021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آموزش کسب درآمد از NFT با عکاسی

آموزش کسب درآمد از NFT با عکاسی
آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

NFT چیست؟

قبل از پرداختن به تعریف NFT یک تعریف کلی از انواع دارایی و دسته‌بندی آن‌ها داریم و سپس کسب درآمد از NFT را تعریف می‌کنیم.

دارایی‌ها به دو دسته مثلی و غیر مثلی تقسیم می‌شوند. دارایی‌های مثلی، دارایی‌هایی تعویض‌پذیر هستند؛ یعنی واحدهای آن دارایی ارزش‌های یکسانی دارند. برای مثال: ارزهای دیجیتال یک دارایی مثلی هستند. یک واحد بیت کوین ما با یک واحد بیت کوین شخص دیگر تفاوتی ندارد. یا برای مثال اسکناس هم دارایی مثلی است. برای مثال می‌توانید دو اسکناس ده هزارتومانی را تعویض کنید.

دارایی‌های غیرمثلی قابل معاوضه نیستند. برای مثال من به دوستم نسخه آخرین نسخه یک کتاب را قرض می‌دهم و بعد از یک هفته انتظار دارم همان کتاب را به من برگرداند. زیرا اگر این کتاب به هر دلیلی از بین برود نسخه دیگری از آن موجود نیست و نمی‌توان آن را با دارایی دیگری معاوضه کرد.

NFTها در دسته دارایی‌های غیر مثلی یا غیر قابل معاوضه قرار می‌گیرند و دارایی‌های دیجیتالی هستند که در بلاک‌چین نگهداری می‌شوند. به زبان ساده‌تر جمع‌آوری کلکسیون‌های فیزیکی و خاص آثار هنری مانند نقاشی، عکس، موسیقی، فیلم و بازی به دنیای دیجیتال منتقل شده است و خریداران این آثار به‌جای دریافت اقلام فیزیکی، آن‌ها را به‌صورت فایل دیجیتالی دریافت و نگهداری می‌کنند.

چرا به NFT توکن غیر قابل معاوضه می‌گویند؟

توکن‌های NFT منحصربه‌فرد هستند و مانند آن دیگر وجود ندارد. اگر سایت‌های فروش NFT را نگاهی بیندازید تمامی آثار با هم متفاوت هستند و نمی‌توانید آن‌ها را با یکدیگر تعویض کنید؛ زیرا ارزش این دارایی‌ها با یکدیگر متفاوت است. این دارایی‌های دیجیتال بر روی بستر بلاک‌چین و به‌عنوان دارایی غیر قابل معاوضه ذخیره و به‌صورت آنلاین خریدوفروش می‌شوند.

تفاوت NFT و ارزهای دیجیتال

توکن‌های NFT دارایی‌های دیجیتالی هستند مانند ارزهای دیجیتال، اما چند تفاوت اساسی با یکدیگر دارند. NFTها یک واحد کامل از یک تابلو، عکس و هر چیزی است و یک دارایی کمیاب هستند. برای مثال: ما می‌توانیم قسمتی از یک بیت‌کوین را انتقال بدهیم، اما نمی‌توانیم قسمتی از یک کتاب را بفروشیم. این توکن‌ها بر روی بلاک‌چین ثبت می‌شوند و به کیف پول دیجیتال شخص متصل هستند.

در بازار ارزهای دیجیتال شما باید به مباحث مالی مسلط باشید و بتوانید به‌موقع ارز خریدوفروش کنید. اما در بازار NFT داشتن یک کیف پول دیجیتال و خرید مقداری اتریوم و ثبت‌نام در بازار فروش NFT تا حدودی کار شما را راه می‌اندازد.

چگونه NFT بسازیم؟

برای ساخت NFT به دانش اندکی از بازار ارز دیجیتال و نحوه ساخت و کارکردن با کیف پول دیجیتال و مقداری ارز اتر نیاز دارید که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

ساخت کیف پول دیجیتال

برای ساختن یک توکن NFT باید ابتدا یک کیف پول دیجیتال داشته باشید. با یک والت (کیف پول دیجیتال) می‌توانید ارزهای دیجیتال را خریدوفروش کنید و البته وارد بازار NFT شوید. در ادامه دو کیف پول موبایلی اتریوم به شما معرفی می‌کنیم.

کیف پول متامسک (Metamask)

این کیف پول دیجیتال در دو نسخه تحت وب و اپلیکیشن در دسترس است. متامسک یکی از پرطرف‌دارترین کیف پول‌های دیجیتال است که به‌آسانی به فروشگاه‌های NFT  متصل می‌شود.

کیف پول متامسک (Metamask )

کیف پول کوین بیس (Coinbase)

والت کوین بیس از بازارهای NFT پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری ساده‌ای برای افراد تازه‌کار دارد. این اپلیکیشن را یک صرافی به همین نام در اختیار کاربران قرار داده است.

کیف پول کوین بیس (Coinbase)

نکته: دقت کنید که با ثبت‌نام در هر کیف پول، یک کد 12 رقمی در اختیار شما قرار داده می‌شود. این کد در واقع، عبارت بازیابی است و به‌هیچ‌عنوان نباید در اختیار دیگران قرار بگیرد.

خرید اتریوم

پس از ساخت کیف پول دیجیتال شما به مقداری ارز اتریوم برای ایجاد حساب NFT و پرداخت کارمزد نیاز دارید. اگر به بازار ارزهای دیجیتال مسلط نیستید پیشنهاد می‌کنیم به یکی از صراف‌های ایرانی مراجعه کنید و با پرداخت ریال مقداری ارز اتریوم بخرید و آن را به آدرس کیف پول دیجیتال منتقل کنید.

اتصال والت به سایت‌های NFT برای خرید و فروش آثار هنری

حالا که کیف پول خود را ساخته و آن را شارژ کردید، وقت آن رسیده که یک سایت NFT برای فروش آثار هنری‌تان پیدا کنید. در ادامه چند سایت معروف و پرطرف‌دار برای فروش آثار هنری در ادامه معرفی می‌کنیم:

OpenSea.io

اوپن سی یک فروشگاه قدیمی و از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های NFT است. در این فروشگاه انواع آثار هنری دیجیتال و بازی‌های مختلف وجود داشته و به فروش می‌رسد. این وب‌سایت برای افرادی که به‌تازگی وارد دنیای NFT شده‌اند مناسب است.

OpenSea.io

Rarible

ریربل مانند اپن سی یکی از سایت‌های پرطرف‌دار در حوزه NFT است که ثبت‌نام‌کنندگان از همان لحظه ورود می‌توانند آثارشان را برای فروش بگذارند.

Rarible

Foundation

تمرکز اصلی این پلتفرم بر روی گردآوری افراد متخصص در زمینه هنرهای دیجیتال است و به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند. هر زمان که در این پلتفرم یک توکن غیرمثلی و آثار هنرمندی به فروش رود  10% از سود آن به خلق‌کننده اثر می‌رسد و یا به‌عبارت‌دیگر هر زمان شخصی از خلق‌کننده اثر خرید انجام دهد و مجدد آن را به فروش برساند حدود 10% سود به حساب هنرمند واریز می‌شود.

foundation

Superrare

تمرکز این سایت بر روی خریدوفروش آثار یونیک و تک‌نسخه‌ای هنرمندان است. این سایت بر روی قوانین کپی‌رایت و حق مالکیت اثر حساسیت زیادی دارد. این سایت همچنین یک شبکه اجتماعی برای کاربران ایجاد کرده است، اما در حال حاضر با تعداد کمی از هنرمندان همکاری می‌کند و امکان این‌که هر هنرمندی آثارش را در سایت بارگذاری کند، وجود ندارد. آثار در این سایت به‌صورت رمزنگاری شده قرار گرفته و حق مالکیت آن تنها به یک نفر تعلق می‌گیرد.

Superrare

Zora

زورا نیز یکی دیگر از پلتفرم‌های خریدوفروش آثار هنری است که از طریق ساختار رمزنگاری آثار از هنر کاربرانش حمایت می‌کند. این سایت یک انجمن دارد و هنرمندان می‌‌توانند در آن با یکدیگر گفتگو کنند. این سایت تنها بابت ایجاد آثار هنری از شما هزینه دریافت می‌کند و موقع خریدوفروش آثار هیچ هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند.

Zora

تبدیل آثار هنری به NFT

ساخت اثر دیجیتال

برای تبدیل اثرهای هنری به NFT برنامه یا قانون خاصی وجود ندارد. هر سایت فروشگاهی NFT از تعدادی فرمت‌های فایلی پشتیبانی می‌کند. اگر سایت موردنظر از فرمت فایل دیجیتالی که ساخته‌اید پشتیبانی می‌کند، می‌توانید آن را به NFT تبدیل کنید.

تعیین قیمت+ آپلود اثر در سایت فروشگاه

مرحله اول:  برای مثال: در سایت ریربل در قسمت راست، بالای سایت گزینه Sign In را انتخاب می‌کنید و وارد کیف پول خود می‌شوید

فروش عکس از طریق NFT

مرحله دوم:  حالا در همان قسمت سمت راست، بالای سایت پس از وارد شدن به کیف پول گزینه Crate را انتخاب کرده و تعیین می‌کنید فایل دیجیتال شما تک‌نسخه‌ای باشد یا چند نسخه‌ای.

فروش عکس از طریق NFT

مرحله سوم: فایل را باتوجه‌به فرمت‌های نوشته شده آپلود کرده و قیمت موردنظر خود را وارد می‌کنید.

فروش عکس از طریق NFT

مرحله چهارم: در نهایت گزینه Crate Item را کلیک می‌کنید.

فروش عکس از طریق NFT

آگهی مزایده

بعد از این‌که اثر شما در سایت قرار گرفت، هرکسی که اثر شما را ببیند می‌تواند برای خرید آن قیمتی به شما پیشنهاد دهد و شما انتخاب کنید که به چه قیمتی اثر خود را بفروشید.

نحوه قیمت‌گذاری آثار در  NFT

برای ارزش‌گذاری آثار در NFT می‌توان چند فاکتور را مدنظر قرار داشته باشید، مانند:

آثار تک‌نسخه‌ای یا چند نسخه‌ای؟

اثری که می‌خواهید برای فروش بگذارید چند نسخه از آن را موجود دارید؟ یک نسخه یا 100 نسخه؟ این مورد یکی از فاکتورهای اصلی است که در ارزش‌گذاری اثر تفاوت ایجاد می‌کند. معمولاً آثار لوکس و تک‌نسخه‌ای قیمت بالاتری دارند. ولی وقتی از اثر شما به تعداد بالا نسخه برای خریداران وجود دارد اثر از حالت لوکس بودن خارج می‌شود و در دسته‌بندی آثار معمولی قرار می‌گیرد.

هنرمند معروف

هنرمندی که آثارش را برای فروش گذاشته، در جامعه شناخته شده است؟ چه افرادی او را دنبال می‌کنند؟ تجربه شخص در آن زمینه چند سال است؟ تقدیرنامه‌های فرد در جشنواره و گالری‌های مختلف در طی سالیان مختلف حتی گاهی بیش‌تر از اثری که آن شخص برای فروش گذاشته، حرف برای گفتن دارد. اگر شما تجربه دارید و هنرمند شناخته شده‌ای هستید و از قبل دیگران از شما حمایت کرده‌اند می‌توانید برای آثارتان قیمت بالایی تعیین کنید.

هنرمند نوظهور

اگر شما به‌تازگی کار خود را شروع کرده‌اید، نگران نباشید؛ هنرمندان بزرگ هم روزی در ابتدای همین مسیر ایستاده بودند. توصیه می‌شود برای آثارتان در زمان شروع کار قیمتی در نظر بگیرید که اکثریت افراد برای حمایت از هنر شما استطاعت مالی کافی داشته باشند.

شاید در ابتدای مسیر بتوانید درآمد کمی کسب کنید، ولی برای ایجاد اعتبار و شناخته شدن شاید لازم باشد این مسیر را طی کنید. اما اعتمادبه‌نفس خود را از دست ندهید و همیشه برای هنر، وقت و زمانتان ارزش قائل شوید. برای مثال قیمت آثار را ثابت نگه دارید اما درصد سودی که از فروش مجدد آثار کسب می‌کنید را افزایش دهید. مثلاً از 10% آن را به 15% افزایش دهید تا ارزش هنرتان حفظ شود.

هزینه‌های تبدیل عکس به NFT

هنگامی که می‌خواهید محتوایی را به NFT تبدیل کنید. برای تبدیل اثر هنری به NFT، شبکه‌های کامپیوتری درگیر عملیات پیچیده‌ای می‌شوند و شما باید بابت این فعالیت‌ها هزینه‌ای تحت عنوان کارمزد پرداخت کنید.

روش‌های پیداکردن مشتری در NFT

معمولاً هنرمندان مشهور به دلیل این‌که در بین عموم مردم شناخته شده هستند، آثارشان بیشتر در معرض دید و توجه قرار می‌گیرد، اما این موضوع به معنای عدم موفقیت افرادی مبتدی نیست. شما هم با رعایت چند نکته می‌توانید به‌صورت حرفه‌ای وارد بازار NFT شوید:

بازاریابی

سعی کنید روی پرسونال برندینگ شخصی خود کار کنید. با بازاریابی اصولی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های فروش NFT مخاطب جذب کنید. در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام دوستان و آشنایان خود را از فروش آثارتان آگاه کنید تا از شما حمایت کنند. با مخاطبان خود و هنرمندان دیگر شبکه‌سازی کنید و شرایطی را فراهم کنید که دیگران خودخواسته از هنر شما حمایت کنند.

شناخت بازار

برای این‌که بتوانید فروشنده موفق در بازار NFT باشید، باید علاقه بازار را بشناسید. با جستجو در سایت‌های فروش NFT آثار هنرمندان و البته علاقه خریداران را ارزیابی کنید. آن‌ها به چه آثار و چه محتوایی علاقه‌مند هستند؟ کدام محتوا طرف‌دار بیشتری دارد؟ وقتی از بازار آگاهی نسبی پیدا کنید حالا می‌توانید آثار هنری خود را بر اساس نیاز بازار تولید کنید.

مزایای خاص برای خریداران

برای خریداران آثارتان، مزایایی در نظر بگیرید. برای مثال بگویید با خرید یکی از آثار شما می‌توانند 3 اثر رایگان نیز هدیه بگیرید.

تهیه اقلام دنیای واقعی

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از NFT ، فروش اقلام واقعی است. یک تیم به نام Uniswap در سال 2019 تعدادی جوراب را رمزنگاری کردند و افرادی که توکن این جوراب‌ها خریداری می‌کردند می‌توانستند آزادانه آن را معامله کنند و یا از توکن خود برای دریافت جوراب واقعی استفاده کنند و جورابی با همین طرح تحویل بگیرند. این یکی از نمونه‌های تهیه و فروش اقلام دنیای واقعی در دنیای NFT است. شما هم می‌توانید اگر عکاس هستید، نسخه اصلی چاپی عکس و یا تابلوی نقاشی خود را برای اولین خریدار ارسال کنید و یا تعداد زیادی از آن را تهیه کنید و برای افرادی که نسخه فیزیکی می‌خواهند ارسال کنید.

راه‌های کسب درآمد از NFT

استیتمنت هنری

برای اثر هنری‌تان یک استیتمنت هنری ساده و جذاب بنویسید. استیتمنت هنری به زبان ساده یک توصیف دقیق از اثر هنری خلق شده است. در ابتدا ایده اصلی اثر هنری‌تان را کمی توضیح دهید، سپس درباره نحوه ارائه ایده در اثر هنری، تاریخچه آن، دلیل شروع خلق اثر موردنظر، مرتبط بودن اثر با کدام یک از قسمت‌های تاریخ هنر و فلسفه و.. توضیحاتی به قلم خودتان بنویسید.

وقت‌گذاشتن برای یک تعریف زیبا از اثر هنری در جذب مخاطب تأثیرگذار است و حتی برخی اوقات همین خوش‌قلم بودن می‌تواند نظر مشتری را برای خرید جلب کند.

قیمت‌گذاری اثر هنری

در ابتدای کار برای جذب خریدار، قیمتی که برای آثار هنری در نظر می‌گیرید باید متناسب با آثار هنری‌تان یا حتی مقداری کمتر از حد معمول باشد. یعنی ارزش و کارایی آن اثر با قیمت آن برابر باشد تا متقاضی حاضر به خرید شود و یا در مزایده بالاترین قیمت را به شما پیشنهاد دهد.

چند نمونه آثار مشهور NFT

هر روز علاقه مردم به بازار NFTها افزایش پیدا می‌کند و آثار هنری مختلفی با قیمت‌های بسیار بالا فروش می‌روند. در ادامه به معرفی چند اثر میپردازیم:

گربه نیان اثر کریس تورس

یک پرنده با بدن  Pot-Tart که یک دنباله رنگین کمانی دارد به‌عنوان یک اثر منحصربه‌فرد با قیمت حدود 580000 فروخته شد.

راه‌های کسب درآمد از NFT

همه‌روزه: 5000 روز اول

این اثر یکی از گران‌ترین آثاری است که در طول تاریخ فروخته شد. هنرمندی به نام مایک وینکلمن ملقب به بیپل این اثر را طراحی کرده است و با قیمت 69.3 میلیون دلار آن را فروخت.

راه‌های کسب درآمد از NFT

این اثر نشان‌دهنده 5000 آثار ابتدایی بیپل است که در طول زمان پله‌های پیشرفت خود را به تصویر کشیده است.

پشمالو

این طرح حاصل طراحی دو هنرمند به نام‌های استیو آئوکی و آنتونی تودیسکو است. آئوکی یک موسیقیدان، طراح مد و لباس است و آنتونی تودیسکو یک تصویرگر سه‌بعدی است. در یک کلیپ حدود 36 ثانیه این موجود رنگی پشمالو با یکی از آهنگ‌های آئوکی سر خود را تکان می‌دهد. این توکن با قیمت 888.888 فروخته شده است.

راه‌های کسب درآمد از NFT

اولین توییت جک دورسی

جک دورسی مدیر و بنیان‌گذار توییتر اولین توییت خود را در اوایل مارس 2021 به مزایده گذاشت و با قیمت 2.9 میلیون دلار آن را به فروش رساند. تاریخ این توییت مربوط به 22 مارس سال 2006 بود. دورسی پس از فروش این توییت تعهد داده بود که 100% سود حاصل از فروش این NFT را به خیریه‌ای در امریکا اهدا می‌کند.

آموزش کسب درآمد از NFT برای عکاسی

خریداران NFT چه چیزی از خرید آثار دیجیتال به دست می‌آورند؟

مالکین اثرهای هنری NFT به خریدار این اجازه را می‌دهند آثار آن‌ها را دوباره به فروش برسانند و از این طریق هنرمند می‌تواند سود کسب کند. در واقع مالک اثر نحوه مشاهده و به‌اشتراک‌گذاری اثر را برای خریدار محدود نمی‌کنند. از نگاهی دیگر خریداران آثار NFT افرادی هنردوست هستند و شاید عاشق جمع‌آوری کلکسیون نسخه اصلی آثار افراد مشهوری که مردم آن‌ها را دوست دارند.

مزایای NFT نسبت به فروش آثار در دنیای آفلاین

1.حفظ مالکیت اثر و رعایت حق کپی‌رایت؛ هرچند در این زمینه بازار NFT همچنان جای رشد و بهترشدن دارد.

2.وقتی آثار خود را به فروش می‌رسانید، افرادی که از شما آن را خریده‌اند می‌توانند آن را به افراد دیگر بفروشند و شما می‌توانید تعیین کنید با هر بار فروش مجدد آثارتان چند درصد سود به شما برسد؟ همچنین در طول زمان ارزش آثار شما بالا می‌رود و سودی که از این طریق کسب می‌کنید افزایش می‌یابد.

  1. محدود به جغرافیای محل زندگی نمی‌شوید و با افراد مختلف از سراسر دنیا آشنا می‌شوید. ارتباطات شما افزایش می‌یابد و از نگاهی دیگر می‌توانید سطح کاری خود را بالا ببرید و هنرتان را در سطح بین‌المللی ارائه دهید.
  2. در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود و لازم نیست برای اجاره گالری و حمل آثارتان و حضور در نمایشگاه زمان زیادی بگذارید.
  3. توکن‌های NFT معتبر هستند و امکان جعل در فضای بلاک‌چین وجود ندارد.
  4. قابلیت انتقال دارند و در بازار مربوط به خود خریدوفروش می‌شوند و نه در صرافی‌های ارز دیجیتال.

7.قیمت آثار بر اساس منحصربه‌فرد بودن آن‌ها محاسبه می‌شود.

معایب NFT

نقدینگی

وقتی شما توکن‌های معمولی و قابل معاوضه داشته باشید به‌راحتی می‌توانید هر زمان به آن نیاز پیدا کردید آن را در صف فروش بگذارید. اما فروش NFT اگر خریداری وجود نداشته باشد، آسان نیست. به همین دلیل سرعت نقدشوندگی آن پایین است.

هزینه‌های پنهان

برای این‌که بتوانید آثار خود را روی بستر NFT بگذارید باید با کیف پول دیجیتال خود هزینه‌ای را پرداخت کنید و سپس اثر خود را روی سایت موردنظر آپلود کنید؛ بنابراین چون باید قیمت آثار شما متناسب با تقاضای خریدار باشد، گاهی ممکن است تحت تأثیر این تقاضا قیمت اثر خود را پایین بیاورید و خب گاهی اصلاً کسی خریدار آن نیست و فروش مجدد هم در کار نخواهد بود.

تأثیرات زیست‌محیطی NFT

سیستم بلاک‌چین به دیتاسنترها و شبکه‌های کامپیوتری برای ماین کردن متصل هستند و انرژی مصرفی آن‌ها بسیار بالا است. ازاین‌رو طرف‌داران محیط‌زیست با بازار بلاک‌چین مخالفت شدید دارند و معتقد هستند این فناوری در طی زمان باعث ازبین‌رفتن منابع طبیعی و آسیب جدی به محیط‌زیست می‌شود.

ریسک‌های NFT برای هنرمندان

وقتی شما اثر هنری را برای فروش تبدیل به NFT می‌کنید به‌مرورزمان باتوجه‌به بالا و پایین رفتن نرخ اتریوم ارزش اثر هنری شما کم‌وزیاد می‌شود. از طرفی به کسانی که به بازار بلاک‌چین مسلط نیستند توصیه می‌کنیم ارزها را روی والت نگهداری کنند و به صرافی‌ها اعتماد نکنند چراکه احتمال هک آنها وجود دارد.

آینده NFT چطور پیش‌بینی می‌شود؟

نظر‌های ضدونقیض درباره آینده بازار NFT وجود دارد. عده‌ای می‌گویند این بازار نوپا آینده درخشانی خواهد داشت، عده‌ای دیگر می‌‌گویند امکان سقوط این بازار وجود دارد. درهرصورت بازار NFT یک بازار سرمایه‌گذاری است و ما نیز مانند شما از آینده آن مطلع نیستیم.

پس به شما توصیه می‌کنیم با تحقیق و آگاهی کامل از ریسک بازار NFT برای فروش اثرهای هنری و عکس‌هایتان در آن قدم بگذارید. پیش از هر چیزی آموزش کسب درآمد از NFT ، باید آموزش عکاسی را در یک آموزشگاه معتبر دنبال کنید. ما در آکادمی نورنگار این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا به کمک اساتیدی که رزومه‌ی درخشان و موثری در این صنعت دارند، آموزش عکاسی را به صورت تخصصی بگذرانید. هم‌چنین در پایان دوره به شما گواهینامه معتبری از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور اعطا می‌شود که می‌توانید در ایران و سایر کشورهای خارجی آن را به عنوان مدرک معتبری ارائه دهید. در آکادمی نورنگار علاوه بر آموزش فیلمبرداری و عکاسی، دوره‌های دیگری مانند نورپردازی، کسب و کار، نگارگری، ادیت و تدوین نیز به به صورت حضوری، آنلاین و دانلودی برگزار می‌شود.

25 دیدگاه

  • همتی گفت:

    سلام خوب میشه اگر در کنار آموزش عکاسی برای nft, خود دوره nft. راهم آموزش حضوری داشته باشید چون مرتبط با کار شما

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقت بخیر
      به روی چشم 😍

  • محمدیان گفت:

    متشکر از مطلب مفیدتون، کامل در مورد ان اف تی ها توضیح دادید. بسیار جالب بود و برای چگونگی فروش NFT روش های زیادی هست که اگر بخواید این کار رو انجام بدید مطالب مناسب زیادی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *