر می تواند چشم شما را به سمت تکنیک ها و فرصت هایی که هرگز در نظر نگرفته بود باز کند و ممکن است با چشمان بازتر و ایده های جدید به مکان های قدیمی برگردید.

هنگامی که مکان عکاسی خود را پیدا کردید چه کار کنید؟

جدول برنامه ریزی عکاس

از آنجایی که شما هرگز در این مکان جدید نبوده اید ، احتمالاً تصوری درمورد وضعیت نوری آنجا ندارید.

شما میتوانید برای خود یک جدول درست کنید و در مورد بهترین مکان نور ، مکان هایی که احتمالاً سایه ها در آن قرار دارند و ساعت طلایی برای عکاسی در مورد مناطق مختلف را ثبت کنید و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

[relatedpost post = “118258”]

Mymaps

استفاده از mymaps در گوگل قدم بعدی در سفر به موقعیت مکانی عکاسی شماست.

می توانید نقشه ها را با ترسیم اشکال ، استفاده از نمادهای شخصی برای علامت گذاری مناطق و ذخیره مکان های مختلف در نقشه خود ، شخصی سازی کنید. همچنین می توانید نقشه ها را به اشتراک بگذارید(مثلا گروه فیس بوکی که برای عکاسی در آن عضو شده اید.)

از کارهای دیگران الهام بگیرید

px500 یکی از بزرگترین و متنوع ترین کاتالوگ تصاویر در جهان است. به سادگی یک کلمه کلیدی را در قسمت جستجو در بالای صفحه اصلی px500 تایپ کنید.شما صفحات نتیجه و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا خواهید کرد.این میتواند منبع الهام برای شما باشد.

در دنیا منتشر کنید

پس از اینکه یک عکس خوب در مکانی که تازه کشف کرده اید،گرفتید  پیش تر بروید و به همه نشان دهید! می توانید با استفاده از همان هشتگ هایی که در اینستاگرام با آنها جستجو کرده اید یا ارسال عکس به PIXEO یا px500 ، آن را به عکاسان دیگر نشان دهید.

اکنون مکان جدیدی برای چرخه ی عکاسی خود دارید و احتمالاً ایده های تازه ای نیز برای بازگشت به مکان های قدیمی خود دارید. اکنون زمان آن رسیده است که دوباره جستجو را برای مکان های جدیدتر ادامه دهید.

نویسنده : طاها اسکندری

1 Comment

  • hbbnmxxecf گفت:

    چگونه جایی برای عکاسی در نزدیکی خودمان پیدا کنیم؟ ⭐| نزدیک ترین جاها – مجله نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *