021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نیکون از دوربین عکاسی Z5 رونمایی کرد

نیکون از دوربین عکاسی Z5 رونمایی کرد

در نیکون Z5 از یک سنسور 24 مگاپیکسلی CMOS با فرمت FX استفاده شده است و نه سنسور BSI به کار رقته در Z6 اما همان پردازنده‌ی Expeed 6 در این دوربین مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین در Z5 یک لرزشگیر تصویر داخلی نیز وجود دارد که می‌تواند تا 5 گام لرزش‌های تصویر را کاهش دهد.

با اینکه در Z6 از آلیاژ منیزیم برای ساخت تمام بدنه استفاده شده بود اما در Z5 برای ساخت صفحات پشتی و زیرین از پلی‌کربنات استفاده شده است ولی جالب است بدانید که این دوربین دقیقا به اندازه‌ی مدل‌های رده بالاتر در مقابل نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم است. صفحه بالایی خیلی ساده‌تر شده است و به جای صفحه نمایش وضعیت مورد استفاده در Z6 از یک دکمه چرخان ساده بهره برده شده است. ابعاد و وزن نیکون Z5 دقیقا به اندازه‌ی Z6 است و وزنی برابر با 675 گرم دارد.

نیکون Z5

در Z5 از یک منظره‌یاب OLED بزرگ با رزولوشن 3.69 میلیون نقطه به همراه یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 3.2 اینچی استفاده شده است. برخلاف Z6 و Z7 این دوربین اسلات کارت حافظه‌ی دوگانه دارد که از کارت‌های UHS-II پشتیبانی می‌کند. باتری مورد استفاده در این دوربین یک باتری جدید با مدل EN-EL15C است که با یکبار شارژ تا 470 عکس با استفاده از صفحه نمایش و 390 عکس با استفاده از منظره‌یاب را برای شما تضمین می‌کند. می‌توانید از باتری‌های قدیمی‌تر EN-EL15 نیز روی این دوربین استفاده کنید ولی تعداد عکس هایی که می‌توانید با یک بار شارژ ثبت کنید، کاهش خواهد یافت. همچنین می‌توانید مثل دوربین‌های Z6 و Z7 از گریپ باتری MB-N10 نیز روی این دوربین استفاده کنید. این دوربین از انتقال برق USB هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید همزمان با شارژ کردن دوربین از آن نیز استفاده کنید.

نیکون Z5

فیلمبرداری در این دوربین کمتر مورد توجه بوده است. می‌توانید با این دوربین ویدیوهای 4K/30p ضبط کنید اما باید ضریب کراپ 1.7x را نیز در نظر بگیرید. ویدیوهای ضبط شده با رزولوشن 1080 از تمام عرض سنسور استفاده می‌کنند. نیکون هیچگونه حالت ویدیویی پرسرعت را روی Z5 نگنجانده است ولی دوربین هر دو سوکت میکروفون و هدفون را دارا است.

این دوربین در سه کیت مختلف به بازار عرضه می‌شود: نسخه بدنه‌ی این دوربین با قیمت 1399 دلار، کیت آن به همراه لنز 50-24mm f4-6.3 با قیمت 1699 دلار و کیت 24-200 f4-6.3 VR نیز با قیمت 2199 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *