021-7356

مراقبت از دوربین و تجهیزات آن

مراقبت از دوربین و تجهیزات آن

برای مراقبت از دوربین از اینکه خودتان تعمیرات اساسی را انجام دهید خودداری نمایید

ساده ترین راه مراقبت از دوربین این است که هنگام بروز مشکل هیچ کاری انجام ندهیم . مشکل اینجاست که گاهی اوقات تصمیم می گیریم برخی از کارهایی که شغل ما نیست را یاد بگیریم و سعی کنیم آنها را خودمان انجام دهیم. تعمیر دکمه چرخان شکسته ی نیکون D810، چرا که نه !؟ تعویض LCD شکسته ی سونی a6300، خب مشکلی نیست!

تعمیرات دوربینبحثی که در اینجا مطرح می شود این است که این تعمیرات کارهایی نیست که ما برای آنها مهارت لازم را داشته باشیم و این که ویدئوهای زیادی را از یوتیوب دیده باشیم هم تغییری در این وضعیت ایجاد نمی کند.

اغلب ما این طور هستیم ، اینکه بتوانیم در هزینه هایمان کمی صرفه جویی کنیم چیز بدی نیست اما در برخی از موارد این چنین نیست، کارهایی مثل تعمیرات اساسی بر روی دوربین مانند تعویض دیافراگم لنز بهتر است که توسط افراد حرفه ای انجام شود. فراموش نکنید که برای تعمیر و تمیزکردن دوربین و تجهیزات می‌توانید به تعمیرگاه نورنگار سر بزنید.

 

تعمیرات دوربین

 

مراقبت از دوربین در برابر آسیب

یکی از ساده ترین راه هایی که با انجام آگاهانه ی آن می توانیم

مراقبت از دوربین و تجهیزات را به خوبی انجام دهیم این است که از آن ها در برابر آسیب ها و صدمات محافظت نماییم. هنگامی که با دوربین عکسبرداری می کنید، متصل کردن بند دوربین به آن و انداختن آن به دور گردن، از افتادن دوربین جلوگیری می کند.

هنگامی که می خواهید دوربین و تجهیزات آن را بسته بندی کنید، آنها را در یک کیف دوربین مناسب که برای این منظور ساخته شده است قرار دهید زیرا در این کیف ها برای هر یک از این تجهیزات یک بخش برای محافظت مناسب در نظر گرفته شده است. دوربین و تجهیزات آن را در گرمای داخل ماشین قرار ندهید، و هرگز دوربین را در معرض تابش مستقیم خورشید رها نکنید.

 

کیف دوربین

 

بدانید که چه زمانی نیاز به کمک دارید

در نهایت، شما باید بدانید که رفع برخی از مشکلاتی که برای دوربین پیش می آید، برای شما پیچیده است. همان گونه که قبلاً گفته شد، هر روزه عکاسانی مانند شما اطلاعات بیشتری را در مورد تجهیزات عکاسی و نگهداری از دوربین ها کسب می کنند اما این سبب نمی شود که شما دانش کافی در زمینه تمیز کردن لنز یا تعویض قطعات الکترونیکی دوربین را به دست آورده باشید.

من دانش زیادی در مورد ماشین ها دارم، اما این دلیل نمی شود که بتوانم یک سوپر شارژر را که دچار مشکل شده است را تعمیر کنم. به همین ترتیب، اگر دوربین یا لنز دچار مشکل شود می توانید این ریسک را که خودتان آن را تعمیر کنید و آسیب بیشتری را به آن وارد نمایید را نکنید.

به جای این، زمانی که دوربین و تجهیزات آن نیاز به تعمیرات حرفه ای دارند حتما آن را به تعمیرگاه نورنگار ارسال کنید. بنابراین چیزی که ما می گوییم این است که از دوربین و تجهیزات آن به خوبی مراقبت کنید و هر زمانی که نیاز به کمک داشتید آن را از جای مناسب دریافت کنید.

[relatedpost post=”121139″]

نگهداری از دوربین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *