021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

دوربین مناسب عکاسی معماری

دوربین مناسب عکاسی معماری

عکاسی معماری یکی از انواع سبک های عکاسی است که طرفداران خود را دارد و مثل همه سبک های دیگر برای بهتر شدن نتیجه نیاز به تمرین و تا جایی که ممکن است، تجهیزات حرفه ای دارد. در مقاله امروز با ما همراه باشید تا  بفهمیم که بهترین دوربین عکاسی معماری چیست؟!

ما در مورد انتخاب های متنوعی که می توانید داشته باشید صحبت می کنیم و دوربین هایی را برای بودجه های مختلف و سبک های مختلف به شما معرفی می کنیم.

 

دوربین مناسب عکاسی معماری

در این مقاله ما بیشتر در مورد بدنه دوربین، امکانات آن و مزایای مختلفی که یک بدنه خوب در اختیار عکاس قرار می دهد، صحبت می کنیم.

در این مقاله، هم چنین به بررسی انواع شکل های دوربین می پردازیم که از تمامی سطوح عکاسی استفاده می کنند. بهترین دوربین برای عکاسی معماری از حسگر فول فریم برخوردار خواهد بود. اما موارد کاربردی دیگر هم در این زمینه وجود دارد.

با گزینه های نامتعارف شروع می کنیم:

5. دوربین های گوشی های هوشمند

تلفن های هوشمند همچنان در کیفیت پیشرفت می کنند، خصوصا محصولات برند Samsung و Apple که بیش از مابقی رقبا، راه را پیش می برند. امکان استفاده از آنها همراه با سه پایه و حتی تغییر لنزها، باعث می شود آنها از هر زمان دیگری متنوع تر شوند. علاوه بر آن اپلیکیشن هایی با موضوع عکاسی طراحی شده که امکان ویرایش عکس را نیز فراهم می کنند.

آیا این نوع از دوربین ها، بهترین دوربین برای عکاسی معماری هستند؟ قطعا نه ، اما قابل استفاده هستند.

 

  • یادگیری زوایا وقتی هنوز یک دوربین خوب و حرفه ای برای عکاسی تهیه نکرده اید، اما از عکاسی معماری لذت می برید. استفاده از تلفن هوشمند خود راهی عالی برای تمرین عکاسی معماری است. حتی اگر دوربین حرفه ای هم دارید ، ممکن است بدون آن بیرون بروید. برای ثبت عکس های معماری از تلفن هوشمند خود کمک بگیرید، زاویه های مناسب عکاسی را شناسایی کنید و بعداً با دوربین حرفه ای خود برگردید.

 

  • دوربین دوم – تلفن هوشمند شما می تواند به عنوان دوربین دوم عمل کند. از آن برای ثبت جزئیات معماری استفاده کنید چون برای عکس های Wide چندان به کارتان نمی آید.

 

  • برنامه های عکاسی – گوشی هوشمند شما فقط یک دوربین نیست. می توانید از آن به عنوان لوازم جانبی و دستیار عکاسی استفاده کنید. مثلا اگر می خواهید بدانید خورشید در آسمان کجا خواهد بود برنامه suncalc را دانلود کنید، تا این اطلاعات را در اختیار داشته باشید. به دنبال مکانی خاص هستید؟ از یکی از بسیار، برنامه های کاربردی map که می توانید در تلفن هوشمند پیدا کنید ، استفاده کنید.

دوربین مناسب عکاسی معماری

ما در اینجا، دوربین های کامپکت خانگی و ساده را در نظر نگرفتیم و دلیل آن خیلی ساده است. چون با پیشرفت تلفن های هوشمند تقریباً تولید این مدل ها متوقف شده است.

مرحله بعد از تلفن های هوشمند، دوربین های میکرو چهار سوم است.

4. دوربین های میکرو چهار سوم (Micro Four Thirds Camera)

با در دست داشتن چنین دوربین هایی، امکان کنترل دیافراگم، سرعت شاتر و تغییر لنز مورد استفاده خود را دارید. این دوربین ها همچنین بدون آینه هستند و همین باعث می شود آنها کوچکتر و سبک تر شوند. آنها همچنین ارزان تر از DSLR های فول فریم هستند.

عکاسی فضای داخلی

3. دوربین های APS-C DSLR

اولین دوربین dslr بسیاری از افراد با حسگر APS-C همراه می‌باشد.این دوربین ها را با نام دوربین های با حسگر کراپ هم می شناسند.. کارکرد این دوربین مانند دوربین های فول فریم از DSLR هاست. این نوع سنسور، از راه های مختلفی بر دوربین اثر می گذارد.

 

  • فاصله کانونی – فاصله کانونی موثر یک لنز 16 میلی متر طراحی شده برای دوربین فول فریم در APS-C DSLR حدود 27میلی متر خواهد بود. این یک پرش در فاصله کانونی است و قاب شما را محدود می کند و در واقع یک مشکل برای عکاسی معماری است. شما در این سبک عکاسی می خواهید تا حد ممکن، عکاسی عریض(wide) داشته باشید یعنی کوتاه ترین فاصله کانونی را انتخاب خواهید کرد، و اگر تصمیم به به روز رسانی تجهیزات خود را دارید بایستی هم لنز و هم دوربین را تغییر دهید ، که مسلما این کار ارزان قیمت نخواهد بود.

 

  • نویز – دوربین های با حسگر کراپ عملکرد خوبی در موارد خاص مثل عکاسی با نوردهی طولانی نخواخند داشت. عکس های حاصله نویز زیادی خواهتد داشت و امکان ویرایش را در نرم افزار سخت تر می کند.

با این حال نگران نباشید. در حالی که لنزهای موجود برای این نوع دوربین به اندازه دوربین های فول فریم مناسب نیستند ، اما هنوز هم می توانید عکس های معماری خوبی بگیرید.

قیمت ها نیز بسیار ارزان تر هستند و تجهیزات سبک تری نسبت به یک مجموعه فول فریم دارند.

معماری و عکاسی

2. دوربین فول فریم بدون آینه

دوربین های فول فریم بدون بدون آینه یکی از بهترین گزینه های پیشنهادی ما به عنوان دوربین عکاسی معماری است. بسیاری از عکاسان حرفه ای با تجربه، گرایش زیادی به استفاده از این تجهیزات دارند.

از نظر برندها ، Sony و Fuji  در این زمینه پیشرو هستند. Canon و Nikon هم اخیرا وارد میدان رقابت شده اند. این نوع دوربین به خوبی می تواند آینه ای از  آینده دوربین های حرفه ای سطح بالا باشد. علاوه بر بسیاری از مزایای DSLR فول فریم، امتیازاتی مثل کوچکتر بودن و سبک وزن بودن را دارند. محدوده دینامیکی( Dynamic range) ارائه شده توسط حسگر این دوربین ها نیز بسیار عالی است.

با توجه به این مزایا، درک این که چرا محبوبیت پیدا کرده اند بسیار آسان است. اما یک نگرانی جزئی از آنها طول عمرشان است. آنها نسبت به عوامل محیطی کمی آسیب پذیرتر هستند. و اگر همیشه در حال حرکت و یا جا به جایی هستید، باید کمی مراقب باشید که چگونه از آنها مراقبت کنید.

 

1. دوربین های فول فریم DSLR

دوربین های فول فریم DSLR هنوز بهترین دوربین برای عکاسی معماری هستند. این نسل از دوربین ها، هنوز هم کمی از نسل جدید دوربین های بدون آینه بهتر هستند، اما این ممکن است در آینده تغییر کند.

در صورت نیاز به استفاده از لنزهای اصلاح پرسپکتیو(Tilt-Shift) منحصر به انتخاب دوربین های فول فریم DSLR هستید و  این یعنی دوربین های فول فریم کانن یا نیکون.

هر دو برند کانن و نیکون دارای طیف وسیعی از دوربین های فول فریم هستند که همه آنها با لنزهایی که می توانید استفاده کنید سازگارند.

  • برند Canon 

Canon 5D MK IV ، Canon 6D MK II و Canon 1D X Mark II جدیدترین بدنه های دوربین فول فریم هستند که همگی عالی و کاربردی می باشند.

 

  • برند Nikon

در فهرست نیکون ، Nikon D750 ، Nikon D850 و Nikon D5 دوربین های فول فریم عالی هستند.

پس با این حساب، کدام برند را برای خرید دوربین مناسب عکاسی معماری انتخاب کنیم؟

تفاوت چندانی بین دوربین هایی که گفته شد وجود ندارد اما canon، لنز های tilt-shift بهتری دارد.

کسانی که به دنبال DSLR های فول فریم مانند این هستند اما با بودجه کمتر، می توانند به بازار دست دوم مراجعه کنند. مدل های قدیمی تر مانند Canon 5D MKIII و Nikon D610 ارزش بالایی برای خرید دارند.

بهترین دوربین عکاسی معماری

 

در مورد لنز مناسب بدنه دوربین خود پیشنهادی هست؟

بدنه دوربین فقط نیمی از دوربین است. برای شروع به کار، به یک یا دو لنز احتیاج دارید. هنگام عکاسی معماری ، حداقل یک لنز با زاویه دید عریض یا wide می خواهید. بهتر است یرای شروع یک لنز tilt-shift تهیه کنید.

آیا پیشنهادی برای لنزهایی با فاصله کانونی طولانی تر وجود دارد؟ آری. برای ثبت عکس های با جزییات و یا حتی هنگام عکاسی معماری از فاصله دور، این لنز ها مناسب هستند.

 

لنز های wide یا زاویه عریض

برای ثبت کل یک صحنه به این نوع لنزها نیاز خواهید داشت. به خصوص در هنگام عکاسی از فضای داخلی بسیار مفید است یعنی مثلا زمانی که شما می خواهید تا آنجا که ممکن است بیشتر فضای اتاق مورد نظرتان را ثبت کنید. علاوه بر آن هنگام عکاسی از ساختاری که توسط ساختمان های اطراف احاطه شده باشد.

در اینجا به برخی از گزینه ها می پردازیم:

  • Sigma – این تولید کننده ثالث است. لنزها بر روی مدل دوربین های متعددی از جمله Nikon و Canon نصب می شوند. لنز  Sigma 12-24mm f / 4 DG HSM Art لنز بسیار خوبی از سیگما است. کیفیت این لنز عالی و اعوجاج آن کم است. تنها اشکال این لنز وزن زیاد آن است.

 

  • Canon – برخی از لنزهای سری L را عالی ساخته است. برای عکاسی معماری، لنز Canon EF 11-24 f4L بهترین گزینه ای است که می توانید از آن استفاده کنید. با این حال این لنز گران تر از رقیب خود از برند Sigma است.

 

  • Nikon – Nikon پیشنهادات خوبی از لنزها دارد، ما Nikon 14-24mm f/2.8G را پیشنهاد می کنیم.

بدنه دوربین معماری

لنزهای اصلاح پرسپکتیو (Tilt-Shift)

ارکیب ایده آل داشتن یک لنز Tilt-Shift و یک لنز واید است. از لنز Tilt-Shift هنگام عکسبرداری از صحنه های غریض بدون ایجاد اعوجاج در ساختمان های بلند استفاده کنید.

برخی از لنزهای واید، عملکرد خوبی داشته و اعوجاج زیادی هم ندارند اما برای اینکه مطمئن شوید خطوط شما صاف است، باید از لنزهای tilt-shift استفاده کنید.

اینجاست که لنزهای Canon و Nikon از این مزیت برخوردار هستند.

لنز های tilt-shift

  • Canon – کوتاه ترین فاصله کانونی برای این نوع لنز، Canon 17mm TS-E f4L است. یک لنز عالی همانطور که از لنزهای سری L کانن انتطار دارید.

 

  • Nikon – رقیب نیکون با لنز tilt-shift ، PC NIKKOR 19mm f4E ED است. متاسفانه این لنز فاصله کانونی خیلی کوتاه را ارائه نمی دهد ، که یک عیب برای عکاسی معماری است.

 

نتیجه

اکنون شما اطلاعات مربوط را در اختیار دارید.. پس وقت آن است که کمی پول خرج کنید و با مراجعه به همکاران ما، یک دوربین خوب برای عکاسی معماری خود بخرید.

بهترین ترکیب دوربین عکاسی معماری ، یک DSLR فول فریم است که با یک لنز tilt-shift مناسب و لنزهای با زاویه دید عریض تکمیل شده است. اما این فقط پیشنهاد ما است، گزینه های دیگری نیز وجود دارد و شما ممکن است تصمیم بگیرید که با یک دوربین دیگر آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *