021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عکاسی از تظاهرات

عکاسی از تظاهرات

یکی از سخت ترین چیزها برای عکاسی یک صحنه اکشن یا موقعیتی است که در آن اتفاقات زیادی همزمان در حال رخ دادن هستند. به همین دلیل است که بسیاری از عکاسان – آماتور یا حرفه ای – چندان مشتاق عکاسی اعتراضی نیستند.

شما میتوانید با آکادمی نورنگار همراه باشید تا در تورهای عکاسی مستند و پرتره های محیطی شرکت کنید

گرفتن عکس از تظاهرات و رویدادهایی با ماهیت مشابه بسیار چالش برانگیز است.

با این حال، این رشته ای است که می تواند برای بسیاری جذاب باشد ، به خصوص برای عکاسانی که عکس های خودرا وقف رساندن یک پیام یا روایت یک داستان میکنند.

به همین ترتیب، عکاسی اعتراضی به عکاسان اجازه می دهد تا احساسات واقعی را تجربه کنند. به ترسیم تصویر واضح تری از چیزهایی که اتفاق افتاده یا در حال وقوع هستند کمک می کند. در بسیاری از موقعیت‌ها، عکاسی اعتراضی می‌تواند به توضیح بهتر برخی مسائل یا حوادث کمک کند.
با این حال، از آنجایی که اقدامات اعتراضی رویدادهایی هستند که افراد زیادی را درگیر می‌کند و بسیاری از اتفاقات همزمان در حال وقوع هستند، گرفتن عکس‌های خوب می‌تواند سخت باشد..

این تجربه ممکن است کمی بیش از حد یک عکاس را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل است که اگر تصمیم دارید به عکاسی اعتراضی بپردازید، مهم است که بدانید چه کاری انجام می‌دهید (و به چه چیزی وارد می‌شوید).

 

 

آموزش عکاسی از تظاهرات

 

عکس از :  Eric Gravengaard

 

نکاتی که باید هنگام عکاسی از اعتراضات به خاطر بسپارید.

قبل از تصمیم گیری عکاسی از اعتراضات چند نکته مهم را هر عکاسی باید بداند:

نکته اول : منطقه یا محل اعتراض را مطالعه کنید. اگر می توانید نقشه را نشانه گذاری کنید و از آن کپی بگیرید. که در صورت وقوع اتفاق در حین اعتراضات ، نقاط خروجی احتمالی را یادداشت کنید.
به معترضانی که پلاکاردها یا تابلوهایی را در دست دارند، توجه داشته باشید. حتی در تظاهرات مسالمت آمیز، بسیاری از شرکت کنندگان تابلوها و پلاکاردهایی در دست خواهند داشت که می توانند به راحتی تاب بخورند و به شما یا وسایل دوربین شما ضربه بزنند. پس تمام تلاش خود را بکنید که خیلی نزدیک نشوید. علیرغم برنامه ریزی دقیق و انجام همه کارها برای حفظ آرامش و ایمن بودن تظاهرات، بازهم ممکن است حوادث غیرقابل انتظاری رخ دهد.
همگام شدن با تمامی اقداماتی که در اعتراضات اتفاق می افتد آسان نیست. پس اول آماده شوید. اطمینان حاصل کنید که تجهیزات شما از جمله باتری یدکی، فلاش و حتی دوربین یدکی کامل است. همچنین از نظر فیزیکی هم باید آماده باشید. ویتامین های مناسب مصرف کنید و پیراهن اضافی بیاورید. تا بتوانید تمامی اتفاقات را دنبال کنید.
فراموش نکنید که داشتن یک لنز زوم تله فوتو خوب ( مثل 70-200) ویک لنز زوم میان رده (مثل 24-105 ) و لنز زاویه باز( مثل لنز 16) به شما در ثبت عکس بهتر کمک میکند.
از دوربین و لنز با آب بندی آب و هوا استفاده کنید. این ابزار شما را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می کند.
لباس مناسب بپوشید شما به یک مهمانی یا یک جلسه کاری نمی روید، بنابراین تا می توانید لباس راحتی بپوشید. راحت‌ترین شلوار جین، محکم‌ترین کفش‌های پیاده‌روی و پیراهن نخی مناسب ، اگر آفتاب زیاد است، از عینک آفتابی استفاده کنید. همچنین می توانید روسری یا کلاه بپوشید. در صورتی که کسی از اسپری فلفل یا گاز اشک آور استفاده کند، لباس ها تا حدی از شما محافظت می کنند.

1. از آنجایی که افراد زیادی در تظاهرات حضور دارند، از جمله دیگر عکاسان و همنیطور افرادی که با موبایل خود عکاسی میکنند. به این ترتیب، مهم است که فضای خود را بشناسید و علامت گذاری کنید. همیشه با یک یا دو خط آماده باشید – مانند «لطفا فضای من را نپوشانید. من قبل از آمدن تو در این موقعیت بودم.» – این به ایجاد فضای بصری که به درستی متعلق به شماست کمک می کند.

2.حتی اگر ده‌ها عکاس در این رویداد عکس می‌گیرند، بازهم تمام تلاش خود را بکنید قسمت های مهم را از دست ندهید. فقط به دلیل حضور عکاسان دیگر دست از کارنکشید سعی کنید از صحنه هایی که دوست دارید عکس بگیرید! به یاد داشته باشید، همه چیز در اعتراضات لحظه به لحظه اتفاق میافتد.

1. به پلیس توجه کنید. هیچ قانونی را زیر پا نگذارید مگر اینکه بخواهید شب را در زندان بگذرانید. اگر اوضاع داغ شد و اقدامات خشونت آمیز رخ داد، با سایر عکاسان و اعضای رسانه همراه باشید. فراموش نکنید که به کسی در خانواده یا محل کار خود بگویید که کجا می روید.

استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید، به خصوص اگر اعتراضات در تابستان یا در گرم ترین زمان روز انجام میشود..

در آخر فراموش نکنید که یک بطری بزرگ آب به همراه داشته باشید. هیدراتاسیون در یک موقعیت بسیار پرجنبش مانند اعتراضاتبسیار مهم است..اگر به اندازه کافی آب ننوشید ممکن است در وسط اعتراضات بیهوش شوید.

 

عکاسی از تظاهرات

عکس از : Surizar

 

نکات عکاسی اعتراضی :

اکنون که آماده شده اید، در اینجا نکاتی را به شما میگوییم تا مطمئن شوید که عکس های اعتراضی شما درست از آب در می آیند.

تا جایی که میشود نزدیگ به اعتراضات باشید.
شما باید احساسات افراد درگیر در اعتراضات را به تصویر بکشید. اگرچه می توانید از نزدیک عکس های بهتری بگیرید، اما حواستان باشد که چه نوع معترضانی را پوشش می دهید. به عنوان مثال، اگر نمی خواهند هویتشان فاش شود و نوعی لباس مبدل به تن دارند. وادارشان نکنید که از آنها بدون ماسک یا هر چیزی که دارند عکس بگیرید.

  • از کل اتفاقاتی که در اطراف شما درحال وقوع است عکس بگیرید

اما به صحنه های به یاد ماندنی تر توجه بیشتری کنید. به عنوان مثال، در اعتراضی که از مقامات خواسته می‌شود برای افزایش آدم‌ربایی‌ها در یک منطقه کاری انجام دهند، صحنه‌ای را اولویت‌بندی کنید که یک مادر و پسر یا دخترش که مدت‌ها پیش از دست داده بود، پس از سال‌ها جدایی، زمانی که کودک ربوده شد، دوباره به هم پیوستند. یا اگر خانواده ای روی صحنه می رود تا درباره خطرات خشونت در خانه صحبت کند، چند عکس خوب از آنها بگیرید. اینها صحنه های خاطره انگیزی هستند که برای مدتی در ذهن مردم می مانند.

  • عکس گرفتن از تابلوها یا پلاکاردهای اعتراضی را فراموش نکنید

این راه خوبی برای بیان ماجرای واقعی اعتراض است. همچنین، گرفتن صحنه هایی که درگیری دو طرف را نشان می دهد مهم است. لازم نیست دعوا یا درگیری باشد. این می تواند یک عکس ساده باشد که معترضان را در یک طرف و پلیس را در طرف دیگر نشان می دهد.

  • عکس هایی بگیرید که تعداد تخمینی از جمعیت را نشان می دهد

می توانید با استفاده از یک لنز زاویه باز، یا یک لنز تله فوتو، یا از پشت بام یا بالاترین طبقه یک ساختمان عکاسی کنید.

  • در نهایت، عکاسی RAW را فراموش نکنید

عکاسی با فرمت RAW به شما فضای بیشتری برای ویرایش می دهد. با این حال، از آنجایی که عکس‌های RAW می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند، باید کارت حافظه اضافی به همراه داشته باشید.

 

نمونه هایی از عکس های اعتراضی سال های اخیر

برای اینکه تصوری از ظاهر یک عکس اعتراضی داشته باشید، این نمونه‌هایی از موثرترین عکس‌های اعتراضی سال‌های اخیر را ببینید
.

تظاهرات

مرد تانک میدان تیان‌آن‌من جف وایدنر، ژوئن 1989. پس از کشتار میدان تیان‌آن‌من در چین، مردی ناشناس در مقابل چهار تانک ایستاد و آنها را از حرکت بیشتر باز داشت. مرد ناشناس به نماد مقاومت در برابر رژیم طاغوت تبدیل شد. عکس مذکور به یکی از تاثیرگذارترین تصاویر تمام دوران تبدیل شد.

 

عکس از تظاهرات

 

 

راهپیمایی مرد میلیونی دوین آلن، اکتبر 2015. این عکس توسط دوین آلن، دختر کوچکی را نشان می دهد که به عنوان دختر یک افسر پلیس بازنشسته بالتیمور، مایکل ای. وود، جونیور شناسایی شده است. اداره پلیس بالتیمور

 

عکاسی از تظاهرات مردمی

 

 

تظاهرات ریکی فلورس در مقابل سازمان ملل در سال 2000. این عکس اعضای «زنان در سوگ و خشم» را نشان می‌دهد که در اعتراض به تبرئه افسران پلیسی که به آمادو دلالو غیرمسلح تیراندازی کردند، اعتراض کردند. زنان چادر مشکی پوشیده بودند و عکس های قربانی را در دست داشتند.

.

اینها نمونه هایی از عکاسی اعتراضی خوب هستند. اگر تمرین کنید و همه چیزهایی را که از هر پروژه یاد می‌گیرید به خاطر داشته باشید، طولی نمی‌کشد که شما نیز یک عکس اعتراضی استثنایی خلق می‌کنید.

منبع : https://contrastly.com/protest-photography-101/
نویسنده : پرستو فروغی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *