021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

۶ نکته کاربردی برای عکاسی طبیعت در زمستان

۶ نکته کاربردی برای عکاسی طبیعت در زمستان

اگر شما در تهران زندگی می کنید، احتمال اینکه با صحنه های خیلی زمستانی روبرو شوید کم پیش می آید، اما اگر در شهرهای سردسیر زندگی می کنید یا قصد سفر زمستانی به این شهرها را دارید خواندن این مقاله عکاسی از زمستان را از دست ندهید.

1-تغییر فصل

عکاسی فصل زمستان

عکاسی از زمستانیکی از فرصت های ویژه ای که هنگام ورود به فصل زمستان در اختیار عکاسان قرار می گیرد شرایط جوی ویژه تغییر فصل است. درست است که زمستان شروع شده است ولی حال و هوای پاییزی کاملا از میان نرفته است. در این شرایط می توان از هوای تازه و برفی زمستانی عکسی با حس و حال  پاییزی تهیه کرد.

این موضوع می تواند امکان تصویری جالبی باشد و به خلق تصاویر خیره کننده ای منتج شود. از این تغییر فصل غافل نباشید. رنگ های گرم پاییزی رنگ باخته اند و می توانید از کنتراستی که میان درختان انبوه و رنگ سرد زمستانی ایجاد شده است عکاسی کنید.

[relatedpost post=”13167″]

2-سر به صحرا بگذارید

عکاسی در زمستان

عکاسی از زمستانشاید رفتن به صحرا در فصل زمستان برایتان عجیب باشد ولی صحرا در زمستان جلوه متفاوتی دارد که به چشم کمتر توریستی آشنا است. برای همین تصاویر منحصر به فردی می توان از صحرا در زمستان خلق کرد و اگر خوش شانس باشید کمی برف چاشنی عکس هایتان می شود که باعث می شود بافت نرم و خوشایندی در تضاد با فضای خشک بیابانی ایجاد شود.

3-آبشار های یخی

نکات آموزشی عکاسی از زمستان

عکاسی از آبشارعکاسی از زمستان ها به خودی خود موضوعات جالبی برای عکاسان هستند، حالا تصور کنید از یک ابشار یخ زده عکاسی کنید! تحمل سرمای شدید و جنگل نوردی برای رسیدن به یک آبشار یخ زده می تواند یک عکس حیرت انگیز عکاسی از زمستان را برای شما به ارمغان بیاورد.ولی در نظر داشته باشید نکات ایمنی سفر را در این گونه مواقع به خوبی رعایت کنید.

حتما از عصای مخصوص کوهنوردی استفاده کنید، سه پایه دوربین را‌به بهانه دست و پا گیر بودن در اقامتگاه رها‌ نکنید.

4-کوهستان شما را فرا می خواند

آموزش عکاسی از زمستان

عکاسی از زمستانفضا و آسمان ابری در زمستان به همراه مه زمستانی عمق و جلوه خاصی به صحنه های کوهستانی می دهد. زدن به دل کوه و کوهستان به همراه یک لنز تله فوتو می تواند شرایط ایجاد تصاویر خارق العاده ای را فراهم کند زیرا لنز تله فوتو عمق و ژرفای کوهستان برقی و مه آلود را دو چندان می کند. ولی به هیچ وجه از لباس گرم و ضد آب، دستگاه های گرمایشی جیبی و جی پی اس غافل نشوید.

5-طوفان را تسخیر کنید

عکاسی از زمستان

عکاسی از زمستانزمستان معمولا با طوفان و بوران همراه است. بر خلاف مردم عادی که از طوفان فرار می کنند شما باید به شکار طوفان بروید. این به این معنا نیست که در طوفان عکاسی کنید. بعد از تمام شدن طوفان آسمان بسیار صاف و شفاف می شود و نور خورشید جلوه ای بی بدیل پیدا می کند. شما باید به هنگام طوفان کمین کنید تا به محض تمام شدن طوفان بتوانید از صجنه رویایی پس از طوفان عکاسی کنید.

[relatedpost post=”61723″]

6-از اقامتگاه زیاد دور نشوید

عکاسی از زمستانبرای سفر های عکاسی در فصل زمستان از هر نظر آماده باشید. همیشه سعی کنید به اقامتگاه نزدیک باشید و اگر سفر چند روزه می روید محل اقامت‌های متعدد ایجاد کنید و پس از اتمام عکاسی از زمستان به محل اقامت خود باز گردید خلاق باشید و به اطرافتان توجه کنید، شاهکار در مقابل چشمان شما است، تنها باید به نحو دیگری نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *