دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

عکاسی اینفوگرافیک

تکنیک و ترفند
عکاسی اینفوگرافیک

امروزه چه کسی می‌خواهد زمان زیادی را صرف مطالعه کند و سعی کند صفحاتی از حقایق و ارقام پیچیده را بفهمد؟ مطمئناً تصادفی نیست که بسیاری از چیزهایی که امروز به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذاریم مربوط به تصویر است. اطلاعات زیادی در اطراف ما وجود دارد که نمی‌توانیم همه آن‌ها را در مدت زمان محدودی به خاطر بسپاریم.

عکاسی اینفوگرافی

با این حال، بدون شک، استفاده از اینفوگرافیک برای انتقال ارقام و داده‌ها به افراد کمک می‌کند تا اطلاعات را به روشی بسیار کارآمدتر جذب کنند.
به گفته کالین ور، مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی تجسم داده ها در دانشگاه نیوهمپشایر – ما اطلاعات بیشتری را از طریق دیدن به دست می‌آوریم تا از طریق تمام حواس دیگر.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک یا در اصطلاح فارسی، «اطلاع نگاشت» از ترکیب دو واژه انگلیسی Information و Graphic تشکیل شده است. اینفوگرافیک‌ها نمایش تصویری گرافیکی از اطلاعات، داده‌ها یا دانش هستند که برای ارائه سریع و واضح اطلاعات پیچیده درنظر گرفته شده است. اینفوگرافیک‌ها حجم زیادی از داده‌ها و اطلاعات را در قالب یک نمودار یا تصویر نمایش می‌دهند.

اینفوگرافیک چیست؟

انتخاب تصاویر برای اینفوگرافیک یکی از حیاتی‌ترین مراحل در جلب نظر مخاطبان است.

در این نوشتار، ما به نحوه تأثیرگذاری انتخاب تصویر بر ایجاد و دسترسی بالقوه اینفوگرافیک می‌پردازیم:

 

از چه نوع تصاویری می‌توانید برای اینفوگرافیک استفاده کنید؟

در اینفوگرافیک، شما فقط به یک نوع انتخاب تصویر محدود نمی‌شوید، مانند برخی از انواع دیگر محتوا. برخی از گزینه‌هایی که هنگام انتخاب تصاویر بصری برای طرح های خود دارید عبارتند از:
عکس‌ها: تصاویر ثابتی که عکاسان شما گرفته‌اند یا در وب‌سایت‌های اشتراکی بدون حق امتیاز در سراسر اینترنت پیدا کرده‌اید.

 

اینفوگرافیک

لوگوها: نشان‌های برند یا محصولی که تیم شما ایجاد می‌کند یا از همکاران یا تأثیرگذاران اجازه استفاده از آن‌ها را دارید.

اینفوگرافیک چیست؟

نمادها و بردارها: تصاویر اصلی طراحی شده یا کارتونی که موقعیت‌ها و اشیاء مختلفی را برای مرجع نشان می‌دهند.

اینفوگرافیک چیست؟

می‌توانید از ترکیبی از چندین نوع تصویر در یک اینفوگرافیک استفاده کنید. برای مثال، ممکن است یک لوگو و نمودارهای شرکت را برای نشان دادن مطالعه داده‌ای که تیم تحقیقاتی شما انجام داده‌اند، اضافه کنید. اگرچه می‌توانید انواع تصاویر را با هم ترکیب و مطابقت دهید، مهم است که از تصاویر واقعی استفاده کنید.

از کجا می‌توانید تصاویر اینفوگرافیک را پیدا کنید؟

لنز عکاسان

اگر یک پرسنل عکاس دارید، به آنها بگویید چه نوع تصاویری برای اینفوگرافیک خود نیاز دارید و از آن‌ها بخواهید بهترین عکس‌ها را بگیرند. درغیر اینصورت، شما می‌توانید یک عکاس را برای یک پروژه یک بار استخدام کنید تا عکس‌های مورد نیاز خود را دریافت کنید.

عکاسی اینفوگرافیک

با رواج دوربین‌های تلفن همراه، شما همچنین می‌توانید در صورت لزوم عکس‌های خود را برای اینفوگرافیک با گوشی های پیشرفته بگیرید، اما استفاده از دوربین‌های عکاسی پیشرفته توصیه می‌شود.

اینفوگرافیک

چگونه می توان تصاویر مناسب را برای اینفوگرافیک انتخاب کرد؟

با وجود گزینه‌های بسیار زیاد تصویری که برای محتوای شما در دسترس است، تلاش برای انتخاب گزینه‌های مناسب برای هر پروژه می‌تواند مشکل باشد.

از این چک لیست برای مرور هر تصویر استفاده کنید تا ببینید آیا ارزش استفاده در اینفوگرافیک شما را دارد یا خیر:
آیا تصویر واضح است؟
درست همانطور که متن و فونت در اینفوگرافیک شما باید خوانا باشد، تصاویر شما نیز باید واضح باشند. مطمئن شوید که هر تصویری که استفاده می‌کنید واضح بوده و سوژه اصلی در فوکوس است. وضوح تصویر اغلب به اندازه و نوع فایل بستگی دارد.

شما اغلب تصویر را ویرایش می‌کنید تا آن را به درستی در طراحی خود قرار دهید. حتی اگر فایل اصلی واضح به نظر می‌رسد، تصویر را در قالب خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که پس از تغییرات به همین شکل باقی می‌ماند.

 

 

آیا تصویر با مخاطب هدف شما مطابقت دارد؟

علاوه بر مطابقت با موضوع اینفوگرافیک شما، تصاویر شما باید برای مخاطبان هدف شما نیز جذاب باشد. این به معنی در نظر گرفتن جمعیت شناسی مخاطب مانند سن، مکان و جنسیت است. از عکس‌ها یا موقعیت‌هایی که نمی‌شناسند استفاده نکنید.
افرادی که در دهه 70 و 80 میلادی زندگی نکرده‌اند ممکن است تصویر یک کارتریج 8 تراک را تشخیص ندهند. اینها نمونه‌هایی از مواردی هستند که باید هنگام عکاسی برای پروژه‌های خود در نظر داشته باشید. اگر مخاطبان شما نمی‌دانند به چه چیزی نگاه می‌کنند، به جای جذب پیام شما، زمان بیشتری را صرف تلاش برای کشف آن خواهند کرد.

عکاسی اینفوگرافیک

موارد مهم در عکاسی اینفوگرافیک

از آنجایی که تولید یک اینفوگرافیک توسط یک تیم انجام می‌شود، عکاس نیز بایستی خود را با تیم تولید هماهنگ کند. در این نوع عکاسی، انتخاب سوژه بسیار به هدف نهایی اینفوگرافیک وابسته است.
شاید به عنوان عکاس تیم لازم باشد برای پیدا کردن سوژه مناسب، سفر کنید. به عنوان مثال، اینفوگرافیک‌هایی که در تولید بروشورهای آژانس‌های مسافرتی استفاده می‌شود، اغلب شامل عکس‌هایی از بناها و سایر نقاط دیدنی است.

عکاسی اینفوگرافیک

همچنین ممکن است برای یک اینفوگرافیک در مورد یک محصول غذایی عکاسی کنید. در اینصورت ایجاد یک سناریو و پلن جهت چیدمان عناصر صحنه ضروری است.

عکاسی اینفوگرافیک

در عکاسی تبلیغاتی فشن و مُد، نورپردازی مناسب چه در فضای استودیو یا در فضای باز، کلید اصلی موفقیت است. امروزه، عکاسی با نورپردازی در فضای باز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

عکاسی اینفوگرافیک

قبل از شروع به عکاسی، به نحوه استفاده از عکس‌های خود در قالب نهایی اینفوگرافیک توجه داشته باشید. نحوه استفاده از عکس‌ها در پروسه عکاسی بسیار تاثیرگذار است.
لازم به گفتن نیست که برای عکاسی حرفه‌ای در این سطح، حتماً باید از تجهیزات حرفه‌ای استفاده کنید. دوربین‌های با رزولوشن بالا و انتخاب فرمت فایل RAW از پیش‌نیازهای این نوع عکاسی است.

عکاسی اینفوگرافیک

همچنین باید درنظر داشته باشید که آیا قرار است ویرایش عکس توسط شما انجام شود یا توسط شخص دیگری در تیم تولید اینفوگرافیک؟ چنین موضوعی نیز بر نوع عکاسی شما تاثیرگذار خواهد بود.
در عکاسی اینفوگرافیک، مهم‌ترین نقش را پیام اینفوگرافیک دارد. ذهنیت ایجاد این پیام است که عکاس را در مراحل انجام عکاسی، یاری می کند.

عکاسی اینفوگرافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *