دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

با برند تجهیزات عکاسی بیشتر آشنا شوید

چاپ
با برند تجهیزات عکاسی بیشتر آشنا شوید

ما در دوره‌ای زندگی می کنیم که برندهای کوچک و بزرگ در زمینه‌های مختلف ما را احاطه کرده‌اند، هریک از این برندها از شعارهای تبلیغاتی مختلفی برای نشان دادن وجه تمایز خود و پابرجایی برند خود استفاده می‌کنند. در زمینه ی عکاسی نیز برندهای مختلفی دوربین و تجهیزات عکاسی را روانه‌ی بازار می ‌کنند، هرکدام از این برندها از شعارهایی استفاده می‌کنند که به هسته‌ی اصلی و زیرربنای برندشان اشاره دارد، در متن زیر به تاریخچه و شعار تبلیغاتی برخی از این برندهای مطرح می‌پردازیم:

 

شرکت سونی در سال 1946 در توکیو با هدف تولید تجهیزات الکترونیکی تاسیس و امروزه دوربین فیلمبرداری سونی و دوربین عکاسی سونی و لنز سونی سهم قابل توجهی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. کمپانی سونی برای محصولات پیشتاز خود شعار تبلیغاتی “باورش کن” را برگزیده است.

 

کمپانی سونی

 

فوجی فیلم یک شرکت چندملیتی عکاسی است که در سال 1934 در توکیو تاسیس شد. این شرکت در سال‌های اخیر فراز و فرودهای فراوانی داشته اما امروزه با به کارگیری مجدد خلاقیت خود در طراحی  دوربین‌های فوجی به شعار برند خود “value from innovation” معنایی دوباره بخشیده و توانسته با نوآوری طرفداران دوربین عکاسی فوجی را راضی کند.

 

فوجی فیلم

 

تاریخچه پاناسونیک به زمانی که کونوسوکه ماتسوشیتا کارخانه لوازم خانگی الکتریکی ماتسوشیتا را در سال 1۹18 تاسیس کرد، برمی گردد. که چگونه تکامل و توسعه شرکت را به یکی از شرکتهای الکترونیک پیشرو در جهان امروز مبدل ساخت. امروزه کمپانی پاناسونیک برای عکاسان و فیلبرداران هم نامی آشنا محسوب می‌شود و دوربین عکاسی پاناسونیک و دوربین فیلمبرداری پاناسونیک و لنز پاناسونیک توانسته جایگاه خود را در این بازار پیدا کند. پاناسونیک با شعار “ساختن زندگی بهترو دنیای بهتر” خود را متعهد به کمک برای تکامل جهان معرفی می کند.

 

پاناسونیک

 

حتماً تابه‌حال بارها در مورد لنز تامرون شنیده‌اید. تامرون با لنزهای سوپرزوم خود شهرت پیدا کرد. شرکت تامرون در سال 1950 تأسیس شد. مؤسس این شرکت «تاکه‌یوکی آرای (Takeyuki Arai)» نام داشت.این کمپانی محصولات مختلفی از لنزهای مربوط به دوربین‌های مداربسته گرفته تا انواع لنزهای عکاسی تامرون برای مدل‌های مختلف دوربین را تولید می‌کند. لنز تامرون با شعار “تمرکز بر روی بهینه سازی” سعی کرده که جایگاه خودش را در کنار کمپانی‌های ابر قدرت بازکند.

 

تامرون

 

سیگما شرکتی ژاپنی است که از سال 1961 در زمینهٔ ساخت و تولید دوربین، لنز دوربین عکاسی و دیگر تجهیزات عکاسی فعالیت می‌کند. همهٔ تولیدات این شرکت در شهر آیزو استان فوکوشیما ژاپن تولید می‌شوند. سیگما چند نمونه دوربین عکاسی هم تولید می‌کند اما عمدهٔ شهرت این شرکت، به‌دلیل ساخت لنزسیگما و دیگر تجهیزات عکاسی متناسب با برندهای دیگر است. لنز سیگما با شعار “سیگما، با چشم‌اندازی جهانی” توانسته روی محصولات برتری همچون دوربین‌ کانن، دوربین نیکون، دوربین سونی بنشیند.

 

سیگما

 

گوپرو  نام شرکت آمریکایی است که به توسعه و تولید دوربین‌ اکشن کیفیت‌بالا می‌پردازد. در واقع دوربین گوپرو در ضبط ویدئو و عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین در مکان‌های غیرمعمول مانند هواپیما، اتومبیل، قایق، دوچرخه، موتور سیکلت، روی کلاه ایمنی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت در سال ۲۰۰۲ توسط نیک وودمن تاجر آمریکایی، بنیان‌گذاری شد. دوربین گوپرو در لحظات هیجان‌انگیز با شعار “یک قهرمان باش” خاطرات افراد را ثبت می کند.

 

گوپرو

 

پنتاکس، نام تجاری است که توسط شرکت تصویربرداری پنتاکس ریکو برای محصولات خود از جمله: دوربین‌ پنتاکس، دوربین‌های چشمی پنتاکس ، و غیره انتخاب شده و بکار می‌رود. این کمپانی در سال 1919 با شعار “تصور کن. تغییر بده.” محصولات متفاوتی را از لحاظ ساختار و کیفیت در دنیای تصویربرداری روانه بازار می کند.

 

pentax

 

شرکت تجهیزات عکاسی بنرو در سال 1995 با هدف تولید سه‌پایه، هد، کیف‌های دوربین و لپ‌تاپ تاسیس گردیده‌است. کیف بنرو و سه‌پایه بنرو با شعار “بزن بریم!!” و کیفیتی قابل قبول نامی آشنا برای عکاسان ایرانی است.

 

بنرو

نویسنده : یاسین زرین کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه