021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

هشت ابزار مورد نیاز برای عکاسی

هشت ابزار مورد نیاز برای عکاسی

من در کنار عکاس‌های حرفه‌ای زیادی کار کرده‌ام و هنگام عکاسی بارها از من خواسته‌اند که ابزارهای خودم را در اختیار آن‌ها قرار دهم. این عکاس‌ها هیچوقت ابزار هایی که من فکر می‌کنم برای عکاسی مهم هستند را نخریده‌اند و یا پس از سال‌ها عکاسی به فکر خریدن این ابزارها افتاده‌اند. برخی از آیتم‌های لیست من ممکن است برای عکاسی کاملا ضروری نباشند اما هرکدام از آن‌ها به نحوی به شما کمک می‌کنند.

کارت خاکستری

تصحیح رنگ درعکاسیاین ابزار فقط برای عکاسی پرتره استودیویی نیست و شما نیز حتما باید یک کارت خاکستری همراه داشته باشید. البته می‌توانید بدون این ابزار هم به عکاسی بپردازید اما اگر یکی داشته باشید می‌توانید به راحتی عکاسی کنید. در دنیای تبلیغات ثبت دقیق رنگ‌ها ضروری است و کارت خاکستری بهترین دوست شما در این زمینه است. اما صرف نظر از زمینه عکاسی شما، کارت خاکستری کمک می‌کند تصحیح رنگ برای شما آسان باشد. هرچیزی که بتواند کار شما را هنگام پردازش نهایی راحت کند، نمی‌تواند چیز بدی باشد. من هر وقت از کارت خاکستری استفاده نکرده‌ام مجبور شده‌ام زمان زیادی برای تصحیح رنگ صرف کنم. درکنار تمام این قابلیت‌ها، همیشه مشتری‌ها از اینکه از کارت خاکستری استفاده کنید، استقبال می‌کنند.

در دنیای تبلیغات ثبت دقیق رنگ‌ها ضروری است و کارت خاکستری بهترین دوست شما در این زمینه است.

کالیبراتور صفحه نمایش

چند بار اتفاق افتاده است که واقعا مانیتور خودتان را کالیبره کنید؟ از بین تمام ابزارهای این لیست من مطمئنم که این ابزار چیزی است که عکاسان زیادی آن راابزار کالیبره مانیتور برای عکاسی نادیده می‌گیرند. اگر قرار است فقط خودتان از عکس‌هایی که می‌گیرید لذت ببرید، احتمالا نیازی به این ابزار برای عکاسی ندارید اما در غیر این صورت، اینکه بتوانید عکس‌های خودتان را به صورت دقیق ببینید ضروری است. درست است نمی‌توانید نحوه نمایش تصاویر خودتان را تمام مانیتورهای دنیا کنترل کنید، اما می‌توانید و باید مطمئن شوید که تصاویر شما به صورت کاملا دقیق به دست بیننده‌ها می‌رسند. اگر قصد دارید تصاویر خودتان را پرینت هم کنید پس یک مانیتور کالیبره کاملا ضروری است.

من قبلا فکر می‌کردم پرینترها عکس‌هایی که می‌گیرم را به صورت بی کیفیت چاپ می‌کنند ولی در واقع این اتفاق به خاطر مانیتوری بود که از آن استفاده می‌کردم و نداشتن یک کالیبراتور باعث این مشکلات شده بود.

 

[relatedpost post=”104715″]

دوربین پشتیبان

دوربین یدکبا اینکه عقیده دارم داشتن دو دوربین ممکن است کمی زیاده‌روی باشد اما داشتن یک دوربین اضافی برای انجام پروژه‌های مهم ضروری است. دوربین پشتیبان شما لزوما نباید آخرین و بهترین دوربینی باشد که در بازار موجود است، اما در صورتی که برای دوربین اصلی شما مشکلی پیش بیاید شما باز هم می‌توانید با این دوربین جایگزین به کار خودتان ادامه دهید. دوربین پشتیبان من کانن 5D مارک II است که تقریبا مربوط به 10 سال پیش است. نکته خوب مربوط به این دوربین باتری، کارت حافظه و لنز آن است که با اکثر دوربین‌های فول فریم امروزی کانن تطبیق‌پذیر هستند. این بدین معنی است که حتی اگر بدترین اتفاق ممکن هم برای ابزار عکاسی من بیافتد، می‌توانم فقط با تغییر بدنه دوربین به کار خودم ادامه دهم. قبلا هم که نمی‌توانستم یک بدنه دوربین فول فریم بخرم، از یک دوربین کامپکت استفاده می‌کردم که تمام نیازهای من را پاسخ می‌داد.

کیت تمیزکننده لنز و دوربین

ابزارهای عکاسیهمه می‌دانیم که تمیز کردن ابزار عکاسی کار خوبی است اما چند بار این کار را انجام داده‌ایم؟ من عکاس‌های زیادی را دیده‌ام که از آستین لباس‌های خودشان برای تمیز کردن لنز استفاده می‌کنند. عادت پاک کردن ابزارهای عکاسی که استفاده می‌کنید، خیلی عادت خوبی است. کیت تمیز کننده دوربین هم خیلی گران نیست اما می‌تواند شما را از هزینه‌های گزافی مثل تمیز کردن سنسور دور نگه دارد.

بند دوربین

ابزار عکاسی

خیلی از عکاس‌ها معمولا از بند دوربین استفاده می‌کنند ولی بعضی عکاس‌ها هستند که ترجیح می‌دهند این کار را انجام ندهند. این بندها بعضی اوقات ممکن است سد راه شما شوند اما یکی از تجهیزات ضروری برای عکاسی هستند. خود من خیلی وقت‌ها سعی می‌کنم با پیچاندن بند دوربین دور سه پایه از آن برای محافظت از دوربین استفاده کنم. در مواقعی هم که از سه پایه استفاده نمی‌کنم آن را دور مچ خودم می‌پیچم. همچنین می‌توانید هنگام پیاده روی هم با استفاده از این بند دوربین را روی دوش خودتان بیاندازید. باور نمی‌کنید من چندین تصویر خوب را فقط به خاطر اینکه دوربین داخل کیفم بوده است از دست داده‌ام.

مموری کارت

کارت حافظه یدک

کارت حافظه یدکبا اینکه ظرفیت بالای یک کارت حافظه برای برخی عکاس‌ها خیلی خوشایند است اما نگه داشتن تمام اطلاعات داخل یک کارت حافظه کار درستی نیست، زیرا ممکن است کارت حافظه شما هنگام عکاسی از کار بیافتد. همچنین برخی اوقات ممکن است یکی از کارت های حافظه را هنگام تخلیه اطلاعات آن فراموش کنید، اما با داشتن چند کارت حافظه احتمال رخ دادن این اتفاق خیلی کم است.

باتری یدک

ابزار عکاسیعکاس‌های زیادی بوده‌اند که هنگام عکاسی باتری دوربینشان تمام شده است و مجبور شده‌اند از من باتری قرض بگیرند. برخی از این عکاس‌ها فراموش کرده بودند باتری‌های خودشان را بیاورند و برخی دیگر باتری دوربینشان هنگام عکاسی تمام شده بود. اعتراف می‌کنم که در شرایط مناسب یک عدد باتری می‌تواند برای تمام روز کافی باشد. اما در شرایط آب و هوایی سخت، هنگام استفاده از صفحه نمایش دوربین و یا مواقعی که چندین سال از عمر دوربین می‌گذرد، شرایط فرق می‌کند. اگر به تنهایی عکاسی می‌کنید پس نمی‌توانید مانند همکارهای من از دیگر عکاس‌ها باتری بگیرید و به همین خاطر توصیه می‌کنم حتما یک باتری یدکی داشته باشید. فراموش نکنید که اگر دوربینتان خاموش شود، عملا نمی‌توانید هیچ کاری انجام دهید.

در شرایط مناسب یک عدد باتری می‌تواند برای تمام روز کافی باشد. اما در شرایط آب و هوایی سخت، هنگام استفاده از صفحه نمایش دوربین و یا مواقعی که چندین سال از عمر دوربین می‌گذرد، شرایط فرق می‌کند.

رفلکتور

چتر رفلکتوررفلکتور یکی از ابزار هایی است که در گذشته برای عکاسی خیلی از آن استفاده می‌شده است اما امروزه عکاس‌های زیادی را نمی‌بینم که از چنین چیزی استفاده کنند. خیلی از عکاس‌ها ترجیح می‌دهند از ابزارهای دیگری به جای رفلکتور استفاده کنند. خود من یک رفلکتور پنج در یک دارم که داخل آن رنگ‌های مشکی، سفید، طلائی، نقره‌ای و یک دیفیوزر قرار دارد. من از تمام این رفلکتورها هنگام عکاسی استفاده کرده‌ام. نکته مثبت این ابزار عکاسی این است که خیلی کم وزن و کوچک است و نیازی به برق ندارد. در واقع این محصول چاقوی سوئیسی هرعکاس است و من همیشه آن را به همراه دارم.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *