021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

مینیمالیسم در عکاسی منظره

مینیمالیسم در عکاسی منظره

در مقاله امروز شما ده نکته برای ایجاد مینیمالیسم در عکاسی منظره کامل را یاد می‌گیرید. این مقاله را بخوانید تا بفهمید چگونه مینیمالیسم در عکاسی منظره خود ایجاد کنید.

بهترین مکان برای عکاسی مینیمالیسم منظره

مسلم است که مکان مهم‌ترین چیزی است که باید در نظر بگیرید. مکان‌های خاص بیشتر از سایرین خود را به عکاسی مینیمالیستی می‌سپارند.

ایجاد مینیمالیسم با لنز مناسب و انتخاب صحیح ترکیب بندی کم و بیش در هر جایی امکان پذیر است. اما استفاده از مکان‌های دور از دسترس به شما انتخاب‌های بیشتری می‌دهد.

  • مناطق ساحلی- مناطق ساحلی به شما آسمان صاف و پیش زمینه پاکیزه را ارائه می‌دهند. این دو مورد هردو زمان ایجاد مینیمالیسم کارآمد هستند.
  • بیابان‌ها- مانند مناطق ساحلی، کمبود بیابان‌ها آنها را تبدیل به مناظر مینیمالیستی می‌کند.
  • کوهستان‌ها- کوهستان‌ها نیز همچنین پتانسیل ویژگی‌های مینیمالیستی را دارند. به اندازه مناطق ساحلی و بیابان‌ها ایده‌آل نیستند، اما شما همچنان می‌توانید مکان‌های خوبی نیز در اینجا پیدا کنید

مینیمالیسم در عکاسی منظره

ترکیب بندی مناظر مینیمالیستی خود را بدون استفاده از عناصر اضافه انجام دهید

عکاسی هنر کاهش است. این مفهوم می‌تواند به شدت در ترکیب بندی مناظر مینیمالیستی کاربردی باشد. هدف واقعی شما این است که عناصر ناخواسته را تا حدی که امکان دارد حذف کنید تا تصویر را تا حد امکان باز نگه دارید.

بازدید مکان مناسب به شما خیلی کمک می‌کند، به این صورت که دیگر نیاز نیست عناصر ناخواسته زیادی را حذف کنید. اما برخی تکنیک‌های ترکیب بندی وجود دارد که به شما در این امر کمک می‌کنند.

  • قانون یک سوم- عموماً به عنوان کراپ بسته‌تر نیز استفاده می‌شود. برای تصاویر مینیمالیسم، کمی گسترده‌تر باید عکاسی کنید در عین حال نسبت‌های مشابه را در عکس‌های خود نگه دارید. شما یک نقطه عمق در تصویرتان نیاز دارید، اما این نباید به کل قاب تصویر حکمفرما شود.
  • ترکیب‌بندی‌های گسترده- افزودن مقدار زیادی از فضای منفی. این قسمت از تصویر نباید بر روی کل تصویر چیره شود. سوژه اصلی تصویر کوچک می‌شود و معمولاً در پایین کادر نمایان می‌شود. شما همچنین می‌توانید برای نگه داشتن در قانون یک سوم، آن را در یک سوم سمت چپ یا راست تصویر قرار دهید. برای دادن حس مینیمالیسم، باقی صحنه باید تا حد ممکن پاک باشد. این کار بعضی اوقات نیازمند یک پس زمینه است که کمی بافت داشته باشد.

مینیمالیسم در عکاسی منظره

از یک لنز واید استفاده کنید

یکی از بهترین لنزها برای عکاسی منظره مینیمالیستی لنز واید است، اما نیاز دارید که در موقعیت صحیح قرار داشته باشید. استفاده از این لنز زمانی که در یک محیط شلوغ و پلوغ قرار دارید برای ایجاد مینیمالیسم می‌تواند چالش بر انگیز باشد.

[relatedpost post=”145976″]

برای گرفتن بهترین نتیجه با این لنز، محیطی را انتخاب کنید که به خودی خود مینیمال است. حالا زمانی که فاصله کانونی عریض آن را باز می‌کنید نیازی به سر و کله زدن با عناصر منحرف کننده در تصویرتان ندارید.

یک تصویر مینیمالیسم نیاز به یک سوژه قوی دارد تا با آن فضاهای منفی مقابله کند. با استفاده از یک لنز واید باید به اندازه کافی به سوژه اصلی نزدیک باشید.

مینیمالیسم در عکاسی منظره

برای مناظر مینمالیسم از لنزهایی با فاصله کانونی طولانی استفاده کنید

عکاسی مینیمالیسم با لنزهایی با فاصله کانونی طولانی نیز امکان پذیرند. با استفاده از یک فاصله کانونی طولانی‌تر می‌توانید صحنه را فشرده کنید و روی بخشی از کل صحنه فوکوس کنید.

این بدان معنی است که ایجاد مینیمالیسم آسان‌تر است، حتی اگر محلی که از آن عکاسی می‌کنید به طور کلی در هم ریخته است. ترفند این کار انتخاب پنلی است که به اندازه کافی جالب باشد. این کار اغلب به معنای انتخاب نقطه کانونی خوب است.

بر خلاف لنزهای واید، شما می‌توانید از سوژه اصلی خود در فواصل دور نیز عکاسی کنید. یک فاصله کانونی طولانی‌تر که با دیافراگم بزرگ ترکیب شده است نیز به شما اجازه می‌دهد پس زمینه عکس را تار کنید و افکت بوکه را ایجاد کنید.

یک پس زمینه بوکه صاف تدریجی در مقابل یک سوژه اصلی قوی باعث ایجاد یک تصویر خیلی عالی می‌شود.

مینیمالیسم در عکاسی منظره

مناظر هوایی مینیمالیست را امتحان کنید

یک راه عالی برای به دست آوردن مناظر مینیمالیسم، عکاسی از بالا است. روزهایی که برای عکاسی هوایی می‌بایست از پنجره هواپیما عکس بگیرید یا یک هلیکوپر استخدام کنید، گذشته است.

اکنون، پهبادها به شما یک زاویه دید بی نظیر ارائه می‌دهند.

همچنان شما باید یک مکان خوب برای استفاده از پهپادها پیدا کنید. اگر مکانی که در حال عکاسی از آن هستید جزیات زیادی داشته باشد، دسترسی به مینیمالیسم سخت می‌شود.

دنبال چیزهایی مانند جاده‌ای که در بین یک جنگل راه خود را طی می‌کند باشید که بتوانید با کمک سایه‌بان درخت‌ها از بافت و فضای منفی استفاده کنید.

مناطق ساحلی، جایی که دریا به خشکی می‌رسد نیز انتخاب خوبی برای مینیمالیسم در عکاسی منظره با استفاده از پهپاد هستند.

مینیمالیسم در عکاسی منظره

یک نقطه فوکوس جذاب برای جلب توجه بیننده انتخاب کنید

در میان تصاویر مینیمالیسم در عکاسی منظره شما، نقطه کانونی کلید کار است. به خاطر این که شما همه عناصر دیگر را از تصویر حذف می‌کنید باید به سوژه اصلی توجه بیشتری شود.

شما همچنین باید یک سوژه اصلی پیدا کنید که دور از دسترس باشد و زیاد دور و ور آن شلوغ نباشد. به یاد داشته باشید که نیاز دارید منطقه بزرگی را به اطراف سوژه اصلی اضافه کنید.

چند ایده برای نقطه کانونی اصلی وجود دارد:

  • یک درخت تنها- این یک روش قدیمی در عکاسی و یک مدعی بزرگ برای سوژه اصلی مینیمالیسم در عکاسی منظره است. شما باید یک درخت پیدا کنید که از دیگر درخت‌ها دور باشد و ترجیحاً درختی باشد که به خوبی رشد کرده باشد.
  • یک ساختمان- یک کلیسای تنها، یا شاید یک مزرعه یا یک طویله ایده‌های خوبی برای سوژه اصلی هستند.
  • یک اسکله- برای تصاویر ساحلی، یک اسکله خطوط راهنمای خیلی خوبی را به سمت دریا ارائه می‌دهند. این سوژه برای صاف کردن آب‌های اطراف آن به خوبی با عکاسی لانگ اکسپوژر کار می‌کند.

مینیمالیسم در عکاسی منظره

برای افزایش احساس مینیمالیستی تصاویر خود، به رنگ‌های کمتر تکیه کنید

به علاوه حذف اشیاء اضافه و ساختمان‌ها از تصویر خود، شما همچنین باید به دنبال رنگ‌های کمتری باشید. دلیل این که تصاویر سیاه و سفید کیفیت مینیمالیستی دارند این است که فاقد رنگ‌ هستند.

شما باید از صحنه‌ای عکاسی کنید که شامل 2 یا 3 رنگ باشد، در غیر این صورت تصویر شلوغ می‌شود و شما مینیمالیسم را از دست می‌دهید.

یک تصویر که شامل آسمان آبی، چمن سبز به عنوان پیش زمینه و یک ساختمان است بسیار مناسب است.

مینیمالیسم در عکاسی منظره

برای مناظر جذاب‌تر از تصاویر ضد نور استفاده کنید

تصاویر ضد نور در عکاسی عالی به نظر می‌رسند. برای عکاسی مینیمالیسم در عکاسی منظره شما به عنوان سوژه اصلی خیلی خوب کار می‌کنند. اینکه ترجیح می‌دهید از یک درخت تنها، افراد یا شاید حتی یک ساختمان برای تصویر ضد نور استفاده کنید بستگی به صحنه شما دارد.

این روش مخصوصا در زمان غروب آفتاب که شما رنگ‌های جذابی از آسمان می‌گیرید خوب کار می‌کند. اگر چه تنها به استفاده از غروب آفتاب محدود نیستید، هر زمان از روز که شما در مقابل نور عکاسی می‌کنید کار می‌کند.

مزیت تصاویر ضد نور به کاهش تعداد رنگ‌ها مربوط می‌شود. این نوع تصاویر همیشه در قاب شما سیاه به نظر می‌رسد. به این عناصر پیش زمینه در قاب شما رنگ سیاه اضافه خواهد شد و مینیمالیسم بیشتری را نیز اضافه می‌کند.

چگونه تصاویر ضد نور ایجاد کنیم

عکاسی ضدنور نسبتاً آسان است، شما تنها باید از این دستورات پیروی کنید.

  • در مقابل نور عکاسی کنید. شما احتیاج به یک نور پس زمینه قوی در مقابل سوژه اصلی خود دارید.
  • حالا مقدار نوردهی را در مقابل آسمان به صفر تغییر دهید. این باید تضمین کند که عناصر پیش زمینه در مقابل آسمان تبدیل به ضدنور می‌شوند.
  • مطمئن شوید که با زاویه مستقیم عکاسی نمی‌کنید. به صورت ایده آل شما می‌خواهید که کل اشیاء در مقابل آسمان تبدیل به ضدنور شوند. اگر لازم بود از زاویه پایین‌تر عکاسی کنید، با این کار شما می‌توانید به سمت بالا به سمت آسمان هدف بگیرید.

مینیمالیسم در عکاسی منظره

برای مناظر مینیمالیستی بهتر از لانگ اکسپوژر استفاده کنید

لانگ اکسپوژر یک تکنیک عالی برای ترکیب با مینیمالیسم در عکاسی منظره است که می‌توانید از آن در بسیاری از مناظر مینیمالیسم استفاده کنید. همچنین می‌تواند به مینیمالیسم تصاویر شما اضافه شود.

به منظور ثبت تصاویر لانگ اکسپوژر شما نیاز به یک عدد سه پایه دارید. اگر در طول روز عکاسی می‌کنید احتمالا نیاز به یک فیلتر ND نیز خواهید داشت. این تکنیک در مناطق ساحلی بهترین استفاده را دارند، جایی که لانگ اکسپوژر باعث نرم و صاف شدن سطح آب می‌شود.

آب صاف اکنون آسمان را بازتاب می‌دهد و تصاویرتان را بیشتر مینیمالیسم می‌کند. در یک روز که ابرها به سرعت حرکت می‌کنند نیز این تکنیک می‌تواند به خوبی اعمال شود.

مینیمالیسم در عکاسی منظره

بهترین زمان برای مینیمالیسم در عکاسی منظره

بازدید از یک مکان در زمان صحیح روز نیز می‌تواند تأثیر خود را بر عکس شما بگذارد. اگر شما یک مکان محبوب را در وسط روز بازدید کنید، معمولاً با ازدحام زیادی مواجه می‌شوید.

این ازدحام مردم، مخصوصا اگر نزدیک سوژه اصلی شما باشد، تصویر را شلوغ‌تر می‌کند. از طرف دیگر اگر به دنبال عکاسی از مردم در مقابل یک آسمان غروب آفتاب هستید، بازدید از آن مکان زمانی که مردم در آنجا قرار دارند می‌تواند ایده خوبی باشد.

دانستن این که آفتاب در کجا قرار می‌گیرد نیز می‌تواند یک فاکتور مهم باشد. اگر می‌خواهید به صورت ضد نور عکس بگیرید، به خورشید در مقابل خود احتیاج خواهید داشت.

مینیمالیسم در عکاسی منظره

جمع بندی

عکاسی منظره بین عکاسان خیلی محبوب است و بسیاری از آن‌ها به دنبال مینیمالیسم در عکاسی منظره هستند.

مقاله امروز به شما این ایده را می‌دهد که چگونه می‌توانید این دو بخش از عکاسی را به طور موثری و در یک تصویر با هم ترکیب کنید.

آیا از عکس گرفتن از مناظر مینیمالیستی لذت می‌برید؟ برای دستیابی به نتایج موفق از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟

ما دوست داریم ایده‌های شما را در بخش نظرات مشاهده کنیم و مثل همیشه نظر خود را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *