دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

عرضه دوربین‌های جدید Canon 360 و 180 VR در نمایشگاه عکس ژاپن

اخبار عکاسی
عرضه دوربین‌های جدید Canon 360 و 180 VR در نمایشگاه عکس ژاپن

یک دوربین واقعیت مجازی Canon 360 و 180 VR جدید و نامشخص توسط کانن در نمایشگاه عکس ژاپن به نمایش گذاشته شد.

 

این دوربین  دارای قابلیت ضبط تصاویر با پوشش 360 و 180 درجه در فضای سه‌بعدی (3D) می‌باشد . این دوربین در نمایشگاه عکس ژاپن به نام Photo Next 2023 در یوکوهاما ، دیده شده است.

 

دوربین هنوز بدون نام به نظر می‌رسد یک دوربین 360/180 هیبریدی است . وقتی تاشو می‌شود ، به عنوان یک دوربین 360 در حالت تاشو شده عمل می‌کند و دو لنز 180 درجه‌ای در دو طرف تصویر کروی را ضبط می‌کند. اما وقتی باز می‌شود ، دو لنز کنار هم قرار می‌گیرند و امکان ضبط تصاویر سه‌بعدی بازدهی 180 درجه فراهم می‌شود.

 

همانطور که توسط DIY Photography ذکر شده است ، شکل آن شبیه به دوربین Insta360 EVO است که در حالت تاشو ، تصاویر 360 درجه را ضبط می‌کند و در حالت باز شده محتوای سه‌بعدی را ضبط می‌کند.

 

مطابق گزارش Pronews ، این نمونه اولیه از کانن یک ماکت است و در حال حاضر در وضعیتی نیست که بتواند در عمل استفاده یا آزمایش شود . تاکنون مشخصات فنی ، قیمت و ویدیوهای نمونه‌ای توسط تولیدکننده منتشر نشده‌اند.

 

عنوان نمایشگاه در Photo Next به این صورت است : “دوربین مفهومی سری V : دوربین 360 درجه و 180 درجه 3D VR . یک دوربین مفهومی قادر به عکاسی همزمان تصاویر VR 360 درجه و 3D VR 180 درجه.”

 

آنچه خواهید خواند ...

سیستم EOS VR

 

کانن گام‌های محدودی در واقعیت مجازی (VR) برداشته است ، ابتدا با عرضه لنز RF 5.2mm f/2.8 L Dual Fisheye در سال 2021.

 

در سال بعد ، EOS R5 C برای تولید ویدیو در مقیاس کامل منتشر شد که با یک ابزار/افزونه EOS VR Utility برای تبدیل به VR به‌روز شده است.

 

آخرین نمونه معرفی شده توسط کانن در نمایشگاه Photo Next به عنوان سری V معرفی شده است ، یک سری طراحی شده برای وبلاگ‌نویسان مانند دوربین Powershot V10 اخیر . این نشان می‌دهد که این اولین محصول واقعیت مجازی کانن است که برای بازار مصرف کننده هدف قرار گرفته است ، در مقابل محصولات واقعیت مجازی قبلی کانن که برای حرفه‌ای‌ها بوده است.

 

ویستارا ، یک خالق ویدیو ، به نمایشگاه رفته و دوربین را دیده و در توییتر گفته است که ” کارکنان غرفه به نظر نمی‌رسید که اطلاعاتی داشته باشند ، بنابراین هدف از این نمایشگاه بررسی واکنش بازار به نظر می‌رسد.”

 

دوربین‌های واقعیت مجازی Canon 360 و 180 VR هنوز در بازاری نیچ و نامعلوم قرار دارند ، اما با آخرین محصول ایجاد شده توسط اپل درباره هدست Visual Pro جدید خود ، این بازار هنوز می‌تواند رشد کند.

 

مطالب پیشنهادی نورنگار :

بررسی دو دوربین جدید کانن

کانن به صورت رسمی از EOS Ra رونمایی کرد
چطور از سبک‌های تصویر کانن استفاده کنیم؟

جدیدترین شایعات پیرامون کانن EOS R5 و EOS R6

کانن ساخت EOS R5 را تایید کرد
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط