021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین Leica Q3 : تصاویر 60 مگاپیکسل ، ویدیو 8K و فوکوس خودکار پیشرفته

دوربین Leica Q3 : تصاویر 60 مگاپیکسل ، ویدیو 8K و فوکوس خودکار پیشرفته

معرفی دوربین Leica Q3 که سومین نسل از دوربین‌های سری Q است . این دوربین دارای یک لنز ثابت Summilux 28mm f/1.7 ASPH و یک سنسور 60 مگاپیکسلی با فناوری BSI و فوکوس خودکار با تشخیص فاز است.

 

Q3 ارتقاء یافته بر پایه سنسور 60 مگاپیکسلی قرار دارد که تکنولوژی رزولوشن سه‌گانه لایکا را فراهم می‌کند . این تکنولوژی به دوربین امکان می‌دهد با کیفیت‌های 60 ، 36 و 18 مگاپیکسل به فرمت DNG RAW عکس‌برداری کند . در رزولوشن بیشینه ، لایکا می‌گوید که دوربین در ثبت جزئیات دقیق عالی است، اما عکاسان برای افزایش سرعت می‌توانند رزولوشن را کاهش دهند و به ترتیب دنباله‌های تصویر بلندتر و اندازه فایل‌های کوچکتری بدست آورند.

 

دوربین Leica Q3 : تصاویر 60 مگاپیکسل ، ویدیو 8K دوربین Leica Q3 : تصاویر 60 مگاپیکسل

 

بدون در نظر گرفتن نیازهای عکاسی ، دوربین لایکا Q3 از کل ناحیه سنسور برای همه‌ی رزولوشن‌ها استفاده می‌کند و دارای دامنه‌ی حساسیت ISO 50 تا 100،000 است.

 

دوربین Q3 بازگشت لنز Summilux 28mm f/1.8 ASPH را به همراه داشته و لایکا به نظر می‌رسد که مشکلی با افزایش رزولوشن نخواهد داشت . این دوربین دارای حالت ماکرو یکپارچه است که امکان عکاسی از نزدیک را با حداقل فاصله‌ی فوکوس 6.69 اینچ فراهم می‌کند و با قابلیت زوم دیجیتال ، عکاسان می‌توانند به طول کانونی 28mm، 35mm ، 50mm ، 75mm و همچنین 90mm برش دهند.

 

دوربین Leica Q3

 

لایکا موقعیت بهبودهای فوکوس خود در Q3 را ” قابل توجه ” می‌داند ، احتمالاً به دلیل استفاده از نقاط تشخیص فاز . با پیروی از مدل S5II شرکت پاناسونیک ، Q3 از یک سیستم فوکوس خودکار ترکیبی استفاده می‌کند که از تضاد ، عمق فوکوس (DFD) ، تشخیص فاز و همچنین تشخیص سوژه استفاده می‌کند تا دوربین بتواند به سرعت و با دقت عکس‌ها را پیدا کند و ثبت کند . عکاسان قادر خواهند بود فوکوس خودکار را از طریق یک ویوفایندر OLED با رزولوشن 5.76 میلیون نقطه تماشا کنند.

 

دوربین Leica Q3 : تصاویر 60 مگاپیکسل ، فوکوس خودکار پیشرفته

 

در قسمت پشت دوربیند، یک صفحه نمایش لمسی با رزولوشن بالا به اندازه سه اینچ وجود دارد که قابلیت تاشو دارد و این امکان را به عکاسان می‌دهد تا دوربین را با زوایای مختلف با راحتی بیشتر نگه دارند . شرکت اعلام می‌کند که با وجود افزودن قطعات متحرک ، دوربین هنوز دارای گواهی IP52 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.

 

دوربین Leica Q3 : ویدیو 8K و فوکوس خودکار پیشرفته معرفی دوربین Leica Q3 : تصاویر 60 مگاپیکسل ، ویدیو 8K و فوکوس خودکار پیشرفته

 

به طور غیرمنتظره‌ای ، دوربین لایکا Q3 همچنین قابلیت ضبط ویدیوهای با رزولوشن تا 8K (4:2:0، Long-GOP) در فرمت H.265 را داراست . همچنین ، این دوربین قادر است با رزولوشن‌های کمتری ضبط کند ، از جمله فیلمبرداری با کیفیت 4K تا 60 فریم در ثانیه (4:2:2، 10 بیت، All-I) . در این دوربین ، پورت میکروفون وجود ندارد ، بنابراین ضبط ویدیو با لایکا Q3 محدودیت‌هایی در استفاده دارد.

 

رونمایی از دوربین Leica Q3 : تصاویر 60 مگاپیکسل ، ویدیو 8K و فوکوس خودکار پیشرفته

 

دوربین Q3 مانند دوربین‌های M11 و M11 Monochrom دارای حافظه داخلی نمی‌باشد ، بنابراین تمام ویدیوها باید در یک کارت حافظه sd ذخیره شوند یا از طریق HDMI ارسال شوند . پورت USB-C امکان تامین برق خارجی و قابلیت عکاسی تتری با استفاده از نرم‌افزارهای Adobe Lightroom یا Capture One را فراهم می‌کند.

 

رونمایی از دوربین Leica Q3 : تصاویر 60 مگاپیکسل ، ویدیو 8K

 

در ضمن ، دوربین Leica Q3 از شارژ بی‌سیم با استفاده از پایه شارژ جدید لایکا یا هر دستگاهی با قابلیت Qi پشتیبانی می‌کند . با این حال ، باتری قدرت دهنده Q3 با مدل‌های قبلی متفاوت استو

 

دوربین Leica Q3 از امروز با قیمت ۵,۹۹۵ دلار در دسترس است.

 

مطالب پیشنهادی نورنگار :

 

پشتیبانی از کارت‌های SD بیشتر در آخرین بروز رسانی نرم‌افزار دوربین Leica M10

رونمایی از دوربین TL2 با سنسور 24 مگاپیکسل توسط شرکت Leica

شاتر برگ در دوربین‌های سری Q لایکا : تبلیغ یک ویژگی مهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *