021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

از ۵ اشتباه رایج در هنگام خرید دوربین اجتناب کنید

از ۵ اشتباه رایج در هنگام خرید دوربین اجتناب کنید

انتخاب تجهیزات مناسب مخصوص دوربین عکاسی کار خیلی آسانی نیست. البته توجه به قیمت، کارایی، توقعی که ما از تجهیزاتمان داریم می‌تواند ما را در انتخابمان کمک کند. اما اتفاقی زیاد با آن روبرو هستیم یک سری اشتباهات سهوی پر تکرار مشتریان است که آن ها را از مسیر بهترین انتخاب دور می‌کند. در ادامه این اشتباهات هنگام خرید تجهیزات عکاسی را با هم مرور می‌کنیم:

1-مشاوره گرفتن از شخص نادرست

این طبیعی و عاقلانه است که شما برای تصمیم نهایی خود در خرید با کسی صحبت کرده و از او مشاوره بگیرید. اما منبعی که از آن مشاوره می‌گیرید مهم است. این کافی نیست که شما از هر شخصی درباره خرید خود مشورت بگیرید.

آیا آن‌ها می‌دانند که شما درباره چه چیز صحبت می‌کنید؟ آیا فردی که شما در حال مشاوره گرفتن از آن هستید یک شخص متخصص در زمینه دوربین و تجهیزات عکاسی است؟ آیا از تمام آیتم‌های مد‌نظر شما مطلع و تجهیزات مختلف را می‌شناسد؟ آیا بی‌طرف و بدون اشاره به برند یا تجهیزات خاصی شما را راهنمایی می‌کند؟ شما باید مطمئن باشید که شخصی که با آن مشاوره می‌کنید این ویژگی‌ها را داشته باشد. بایستی به تمام این سوال‌هایی که من پرسیدم با اطمینان جواب بله بگویید.

اگر تنها دلیل انتخاب شما از خرید یک وسیله این است که آن وسیله توسط یک عکاس دیگری انتخاب شده، از خرید آن اجتناب کنید. اینکه یک عکاس دیگر وسیله‌ای را ترجیح داده است لزوما دلیلی بر بهترین انتخاب او نیست. ممکن است در زمانی که وی آن تجهیزات را می‌خریده بهترین انتخاب را کرده است، اما امروز آن انتخاب بهترین نیست. حتما از یک کارشناس مورد اعتماد و متخصص و البته بی‌طرف مشاوره بگیرید.

2-تصور اینکه کیفیت با قیمت برابر است

شما باید برای خرید یک تجهیزات با کیفیت خوب هزینه صرف کنید. باید با دقت تصمیم به خرید بگیرید به خصوص اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید و یا قصد حرفه‌ای شدن دارید. با این حال، در نظر داشت باشید که کالای گران‌تر دلیل قطعی بر بهتر بودن کیفیت آن نیست.

پرداخت پول بیشتر دلیل بر رفع تمام نیاز‌های شما نمی‌شود. این امر ضمانت بر گرفتن عکس‌های تماشایی نخواهد بود. حتی داشتن تجهیزات عکاسی گران‌قیمت هم دلیل بر عکس‌های خوب نیست زیرا که عکاس مهم است نه تجهیزات. ما در نورنگار با بسیاری از تجهیزات روبرو می‌شویم که علی‌رغم قیمت پایین‌تر، کیفیت بالاتری نسبت به محصولات هم رده خود دارند.

روی قیمت تمرکز نکنید و تمام حواستان به خرید دوربین متناسب با نیازتان باشد. آیا دوربینی که می‌خرید با سطح مهارت شما متناسب است؟ آیا شما با تمام قابلیت‌ها و امکانات آن آشنا هستید؟

3-عدم بودجه مناسب

برنامه‌ریزی مناسب کلید موفقیت خرید یک دوربین خوب و یا تجهیزات عکاسی خوب است. بخش بزرگی که در این زمینه باید در نظر داشت بودجه است.

بسیاری فکر می‌کنند برای خرید یک دوربین خوب باید پول زیادی خرج کرد. حتی اگر یک دوربین عالی هم داشته باشید نمی‌توانید عکس‌هایی با کیفیت عکس‌های National Geographic بگیرید. دوربین‌هایی هستند که قیمت‌های ارزان دارند اما قادر به گرفتن عکس با کیفیت‌ بسیار بالا هستند. برای گرفتن عکس‌هایی در حد عکاسان بزرگ، نیاز است تا آموزش‌های لازم برای استفاده از این تجهیزات را ببینید. کاری که مثلا ما در آموزشگاه عکاسی نورنگار انجام می‌دهیم این است که دست‌کم منو‌های دوربین‌ها را برای‌تان تشریح کنیم تا بدانید که دوربین شما چه کارهایی انجام می‌دهد. اما اینکه کجا می‌توانید از آن قابلیت‌ها استفاده کنید بسته به تجربه شما متفاوت خواهد بود.

اما این فقط مربوط به دوربین بود. دوربین یکی از ابزارهای عکاسی و البته مهم‌ترین‌شان است. اما، آیا فکر می‌کنید بدانید که به چه نوع لنزی هم نیاز پیدا خواهید کرد؟ در مورد باتری‌ها، سه پایه‌ها، کارت‌های حافظه و هر چیز دیگر چطور؟ تکمیل این اطلاعات در کنار یک فروشنده خوب و بی‌طرف بسیار مهم است.

4-شک کردن به تصمیم‌گیری خود

شما در نهایت تصمیم خود را گرفته و به فروشگاه مورد نظر می‌روید. باید کاملا و دقیقا مطمئن شوید چیزی که می‌خرید با نیاز شما متناسب است و دقیقا همان چیزی است که به دنبالش بودید.

برای اطمینان از خرید تجهیزات عکاسی خود به فروشگاه‌های دیگر مراجعه می‌کنید و تابلوهای تبلیغاتی گوناگونی را می‌بینید که قیمت ارزان‌تری را به شما پیشنهاد می‌کنند. نباید تمرکز خود را از دست بدهید و در تصمیم‌گیری دچار مشکل شوید.

نکته مهمی که در اینجا لازم است بگویم این است که هرگز به زرق و برق تجهیزات عکاسی اکتفا نکنید و یا اینکه فروشنده اصرار دارد که این قطعه دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید. با دقت نگاه کنید، تمرکز کنید، تصمیم بگیرید و یک خرید خوب داشته باشید.

5-واقعی نبودن

بسیاری از ما سرگرم رویاهای واقعا بزرگی هستیم که امیدواریم روزی به حقیقت بپیوندد. این موضوع که از خود بپرسید که رویاهایتان تا چه اندازه به شما نزدیک است مسئله مهمی است. باید خرید تجهیزات عکاسی متناسب با دانش خود در زمینه مورد نظر داشته باشید. نه اینکه خود را غرق در رویا و یک عکاس حرفه‌ای ببینید و یک خرید گران قیمت داشته باشید.

اشتباهات در هنگام خرید دوربین

اطمینان حاصل کنید که دوربینی که تهیه می‌کنید با دانسته‌های شما متناسب باشد. فروشنده‌های ما در نورنگار توجه می‌کنند که به شما دوربینی برابر با سطح مهارتتان معرفی کنند نه چیزی که تصور دارید در آینده خواهید شد. بنابراین می‌توانید مانند بسیاری از عکاسان حرفه‌ای ایران، به ما اطمینان کنید. برای‌تان خرید خوبی را آرزومندم.

4 دیدگاه

  • سارا گفت:

    با سلام
    مقاله های عالی و کاربردی دارید.

  • سارا گفت:

    با سلام
    مقاله های عالی و کاربردی دارید؟

  • سعید گفت:

    سلام.
    من تا حدود 3ونیم میخوام هزینه کنم
    در نظر دارم دی 750 نیکون رو بگیرم
    ولی خوب چون اولین دوربین منه و مطمعنم هرچی بگیرم تا مدتها باهاش هستم میخوام ی انتخاب خوب داشته باشم. هدفم ورود ب حوزه عکاسی تبلیغاتیه.
    خیلی دوس دارم ی دوربین مرتبت با این کار داشته باشم و با همین دوربین شروع کنم تا همه چیزش دستم بیاد. ممنون میشم راهنماییم کنید برای عکاسی تبلیغاتی پیشنهادتون چیه ؟

  • حسین گفت:

    مطلبون خیلی کمک کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *