021-7356

کسب درآمد از عکاسی

کسب درآمد از عکاسی

در اینجا ما برای شما چند روش کم‌تر شناخته‌شده که یک عکاس می‌تواند کار پیدا کند را آورده ایم. مهم نیست که یک کار شخصی و اختصاصی را راه‌اندازی کنید ، یا تلاش کنید کاری که برای آن آماده هستید را پیدا کنید. این مطلب به شما کمک می‌کند بفهمید چطور میتوانید از عکاسی کسب درآمد کنید.

1.فروش عکس ها

اگر به اندازه ی کافی تمرین کنید ، قطعا میتوانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید و نظر مردم را برای خرید آن ها جلب کنید. این موضوع میتواند شانس بزرگی برایتان باشد پس چرا شروع به فروش آثار چاپی خود نمی‌کنید؟ راه‌های مختلفی برای بدست آوردن پول از طریق فروش چاپی وجود دارد. اینجا دو راه را برایتان گذاشته ایم که هر دو گزینه بسیار ساده هستند.

آنلاین

ساده ترین راه فروش آنلاین عکس از طریق فروشنده شخص ثالث است. آنها تمام کارها را انجام می دهند ، سفارش را بررسی می کنند ، چاپ می کنند و عکس چاپ شده را برای مشتری ارسال می کنند. و در نهایت، آنها به شما کمیسیون می دهند. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما هم اکنون نتوانید از بهترین عکسهای خود درآمدزایی کنید و آنها را در یک سایت بارگذاری کنید. همین امروز میتوانید شروع به کسب درآمد از بهترین عکس های خود کنید!

برای مثال

استوک فوتو اولین وب سایت در زمینه خرید و فروش عکس و گرافیک به زبان فارسی است
همواره یکی از بزرگترین مشکلات ما عکاسان وهنرمندان فروش آثارمان در داخل و خارج از کشور بوده و هست . سایت های بسیاری در خارج از ایران در این زمینه فعالیت می کنند اما متاسفانه به دلایل محدودیتهای زیادی که برای فارسی زبانان و مخصوصا ایرانیان وجود دارد امکان فروش برای این طراحان و عکاسان عملا امکان پذیر نیست. این وبسایت به شما امکان فروش عکس های خود را میدهد.

حضوری

روش دیگر فروش عکس کمی سخت تر است. شما باید خودتان آنها را چاپ کنید و از طریق مغازه ها و رستوران ها بفروشید. مثلاً بگویید که عکسهای بسیار خوبی از منطقه خود گرفته اید و می توانید آن ها را به یک کافه یا یک رستوران بفروشید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آنها را چاپ کنید و بفروشید. آنها آثار هنری را می گیرند ، شما پول را. این یک فرصت خوب است چراکه ، شما عکسهای خود را در معرض دید هزاران نفر قرار داده اید.

 

2.فروش عکس های سفر خود

عاشق مسافرت و عکاسی هستید؟ شما می توانید هم سفر بروید، هم عکاسی کنید و در نتیجه درآمد کسب کنید. مشتریانی مانند مجلات و روزنامه ها دائما در جستجوی مطالب جدید هستند. این بدان معناست که می توانید با ایجاد و فروش محتوای سفر ، درآمد کسب کنید. حالا این مطالب می تواند عکس یا فیلم هایی باشد که شما تهیه کرده اید و آن مقصد توریستی را برجسته می کنید. بسیاری از عکاسان به مکان های کمتر شناخته شده سفر میکنند مانند روستاهایی که شاید خیلی از ماها نشناسیم.از آن منطقه عکاسی میکنند و به مجلات و روزنامه ها میفروشند. این کار نه تنها برای عکاس درآمد دارد بلکه به معرفی جاذبه های توریستی یک کشور کمک میکند.

اگر شما یک نویسنده با استعداد هم باشید ، می توانید یک داستان با مجموعه ی عکس خود تهیه کنید. چراکه هر عکس برای شما معنا و مفهوم خاصی دارد که شما میتوانید آن را به بیننده انتقال دهید. بنابراین ، مهم است ازعکس هایی استفاده کنید که نه تنها خوب و جذاب باشند، بلکه بیانگر یک داستان نیز باشند.

به یاد داشته باشید فقط روزنامه ها و مجلات نیستند که به این نوع عکسها نیاز دارند.شما می توانید آنها را به شرکت های توریستی ، شرکت های مسافرتی ، خطوط هوایی یا حتی مجله محلی خود بفروشید. وقتی شروع به کار میکنید خواهید فهمید که هرچه بیشتر با مشتری ها  درارتباط باشید ، فرصتهای کاری بیشتری خود را نشان می دهند. در نهایت شما میتوانید پروژه های بیشتری در زمینه ی عکاسی بگیرید و درآمدزایی کنید.

 

[relatedpost post=”154354″]

3.عکاسی عروسی

نه تنها مزایای مالی این زمینه بالاست ، بلکه یک کار بسیار با ارزش است. شما می توانید بخشی از بهترین روزهای زندگی برخی افراد باشید. اما فشار و استرس عکاسی عروسی بسیار زیاد است. شما مسئول ثبت یکی از مهمترین لحظات یک زوج خوشحال هستید. از این رو ، مهم است که حتماً تمرین کافی داشته باشید. اگر قبلا از مراسم ها و رویدادها یا پرتره عکاسی کرده اید، شما میتوانید در راه عکاسی عروسی نیز قدم بردارید. اگر بتوانید عکسهای عالی بگیرید ، شما یک ابرقهرمان هستید. در نتیجه می توانید مبلغ زیادی برای عکس ها دریافت کنید. مخصوصاً اگر خلاقیت و تجربه داشته باشید .

اگر مطمئن نیستید که برای عکاسی از مراسم عروسی آماده هستید ، می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • به عنوان یک عکاس ثانویه عکاسی کنید
  • از جشن های نامزدی یا عقد عکس بگیرید
  • در این اینترنت عکس های زیادی در این زمینه ببینید

[relatedpost post=”149362″]

4.فروش عکس ها به گالری های محلی

فروش عکس‌های خود در گالری‌های محلی راهی خوب برای کسب درآمد است . اما مهم است که بدانید چه عکس هایی را میخواهید به فروش برسانید . عکس‌هایی که یادآورجاذبه  های آن مناطق برای مردم است، مانند مناظر چشمگیر و یا جاذبه های گردشگری و سنت های محلی ، فروش خواهند داشت . بناهای معروف ، و پرتره‌های افراد مشهور ممکن است برای فروش مخاطبان زیادی داشته باشد. اما این ها در یک بازار محلی محبوبیت کمتری خواهند داشت. درواقع باید عکس های خاص بگیرید که این کاملا به خلاقیت و دید عکاسی شما بستگی دارد.

بهترین راه برای نشان دادن عکس های خود در یک گالری ، رفتن و بازدید از گالری است. کارهای خود را بصورت حضوری به آنها نشان دهید و فقط 10 مورد از بهترین عکسهای خود را به عنوان نمونه دراختیار آنها بگذارید.

اگر گالری محلی تصمیم بگیرد که می خواهد عکس های شما را به نمایش بگذارد ، باید در مورد قیمت گذاری بحث کنید. قیمت گذاری در هر شرایط متفاوت است. برخی گالری ها فضای دیوار ویا سالنی را برای مدتی در اختیار شما میگذارند و درصدی از فروش آثار را از شما میخواهند. برخی دیگر از شما ماهانه هزینه ی اندکی در قبال اجاره گالری میگیرند و درصد کمتری از فروش آثار را دریافت میکنند. برخی دیگر ممکن است هزینه ی چاپ و قیمت گذاری و تمام مراحل را به عهده بگیرند اما کمیسیون بیشتری را نیز در نظر خواهند گرفت. در نهایت این شما هستید که تصمیم میگیرید به چه شکل آثار خود را بفروشید.

 

5.دستیار عکاس

شما می خواهید با عکاسی درآمد کسب کنید ، اما هنوز آماده دریافت پروژه های خود نیستید؟ سعی کنید به عکاسان دیگر کمک کنید. کمک به یک عکاس یکی از بهترین راهها برای به دست آوردن تجربه و درآمدزایی است. اگر انتظار دارید در عروسی ها و چنین مواردی کار کنید ، به یک رزومه  و تجربه ی خوب نیاز خواهید داشت. در دیگر ژانرها مثل عکاسی مد و فشن ، عکاسی تبلیغات و … نیز میتوانید دستیار عکاس شوید. در اینجا ، شما پشت دوربین نیستید و عکس اصلی را نمیگیرید اما تجربه و پول خوبی کسب خواهید کرد.

عکاسان در هر ژانری اغلب به دستیار نیاز دارند. بزرگ‌ترین فایده این است که شما مجبور نیستید به دنبال کار باشید چراکه پروژه ها به سمت شما می آیند. اما سخت‌ترین بخش پیدا کردن افرادی است که مایلند پولی را که می‌خواهید به شما بدهند. کمی وقت بگذارید و عکاسانی را در محله و اطراف خود پیدا کنید . با آن‌ها تماس بگیرید , بپرسید آیا به یک دستیار نیاز دارند یا نه. پیشنهاد میکنیم در اولین ملاقات اگر نمونه عکس های خوب دارید حتما همراه خود ببرید.

 

6.بلاگر عکاسی

یک وبلاگ عکاسی راهی عالی برای دیده شدن عکس های شما است. ایجاد یک وبلاگ عکاسی قوی برای تکمیل نمونه کارهای عکاسی خود قطعا یکی از قدرتمندترین ابزارهای مورد استفاده شماست.

بنابراین ، به عنوان یک عکاس ، مهم است که اجازه دهید جهان صدای شما را از طریق عکس‌هایی که می‌گیرید بشنوند.

سوال اینجاست که چگونه می‌توانید یک وبلاگ بسازید ؟ خوب ، چند چیز است که باید به خاطر داشته باشید:

  • شما باید محتوا تولید کنید
  • برای محتوای خود دلیل داشته باشید و راه خود را بشناسید
  • مخاطبان خود را انتخاب کنید
  • بستر وبلاگ خود را انتخاب کنید
  • درباره موضوع های خود تصمیم بگیرید
  • برای تبلیغ وبلاگ خود از رسانه های اجتماعی استفاده کنید
  • دست از تلاش کردن برندارید و ناامید نشوید

7.تدریس عکاسی

ورود به  بازار کاری ممکن است کمی سخت باشد چراکه رقابت بسیار است. اگر نمی‌خواهید به طور مداوم برای جذب مشتری و گرفتن پروژه در تلاطم باشید و مبارزه کنید ، تدریس را به شما پیشنهاد میکنیم.

همه افراد نمی‌توانند از طریق اینترنت یاد بگیرند. اگر فن بیان خوب و توانایی آموزش دارید ، به آن افراد دست پیدا کنید و یا به آموزشگاه های عکاسی سری بزنید به آن‌ها نشان دهید که میتوانید این کار را به خوبی انجام دهید. قطعا یک معلم خوب می‌تواند زندگی خوبی داشته باشد، چه از تدریس گروهی و چه از تدریس خصوصی میتوانید درآمد خوبی کسب کنید.

 

8.تورهای عکاسی

تورهای عکاسی درامد زیادی دارند. چه تورهای داخل شهری ، چه خارج از شهر و حتی خارج از کشور میتوانند در کسب درآمد بسیار موثر باشند. اگر شما عاشق چشم اندازها و عکاسی در سفر هستید ، میتوانید از این طریق نیز درآمدزایی کنید.

اگر هنوز وب سایت خود را نساخته اید ، حتما این کار را انجام دهید چراکه برای راه اندازی تورهای عکاسی به آن احتیاج دارید. در نظر داشته باشید که شما باید مکان های زیبا و مناسب عکاسی را بشناسید و بهترین نقاط را برای گرفتن تصاویر زیبا انتخاب کنید و تور عکاسی خود را برگزار کنید.

مردم برای دانش شما در مورد یک مکان خاص ، هزینه ای را پرداخت می کنند. اما نه تنها برای یادگیری عکاسی بلکه برای به دست آوردن تجربه ی عکاسی در این تورها شرکت میکنند. می توانید از برگزاری یک تور با تعداد کمی در محله ی خود شروع کنید. مردم را به جاهای جالب اطراف خود ببرید و مبلغ کمی را از دریافت کنید. این شروع بسیار خوبی است ، چراکه میتوانید طی مدتی این مسیر را گسترش بدید و درآمد خوبی را کسب کنید.

 

نتیجه‌گیری

راه‌های زیادی برای ایجاد پول از طریق عکاسی وجود دارد . شما می‌توانید از طریق فروش عکس های چاپ شده چه به شکل آنلاین چه حضوری ، خدمات عکاسی ،  و ادیت عکس و یا تدریس کسب درآمد کنید. بسته به شخصیت تان و آنچه که به آن علاقه دارید ، می‌توانید مهارت‌های خود را در عکاسی تغییر دهید و برای خود درآمدزایی کنید. کسب درآمد از عکاسی ، شور و اشتیاق ، مهارت‌ ، زمان و سخت کوشی بسیار را می‌طلبد.

در قدم اول باید کاری را که انجام می‌دهید ، واقعا دوست داشته باشید. با دانش و تجربه ی خود به افراد دیگر کمک کنید. کار کردن در هر زمینه ای واقعا ً سخت است پس دست از تلاش برندارید، قطعا راه رسیدن به پول را پیدا خواهید کرد.

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *