دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی 6 نرم افزار ریکاوری کارت حافظه

راهنمای انتخاب
معرفی 6 نرم افزار ریکاوری کارت حافظه

قبل از ریکاوری کارت حافظه بخوانید

قبل از ریکاوری کارت حافظه ، هیچ‌گونه اطلاعات جدیدی را وارد آن نکنید؛ زیرا ممکن است اطلاعات جدید روی اطلاعات قدیمی نوشته شوند و احتمال بازیابی اطلاعات را کاهش دهند.

البته در بعضی موارد که حافظه کارت شما زیاد است و قصد بازیابی آن را دارید و در این‌ بین عکس یا فیلم دیگری را با حجم کم به آن اضافه کرده‌اید، بازهم امکان بازیابی وجود دارد؛ ولی بهتر است از کارت حافظه‌ای که آسیب دیده تا زمان بازیابی و ریکاوری، استفاده نشود تا شانس بازیابی اطلاعات کاهش پیدا نکند.

دلایل ازدست‌رفتن اطلاعات کارت‌های حافظه

 

  1. مشکلات نرم‌افزاری: گاهی اوقات در اثر مشکلات نرم‌افزاری، ممکن است بازیابی اطلاعات انجام نشود؛ زیرا اشکال در ساختار خود کارت حافظه اتفاق رخ داده است که تقریباً کارت حافظه را بدون استفاده می‌کند.
  2. اشتباهات فردی: ممکن است در اثر زدن یک کلید اضافه، کلی اطلاعات از کارت حافظه شما را از بین ببرد؛ اما در این مورد اطلاعات را می‌توان تا حدود زیادی بازیابی کرد و شانس برگشتن اطلاعاتی چون عکس، ویدئو و … زیاد است.
  3. فرمت کردن کارت حافظه: فرمت کردن کارت حافظه یعنی پاک‌کردن اطلاعات! در صورت ازدست‌رفتن اطلاعات کارت حافظه در این حالت، به احتمال زیاد به طور کامل بازیابی خواهند شد.
  4. آسیب‌دیدن فیزیکی کارت حافظه: کارت‌های حافظه ساختاری بسیار ظریف و حساس به ضربه دارند؛ بنابراین اگر کارت حافظه از ارتفاع بیفتد یا دچار ضربه شوند، حتماً آسیب می‌بیند و ممکن است به طور کامل بسوزد که این امر ازبین‌رفتن اطلاعات ذخیره شده در آن را به دنبال دارد.
  5. خراب‌شدن کارت حافظه به دلیل رطوبت: کارت‌های حافظه در برابر رطوبت آسیب پذیرند و این امر باعث سوختن آن‌ها می‌شود.

در صورتی که موفق به بازیابی اطلاعاتتان نشده و در اثر آسیب فیزیکی به یک مموری جدید نیاز داشتید، برای خرید مموری کارت به فروشگاه نورنگار مراجعه کنید.

 

نرم‌افزارهای ریکاوری و بازیابی کارت حافظه

 

نرم‌افزار بازیابی Ease US Data Recovery Wizard

 

این نرم‌افزار یکی از بهترین نرم‌افزارهای موجود برای ریکاوری عکس، ویدئو، موسیقی و پی‌دی‌اف است. از خوبی‌های نرم‌افزار ریکاوری ویزارد این است که علاوه بر بازیابی اطلاعات حافظه‌هایی چون رم و هارد، می‌توان اطلاعات دستگاه‌های صوتی را به کمک آن را بازیابی کرد.

نرم‌افزار ویزارد برای بازیابی ویدئوها و فیلم‌های حذف شده بسیار کارآمدتر و می‌توان از آن برای سیستم‌عامل های ویندوز، مک او اس استفاده کرد. می‌توانید نسخه رایگان آن را که قابلیت بازیابی اطلاعات تا دو گیابایت را  دارد از سایت های مختلف دانلود کنید و اگر مقدار قایل هایی که قصد ریکاوری آن را دارید از این حجم بالاتر است نسخه پولی آن را خریداری کنید.

 

نرم‌افزار بازیابی Ease US Data Recovery Wizard

 

نرم‌افزار بازیابی Disk Drill

 

نرم‌افزار Disk Drill یکی دیگر از نرم‌افزار های قدرتمند برای بازیابی فایل های حذف شده انواع کارت حافظه برای سیستم‌عامل های ویندوز و مک او اس است. سرعت بالای این نرم‌افزار و همچنین بازیابی بیشماری از فایل ها، آن را به یکی از محبوب ترین نرم‌افزار ها در زمینه ریکاوری تبدیل کرده است.

از نسخه رایگان نرم‌افزار Disk Drill می‌توانید برای بازیابی تنها 500 مگابایت از اطلاعاتتان استفاده کنید و در غیر این صورت باید نسخه غیر رایگان را خریداری کنید.

 

نرم‌افزار Card Recovery

 

نرم‌افزار Card Recovery با قابلیت اسکن سرعت بالا می‌تواند اطلاعات حذف شده از انواع کارت‌های حافظه را بازیابی کند. این نرم‌افزار از انواع کارت‌های حافظه چون Memory Stick, Micro Drive  و … پشتیبانی می‌کند و در بازیابی فایل ها بسیار موفق عمل کرده است.

 

 

نرم‌افزار  Piriform Recuva

 

نرم‌افزار ریکاوری Piriform Recuva ساخته شده توسط CCleaner ، یکی از بهترین نرم‌افزارهای ریکاوری و بازیابی اطلاعات کارت حافظه است که در بازیابی اطلاعات به‌صورت محرمانه بسیار کاربردی است.

از این نرم‌افزار می‌توانید تنها در سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنید و با استفاده از آن اطلاعات درایوها و سطل زباله را به طور کامل برگردانید. این نرم‌افزار هم به‌صورت رایگان و غیر رایگان عرضه شده است و امکان به‌روز سانی نسخه رایگان وجود ندارد.

 

 

نرم‌افزار  Piriform Recuva

 

 

نرم‌افزار Stellar Data Recovery

 

اطلاعات حذف شده توسط نرم‌افزار Stellar Data Recovery را می‌توان با استفاده از دسته‌بندی‌های برنامه بر اساس فرمت، به‌سرعت بازیابی کرد. به‌عنوان‌مثال اگر شما قصد بازیابی عکس را دارید، با فعال‌کردن گزینه image و تعیین نوع فرمت عکس، می‌توانید فایل‌های آسیب‌دیده یا حذف شده را بازیابی کنید.

نرم‌افزار Stellar Data Recovery دارای ویژگی هایی چون نشان دادن اطلاعات فایل قبل از ریکاوری، سرعت زیاد و ریکاوری انواع فایل و تصاویر با فرمت های مختلف، احتمالا همان چیزی است که به دنبالش هستید. لازم به ذکر است که با استفاده از نسخه رایگان، تنها حجم محدودی از اطلاعات شما بازیابی می شوند.

 

 

نرم‌افزار Stellar Data Recovery

 

نرم‌افزار Wonder share Recover it

این نرم‌افزار نیز یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی ما برای ریکاوری عکس، فیلم و … دستگاه‌های مختلفی چون هارد اکسترنال، کارت sd، کامپیوتر و … است. نرم‌افزار Wonder share Recover it دارای قابلیت هایی چون حجم کم، پارتیشن بندی، مشخص کردن فولدرها برای ذخیره سازی اطلاعات بازیابی شده و … است که سبب افزایش محبوبیت این نرم‌افزار شده است.

از نرم‌افزار Wonder share Recover it می‌توان برای سیستم‌عامل های ویندوز و مک او اس در دو نسخه رایگان و غیر ریگان استفاده کرد.

 

نرم‌افزار Wonder share Recover it

 

 

نحوه بازیابی و ریکاوری عکس با نرم‌افزار Stellar Phoenix Photo Recovery

 

  • اولین قدم دانلود و نصب این برنامه است.
  • بعد از اجرای برنامه باید گزینه Data Recovery را انتخاب کنید.

 

نحوه بازیابی و ریکاوری عکس با نرم‌افزار Stellar Phoenix Photo Recovery

 

  • درایو مد نظرتان را انتخاب کنید و با کلیک روی Start Scan ، فرایند ریکاوری تصاویر را آغاز کنید.

 

نحوه بازیابی و ریکاوری عکس با نرم‌افزار Stellar Phoenix Photo Recovery

 

  • بعد از تمام شدن فرایند بازیابی، گزینه Recover را انتخاب نمایید و از تماشای دوباره عکس‌هایتان لذت ببرید.

 

نحوه بازیابی و ریکاوری عکس با نرم‌افزار Stellar Phoenix Photo Recovery

 

نحوه ریکاوری کارت حافظه با نرم‌افزار Ease US Data Recovery Wizard

  • برنامه را دانلود و نصب کنید.
  • در مرحلهٔ دوم باید مشخص کنید که حافظه داخلی سیستم را بازیابی می‌کنید یا اطلاعات یک کارت حافظه خارجی.

نحوه بازیابی فیلم و ویدئو با نرم‌افزار Ease US Data Recovery Wizard

 

 

  • پس از انتخاب درایو موردنظر برای ریکاوری، گزینه Scan را انتخاب کنید تا نرم‌افزار شروع به کار کند. برای بازیابی فیلم باید video را از منوی بالای نرم‌افزار انتخاب کنید. این نرم‌افزار دارای دو نوع اسکن پیشرفته و سریع است که در ابتدا اسکن سریع را انجام دهید و اگر فایل پیدا نشد اسکن پیشرفته را انتخاب نمایید.

 

نحوه بازیابی فیلم و ویدئو با نرم‌افزار Ease US Data Recovery Wizard

  • زمانی که بازیابی نرم‌افزار تمام شد، فایل موردنظر خود را سرچ یا آن که نوع فایل را مشخص و در آخر گزینه Recover را انتخاب کنید.

نحوه بازیابی فیلم و ویدئو با نرم‌افزار Ease US Data Recovery Wizard

  • در نهایت یک مکان و مسیر برای فیلم‌های بازیابی شده تعیین کنید تا ذخیره شوند.

 

کد تخفیف نورنگار

نتیجه‌گیری ریکاوری کارت حافظه

اگر از کارت‌های حافظه استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد روزی مجبور به استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی و ریکاوری عکس و فیلم خواهید شد چرا که کارت‌های حافظه قطعات آسیب‌پذیری هستند که ممکن است بنا به دلایل مختلف اطلاعاتشان حذف شود. نرم‌افزارهای مختلفی برای ریکاوری کارت‌های حافظه وجود دارد که در این مطلب به تعدادی از بهترین آنها اشاره شد. در آخر روش بازیابی فیلم و عکس با استفاده از دو نرم‌افزار Ease US Data Recovery Wizard و Stellar Phoenix Photo Recovery آموزش داده شد. چنانچه با خواندن این مقاله مشکل شما حل نشد پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را مطالعه کنید .

حل مشکل نخواندن و نشناختن کارت حافظه، با چند روش ساده

نویسنده : نگار پورجواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *