دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

ادوبی ابزار هوش مصنوعی Firefly را به فتوشاپ اضافه کرد

تکنیک و ترفند چاپ
ادوبی ابزار هوش مصنوعی Firefly را به فتوشاپ اضافه کرد

فتوشاپ با هوش مصنوعی: روش‌ها و مراحل اجرایی

فتوشاپ یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش تصویر است که توسط شرکت Adobe توسعه و عرضه شده است. با استفاده از فتوشاپ، کاربران قادرند تصاویر را ویرایش، تغییر دهند و بهبود بخشیده به آن‌ها. اما با پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی، ابزارهایی در فتوشاپ به کمک الگوریتم‌های هوشمند اضافه شده است که کاربران را در ویرایش و بهبود تصاویر به شکلی سریعتر و هوشمندانه‌تر یاری می‌کند. در این مقاله، به بررسی فتوشاپ با هوش مصنوعی، روش‌ها و مراحل اجرایی آن می‌پردازیم.

 

کاربردهای فتوشاپ برای عکاسان چیست؟

ویرایش هوش مصنوعی با فایرفلای در فتوشاپ

 

 

ویرایش هوش مصنوعی با فایرفلای در فتوشاپ

قابلیت جدید فایرفلای در فتوشاپ یا Generative Fill در واقع یک قابلیت هوش مصنوعی است که توسط ادوبی در نرم‌افزار فتوشاپ پیاده‌سازی شده است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد با تایپ کردن چند کلمه، فضاها را پر کنید، محتوا را حذف کنید یا گسترش دهید. این امکان با استفاده از قدرت و دقت هوش مصنوعی و ترکیب آن با فتوشاپ، کارهایی که قبلاً ممکن بود برای یک طراح زمان‌بر بود، را به صورت سریع و راحت انجام می‌دهد.

این قابلیت مشابه ویژگی‌های inpaint و outpaint در هوش مصنوعی DALL-E 2 است که امکان اضافه یا حذف محتوا در تصاویر را با استفاده از هوش مصنوعی فراهم می‌کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید با تایپ کلمات مرتبط، پس‌زمینه یک تصویر را تغییر دهید، جزئیاتی به تصویر اضافه کنید یا حذف کنید و حتی تصاویر واقعی را به تصاویری خیالی و برعکس تبدیل کنید.

با استفاده از قابلیت Generative Fill یا فایرفلای در فتوشاپ، می‌توانید به صورت سریع و آسان تغییرات بزرگی را در تصاویر ایجاد کنید. این قابلیت با توجه به هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته، تصاویر جدید را به طور خلاقانه و طبیعی ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

 

قابلیت Generative Fill در فتوشاپ باعث می‌شود که ویرایش تصاویر به صورت سریع‌تر و همچنین با حفظ کیفیت تصویر انجام شود. با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته، این قابلیت توانایی‌های خلاقانه و قدرتمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تصاویر خود را به صورت بهتر و بهترین شکل ممکن ویرایش کنید.

 

ویرایش هوش مصنوعی فایر فلای

ویرایش هوش مصنوعی با فایرفلای در فتوشاپ

 

 

فتوشاپ با هوش مصنوعی 

با ترکیب فتوشاپ با هوش مصنوعی، قابلیت‌های جدیدی به نرم‌افزار اضافه شده است. این قابلیت‌ها به کاربران امکان می‌دهند تصاویر خود را به صورت خودکار و با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند ویرایش کنند. برخی از این قابلیت‌ها شامل تشخیص صورت، بهبود رنگ‌ها، حذف قطعات ناخواسته، اصلاح نورپردازی و تبدیل عکس به نقاشی و غیره هستند.

بعضی از کاربردهای قابلیت Generative Fill

در زیر، روش‌ها و مراحل اجرایی فتوشاپ با هوش مصنوعی را شرح می‌دهیم:

تشخیص صورت

یکی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در فتوشاپ، تشخیص صورت افراد در تصاویر است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد برروی صورت‌ها در تصویر تغییراتی اعمال کنند. برای استفاده از این قابلیت، کاربر باید تنها صورت‌ها را انتخاب کند و سپس تغییرات موردنظر را اعمال کند.

 

ویرایش هوش مصنوعی با فایرفلای در فتوشاپ

 

بهبود رنگ‌ها

فتوشاپ با هوش مصنوعی قابلیت بهبود رنگ‌ها را نیز داراست. با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، تصاویر می‌توانند به صورت خودکار بهبود یابند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد رنگ‌های تصویر را تنظیم کنند و به شکلی مطلوبتر به نمایش درآورند.

 

تکمیل فضاهای خالی

 اگر در تصویر فضاهای خالی وجود دارد، Generative Fill به شما امکان می‌دهد این فضاها را با محتوایی که به طور هوشمند و طبیعی به تصویر می‌خورد، پر کنید. به عنوان مثال، اگر در یک صحنه یک نقطه سفید و خالی وجود داشته باشد، می‌توانید با استفاده از این قابلیت آن نقطه را با الگویی مشابه به صورت خودکار پر کنید.

 

ویرایش هوش مصنوعی با فایرفلای در فتوشاپ

حذف قطعات ناخواسته

با استفاده از هوش مصنوعی، فتوشاپ می‌تواند قطعات ناخواسته موجود در تصاویر را شناسایی و حذف کند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تصاویر خود را از عناصر ناخواسته مانند لکه‌ها، خطوط زائد و غیره پاک کنند.

 

تغییر پس زمینه

 با استفاده از این قابلیت، می‌توانید پس زمینه یک تصویر را به صورت کامل تغییر دهید. به عنوان مثال، می‌توانید پس زمینه یک عکس را از یک محیط شهری به یک صحرا یا جنگل تغییر دهید.

 

ویرایش هوش مصنوعی با فایر فلای در فتوشاپ

 

اصلاح نورپردازی

فتوشاپ با هوش مصنوعی به کاربران امکان می‌دهد نورپردازی تصاویر را به صورت خودکار بهبود بخشند. با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، نورپردازی تصاویر به شکلی مناسب و تعادل‌یافته انجام می‌شود.

 

 

 

اصلاح نورپردازی

 

 

تبدیل عکس به نقاشی

یکی از قابلیت‌های جالب فتوشاپ با هوش مصنوعی، تبدیل عکس‌ها به نقاشی است. با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، فتوشاپ می‌تواند تصاویر را به شکل یک نقاشی زیبا و هنری تبدیل کند.

 

 

تبدیل عکس به نقاشی

تبدیل عکس به نقاشی

 

 

ضمن ارائه منابع و سایت‌های مرتبط با فتوشاپ با هوش مصنوعی، برخی از برندهای مشهوری را نیز می‌توان به عنوان استفاده کنندگان این فناوری در این حوزه نام برد. برخی از این برندها عبارتند از:

 

Adobe Photoshop: ادوبی فتوشاپ، برندی معروف و پرطرفدار در زمینه ویرایش تصاویر است. آنها از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود قابلیت‌های فتوشاپ استفاده می‌کنند.

Topaz Labs: این برند ابزارهایی را ارائه می‌دهد که با استفاده از هوش مصنوعی، توانایی‌های پیشرفته ویرایش تصاویر را در فتوشاپ افزایش می‌دهند.

Skylum: این برند ابزارهایی مانند Luminar AI را ارائه می‌دهد که از هوش مصنوعی برای ویرایش و بهبود تصاویر استفاده می‌کنند.

ON1: این برند نیز ابزارهایی را برای ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

DxO: این برند از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر در ابزارهایی مانند DxO PhotoLab استفاده می‌کند.

 

این برندها تلاش می‌کنند با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته، ابزارهایی را به کاربران ارائه دهند که به آن‌ها در ویرایش و بهبود تصاویر کمک کند.

 

 

کد تخفیف نورنگار

منابع و سایت‌ها

در زیر، تعدادی از منابع و سایت‌هایی که مرتبط با فتوشاپ با هوش مصنوعی هستند را ذکر می‌کنیم:

وبسایت رسمی Adobe Photoshop: www.adobe.com/photoshop

وبسایت AI-powered Photoshop Plugins: www.ai-photoshop-plugins.com

وبسایت Photoshop Training Channel: www.photoshoptrainingchannel.com

وبسایت PHLEARN: www.phlearn.com

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *