021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

6 چالش برای افزایش خلاقیت در عکاسی

6 چالش برای افزایش خلاقیت در عکاسی

اگر به دنبال روشی برای بهبود مهارت‌های عکاسی خودتان هستید، به چالش کشیدن خودتان یکی از بهترین راه‌هاست؛ 6 چالش زیر را به دقت مطالعه کنید.

1-استفاده از لنز

فوکوس در تاریکیما از شما می‌خواهیم یک لنز انتخاب کنید، بیرون بروید، از موزه یا هرچیز دیگری بازدید کنید و ببینید چه عکس‌هایی می‌توانید بگیرید. سعی کنید از لنزی استفاده کنید که قبلا از آن استفاده نکرده‌اید تا کار را برای شما سخت‌تر کند. انتخاب ما یک لنز با فاصله کانونی ثابت است اما اگر فقط یک لنز زوم دارید، سعی کنید فقط از یک فاصله کانونی ثابت استفاده کنید. در غیر این صورت چالش زیادی هنگام عکاسی نخواهید داشت.

قبل از اینکه شروع به عکاسی کنید باید مشخص کنید که می‌خواهید از چه چیزی عکاسی کنید؛ زیرا بدون لنز زوم فاصله کانونی محدودی خواهید داشت و برای اینکه بتوانید عکس‌های خوبی داشته باشید باید جابجا شوید تا پوزیشنی پیدا کنید که بهترین عکس را بتوانید بگیرید.

[relatedpost post=”73792″]

استفاده از لنز جدید در عکاسی

2- ایجاد محدودیت در عکس

به دلیل اینکه کارت‌های حافظه قیمت نسبتا مناسبی دارند و می‌توانند صدها یا حتی هزاران عکس را در خود نگه دارند، فشردن متوالی کلید شاتر و انتخاب عکس‌های مناسب کار آسانی است. با این وجود با گرفتن یک عکس از هر سوژه شما مجبور خواهید شد درمورد ترکیب‌بندی، قاب‌بندی و… بیشتر فکر کنید و از آنجایی که نمی‌توانید عکس دیگری از این سوژه بگیرید، سعی می‌کنید اشتباهات کمتری داشته باشید. با این وجود اگر فکر می‌کنید گرفتن یک عکس از هر سوژه خیلی شما را محدود خواهد کرد، سعی کنید برای خودتان یک محدودیت تنظیم کنید و تا آخر روز به آن پایبند باشید؛ از این طریق و از آنجایی که با برنامه ریزی و محتاطانه عمل کردن می‌توانید بهترین عکس‌ها را بگیرید، سطح عکاسی شما با این چالش عکاسی بهبود خواهد یافت.

چالش عکاسی

3- عکاسی تک رنگی

توریستیک رنگ انتخاب کنید، (هر رنگی) و تا آخر روز با همین رنگ ادامه دهید. می‌توانید از اشیاء شبیه به هم و یا حتی سوژه‌های کاملا متفاوت باشند اما رنگ این سوژه‌ها باید به هم مرتبط باشد. شما می‌توانید یک رنگ انتخاب کنید و لیستی از سوژه‌های احتمالی که با تم شما همخوانی دارند آماده کنید و یا بیرون بروید و به دنبال سوژه‌های بالقوه برای چالش عکاسی خودتان باشید. نتیجه مجموعه عکس‌های جالبی خواهند بود که می‌توانید آن‌ها را روی پنل نصب کنید و روی دیوارهای خودتان از آن استفاده کنید.

یک رنگ انتخاب کنید، (هر رنگی) و تا آخر روز با همین رنگ ادامه دهید.

4- تمرکز روی یک سوژه

به جای اینکه چندین عکس از سوژه‌های مختلف بگیرید، سعی کنید یک روز کامل یا حتی بیشتر را به عکاسی از یک سوژه بگذرانید. برای مثال یک درخت را انتخاب کنید، از زاویه خیلی دور از آن عکاسی کنید، با یک لنز ماکرو به آن نزدیک شوید، از برگ‌های آن عکاسی کنید، با یک لنز واید از آن عکاسی کنید.

اگر شما بتوانید از زوایای مختلف دوربین استفاده کنید، به یک راهکار بسیار خلاقانه و جذاب دسترسی پیدا میکنید و میتوانید عکس های دیدنی از زوایای مختلف را ثبت کنید! کاری که باید انجام بدهید این است که دوربین خود کمی جابه جا کنید تا زاویه دید را به طور چشمیگیری جابه جا کنید؛ مهم نیست که لنز یا دوربین مورد استفاده شما چیست؛ شما میتوانید با تغییر محل قرار گرفتن دوربین عکس های خلاقانه ای را ثبت کنید.

چالش عکاسی از درخت

در زمان‌های مختلفی از سال یا روز از سوژه بازدید کنید؛ به تغییرات نور توجه کنید و بهترین زمان را برای عکاسی از سوژه انتخاب کنید. در صبح‌های مه‌آلود، هنگامی که ابرها خاکستری هستند و یا مواقعی که برف زمین را پوشانده است از سوژه خودتان عکاسی کنید. در نهایت شما عکس‌های زیادی خواهید داشت که البته تمام آن‌ها عکس‌های خوبی نیستند اما برخی از آن‌ها الماس‌هایی هستند که می‌توانید برای سال‌ها از دیدنشان لذت ببرید.

[relatedpost post=”105403″]

به عکس های زیر توجه کنید؛ نمونه ای از عکاسی از یک سوژه با زوایای مختلف است :

عکاسی با تکنیک چالش

این نوع تمرین به شما کمک میکند تا توانایی دین خود را بهبود ببخشید و شما را از دیدن تک بُعدی خارج میکند و شما را کمک میکند چند عکس انتزاعی با زاوایای جدید بگیرید و کم کم به طور عمیق به سوژه خود نکاه کنید. بعد از این مرحله ذهن شما فعال میشود و تصویر هایی منحصر به فرد و دلخواه و جذاب ثبت خواهید کرد.عکاسی با زوایای مختلف

همیشه به خاطر داشته باشید یک عکاس ماهر اغلب یک سوژه را میبند و شروع به تجسم کردن بسیاری از احتمالات میکند.

چالش در عکاسی

5- دوری از عادات خود درعکاسی

ادامه دادن در زمینه‌ای که با آن آشنایی دارید کار آسانی است اما با دور شدن از چیزهایی که به آن عادت داشته‌اید شما خودتان را به چالش می‌کشید تا موضوعات جدیدی برای عکاسی پیدا کنید و به عنوان یک عکاس مهارت‌های خودتان را بهبود ببخشید. بنابراین اگر دوست دارید به عکاسی منظره بپردازید، می‌توانید به عنوان مثال به عکاسی پرتره روی بیاورید. با این کار شما با تنظیمات متفاوت، لنزهای متفاوت و حتی روش‌های مختلف عکاسی خواهید کرد و می‌توانید خلاقیت خودتان را افزایش دهید. شما نکته‌های جدیدی یاد خواهید گرفت و اطلاعات جدیدی درمورد تنظیمات/امکانات دوربین خودتان به دست خواهید آورد.

دوری از عادات عکاسی و ایجاد خلاقیت

6- انگیزه در رقابت

اگر درحال عکاسی برای یک مسابقه عکاسی باشید، احتمالا بیشتر درمورد ترکیب، نور و… فکر خواهید کرد تا شانس خودتان را برای گرفتن جایزه افزایش دهید. همچنین این کار روش خوبی برای الهام گرفتن درمورد سوژه است زیرا تم‌های خیلی زیادی در مسابقه‌های عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتیجه گیری :

شاید هر عکاسی، چه عکاس آماتور چه عکاس حرفه ای، میخواهد عکاسی خود را بهبود ببخشد که بهترین روش برای بهبود مهارت عکاسی به چالش کشیدن خودتان است؛ یعنی دیگر همان راهی که قبلا در عکاسی طی میکردید را ادامه ندهید و سعی کنید از راه های جدید مسیر جدید را انتخاب کنید.

توصیه کلی این است که هر روز این چالش را بر عکاسی خود پیاده کنید و بر روی گسترش دید خود و متفاوت دیدن اطراف خود و سوژه های مورد نظر خود تمرکز کنید و افق دید عکاسی خود را وسیع کنید و به طور قطعی شما موفق خواهید شد .

شما تا به حال در بهبود عکاسیان تغییر ایده و نظر داده اید ؟ خوشحال میشویم اگر تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *