دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لیست لنزهای سازگار با دوربین سونی a9 III

اخبار عکاسی
لیست لنزهای سازگار با دوربین سونی a9 III

در حالی که پس از رونمایی سونی از دوربین a9 III، هنوز گرد و غبار کاملا فروکش نکرده بود که سونی ژاپن ، سند پشتیبانی جدیدی را منتشر کرده است که به عکاسان کمک می کند تا برای ورود این دوربین در سال آینده آماده شوند.

 

از جمله ویژگی‌های جذاب a9 III، سیستم شاتر گلوبال تازه توسعه یافته آن است، که منجر به قابلیت گرفتن تصاویر RAW و JPEG با ردیابی AF/AE با سرعت 120 فریم در ثانیه می‌شود. در حالی که لنزهایی که سونی در رویداد اطلاع‌رسانی خود هفته گذشته در نیویورک عرضه کرده بود و توسط تیم PetaPixel مورد تایید قرار گرفت، منطقی است که عکاسان بخواهند بدانند آیا هر لنز سونی قادر به ارائه عملکرد با کیفیت در سرعت 120 فریم در ثانیه خواهد بود یا خیر.

 

همانطور که توسط وب‌سایت شایعات Sony Alpha مشاهده شده است، سند پشتیبانی جدید سونی به این سوال با جزئیات گسترده پاسخ داده و خبرها در بیشتر موارد مثبت است با چند هشدار.

 

لیست لنزهای سازگار با دوربین سونی a9 III

 

جای تعجب نیست که جدیدترین لنزهای سونی همگی با حداکثر سرعت a9 III از جمله فوکوس خودکار مداوم و نورسنجی خودکار سازگار هستند. تا جایی که به لنزهای حرفه ای مربوط می شود، هیچ گونه حذف غافلگیرکننده ای وجود ندارد، به جز لنز اصلی Sony FE 70-200mm f/2.8 GM، که نه تنها هنوز در دسترس است، بلکه به احتمال زیاد در بسیاری از عکاسان جزء لنز های اصلی است.

 

سایر لنزهای اصلی G Master ، شامل FE 24-70mm f/2.8 GM که به نظر ممکن است تا حدودی متواضع باشد، پشتیبانی می‌شوند، حتی اگر همیشه به صورت کامل نباشند.

 

در لیست لنزهای سازگار سونی، دو یادداشت پایانی وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرند. نخستین یادداشت نشان می‌دهد که کدام لنزها به به‌روزرسانی فریمور قیمتی نیاز دارند، که قرار است قبل از ارائه a9 III منتشر شود.

 

مورد دیگر که شاید جالب‌تر باشد، نشان می‌دهد که یک مدل لنز هنگام عکاسی با سرعت 60 یا 120 فریم در ثانیه، دیافراگم خود را در اولین فریم قفل می‌کند. برای عکاسان ورزشی که در حالت اولویت شاتر عکاسی می‌کنند، این یک انتخاب محبوب است.این مورد هنگام عکاسی در نور در حال تغییر ارزش دارد، زیرا دیافراگم با لنزهای خاص نمی‌تواند عکسبرداری میانی را برای تغییر روشنایی تنظیم کند. تنظیمات دیگر برای حفظ مقادیر نوردهی ثابت باید تغییر کنند.

 

دوربین سونی a9 III

Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 OSS GM | اعتبار: سونی

 

بعضی از این لنزها شامل 12-24mm f/4 G، نسخه اصلی 16-35mm f/2.8 GM، FE PZ 18-110mm f/4 G OSS، نسخه اصلی 24-70mm f/2.8 GM، 24-105mm f/4 G و FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS که محبوب و بسیار خوب هستند نیز به به‌روزرسانی فریمور نیاز خواهند داشت.

 

لنز سونی

 

همچنین شایان ذکر است که که لنزهای سریع سونی مانند FE 50mm f/1.2 GM با سونی a9 III سازگار هستند، با چند هشدار. در دیافراگم‌های f/1.8 و کمتر، a9 III می‌تواند به سرعت تا 1/80,000 ثانیه عکس بگیرد، که سرعت شاتر در سریع ترین حالت ممکن است. با این حال، دیافراگم‌های سریع‌تر سرعت دوربین را به 1/16,000 ثانیه کاهش خواهد داد که همچنان بسیار سریع است. سونی به PetaPixel اطلاع داده است که یک به‌روزرسانی فریمور برای فعال‌سازی سرعت شاتر 1/80,000 ثانیه برای لنزهای فوق‌العاده سریع در حال توسعه است، اما اطلاعات محکم از زمان انتشار در دسترس نیست.

 

هرچند که امری شگفت‌انگیز نیست که بسیاری از لنزهای اصلی سونی کاملاً با a9 III و ویژگی‌های نمایشی آن سازگار هستند، اما جالب خواهد بود دید چه اتفاقاتی برای لنزهای شخص ثالث خواهد افتاد. بدون شک، حذف نسخه اصلی 70-200mm f/2.8 اغماض‌آور است.

 

لیست لنزهای سازگار با سونی a9 III در وب‌سایت سونی ژاپن در دسترس است. عکاسان باید توجه داشته باشند که لنزهای خود را که به به‌روزرسانی فریمور نیاز دارند، مشخص کنند.

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *