021-7356

چگونه با تلفن‌همراه خود، بهترین فیلم‌ها را بگیریم

چگونه با تلفن‌همراه خود، بهترین فیلم‌ها را بگیریم

اولین قدم برای فیلمبرداری با موبایل :تنظیمات خود را به خوبی بررسی کنید

دقیقا مانند زمانی که میخواهید عکس بگیرید، اولین قدم برای آغاز فیلمبرداری با موبایل ، بررسی و ایجاد تغییرات در تنظیمات برنامه پیش‌فرض دوربین تلفن همراه می‌باشد. برنامه دوربین و تنظیمات آن، با توجه به تلفن همراه، سیستم عامل و سخت‌افزار، متفاوت خواهد بود.

در نسخه‌های اخیر اندروید، برنامه دوربین گوگل نیز به صورت پیش‌فرض در دستگاه وجود دارد. برای این انتخاب، باید وضوح آثار خود را تا حد امکان افزایش دهید تا در صورت امکان، بتوانید پایدارسازی فیلمبرداری با موبایل را فعال کنید. شما میتوانید با انتخاب دکمه فهرست، به این تنظیمات دسترسی داشته باشید (سه خط افقی) و گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

در آخرین نسخه ارائه شده iOS، ابتدا باید تنظیمات را بارگذاری کرده، سپس دوربین را باز کنید. در اینجا میتوانید یک فرمت ضبط فیلم انتخاب کنید و دکمه قفل دوربین را روشن کنید. تنظیمات اخیر، با جلوگیری از تغییر دوربین برای آیفون‌های دو دوربینی، فیلم‌هایی شفاف را به کاربران ارائه میدهد.

فیلمبرداری 4K با موبایلبرخی از تنظیمات در هر دو سیستم عامل وجود دارند. مثلا 4K را در نظر بگیرید، یک فرمت ویدیویی با وضوحی بسیار بالا که حجم بسیاری از دستگاه شما را اشغال می‌کند. اگر می‌خواهید وضوح را به 4K افزایش دهید، ابتدای از داشتن فضای آزاد مناسب، اطمینان حاصل کنید. در اندروید میتوانید این مورد را در بخش تنظیمات و ذخیره سازی مشاهده کنید و در iOS، میتوانید آن را در تنظیمات، عمومی و حافظه iPhone پیدا کنید. اگر میخواهید در یک روز به مدت طولانی فیلمبرداری با موبایل انجام دهید، قبل از شروع حتما تلفن همراه خود را کاملا شارژ کنید و همچنین در صورت امکان، یک پاور بانک یا شارژر به همراه خود داشته باشید .

در کنار 4K، اکثر برنامه‌های پیش‌فرض دوربین، دارای حالت صحنه آهسته هستند، که میتوانند برای برخی صحنه‌ها، بسیار کاربردی باشند. در سیستم عامل اندروید، می‌توانید با باز کردن فهرست برنامه اصلی به آن دسترسی داشته باشید و در iOS، می‌توانید آن را از نوار پایینی در برنامه دوربین پیدا کنید.

در حالت صحنه آهسته، به تعداد فریم‌ها توجه داشته باشید: هرچقدر سرعت را آهسته‌تر کنید، تعداد فریم‌ها در هر ثانیه، بیشتر خواهند شد. با اینکه ممکن است این مورد برای صحنه فوق آهسته، مناسب باشد، فریم بر ثانیه بالاتر، سبب وضوح کمتر تصویر خواهد شد.

اگر نمی‌توانید در خود برنامه، فریم بر ثانیه را پیدا کنید، در اینترنت جستجو کنید، و با مقایسه فریم بر ثانیه و وضوح تصویر، تصمیم بگیرید. همچنین برای ثبت تصویر در حالت صحنه آهسته، به نور بسیار زیادی نیاز دارید، پس از تصویربرداری در محیط تاریک، اجتناب کنید.

آموزش فیلمبرداری با موبایل

[relatedpost post=”114937″]

نصب برنامه‌های دیگر

به علاوه برنامه دوربین که به صورت پیش‌فرض در دستگاه شما وجود دارد، برنامه‌های جانبی، ابزار عکاسی و ویرایش اضافی و همچنین افکت‌های ویژه‌ای برای فیلمبرداری با موبایل در اختیار شما قرار می‌دهند. در این قسمت می‌توانید برنامه‌های موردعلاقه ما را مشاهده کنید.

Quik (برای اندروید و iOS)، یک برنامه رایگان متعلق به GoPro. به شما در ویرایش تصاویر خود در تلفن‌همراه، به ترتیب کردن صحنه‌ها و تعویض آنها با یکدیگر، کمک میکند. اما ارزش حقیقی آن برای امری است که پس از ثبت فیلم انجام میشود: با این برنامه میتوانید محتوای اضافی را حذف کنید، صحنه‌ها را تنظیم کرده و به آنها موسیقی و نوشته اضافه کنید.

فیلمبرداری با موبایلبرای فیلم‌سازان حرفه‌ای و جدی‌تر، Filmic Pro (برای اندروید و  iOS) مدت‌هاست که یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب میشود، اما باید برای داشتن آن، 14.99 دلار پرداخت کنید. با این وجود، ارزش پول شما را خواهد داشت: این برنامه، ارائه دهنده سیستم کنترل دستی نوردهی، فوکوس و قابلیت های دیگر مانند رنگ زنده و تنظیمات روشنایی هنگام عکاسی میباشد. افکت‌های داخل دوربین مانند صحنه آهسته و تایم لپس را فراموش نکنید.

اگر Filmic Pro برای شما خیلی گران تمام می‌شود، می‌توانید برنامه 5.99 دلاری MoviePro را امتحان کنید (اما این یکی فقط برای سیستم عامل iOS ارائه شده است). مانند برنامه گران‌تر که قبلا به آن اشاره کردیم، کنترل دستی بسیار گسترده‌تری برای آثار شما ارائه میدهد. با MoviePro، میتوانید فوکوس، نوردهی، وایت بالانس، کیفیت فیلم و جزئیات دیگر را به سلیقه خود تنظیم کنید.

برخی برنامه‌های فیلمبرداری با موبایل حتی می‌توانند در ساخت فیلمی متفاوت نیز به شما کمک کنند. برای مثال، اگر می‌خواهید آثار Claymation goodness خلق کنید، برنامه Stop Motion Studio (برای اندروید و iOS) را امتحان کنید. این برنامه رایگان، رویاهای Stop Motion شما را به حقیقت تبدیل می‌کند و می‌توانید با استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای، از قابلیت‌های بیشتری نیز، برخوردار شوید.

البته حتی بهترین برنامه دنیا نیز نمی‌تواند به تنهایی پاسخگو باشد، شما در این امر، نقش مهمی را بازی می‌کنید. حتما از قوانین ابتدایی فیلمبرداری پیروی کنید: همیشه بیشتر از آن چیزی که نیاز دارید ثبت کنید تا بعدا بتوانید آن را برش دهید، و همیشه برای تمرین، فیلم‌های سمپل بگیرید (و انتخاب قاب، نور کافی و صدا را بررسی کنید). در آخر، برای دست یافتن به نتایج مطبوعی که به دنبال آن هستید، باید آزمایش کنید و برای آینده برنامه داشته باشید.

با تمرین کردن، حتما نتایج بی‌نظیری خواهید گرفت و آشنایی با کار، امری بسیار مهم است. بهتر است یک بعدازظهر را صرف تصویربرداری نکنید و پس از بازگشت متوجه شوید که اکثر صحنه‌های ثبت شده، غیرقابل استفاده هستند.

چگونه با موبایل بهتر فیلم بگیریم

[relatedpost post=”82035″]

بر روی ابزارهای فیلم‌سازی سرمایه‌گذاری کنید

قطعا فیلمبرداری با موبایل بیشتر از گرفتن یک عکس زمان می‌برد. این امر باعث می‌شود که ابزارآلات تلفن‌همراه مانند سه‌پایه، بسیار کاربردی‌تر شوند، مخصوصا اگر بخواهید فیلمبرداری با تلفن همراه خود را به صورت جدی‌تری دنبال کنید. خوشبختانه، تکنولوژی‌های بسیار زیادی وجود دارند که میتوانید از آنها کمک بگیرید-در اینجا چند ابزار برتر را به شما معرفی میکنیم.

گیمبال موبایلوقتی شروع به کار می‌کنید، مونوپاد محکم، جمع و جور و ارزان‌قیمت، یعنی Monopod Yunteng C188 را امتحان کنید، که با یک کنترل بلوتوثی بی‌سیم ارائه می‌شود و میتوانید با استفاده از آن، از فاصله دور، شروع به فیلمبرداری یا فیلمبرداری را متوقف کنید. با مدرن‌ترین دستگاه‌های اندرویدی و آیفون‌ها نیز، سازگار است. اگر میخواهید به صورت جدی‌تر بر روی فیلم‌سازی با تلفن هوشمند کار کنید، شاید بهتر باشد از یک گیمبال استفاده کنید. گیمبال نیز چرخش به طرفین را بسیار روان‌تر میکند. گیمبال DJI Osmo Mobile 2 Smartphone Gimbal ، یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد و برای اکثر مدل‌های تلفن همراه نیز، مناسب است.

[relatedpost post=”102123″]

میکروفن بویاصدا یکی دیگر از قسمت‌های بسیار مهم در پروسه فیلم‌سازی است. ممکن است میکروفون داخلی تلفن همراه شما، صداها را به خوبی دریافت نکند یا صدای باد یا دیگر صداها را کاهش دهد. اما، چندبار امتحان کرده و نتایج را مشاهده کنید. اگر احساس کردید که به ابزار صدای اضافی نیاز دارید، یک میکروفون مانند میکروفن های بویا کیفیت صدای شما را به طرز چشمگیری افزایش میدهد. یک میکروفون جانبی در برجسته‌سازی مکالمات بازیگران اصلی، تاثیر زیادی دارد و در عین حال، صدای پس زمینه را نیز، کاهش میدهد.

دقیقا مانند عکس، شما می‌توانید با اضافه کردن لنزهای بیشتر به تلفن همراه خود، فیلم‌های خود را تبدیل کنید و به آن افکت اضافه کنید. این لنزها به سادگی، قابلیت زوم یا زوایای پهن تر را به دوربین تلفن‌همراه شما اضافه میکنند. برای مثال، لنز Olloclip برای iPhone ، دارای 3 لنز می‌باشد: زوم، زاویه باز و فیش آی. با این وجود، این موارد فقط برای iPhone مناسب هستند، پس کاربران اندروید باید به دنبال ابزاری باشند که برای دستگاهشان مناسب باشد.

با این وجود که تجهیزات جانبی در بهبود فیلمبرداری با موبایل بسیار کاربردی هستند، محیط پیرامون شما نیز می‌تواند کیفیت فیلمبرداری شما را تقویت کند. مثلا برای ثابت نگه داشتن تلفن‌همراه خود، به دیوار تکیه بدهید، یا با تنظیم کردن چراغ رومیزی، افکت نوردهی غیرمعمولی به موضوع خود اضافه کنید. بخشی از راز ساختن بهترین فیلم با تلفن هوشمند، پیدا کردن زاویه‌ای متفاوت یا راهی برای فیلمبرداری از یک صحنه است که تابحال از آن استفاده نشده باشد. و برای اینکار، شما لزوما به تجهیزات جانبی سخت‌افزاری نیاز ندارید.

آموزش عکاسی و فیلمبرداری می‌تواند به شما کمک کند تا با تجهیزاتی که در اختیار دارید، عکس‌هایی را به ثبت برسانید که کیفیتی چندین برابر دارند. علاوه بر آموزش‌ تصویربرداری ، دانستن نکات مهم در ادیت و تدوین نیز به شما کمک شایانی خواهد کرد. آکادمی نورنگار با تکیه بر سال‌ها فعالیت تخصصی در این زمینه، انواع دوره‌های آموزش فیلمبرداری ، آموزش عکاسی، آموزش نورپردازی و سایر دوره‌های کاربردی را برگزار می‌کند. تمامی دوره‌های حضوری، آنلاین و دوره‌های ویدیوئی توسط برترین اساتید مشهور و باتجربه برگزار می‌شوند و همین امر باعث شده تا سطح کیفی دوره‌ها در بالاترین حد ممکن قرار بگیرد. ضمن استفاده از دوره ها، شما می‌توانید پس از پایان موفقیت‌آمیز خود، مدرک خود را دریافت کنید تا در صورت نیاز، از اعتبار این مدرک که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اعطا می‌شود، استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *