021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آموزش عکاسی با خیمه عکاسی (Light box)

آموزش عکاسی با خیمه عکاسی (Light box)
آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

مقدمه

خیمه های عکاسی در واقع برای عکاسان کالا یک استودیوی کوچک هستند. این وسیله ها با نام های لایت باکس و خیمۀ عکس نیز شناخته می شوند. شما می توانید برای گرفتن عکس هایی با پس زمینۀ سفید و حرفه ای از محصولات، از خیمه های عکاسی استفاده کنید.به شما پیشنهاد میکنیم علاوه برمطابعه این مقاله به سایت اموزش عکاسی مراجعه کنید و یک عکاس حرفه ای شوید .

وسایل ضروری مورد نیاز برای عکاسی با خیمۀ عکاسی

  • خیمۀ عکاسی
  • چند منبع نور (اگر لایت باکس شما خودش دارای منبع نور است، این مورد ضروری نیست.)
  • محصولات مورد نظر برای عکاسی
  • یک دوربین (از هر نوعی)
  • سه پایه

چگونگی انتخاب یک خیمۀ عکاسیِ با کیفیت برای گرفتن عکس هایی راحت و بی دردسر

هزاران لایت باکس مختلف در بازار وجود دارد. شما قبل از اینکه اقدام به خرید یک لایت باکس کنید، لازم است که چند سوال حیاتی از خودتان بپرسید.

اندازۀ محصولات خود را در نظر بگیرید

لایت باکس ها معمولا هم شکل هستند اما با اندازه های مختلفی عرضه می شوند. شما به لایت باکسی نیاز دارید که فضای لازم را برای جابجا کردن محصولاتتان در داخلش به شما بدهد.

اگر شما معمولا عکس های flatlay می گیرید، مطمئن شوید که خیمه ای نسبتا بزرگ و جا دار می خرید.

عکس های flatlay، عکس هایی هستند که مستقیما از بالای اجسام گرفته می شوند.

بعضی از لایت باکس های عکاسی آن قدر بزرگ هستند که یک انسان می تواند داخل آنها بایستد. اگر شما معمولا از اجسام بزرگ عکس می گیرید، اندازه، یکی از چیز هایی است که باید در نظر بگیرید.

و اما سوال هایی که باید قبل از خرید لایت باکس، از خودتان بپرسید:

آیا من لایت باکس هایی را که همراه با منبع نور عرضه می شوند لازم دارم؟

بسیاری از لایت باکس های عکاسی، همراه با منبع نور عرضه می شوند که بسیار مقرون به صرفه هستند. این نورپردازی و روشنایی، اغلب برای بیشتر عکس های محصولات کافی است.

لایت باکس های همراه با منبع نور، می توانند در مقدار زیادی از زمان و پول شما صرفه جویی کنند. همچنین شاخه های نور، هیچ فضایی را اشغال نمی کنند چون معمولا داخل خودِ لایت باکس قرار می گیرند.

با این حال، کل این مجموعه معمولا در یک جای ثابت از اتاق قرار دارد. اگر می خواهید که کنترل بیشتری بر روی نورپردازی داشته باشید، به استفاده از منابع نوری خودتان نیاز خواهید داشت.

در این مورد، شما باید یک لایت باکس عکاسی معمولی و بدون امکانات جانبی خریداری کنید. بعضی از کمپانی ها، لایت باکس هایی را همراه با مجموعه ی مخصوص نورپردازی می فروشند.

آن مجموعه، چراغ های اکسترنالی هستند که همراه با محصول عرضه می شوند. آنها برای گرفتن عکس های حرفه ای تر و منعطف تر، از محصولات، بسیار مناسب اند.

آیا می خواهم خیمۀ عکاسی را زیاد جابجا کنم؟

اگر شما در یک مکانِ ثابت، عکاسی از محصولات را انجام می دهید، نیازی به فکر کردن در این باره ندارید. اما اگر شما معمولا [برای گرفتن عکس های خود] مسافرت می کنید، ممکن است که بخواهید روی خرید یک خیمۀ عکاسی تاشو سرمایه گذاری کنید.

لایت باکس های تا شونده، به راحتی سر هم می شوند. شما حتی می توانید آنها را داخل کیف خود حمل کنید!

قیمت آنها معمولا نزدیک به قیمت لایت باکس های استاندارد است.

آیا من می خواهم خیمۀ عکاسی، امکانات جانبی خاصی داشته باشد؟

بعضی از خیمه های عکاسی، سوراخ هایی را برای عکس گرفتن به شیوۀ flatlay دارند. این سوراخ ها در زمان صرفه جویی می کنند و این بدان معنی است که شما برای گرفتن عکس هایی به صورت flatlay از زاویۀ بالا، نیازی به چرخاندن و جابجا کردن باکس ندارید.

برخی دیگر، با پس زمینه های مختلف عرضه می شوند.

رنگ های استاندارد، پس زمینه های سفید و مشکی هستند ولی شما می توانید از پس زمینه های سبز، زرد یا تکسچر بک گراند ها (مثلا پس زمینه های طرح دار یا یک قطعه چوب به عنوان بک گراند و…)استفاده کنید.

اگر می خواهید عکس های خلاقانه ای از محصولات بگیرید، پس زمینه، از چیز های ضروری است که حتما باید در نظر گرفته شود.

خیمۀ عکاسی

حالا که بهترین خیمۀ عکاسی را برای خود انتخاب کرده اید، برای گرفتن عکاس های کالای عالی، نکات ما را دنبال کنید.

برای رهایی پیدا کردن از چروک های ناخوشتایند، پارچۀ خیمۀ عکاسی تان را اتو کنید

اگر شما یک خیمۀ عکاسی پارچه ای دارید، باید آن را اتو یا بخارشویی کنید.

گاهی خیمه ی عکاسی چروک هایی دارد که ممکن است در عکس های محصولات تان بسیار ناخوشایند به نظر برسد. در ضمن، اطمینان حاصل کنید که از هرگونه گرد و غباری خلاص می شوید که عکس هایتان تا حد ممکن، تمیز به نظر برسد.

با استفاده از میز و سه پایه، استودیوی خود را بسازید

به دلیل اینکه خیمه های عکاسی کوچک و قابل حمل اند، شما می توانید آنها را تقریبا هرجایی برپا و آماده کنید.

خیمۀ عکاسی تان را روی یک میز قرار دهید. اگر از نور طبیعی استفاده می کنید، مطمئن شوید که میز، نزدیک یک پنجرۀ بزرگ باشد. دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید. اگر از یک گوشی هوشمند استفاده می کنید، باز هم باید از سه پایه استفاده کنید.

به این صورت، این اطمینان حاصل می شود که عکس شما تا حد ممکن، واضح (شارپ) از آب دربیاید.

همچنین ضروری است که بهترین تنظیمات دوربین را مورد استفاده قرار دهید.

[relatedpost post = “127736”]

به این موارد توجه کنید :

ISO : با کاهش ISO، مقدار نویز کمتری در نتایج نهایی شما ظاهر می شود. با توجه به اینکه شما در مکانی که به خوبی روشن و نورپردازی شده کار می کنید، نیازی به استفاده از عدد های ISO بالا ندارید.

[relatedpost post = “111696”]

دیافراگم : این مورد به منظره ای که می خواهید به تصویر بکشید بستگی دارد. برای ایجاد یک پس زمینۀ محو و تار، از یک دیافراگم باز (به عنوان مثال یک ضریب f کوچک مانند f/1.8) استفاده کنید. برای به تصویر کشیدن تمامی جزئیات محصول تان، از یک دیافراگم بسته (به عنوان مثال یک ضریب f بزرگ مانند f/11) استفاده کنید.

[relatedpost post = “106192”]

سرعت شاتر : بعضی از عکاسان برای خلق جلوۀ motion blur (محو حرکتی) از یک سرعت شاتر آهسته استفاده می کنند. این افکت برای عکاسی از محصول لازم نیست. سرعت شاتر تان باید سریع باشد تا از تاثیر لرزش دوربین جلوگیری شود. اگر می خواهید بدون سه پایه عکاسی کنید، سرعت شاتر حتی باید بیشتر هم باشد.

[relatedpost post = “122595”]

فرمت RAW : این از تنظیماتی است که در بیشتر دوربین های حرفه ای وجود دارد. این بهتر از فرمت JPG است چرا که اطلاعات بیشتری از هر عکس را حفظ می کند که این می تواند در فرایند پس پردازش بسیار کمک کننده باشد. دوربینِ بسیاری از گوشی های هوشمند نیز قابلیت RAW را دارند. اگر شما یکی از آن گوشی ها را ندارید، یک برنامه برای تنظیمات دستی دوربین دانلود کنید تا کنترل بیشتری بر روی کیفیت عکس هایتان داشته باشید.

[relatedpost post = “24838”]

خیمۀ عکاسی

از نورپردازی برای تمیز و مینیمال جلوه دادن عکس های محصول خود استفاده کنید

(اگر خیمۀ عکاسی شما خودش نور دارد، می توانید از خیر این مرحله بگذرید)

بسیاری از عکاسان کالا، برای بهتر کردن عکس های خود از نور مصنوعی استفاده می کنند اما همیشه هم ضروری نیست. اگر در شرایط محیطی اتاق عکاسی می کنید، می توانید عکس های خیلی خوبی را با استفاده از نور طبیعی بگیرید.

یک پنجرۀ بزرگ، از بهترین منابع نوری است. کالای خود را در کنار آن قرار دهید. مطمئن شوید که پرتوی آفتاب به طور مستقیم به جسم نتابیده باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که کالا مستقیما رو به روی پنجره قرار گرفته باشد تا سایه ای ایجاد نشود.

اگر متوجه وجود هرگونه سایۀ تیز شدید، می توانید با استفاده از یک لامپ یا چراغ قوه از شر آن خلاص شوید. حواستان باشد که رنگ نور، بیش از حد آبی یا زرد نباشد به دلیل اینکه می تواند عکس تان را غیر حرفه ای جلوه دهد.

خیمۀ عکاسی

از زوایای غیر معمول عکس بگیرید تا بتوانید بهترین ویژگی کالایتان را به تصویر بکشید

عکاسی استاندارد از کالا، الزامات خاصی دارد. اگر برای فروشگاه های اینترنتی عکس می گیرید، عکس هایتان باید ساده اما جذاب باشند.

اما اگر یک مقدار دستتان در این زمینه بازتر است، می توانید با زوایای مختلف بازی کنید. زوایای غیر عادی، عکاسی شما را برجسته و متمایز می کند و روشی عالی برای به نمایش گذاشتن مهارت های خلاقانۀ شما در برابر چشمان مشتریانِ بالقوه است.

از جابجا کردن کالایتان نترسید. داشتن فضای اضافی در خیمۀ عکاسی می تواند مفید باشد. از زوایای پایین عکاس کنید و عکس های flatlay و الهام بخش بگیرید حتی اگر این کار، آن چیزی نباشد که از اول برای آن برنامه ریزی کرده بودید.

این تمرین، ممکن است برای شما عکس های عالی از کالا به ارمغان نیاورد، اما قطعا چشم خلاق شما را تقویت می کند.

خیمۀ عکاسی

از پس زمینه های مختلف برای تغییر حال و هوای عکس های چشم نواز استفاده کنید

رنگ پس زمینۀ شما، حال و هوای عکس هایتان را تعیین می کند. رایج ترین رنگ ها برای عکاسی از کالا، سفید و مشکی است.

رنگ سفید، پاکیزه و مینیمالی است و نگاه کردن به آن راحت است (چشم را زود خسته نمی کند). شما می توانید از محصولات سفید رنگ در مقابل پس زمینۀ سفید، عکاسی کنید. افکت سفید بر روی سفید از لحاظ بصری زیباست.

مشکی، رنگی جدی تر [با کلاس تر] است. مشکی می تواند کالایتان را اسرارآمیز و فریبنده جلوه دهد. مشکی بر روی مشکی هم یک تکنیک محبوب است که تصویر را بسیار حرفه ای جلوه می دهد.

شما می توانید از رنگ های تکی، مانند نارنجی، سبز و آبی هم استفاده کنید.

[relatedpost post = “116870”]

بعضی از خیمه های عکاسی ، همراه با پس زمینه های اضافی عرضه می شوند. اگر شما آمادۀ آزمایش کردن دیزاین های مختلف هستید، این می تواند بسیار مفید باشد.

بعضی از پس زمینه ها دارای بافت و ساختار خاصی هستند.

آنها اغلب ساده اند ولی به خاطر ساختارشان در هنگام لمس کردن آنها، احساس منحصر به فردی به انسان دست می دهد که همین، آنها را از پس زمینه های رنگی معمولی متمایز می کند.

آنها برای عکاسی (با فضای تیره) از محصولات نیز عالی هستند.

برای بالابردن سطح عکاسی محصولات تان، روی ابزار ها سرمایه گذاری کنید

علاوه بر خیمۀ عکاسی، یک سری لوازم و تجهیزات جانبی هست که می تواند تجربۀ شما را در استفاده از خیمۀ عکاسی بهبود بخشد.

ریموت : این وسیله، هنگامی که شما با فاصله داشتن از دوربین، عکس برداری می کنید به شما کمک می کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید، فشار دادن دکمۀ روی ریموت است. این کار برای جلوگیری از لرزش دوربین عالی است. اگر دستگاه شما از ریموت پشتیبانی نمی کند، می توانید به جای آن، از تایمِر استفاده کنید.

سه پایۀ انعطاف پذیر : برای گرفتن عکس هایی از زاویۀ خلاقانه، شما می توانید این وسیله را به دور هر میله یا ستونی بپیچید. سه پایه های انعطاف پذیر می توانند کوچک و قابل حمل باشند که این ویژگی، آنها را به ابزاری ایده آل برای عکاسان خلاق محصولات تبدیل می کند.

فیلتر ژل رنگی : این، یک فیلتر شفاف است که شما می توانید آن را به هر منبع نوری متصل کنید. شما می توانید هر رنگی را برای خلق حال و هوایی زیبا انتخاب کنید.

وسایل دست ساز : این می تواند به سادگی یک جعبه باشد. اگر شما از محصولات متعدد در یک خیمۀ عکاسی تصویر برداری می کنید، این می تواند راهی آسان برای متمایز کردن محصولات کوچکتر باشد. شما همچنین می توانید از این وسایل برای ایجاد سبکی خاص در تصاویرتان استفاده کنید.

آموزش عکاسی با خیمه عکاسی

آموزش عکاسی با خیمه عکاسی

سوالات متداول در مورد خیمۀ عکاسی

بعضی از خیمه های عکاسی همراه با چراغ های حرفه ای عرضه می شوند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آنها را روشن کرده و شدت نور را تنظیم کنید. برخی، فقط یک جعبۀ ساده اند که در این صورت به نور مصنوعی یا طبیعی نیاز دارند.

شما برای عکس های حرفه ای از محصولات، به چندین منبع نور نیاز دارید که از جهات مختلف به جسم بتابند.

بهترین لایت باکس چیست؟

یکی از بهترین لایت باکس های موجود، لایت باکس های Godox است. که با نورپردازی LED همراه خودش عرضه می شود.

شما می توانید آپشن های خیلی خوبی از خیمۀ عکاسی را در سایت نورنگار پیدا کنید.

لایت باکس چیست؟

لایت باکس عکاسی، یک استودیوی کوچک برای عکاسان است. لایت باکس ها معمولا پس زمینه های سفید و مشکی دارند.

شما می توانید از آنها برای گرفتن عکس هایی مینیمال و حرفه ای از اجسام استفاده کنید.

چگونه عکس هایی حرفه ای از اجسام می گیرید؟

شما می توانید از یک خیمۀ عکاسی برای گرفتن عکس هایی حرفه ای از اجسام استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کالای خود را داخل آن قرار دهید.

اگر خیمۀ عکاسی با چراغ های خودش عرضه شده باشد، این فرایند بسیار آسان تر خواهد بود.

چراغ ها را روشن کنید، دوربین تان را روی یک سه پایه قرار دهید و بزنید به دل عکاسی!

 

آموزش عکاسی با خیمه عکاسی

آموزش عکاسی با خیمه عکاسی

نتیجه گیری

اگر شما معمولا از محصولات عکس می گیرید، احتمالا از استفاده کردن از یک خیمۀ عکاسی لذت خواهید برد.

نکتۀ بسیار خوبی که خیمه عکاسی دارد این است که همۀ انواع ابزار های مورد نیاز را در اختیار عکاسان کالا قرار می دهد.

مهم نیست که در هنگام خرید این وسیله، بودجۀ شما در اولویت قرار بگیرد یا خلاقیت تان؛ به احتمال زیاد شما خیمۀ ای را که نیاز های شما برطرف سازد، پیدا می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *