021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نکات و ترفندهای عکاسی ماکرو با گوشی

نکات و ترفندهای عکاسی ماکرو با گوشی

گرفتن عکس های ماکروی شارپ با گوشی های هوشمند آیفون یا اندروید می تواند برای یک حشره شناس که قصد دارد از حشرات عکس بگیرد و یا تولیدکنندگان خواروبار و مواد اولیه ای که می خواهند تصاویر و جزئیات مربوط به آفات و بیماری های گیاهی را نشان دهند می تواند یک کار و حرفه جدی باشد. همچنین، سایر صنایع نیز می توانند از مزایای عکاسی ماکرو با گوشی موبایل بهره ببرند از جمله: پزشکی قانونی، بالینی، دندانپزشکی و پزشکی. حتی صاحبان کسب و کارهای کوچک نیز می توانند از کالاهای تولیدی و محصولات خود شامل جواهرات و قطعات کوچک عکس ماکرو گرفته و آنها را به نمایش بگذارند.

لنز ماکرو

لنز برای موبایل

یکی از ساده ترین راه ها برای گرفتن عکس های ماکرو خوب، خرید لنز clip-on است، مانند لنزهای 3 در 1 Olixar. لنزها را نصب کنید و به این ترتیب می توانید خیلی سریع عکس های با جزئیات بیشتری بگیرید. برای مثال می توانید از فاصله حدود 1.5 سانتی متر و با بزرگنمایی 3 برابر عکس بگیرید. همچنین برای اینکه بتوانید بر روی یک سطح ثابتی عکاسی کنید، خرید یک استند می تواند کمک کننده باشد.

لنزهای ماکرو یک بزرگنمایی اپتیکال را ارائه می دهند که به معنی نقاط یا همان پیکسل های بیشتر موجود در عکس است. بزرگنمایی دیجیتال (زوم)، پیکسل های موجود در عکس را به طور موثری می گیرد و یک پیکسل را به چند برابر همان داده تبدیل می کند که باعث نزدیک تر شدن عکس می شود. زوم کردن می تواند باعث شود عکس شما به صورت پیکسل پیکسل، لکه دار و غیر واضح به نظر برسد.

لنزهای با کیفیت بهتر وضوح کلی عکس را حفظ کرده و آن را کم نمی کنند و فقط در نزدیکی لبه ها، عکس کمی تار می شود. لنزهای ماکرو به شما امکان می دهند عکس را لمس کرده و زوم کنید و به نتایج خیره کننده و گاهی نگران کننده برسید! اگر یک مانت لنز ارزان دارید، بزرگنمایی روی عکسی تار می تواند بدتر به نظر برسد.

[relatedpost post=”114937″]

 نورپردازی در عکاسی ماکرو با گوشی

 نورپردازی در عکاسی ماکرو با موبایل  نورپردازی در عکاسی ماکرو با گوشی

توجه به نورپردازی در هر نوع و سبک عکاسی بسیار مهم است، به ویژه عکاسی ماکرو با گوشی.  وقتی در عکاسی ماکرو خیلی به سوژه نزدیک می شوید، در این حالت نور کمتری وجود دارد و گوشی موبایل و حتی خودتان ممکن است بر روی  سوژه کوچک سایه بیاندازید. وجود نور کافی باعث می شود دوربین گوشی های هوشمند سریع تر کار کنند و عکس های شما تار نشوند.

سه نکته مهم و اصلی در مورد نورپردازی وجود دارد  که عبارتند از: قدرت، کیفیت و جهت نور. 

بهتر است شما عکاسی ماکرو با گوشی را در نور ظهر که نوری سخت  است انجام ندهید. اگر در موقعیتی قرار گرفتید که مجبور باشید در این شرایط عکسی ماکرو بگیرید می توانید برای نرم کردن نور از یک دیفیوزر استفاده کرده و یک نور یکنواخت و خوب را بر روی سوژه ایجاد کنید.

گوشی های همراه  بسیار کاربردی بوده و همیشه در دسترس هستند بنابراین من پیشنهاد یک دیفیوزر نور خانگی ارزان قیمت را برای شما دارم. 

کاغذ پخت و پز! بله درست متوجه شدید، کاغذ پخت و پز را به یک قاب عکس قدیمی وصل کنید و یک دیفیوزر بسازید.

فاکتور بعدی جهت نور است. جهت نور را می توان با کمک یک محصول خانگی ارزان قیمت دیگر کنترل کرده و با استفاده از آن نور را برگرداند. شاید حدس زده باشید که این ابزار تخته فومی یا مقوای سفید است. تخته یا مقوا را در موقعیت های مختلفی قرار داده و امتحان کنید و ببینید که آنها چگونه نور را تحت تاثیر قرار داده و نور چگونه و با چه جهتی از سوژه بازتاب می شود.

در این مرحله و با استفاده از تمامی این لوازم ممکن است احساس یک عکاس حرفه ای به شما دست دهد. این حس همان چیزی است که برای گرفتن عکس های ماکرو عالی با استفاده از گوشی موبایل خود به آن نیاز دارید؛ زیرا به این طریق اعتماد به نفس شما بیشتر شده و بیشتر تلاش خواهید کرد.

[relatedpost post=”110938″]

نکات خاص فوکوس دقیق با گوشی موبایل 

آموزش عکاسی ماکرو با موبایل

جالب ترین نکته در مورد عکاسی ماکرو و کلوزآپ با گوشی های همراه جزئیات است. برای رسیدن به جزئیات دقیق و عکسی شارپ، ما باید چند فاکتور را کنترل کنیم از جمله ثابت نگه داشتن سوژه و تجهیزات و مانت لنز با کیفیت. قدم بعدی ثابت نگه داشتن گوشی موبایل قبل و در طول عکس گرفتن است. 

ساده ترین روش برای ثابت نگه داشتن موبایل اتصال آن به یک سه پایه است. پایه های نگه دارنده گوشی (هولدرها) را می توانید با قیمت کمی خریداری کرده و به یک سه پایه استاندارد وصل کنید. برای مثال سه پایه های همه کاره جابی (Joby) گزینه مناسبی هستند.

[relatedpost post=”83653″]

در اینجا چند نکته آورده ایم که به شما کمک می کند که در عکاسی ماکرو با گوشی موبایل بتوانید دقیق تر فوکوس کرده و عکس های شارپ تری بگیرید: 

  • بر روی صفحه نمایش گوشی خود ضربه بزنید تا مشخص کنید که در کجا فوکوس کند. 
  • در گوشی های آیفون می توانید صفحه نمایش را لمس کرده و زوم کنید. دستتان را مدت زمان بیشتری نگه دارید تا فوکوس قفل شود و سپس دوباره تصویر را از زوم خارج کنید.
  • با فشردن دکمه تنظیم صدایی که بر روی هندزفری های اصلی اپل وجود دارد عکس بگیرید.
  • در گوشی های اندروید می توانید از تایمر استفاده کنید. 
  • همچنین می توانید از یک برنامه جایگزین دوربین استفاده کنید که امکان تنظیم دستی فوکوس را برای شما فراهم می کند.

در آخر باید بگوییم که یادتان نرود که تمرین و تجربه مهم ترین عامل برای ارتقای مهارت عکاسی شماست. پس در این کار خلاقیت، صبر و پشتکار داشته باشید تا به مرور ترفندهای بیشتری یاد بگیرید. آموزش عکاسی با موبایل یکی از شاخه‌های آموزش عکاسی است که در حال حاضر به عنوان ترندی در سراسر جهان شناخته می‌شود. اگر به دنبال بهترین دوره‌های آموزش عکاسی هستید، ما در آکادمی نورنگار امکان شرکت در دوره های حضوری، آنلاین و دانلودی را برای شما فراهم آورده‌ایم.تمامی دوره‌ها توسط اساتید شماره‌ی یک و مطرح کشور برگزار می‌شوند و می‌توانید بر اساس سطح دانش فعلی خود در دوره های آموزش عکاسی مقدماتی و آموزش عکاسی حرفه‌ای شرکت نمایید. در راستای تایید اعتبار دوره‌های برگزار شده در آکادمی نورنگار باید بگوییم که پس از پایان دوره، گواهینامه‌ای از سازمان فنی و حرفه ای کشور به شما اعطا می‌شود که نه تنها در کشور ایران؛ بلکه در سطح جهانی نیز دارای ارزش و اعتبار بالایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *