دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

کانن به صورت رسمی از EOS Ra رونمایی کرد

اخبار عکاسی
کانن به صورت رسمی از EOS Ra رونمایی کرد

مانند نیکون D810a و کانن 60Da، کانن EOS Ra نیز به شکلی طراحی شده است که بتواند اشیاء آسمانی را با کیفیت خیلی بهتری ثبت کند. اما به جز این مورد تفاوت خیلی زیادی با EOS R ندارد.کانن افیلتر مادون قرمز در جلوی سنسور این دوربین را نسبت به مدل قبلی بهینه تر کرده است تا بتواند اشعه‌های هیدروژن آلفا (طول موج 656 نانومتر) را در مقایسه با EOS R چهار برابر بیشتر ثبت کند. این امر موجب شده است دوربین Canon EOS Ra بتواند اشعه‌های مادون قرمزی که از طرف اشیاء آسمانی ساطع می‌شود را بهتر جذب کند.

دوربین کانن EOS Ra

همچنین با دوربین Canon EOS Ra می‌توانید از 30 برابر بزرگنمایی در حالت Live View و منظره‌یاب الکترونیک استفاده کنید که در مقایسه با 10 برابر بزرگنمایی دیده شده در EOS R یک پیشرفت چشمگیر محسوب می‌شود. این مقدار بزرگنمایی باعث می‌شود فوکوس کردن روی اشیاء آسمانی خیلی ساده‌تر از همیشه باشد و بتوانید به صورت دقیق روی اجسامی که در حال عکاسی از آن‌ها هستید فوکوس کنید.

[relatedpost post=”42145″]

به جز این دو موضوع، EOS Ra کاملا شبیه به EOS R است. برای مثال می‌توان از شباهت‌های این دو دوربین به سنسور 30 مگاپیکسلی، منظره یاب الکترونیک OLED با رزولوشن 3.69 میلیون نقطه، پنل ال‌ای‌دی dot-matrix و بدنه آلیاژ آلومینیوم اشاره کرد.

کانن EOS Ra

در صورتی که قبلا اخبار مربوط به دوربین‌هایی مثل D810a را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که این دوربین‌ها طرفداران زیادی ندارد و به احتمال زیاد فروش آن‌ها نیز خیلی خوب نخواهد بود اما عکاس‌های نجومی که تخصص آن‌ها عکاسی از اجرام سحابی است به شدت به این دوربین‌ها علاقه دارند.

در حال حاضر می‌توانید این دوربین را با قیمت 2500 دلار پیش خرید کنید اما هیچ زمان دقیقی برای عرضه آن اعلام نشده است.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *