021-7356

نحوه آموزش عکاسی به کودکان

نحوه آموزش عکاسی به کودکان

 

یکی از راه‌های تقویت خلاقیت در کودکان، آموزش عکاسی است. هنر عکاسی باعث تقویت مهارت‌های مختلفی در کودک می‌شود و به آنها این امکان را می‌دهد که استعدادهای خود را شکوفا کنند. اگر تجهیزات لازم برای عکاسی به همراه آموزش‌های عکاسی را در اختیار کودکان قرار دهید انواع مهارت‌های ضروری از جمله خلاقیت، نوآوری و ذوق هنری را در کودک خود پرورش می‌دهید. در ادامه این مطلب از وب‌سایت نورنگار قصد داریم به بررسی روش های آموزش عکاسی به کودک بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

 

نحوه آموزش عکاسی به کودکان

 

 

روش های آموزش عکاسی به کودک

 

هنر عکاسی باعث تقویت قدرت تجزیه و تحلیل در کودکان می‌شود و همچنین ذوق هنری و اعتماد به نفس کودک را نیز افزایش می‌دهد. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا با ترکیب مناسبی از ابزارهای عکاسی، آموزش‌های اصولی و گردش‌های سرگرم کننده، کودکان را به عکاسی تشویق کنید.

 

دوربین مناسب برای عکاسی کودکان تهیه کنید.

دوربین عکاسی یک خرید نسبتاً پرهزینه است و چیزی نیست که بتوان برای خرید آن ریسک کرد. بنابراین لازم نیست برای اولین تجربه عکاسی کودک پول زیادی خرج کنید. با این حال، اگر کودک شما به کیفیت تصاویر اهمیت می‌دهد و می‌خواهد در آینده عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال کند، می‌توانید تجهیزات عکاسی با کیفیت مانند لنز و دوربین مناسب تهیه کنید. از دوربین‌های تلفن همراه می‌توان برای عکاسی در فضای باز یا هنگامی که برای تفریح با دوستان و خانواده بیرون می‌روید، استفاده کنید. سن کودک عامل تعیین کننده برای خرید دوربین شما خواهد بود، بنابراین بچه‌های بزرگ‌تر باید دوربین‌های DSLR سطح بالا یا DSLR سطح ابتدایی داشته باشند تا مهارت‌های عکاسی خود را بهبود بخشند. علاوه بر دوربین، خرید یک قاب دوربین نیز بسیار مهم است. اگر فرزند شما قرار است عکس های زیادی بگیرد، باید بتواند دوربین را بدون نگرانی از آسیب دیدن آن با خود همراه کند.

 

نحوه آموزش عکاسی به کودکان

 

 

نحوه نگه داشتن دوربین را به کودک بیاموزید.

وقتی بسیاری از عکس‌های شما تار می‌شوند، از عکاسی ناامید می‌شوید. در حالی که وضوح عکس مفهومی است که هر عکاسی مدام در حال بهبود آن می‌باشد. نکات ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید با آموزش این نکات به فرزندانتان، مهارت عکاسی را در آنها تقویت کنید. از جمله نکات مهم برای آموزش عکاسی به کودکان، می‌تان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده از تایمر: اکثر دوربین‌های استاندارد نقطه‌گذاری تایمر برای عکاسی هستند. در شرایطی که نیازی به زمان برای گرفتن عکس ندارید، می‌توانید از یک تنظیم کوتاه (یعنی تایمر دو ثانیه‌ای) استفاده کنید.
از سه پایه‌های مخصوص عکاسی استفاده کنید، چندین مدل سه پایه ارزان قیمت در بازار وجود دارد که برای محیط های داخلی و برخی از محیط های بیرونی مناسب هستند.
هنگامی که سه پایه در دسترس نیست، برای عکاسی دست خود را در برابر چیزی ثابت کنید. تکیه دادن آرنج‌های خود به نرده یا حفظ تعادل در برابر دیوار باعث ثبت تصاویر حرفه‌ای می‌شود.

 

 

نحوه آموزش عکاسی به کودکان

 

از تنظیمات دستی (نه خودکار) استفاده کنید.

اگر کودک بزرگ‌تری دارید که دوربین عکاسی نقطه‌ای یا DSLR دارد، از او بخواهید همیشه در برابر وسوسه عکاسی در حالت خودکار مقاومت کند و در عوض به او کمک کنید تا حالت‌های تنظیم دستی را یاد بگیرد. در حالی که کودک شما ممکن است با عکس‌های بی کیفیت در طول فرآیند یادگیری ناامید شود، در نهایت برای بهبود کیفیت تصاویر تلاش می‌کند که همین موضوع برای رشد خلاقیت کودک و پیشرفت آن ارزش آن را دارد. یک یا دو ویژگی را در یک زمان انتخاب کنید (به عنوان مثال، دیافراگم و سرعت شاتر) و از قسمت تنظیمات دستی آنها را تنظیم کنید.

 

ویرایش اولیه عکس را یاد بگیرید.

لایت روم و فتوشاپ ابزارهای منحصر بفردی برای ادیت عکس‌ها و ویدئوها هستند اما برای عکاسان مبتدی که تکنیک‌های ویرایش اولیه را یاد می‌گیرند ضروری نیستند. تعدادی اپلیکیشن ویرایش عکس از جمله Picasa و PicMonkey برای کودکان و افراد مبتدی وجود دارد. بدیهی است که این ابزارها به اندازه فتوشاپ و لایت روم قدرتمند نیستند، اما برای مبتدیان و برای هر کسی که از روش‌های سریع و سرگرم کننده برای تغییر عکس‌ها لذت می‌برد، فوق العاده هستند. وقتی کارکردهای این نرم افزارهای ادیت عکس را به طور کامل به کودکان آموزش دادید، می‌توانید آموزش ادیت عکس و فیلم در لایت روم و فتوشاپ را آموزش ببینید.

 

تفریح و سرگرمی را با هنر عکاسی تلفیق کنید.

وقتی برای تفریح به پارک یا طبیعت می‌روید از کودکان بخواهید دوربین عکاسی، موبایل، تبلت یا وسیله‌ای که با آن عکاسی می‌کنند را همراه خود بیاورند. در واقع عکاسی بهانه خوبی برای گردش در طبیعت و بازدید از مناطق جدید است، با این ترفند علاه‌بر گردش، باعث تقویت مهارت عکاسی در کودکان می‌شوید. داشتن برنامه‌های گردشگری با هدف ثبت تصاویر و آموزش عکاسی، بسیار لذت بخش است.

 

نحوه آموزش عکاسی به کودکان

 

اهمیت آموزش عکاسی به کودکان

عکاسی نه تنها یک سرگرمی برای کودکان است، بلکه راهی برای ثبت لحظات خاص است که در رشد و پرورش خلاقیت کودکان نیز بسیار تاثیر گذار می‌باشد. باتوجه به این که یادگیری هنرهای تجسمی و عکاسی برای کودک مزایای زیادی دارد، اهمیت آموزش این هنرها به کودکان افزایش می‌یابد. سایر مزایای آموزش عکاسی به کودکان به شرح زیر است:

 

عکاسی در کودکان باعث رشد ارتباطات بصری می‌شود.

بیش از 1.2 تریلیون عکس در سال 2017 گرفته شده است که این آمار نشان دهنده اهمیت عکاسی و تولید محتوای تصویری برای شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، واتساپ، یوتیوب وغیره است. یوتیوب بیش از 1 میلیارد کاربر دارد که یک سوم کل کاربران اینترنت است. با چنین وابستگی به رسانه‌های اجتماعی، توانایی گرفتن تصاویری جذاب بخش مهمی از جامعه ما است. اما افزایش تصاویر تنها مربوط به اخبار نیست بلکه بازاریابی در حال تغییر به حوزه دیجیتال است و تصاویر و ویدئوها نقش بزرگی در گسترش کسب و کارها دارند.
در واقع ارتباط میان کسب و کارها با تصاویر و ویدیوها به این معنی است که عکاسی در حال تبدیل شدن به یک مهارت ضروری برای ایجاد فرصت های شغلی بیشتری است. بنابراین اگر از دوران کودکی چنین مهارتی را به کودکان آموزش دهید، در آینده بسیار موفق خواهند بود.

 

آموزش عکاسی به کودکان

عکاسی باعث رشد و پرورش مهارت‌های اصلی در کودکان می‌شود.

عکاسی خیلی بیشتر از کلیک کردن روی یک دکمه و گرفتن عکس است. بسیاری از مهارت‌هایی که به عنوان یک عکاس یاد می‌گیرید می توانند به زندگی واقعی منتقل شوند. به عنوان یک هنر تجسمی، عکاسی به کودکان می آموزد که چگونه موقعیت‌ها را تجزیه، تحلیل و مشاهده کنند. هنگام گرفتن عکس، باید از محیط اطراف خود و اینکه چه چیزی در یک عکس خوب به نظر می رسد و چه چیزی نه، آگاه باشید. توانایی تصمیم گیری در مورد آنچه در چارچوب و خارج از چارچوب عکس است، باعث آموزش مهارت‌های تصمیم گیری سریع ب کودکان می‌شود.
سرگرمی هایی مانند عکاسی به کودکان کمک می کند تا مهار‌ های حرکتی ظریف و فضایی بصری خود را توسعه دهند. از نظر علمی ثابت شده است که، دانش آموزانی که با هنر درگیر هستند نسبت به دانش آموزی که درگیر نیست، موفقیت‌های تحصیلی بیشتری کسب می کند. زیرا هنرها توانایی تمرکز با توجه به جزئیات را در شرکت کنندگان القا می کنند. فعالیت های هنری همچنین منجر به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس که می تواند منجر به موفقیت‌های تحصیلی بیشتر شود.
به طور کلی، هنر و حتی عکاسی به طور خاص مهارت‌های فردی و اجتماعی که در نیروی کار و همچنین زندگی به طور کلی مفید خواهد بود را در افراد تقویت می‌کند. هر شغلی به فردی نیاز دارد که در حل مسائل ماهر، متفکر و خلاق باشد.

 

عکاسی بهترین روش برای رشد و شکوفایی خلاقیت در کودکان است.

عکاسی مانند هر هنر بصری دیگری یک راه خروجی عالی برای بیان خلاقیت است. خلاقیت جزء کلیدی سرمایه گذاری های کارآفرینانه و خلق ایده‌های جدید است. با خلاقیت به طور منظم، ایده‌های جدیدتر در ذهن ایجاد می‌شوند و به شما امکان می‌دهند به راحتی در مورد ایده‌های خود فکر کنید.
هنر همچنین به کودکان می آموزد که اشتباه کردن اغلب می‌تواند به چیز بهتری منجر شود یا حداقل چگونه مشکلات را به روش‎های مختلف حل کنند. هنر همواره راه حل مناسبی برای انتقال ایده‌ها و احساساتی است که معمولاً با آنها دست و پنجه نرم می کنید. عکاسی به شما این امکان را می‌دهد که از طریق یک عکس داستانی را تعریف کنید و چیزی که از آن عکس می‌گیرید می‌تواند به همان اندازه گویا باشد. اگرچه خلاقیت همچنین الهام بخش تخیل است، اما انعطاف پذیری را تشویق می‌کند. مهم‌تر از همه، خلق هنر به شما این امکان را می‌دهد که در زمینه علاقه مندی‌های خود، روی چیزهایی که دوست دارید کار کنید و خلاق باشید.

 

نحوه آموزش عکاسی به کودکان

جمع بندی

همانطور که گفتیم، با آموزش عکاسی به کودکان و فراهم کردن تجهیزات مناسب برای آنها، می‌توانید آینده شغلی فرزند خود را تضمین کنید. هنر عکاسی باعث رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان می‌شود و در موفقیت‌های تحصیلی کودکان نیز تاثیرگذار است. تمرین و تکرار برای آموزش عکاسی به کودکان باعث تقویت مهارت عکاسی می‌شود. بنابراین با صبر و حوصله و همچنین فراهم کردن تجهیزات مناسب، نسبت به آموزش عکاسی به کودکان خود اقدام کنید.

 

5 دیدگاه

  • فاطمه گفت:

    چقدر عالی چجوری میتونم بچمو ثبت نام کنم؟

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      با سلام کلاس برای کودکان متاسفانه فعلا نداریم اما شما از طریق سایت همراه ما باشید قطعا به زودی برگزار میکنیم

  • sahra گفت:

    محدودیت سنی داره؟از چندسال میتونن یاد بگیرن؟

  • مریم گفت:

    برای بچه هام تو اموزشگاه کلاس برگذار میکنید؟

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون بخیر قصد داریم این کار رو انجام بدیم با ما از طریق خبرنامه و سایت همراه باشید اطلاع رسانی میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *