021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی فرمت JPEG XS

معرفی فرمت JPEG XS

همانطور که می‌دانید فایل‌های JPEG عکس، فرمت استانداردی برای ذخیره کردن تصاویر به صورت فشرده به حساب می‌آید. خبرها حاکی از آن است که تیم طراح فایل‌های JPEG ، تصمیم دارند فرمت جدیدی به نام فرمت JPEG XS عرضه کنند.

البته JPEG XS مدل جدیدی برای به‌روز‌رسانی فرمت قبلی نیست و کاربرد متفاوتی دارد. در حالی که فایل‌های JPEG تنها راهی برای کم کردن حجم عکسها برای ذخیره‌ی است. در واقع فرمت جدید JPEG XS برای استریم ویدیو و محتوای ویدیویی واقعیت مجازی طراحی شده‌است.

 

 

طی هفته‌‌ی گذشته‌ The Joint Photographic Experts Group اعلام کرد فرمت جدید JPEG XS در نمایش محتوای ویدیوی واقعیت مجازی تاخیر کمتری خواهد داشت و به همین علت با مشاهده‌ی ویدیو‌ها ، کاربران کمتر به حالت تهوع دچار خواهند شد.

 

عموما برخی هنگام استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی حتی به مدت کوتاه، حالت تهوع پیدا می‌کنند. این مشکل به این دلیل پیش‌ می‌آید که وقتی کاربر سر خود را می‌چرخاند، هدست‌های واقعیت مجازی کمی دیر‌تر عکس العمل نشان می‌دهند در نتیجه تصاویر به نمایش درآمده در نمایشگر را با تاخیر تغییر می‌کند.

 

نکته دیگر در مورد فرمت JPEG XS این است که حجم آن یک ششم فایل‌ اصلی است با این وجود از لحاظ کیفیت تفاوتی نمی‌کند.

همچنین فرمت JPEG XS علاوه بر از بین بردن تاخیر نمایش تصویر، مصرف انرژی را نیز بهبود می‌بخشد. بدین ترتیب پردازش سریع وساده فایل‌های فرمت JPEG XS باعث می‌شود، کیفیت و حجم بالاتری نسبت به مدل قبلی‌ داشته باشند. البته حجم بالای فایل‌های JPEG XS مشکلی به حساب نمی‌آید زیرا قرار نیست این فایل‌ها را در یک تلفن هوشمند با حافظه‌ داخلی محدود ذخیره کرد بلکه این فرمت با در نظر گرفتن استریم آنلاین طراحی شده است.

 

 

برای مثال JPEG می‌تواند حجم یک عکس را به یک دهم کاهش دهد، اما فرمت جدید مربوط به واقعیت مجازی تنها می‌تواند ویدیو‌ها را تا حجم ۶ برابر کاهش دهد. با این وجود به ادعای سازندگانش ویدیو‌هایی با فرمت JPEG XS ، به اندازه‌ای کیفیت بالایی دارند که نمی‌توان آنها را از فایل اصلی و فشرده نشده تشخیص داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *