دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین لایکا M11 Monochrom : دوربینی سیاه سفید برای هنرمندان

اخبار عکاسی
دوربین لایکا M11 Monochrom : دوربینی سیاه سفید برای هنرمندان

به نحوی ، سال ۲۰۲۳ برای دوربین‌های مونوکروم ، سالی پرطرفدار شده است . اما لایکا ، به فرمت مونوکروم متعلق دارد و مدل M11 Monochrom آخرین محصول عالی به این دسته است.

 

در سال ۲۰۲۰ ، من M11 Monochrom را به‌عنوان دوربینی که به دلیل نقاط ضعفش عالی بود ، تحسین کردم . منظور من از این جمله این بود که رینج‌فایندرها نسبت به دوربین‌های مدرنی که در چند سال گذشته دیده‌ایم ، بسیار کند ، آهسته ولی دقیق هستند . با رینج‌فایندر عکاسی می‌کنید نه به‌منظور گرفتن لحظه خوب ، بلکه به‌منظور لذت بردن از فرایند ایجاد هنر . این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید آن لحظه را ثبت کنید ، بلکه این یک سیستم است که این فرایند را لذت بخش می کند.

 

از دست دادن قابلیت عکاسی رنگی هم می‌تواند به‌عنوان یک ” نقطه ضعف ” دیده شود ، اما به‌طور همزمان، به عکاس امکان منحصربه‌فردی برای تمرکز بر شکل‌ها و نور می‌دهد.

 

معرفی دوربین لایکا M11 Monochrom : دوربینی سیاه سفید برای هنرمندان

 

من به‌طور کلی از هر لحظه‌ای که با دوربین‌های مونوکروم سپری کرده‌ام ، بسیار لذت برده‌ام و M11 Monochrom هیچ اختلافی ندارد . استفاده از این دوربین فقط برای سرگرمی است . حس می‌کنم که زمانی که با آن عکاسی می‌کنم ، دنیا را به‌طور متفاوتی می‌بینم ، چون در واقع اینگونه است ، و مطمئناً می‌توانم درک کنم که چرا لایکا همچنان دوربین‌های سیاه و سفید جدید تولید می‌کند. بدون شک ، جذابیت منحصربه‌فردی وجود دارد.

 

اما با این حال ، من بسیار مدل M10 Monochrom را دوست داشتم ، بنابراین نمی‌دانستم چه ارتقاءاتی می‌توانست M11 به‌ افزایش بیاورد که مقرون به صرفه باشد . پس از استفاده از آن برای چند هفته ، چند مورد برجسته و متفاوت وجود دارد که ممکن است ارزش ملاحظه نسبت به سابق را داشته باشد.

 

طراحی و کیفیت ساخت

 

در طراحی و کیفیت ساخت ، همانند مدل‌های قبلی و بسیاری از محصولات لایکا که در دهه گذشته استفاده کرده‌ام ، M11 Monochrom احساس عالی از استفاده را القا می‌کند . این دوربین دارای وزن مناسب بدون اینکه سنگین باشد است و احساس می‌شود که مثل یک تانک ساخته شده است . هر قطعه قابل حرکتی حس بازخورد دستی مناسبی را دارد ، با این حال چند مورد جزئی هم وجود دارد.

 

در ابتدا ، می‌خواهم اشاره کنم که طراحی بدنه جدید فوق‌العاده است . این طراحی تغییراتی در قابلیت تعویض باتری و دسترسی آسان به پورت USB-C به وجود آورده است . برخی از افراد ، مانند Chris Niccolls از PetaPixel ، طراحی M11 را از M10 بیشتر دوست دارند و این افراد با Monochrom که همان بدنه را به اشتراک می‌گذارد ، احساس راحتی می‌کنند.

 

رونمایی از دوربین لایکا M11 Monochrom : دوربینی سیاه سفید برای هنرمندان

 

همچنین من از آن لذت می‌برم که در حالی که می‌توانید ISO را از دایره اختصاصی در سمت چپ دوربین کنترل کنید ، همچنین می‌توانید دوربین را برنامه‌ریزی کنید تا به شما اجازه دهد که آن را از دایره دستور در سمت راستی که انگشت شست شما روی آن است به راحتی تر تغییر دهید که سرعت بیشتری نسبت به تلاش برای کنترل این کار با چیزی که به طور قطع کمی پیچیده است ، را فراهم می‌کند . تقریبا تنها استثناء کوچک مذکور ارزش ذکر دارد و اگر راهی برای حل این مشکل نبود ، این واقعیتی مزاحم و ناراحت‌کننده می شد . اما همانطور که ذکر شد ، راه حلی برای آن وجود دارد که عالی است.

 

دوربین‌های مونوکروم لایکا همچنین به شکل فوق‌العاده‌ای خوب به نظر می‌رسند . این طراحی بسیار محتشم‌گرایانه‌ای است که توجه زیادی به خود نمی‌کشاند. از نظر ظاهری ، دکمه شاتر سیاه و سفید و دایره خاکستری شده اختصاصی برای جذابیت دوربین مونوکروم نه تنها مناسب است ، بلکه صفحه جلویی پاک و غیرمشخص آن برای احساس پنهانی بسیار خوب است.

 

معرفی و رونمایی از دوربین لایکا M11 Monochrom : دوربینی سیاه سفید برای هنرمندان

 

این دوربین از نظر ظاهری به چشم نمی‌خورد و خیلی باارزش به نظر نمی آمد ، به همین دلیل می‌توان گفت که برای عکاسان حرفه‌ای که از این دوربین استفاده می‌کنند ، به صورت یک دوربین عالی عمل می‌کند.

 

استفاده از دوربین M11 Monochrom برای من احساس تفاوت چندانی با عکاسی با دوربین M10 Monochrom نکرد ، حداقل از نظر ایجاد تصویر . هنوز یک دوربین رنج فایندر است ، هنوز به همان شکل نگه داشته می‌شود و اگر از یک دوربین دیجیتال بدون آینه یا دوربین dslr استفاده می‌کنید، برای عادت کردن به آن باید کمی تلاش کنید.

 

در قسمت قبل اشاره کرده‌ام که تغییر ISO به آسانی بسیار مهم است ، واقعیتا این موضوع برای دوربین M11 Monochrom به دلیل توانایی بالای آن در افزایش ISO تا 20,000 و همچنین تولید تصاویر قابل استفاده ، بسیار مهم است.

 

رو نمایی و معرفی دوربین لایکا M11 Monochrom : دوربینی سیاه سفید برای هنرمندان

عکس از کریس نیکولز

دوربین لایکا M11 Monochrom : طراحی دوربینی سیاه سفید برای هنرمندان

عکس از کریس نیکولز

 

توانایی بالای حداکثر ISO در دوربین مونوکروم M11 ، تاثیر چشمگیری روی کیفیت تصاویر ندارد ، به هر اندازه که آن را افزایش دهید تصاویر قابل قبول خواهند بود . عدم وجود فیلتر رنگ در سنسور ، امکان بهبود کار با سایه ، نورهای برجسته و نویز ISO را فراهم می کند و این در واقعیت همین است . دوربین لایکا M11 Monochrom با یک لمس طبیعی و آنالوگ با هر چیزی که شما عکاسی می کنید، شباهت زیادی دارد و بسیار مطلوب است.

 

معرفی دوربین لایکا M11 Monochrom : دوربینی سیاه سفید که برای هنرمندان طراحی شده است

عکس از کریس نیکولز

 

دوربین دارای حافظه داخلی است ، اما این بار به 256 گیگابایت افزایش یافته است . من از آن دسته افراد نیستم که به حافظه داخلی علاقه‌ای دارند ، زیرا از اتصال دادن دوربین به کامپیوتر خود خیلی خوشم نمی‌آید ، بنابراین از کارت حافظه SD تک‌ شیاره استفاده می کنم ، اما می‌توانم جذابیت حافظه داخلی را ببینم . من به عنوان یک پشتیبان ، از حافظه داخلی به عنوان یک نسخه پشتیبانی برای کارت حافظه ام استفاده می‌کنم ، اما خوشحالم که حافظه داخلی موجود است . اگر کارت حافظه خودم پر شود یا آن را وقتی که از خانه بیرون می‌روم فراموش کنم ، از حافظه داخلی استفاده می‌کنم.

 

کیفیت تصویر

 

ما قطعاً در بررسی کامل خود بیشتر در مورد کیفیت تصویر صحبت خواهیم کرد ، اما عکس‌هایی که تاکنون گرفته‌ام ، خیلی خوب به نظر می‌رسند. سیاه و سفید کردن تصاویر نوعی کلاهبرداری است ، زیرا به طور کلی همه چیز در سیاه و سفید بهتر به نظر می‌رسد ، اما من وقتی یک دوربین رنگی ندارم ، فقط از بازی با نور و شکل‌ها بیشتر لذت می‌برم .

 

دوربین لایکا M11 Monochrom : معرفی دوربینی سیاه سفید برای هنرمندان

عکس از Jaron Schneider

دوربین لایکا M11 Monochrom : رونمایی از دوربینی سیاه سفید برای هنرمندان

عکس از Jaron Schneider

 

بیشتر از ساده بودن سیاه و سفید ، دوربین لایکا M11 Monochrom در صورت دقیق بودن فوکوس ، تصاویری بسیار تیز و واضح تولید می‌کند ، اما اگر بخواهید می‌توانید به دنبال یک طرح نرمتر باشید و کمی از فوکوس دور بشوید . در واقع این دوربین می‌تواند هر چیزی باشد که شما بخواهید و من می‌توانم از این ویژگی خوبش لذت ببرم.

 

کد تخفیف نورنگار

تجربه‌ای منحصر به فرد و لذت بخش

 

دوربین لایکا M11 Monochrom ، که در حال حاضر برای پیش سفارش با قیمت 9,195 دلار قابل دسترسی است ، واقعا بهترین مثال از یک دوربین برای ایجاد هنر است . این دوربین به طور طبیعی سرعت بالایی ندارد و عکس‌های سیاه و سفیدی که تولید می‌کند تنها برای چاپ و قرار دادن در قاب ها طراحی شده‌اند . حتی اگر یک موضوع به طور ذاتی جذاب نباشد ، هنر فرایند عکاسی و ثبت تصاویر را جذاب می کند.

 

معرفی دوربین لایکا M11 Monochrom : معرفی و رونمایی از دوربینی سیاه سفید برای هنرمندان

ما به زودی در بررسی جامع تر به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت، اما از زمانی که با دوربین M11 Monochrom وقت گذراندم ، تمام زمان یک لبخند بزرگ و خوبی بر لبم بوده است . بدون شک ، ارزشی در این واقعیت وجود دارد.

 

مطالب پیشنهادی نورنگار:

معرفی دوربین Sofort کمپانی لایکا پیش از نمایشگاه فتوکینا
معرفی دوربین ۳۳۰ دلاری بدون‌ آینه شیائومی با ظاهری شبیه دوربین‌های لایکا

هواوی P11، با دوربین سه‌گانه ساخت لایکا

تنها ۳۰۰ عدد از دوربین جدید لایکا تولید خواهد شد

دوربین جدید لایکا با همکاری برند معروف آمریکایی

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *