دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی جامع دوربین CANON M50 MARK ll + مزایا و معایب

چاپ
بررسی جامع دوربین CANON M50 MARK ll + مزایا و معایب

چه چیز‌هایی در دوربین کانن EOS M50 Mark II جدید است؟

اولین موضوع مهم در آپدیت‌های دوربین کانن EOS M50 Mark II به سیستم فوکوس آن برمی‌گردد. اگرچه کانن در این دوربین هم از همان حسگر Dual Pixel AF معروف خود استفاده کرده، اما حالا M50 MII می‌تواند چشم سوژه را تشخیص داده و فوکوس را روی آن قفل کند. این مد فوکوس هم در هنگام عکاسی، هم فیلمبرداری در دسترس است و خیال کاربر را بابت قوی‌ترین و دقیق‌ترین فوکوس برای پرتره آسوده می‌کند.ما به شما پیشنهاد میکنیم بعد از خرید این دوربین فوق العاده، کتاب راهنمای دوربین کانن M50  را از فروشگاه نورنگار تهیه کنید.

در مدل قبلی هم، امکان تشخیص چهره و قفل فوکوس روی صورت وجود داشت؛ اما بدون شک قفل فوکوس روی چشم بسیار کارآمدتر است و البته به پردازش بسیار بیشتری نیاز دارد که M50 MII از پس آن برمی‌آید.

این دوربین می‌تواند به صورت عمودی هم فیلمبرداری کند و بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای، از طریق یک اکانت image.canon مستقیما به انتشار ویدئوی Live روی یوتیوب بپردازید.

این دوربین یک نقطه ضعف بزرگ هم دارد که کمتر کسی درباره آن توضیح می‌دهد؛این مدل اگرچه می‌تواند با رزولوشن 4K و سرعت سینمایی 24 fps فیلمبرداری کند، اما کراپ تصویر در این حالت بسیار زیاد است و از همه بدتر اینکه نمی‌توانید از فوکوس خودکار Dual Pixel در حالت 4K استفاده کنید. هرچند که اصولا Live Stream کردن (پخش زنده) هم محدود به Full HD است.

قیمت دوربین CANON M50 MARK ll

این مدل دوربین در حال حاضر به صورت بادی (بدون لنز) یا با لنز‌های مختلف در بازار موجود است.

قیمت آن در حال حاضر (نیمه دوم سال 1400) با توجه به لنز همراهش بین ۱۷ تا ۲۷ میلیون متغیر است.

برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت روز دوربین‌های کانن به فروشگاه نورنگار مراجعه کنید.

مقایسه دوربین کانن EOS M50 Mark II با رقبای دیگر

*برای فیلمبرداری 4K می‌توانید محدودیت داغ شدن دوربین را غیر فعال کنید. اما دوربین در این حالت خیلی داغ می‌شود و می‌تواند به مدارها آسیب بزند. به همین دلیل هم ما زمان مطمئن برای این کار را حدود 5 دقیقه در نظر گرفتیم.

ما در این جدول، کانن M50 MII را با سه دوربین بدون آینه دیگر که از نظر قیمتی تقریبا رقیب مستقیم این دوربین محسوب می‌شوند در برابر هم قرار دادیم. همه این دوربین‌ها برای فیلمبرداری از قابلیت vLogging استفاده می‌کنند و طبیعتا مورد علاقه کسانی هستند که دوست دارند در شبکه‌های اجتماعی از خودشان ویدئو منتشر کنند.

موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید، بحث لرزشگیری دوربین در حالت ویدئویی است. طبیعتا اگر قرار باشد دوربین را روی یک سه پایه ثابت قرار دهید، به طور کلی لرزشگیری منتفی می‌شود و نیازی ندارید که از آن استفاده کنید. لرزشگیری زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید با دوربین روی دست، از خودتان فیلم بگیرید. هر چهار دوربینی که در اینجا معرفی کردیم، می‌توانند علاوه بر لرزشگیر عادی یا استاندارد، به صورت نرم‌افزاری هم در حالت 4K لرزشگیری انجام دهند. (کانن m50 لرزشگیری با سنسور ندارد ولی به شکل دیجیتال این کار را انجام می‌دهد.) در این جدول سه حالت لرزشگیری و میزان کراپ تصویر در هر حالت را مقایسه کردیم.

حالت اول مربوط به فیلمبرداری بدون لرزشگیر است. حالت دوم مربوط به زمانی است که از لرزشگیر دوربین استفاده می‌کنید. حالت سوم هم زمانی است که علاوه بر لرزشگیر دوربین، از لرزشگیر نرم‌افزاری نیز استفاده می‌کنید.

میزان کراپ تصویر Canon M50 MII (مقدار زوم شدن تصویر) در حالت بدون لرزشگیر (مثلا استفاده روی سه‌پایه) برابر 1.55X ، در حالت استفاده از لرزشگیر استاندارد خود دوربین که روی حسگر قرار دارد، 1.73X و در حالتی که لرزشگیر نرم‌افزاری هم فعال شود، برابر 2.22X است. می‌بینیم که میزان زوم شدن تصویر در این دوربین از هر سه رقیب خودش بیشتر است.

بدنه و جاگذاری دکمه‌های دوربین کانن EOS M50 Mark II

بدنه دوربین کانن M50 MII واقعا دست کمی از یک  دوربین dslr ندارد و وقتی آن را در دست می‌گیرید، تقریبا شبیه به یک mini DSLR است! گریپ دوربین بسیار خوش‌دست و راحت است و دکمه‌های آن هم تقریبا شبیه به مدل قبلی خودش طراحی شده. یک دکمه چرخان، یک شاتر نسبتا بزرگ، یک دکمه اختصاصی برای ضبط ویدئو و یک دکمه M-Fn در بالا سمت راست دوربین قرار دارد. باقی دکمه‌های دوربین همگی در پشت دوربین طراحی شده‌اند.

اگرچه تعداد دکمه‌های مستقیم برای هر عملکردی، استاندارد و مناسب است، اما احتمالا احساس می‌کنید که خیلی راحت‌تر است که برای تغییر تنظیمات، از صفحه‌نمایش لمسی دوربین استفاده کنید. به عنوان مثال اندازه دکمه Rec برای ضبط ویدئویی خیلی کوچک است و کار کردن با دکمه لمسی ضبط روی صفحه نمایش آن ساده‌تر است.

منو‌های دوربین بسیار خوب طراحی شده و دسترسی به بخش‌های مختلف تنظیمات دوربین بسیار ساده است. این نوع طراحی همان چیزیست که در اغلب دوربین‌های Canon EOS می‌بینیم و احتمالا برای خیلی از کاربران آشناست.

به لطف پردازشگر قدرتمندی که کانن روی این دوربین استفاده کرده است، فرمان‌های لمسی روی این دوربین بسیار سریع و روان کار می‌کنند. نمایشگر آن هم بسیار پر نور است و حتی در نور زیاد هم به‌راحتی می‌توانید بین منو‌ها جابه‌جا شوید و جزئیات تصویر را به‌خوبی ببینید. این نمایشگر به بیرون باز می‌شود و می‌توانید در زوایای مختلف با آن فیلمبرداری و عکاسی کنید که برای دوربینی کوچک در این اندازه بسیار راحت است.

اگر بخواهید همانند یک دوربین واقعی، در نور خیلی زیاد کار کنید، یک منظره‌یاب الکترونیکی با کیفیت 2.36 میلیون نقطه‌ای هم روی این دوربین قرار دارد. یکی از بهترین کاربرد‌های این نمایشگر و منظره‌یاب، زمانی است که دوربین را جلوی چشم نگه می‌دارید و به صورت همزمان، با کشیدن انگشت روی نمایشگر (مانند تاچ‌پد لپ‌تاپ) نقطه فوکوس خودکار را جابه‌جا می‌کنید.

کانن M50 MII یک فلاش باز شو هم روی بدنه خودش دارد که البته خیلی قوی نیست و بیشتر برای عکس‌های یادگاری خانگی یا صرفا به‏ عنوان نورپرکننده در زیر نور شدید استفاده می‌شود. اما در بالای همین فلاش، یک کفشک مخصوص فلاش‌های اکسترنال کانن را هم می‌بینیم که به شما اجازه می‌دهد از سیستم‌های نورپردازی حرفه‌ای هم روی این دوربین استفاده کنید.

در کنار بدنه دوربین، سه درگاه micro-HDMI برای خروجی گرفتن از تصویر دوربین، یک درگاه برای جک ورودی صدای 3.5mm و یک USB Micro-B می‌بینیم. متاسفانه درگاه خروجی صدای هدفون روی این دوربین قرار ندارد تا بتوانید در هنگام ضبط، میزان حجم صدا را کنترل کنید. البته هیچ کدام از رقبایی که در این بررسی با هم مقایسه کردیم هم این قابلیت را ندارند و همین درگاه‌هایی که می‌بینیم برای این دوربین‌ها استاندارد محسوب می‌شوند.

بدنه خیلی کوچک این دوربین، محدودیتی برای استفاده از آن بوجود نمی‌آورد و گریپ یا همان دستگیره دوربین بسیار عالی طراحی شده است. در زیر این گریپ هم یک باطری LP-E12 قرار دارد که مصرف آن بر اساس استاندارد‌های CIPA برای بیشتر از 300 عکس با استفاده از نمایشگر LCD دوربین کافی است.

این قدرت شارژدهی برای یک روز عادی عکاسی کردن با این دوربین کافی است، اما اگر بخواهید با آن فیلمبرداری کنید، احتمالا به یک باطری یدکی نیاز خواهید داشت. خصوصا اینکه این دوربین امکان شارژ باطری با USB را هم ندارد و نمی‌توانید از پاور بانک برای شارژ آن استفاده کنید. (در سایت نورنگار باطری و شارژر یدکی این مدل موجود است.)

فوکوس خودکار

یکی از مهم‌ترین تغییرات این دوربین نسبت به مدل قبلی‌اش و رقبایی که در این مقاله بررسی کردیم، فوکوس خودکار با تکنولوژی Dual Pixel AF آن است.

اصولا حسگر‌های Dual Pixel کانن به سرعت و عملکرد بسیار بالای فوکوس شهرت دارند و حالا این فوکوس پرسرعت، با امکان تشخیص چشم در هنگام عکاسی و فیلمبرداری هم همراه شده است. یعنی اگر از بین یک جمع چند نفره، روی صورت یک شخص در تصویر لمس کنید، بلافاصله دوربین روی چشم آن سوژه قفل کرده و فوکوس را براساس آن دنبال می‌کند.

این قابلیت حتی در نور کم هم بسیار کارآمد است و به‌ندرت ممکن است فوکوس را از دست بدهد؛ مثلا هنگام فیلمبرداری از یک عروس و داماد که در حال دویدن هستند یا با دوربین آنها را دنبال می‌کنید، کافیست روی تصویر صورت عروس یکبار لمس کنید تا دیگر مطمئن باشید در هر شرایطی فوکوس کامل چهره او را خواهید داشت.

برای انتخاب محدوده‌ای که می خواهید دوربین به دنبال چشم سوژه بگردد، می‌توانید از نمایشگر دوربین به عنوان تاچ‌پد استفاده کنید. یعنی حتی وقتی که از منظره‌یاب نگاه می‌کنید، دستتان را روی تاچ‌پد می‌کشید و دوربین در محدوده‌ای که ایجاد کردید، فوکوس را قفل می‌کند.

البته برای اینکه به اشتباه با بینی‌تان محدوده فوکوس را به هم نزنید، خودتان می‌توانید قسمت حساس به تاچ را انتخاب و محدود کنید.

کیفیت عکس دوربین کانن M50 Mark II

حسگری که در این دوربین استفاده شده دقیقا همان است که در مدل قبلی هم بود. بنابراین جای تعجب نیست که کیفیتی کاملا مشابه داشته باشند.

رنگ‌های پردازش شده توسط این دوربین کاملا براق و غلیظ و کنتراست آن بسیار مناسب است. به بیان ساده‌تر، عکس هایی که به صورت JPEG از آن خروجی گرفته می‌شود به‌ندرت ممکن است برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نیاز به هرگونه ویرایشی داشته باشند.

افزایش نور تصویر در عکس‌هایی که مناطق تیره زیادی دارند، معمولا به بالا رفتن شدید نویز منجر می‌شود. اما این دوربین از فرمت خام جدید کانن یعنی CR3 استفاده می‌کند و تست‌هایی که روی فایل‌های خام آن انجام دادیم نشان می‌دهد که دامنه دینامیکی آن بسیار عالی است و کنترل خیلی خوبی روی Shadow ها و Highlight ها دارد. فراموش نکنید که برای تبدیل کردن فایل‌های خام CR3 این دوربین به نسخه 13.1 Adobe Camera RAW (و بالاتر از آن) نیاز دارید.

رزولوشن 24 مگاپیکسل این دوربین هم از همه رقبایی که در این مقاله بررسی کردیم بالاتر است. این حجم اطلاعات حتی برای عکاسی حرفه‌ای (مانند عکاسی عروسی و منظره) هم کاملا کافی است و می‌توانید عکس‌های آن را با اندازه‌هایی به بزرگی 100×70 cm هم به خوبی چاپ کنید.

فیلمبرداری با Canon M50 Mark II

همانطورکه کمی قبل گفتیم، این دوربین می‌تواند با فرمت 4K فیلمبرداری کند. پیشنهاد ما این است که اگر برایتان ضرورت ندارد، به سه دلیل با رزولوشن Full HD 1080p آن کار کنید:

اولا که رزولوشن 4K آن تنها دارای یک سرعت (24 فریم بر ثانیه یا سرعت فیلم‌های سینمایی) است و سرعت‌های 30 فریم یا بیشتر را پشتیبانی نمی‌کند.

دوما، وقتی روی حالت 4K قرار می‌گیرید، مقدار زوم تصویر خیلی زیاد است؛ یعنی حتی روی واید‌ترین حالت لنز کیت دوربین هم، فیلمبرداری از خودتان (وقتی دوربین را به صورت سلفی روی دست نگه می‌دارید) چندان جالب از آب در نمی‌آید.

سوم اینکه فوکوس Dual Pixel را هم از دست می‌دهید و مجبورید با فوکوس تشخیص کنتراست که خیلی کندتر از Dual Pixel AF است کار کنید. به همین خاطر هم اگر به اندازه کافی به سوژه نزدیک نباشید، دوربین در دنبال کردن سوژه‌های متحرک گیج می‌زند و خیلی وقت‌ها فوکوس را از دست می‌دهید.

به بیان ساده اینکه، حالت 4K این دوربین فقط برای کلیپ‌های کوتاه از سوژه‌های که تحرک زیادی ندارند مناسب است. اما در عوض وقتی با Full HD 1080p کار می‌کنید، دوربین می‌تواند خیلی راحت روی چشم سوژه قفل کند و آن را دنبال کند. این قابلیت در نور کافی واقعا عالی عمل می‌کند و امکان ندارد فوکوس را از دست بدهد؛ اما اگر نور محیط خیلی کم باشد، ممکن است برای چند لحظه فوکوس چشم را گم کند.

خوشبختانه فیلمبرداری با این دوربین محدودیت 30 دقیقه‌ای دارد. یعنی هر کدام از کلیپ‌هایی که می‌گیرید می‌تواند به طور پیوسته تا 30 دقیقه ادامه داشته باشد و بعد برای خالی شدن بافر دوربین باید چند لحظه، ضبط را قطع کنید.

Live Stream یا پخش زنده با M50 MII کانن

بحث پخش زنده برای این دوربین بسیار مهم است و کانن روی آن تبلیغات زیادی انجام داده است. اینکه بتوانید دوربین را جلوی خودتان بگذارید و مستقیما از طریق WiFi ویدئو‌های بسیار باکیفیت آن را روی یوتیوب استریم کنید بسیار هیجان‌انگیز است! برخلاف دوربین گوشی‌های موبایل، این دوربین کیفیت و خروجی اعجاب‌انگیزی دارد و تصویر شما دقیقا مانند یک استودیوی واقعی استریم می‌شود. اما یک مشکل مهم در اینجا وجود دارد؛ کانال شما باید بیش از 1K یا 1000 نفر دنبال کننده داشته باشد. این محدودیت به قوانین یوتیوب برمی‌گردد.

یکی از قوانین مهم درباره استریم زنده در یوتیوب این است که اگر شما برای استریم کردن ویدئوی خودتان از گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنید، باید حتما تعداد فالوور‌های کانال شما 1000 نفر باشد. این محدودیت برای وب‌کم وجود ندارد و می‌توانید حتی با 1 فالورر هم این کار را انجام دهید. یوتیوب، دوربین کانن M50 Mark II را به‌عنوان یک دوربین موبایل می‌شناسد و نه یک وب‌کم! مشکل اینجاست که دوربین در این هنگام فقط یک پیغام خطا با عنوان “ERR 127” نشان می‌دهد و اصلا توضیحی نمی‌دهد که چرا این ارتباط صورت نمی‌گیرد. (هر چند که بسیاری شبکه‌های دیگر، مانند Facebook اصلا چنین محدودیتی را هم ندارند.)

هر مشکلی راه حلی هم دارد! کافیست دوربینتان را با کابل USB مستقیم آن، به کامپیوتر وصل کنید و برنامه EOS Webcam Utility را که کانن مخصوص دوربین‌های خودش منتشر کرده، روی کامپیوترتان نصب کنید. حالا دیگر دوربین شما عملا به عنوان وب‌کم شناخته می‌شود و یوتیوب دیگر برای تعداد کم فالوور به آن ایراد نمی‌گیرد؛ البته در اینجا یک اشکالی که وجود دارد این است که کابل USB در این حالت فقط تصویر را منتقل می‌کند و برای انتقال صدا باید از یک میکروفون جداگانه (جدای از میکروفون خود دوربین) استفاده کنید.

یک راه دیگر هم این است که برنامه OBS را نصب کنید و دوربین را از طریق کابل HDMI به کامپیوتر وصل کنید و از طریق آن، صدا و تصویر را هم‌زمان استریم کنید.

نهایتا اینکه اگر ویدئوهایتان را با دوربینی مانند M50 MII استریم ‌کنید و کمی هم روی محتوایی که ضبط می‌کنید وقت بگذارید، به زودی فالوررهایتان از مرز 1000 نفر می‌گذرند و می‌توانید از هر کجا، حتی از داخل خیابان هم، ویدئو‌های زنده بگیرید و پخش کنید!

نمونه عکس‌های M50 Mark II

برای دیدن عکس بزرگتر کلیک کنید.

کد تخفیف نورنگار

جمع‌بندی

ممکن است در نگاه اول به نظرتان برسد که تغییرات این دوربین نسبت به مدل اولیه‌اش چندان زیاد نبوده است. اما امکان قفل فوکوس روی چشم سوژه یکی از آن امکاناتی است که واقعا ارزش هزینه کردن را دارد. همین یک قابلیت کوچک، به معنی تبدیل شدن ویدئو‌های مبتدی و محو به یک ویدئوی بسیار واضح و حرفه‌ای است. خصوصا اینکه فوکوس چشم با تکنولوژی Dual Pixel AF کانن هم ترکیب می‌شود و می‌دانیم که این فوکوس می‌تواند با موتور‌های فوکوس STM کانن (که روی لنز کیت این دوربین هم هست) چقدر بی‌صدا و پرسرعت عمل کند.

خروجی عکس های این دوربین هم بدون دستکاری و تنظیم رنگ، بسیار شفاف و عالی است و می‌توانید با استفاده از WiFi و برنامه کارآمد کانن، به راحتی و در چشم به هم زدنی، عکس‌هایتان را روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

اگرچه این یک دوربین بدون آینه کامپکت محسوب می‌شود، اما واقعا به عنوان اولین دوربین برای یک کاربر تازه‌کار یا دانشجوی عکاسی و گرافیک عالی است و از سوی دیگر هم کاربران حرفه‌ای می‌توانند به عنوان یک دوربین سبک و کارآمد، برای سفر و گشت و گذار و مهمانی‌هایشان از آن استفاده کنند.

شاید تنها چیزی که کاربران حرفه‌ای را اذیت می‌کند، دکمه‌های کوچک این دوربین باشد. که البته آن هم می‌تواند با نمایشگر بسیار سریع و تاچ قدرتمندی که روی آن است جبران شود. نکته جالب اینکه، این صفحه‌نمایش حتی وقتی خاموش می‌شود (زمانی که با منظره‌یاب دوربین کار می‌کنید) می‌تواند به عنوان صفحه لمسی انتخاب نقطه فوکوس کار کند.

کراپ کردن ویدئو‌های در حالت 4K از نقاط ضعف این دوربین  است و بهتر بود کانن یک جک خروجی صدا هم برای آن در نظر می‌گرفت.

باطری این مدل برای عکاسی کاملا کافیست، اما برای فیلمبرداری، به سرعت خالی می‌شود و البته نمی‌توانید آن را با پاور بانک شارژ کنید . این مشکل به این معنی‌ست که وقتی باطری خالی می‌شود، عملا باید کار را متوقف کنید یا از باطری یدکی استفاده کنید.

در آخر به نظر می‌سد این دوربین یکی از بهترین دوربین‌ها برای کسانی است که تازه‌کار هستند و به رزولوشن 4K نیاز زیادی ندارند.

شما تجربه‌ای در استفاده از این مدل دارید؟

نویسنده : الهه سرباز

9 دیدگاه

  • Nader گفت:

    سلام بین m50 ii و R100 کدوم رو انتخاب میکنید؟

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      انتخاب بین M50 II و R100 به نیازها و اولویت‌های شما بستگی داره.
      مزایای M50 II:
      قیمت ارزان‌تر: M50 II قیمت ارزان‌تری نسبت به R100 داره.
      فیلمبرداری 4K: M50 II می‌تونه با کیفیت 4K فیلمبرداری کنه.
      صفحه نمایش لمسی: M50 II دارای صفحه نمایش لمسی است که کار با آن را آسان‌تر می‌کند.
      مزایای R100:
      سنسور جدید: R100 دارای سنسور جدیدیه که کیفیت تصویر بهتری ارائه می‌ده.
      فوکوس خودکار سریع‌تر: R100 دارای فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تره.
      طراحی ارگونومیک: R100 دارای طراحی ارگونومیک‌تر است که برای دست‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر است.
      در اینجا چند سوال وجود دارد که می‌توانید از خود بپرسید تا به شما در انتخاب بین M50 II و R100 کمک کند:
      بودجه شما چقدر است؟
      کیفیت تصویر برای شما چقدر مهم است؟
      چه نوع عکاسی یا فیلمبرداری انجام می‌دهید؟
      چه ویژگی‌هایی برای شما مهم هستند؟
      پس از پاسخ به این سوالات، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام دوربین برای شما مناسب‌تره .
      با مراجعه به سایت نورنگار و راهنمایی کارشناسان محصولتون رو انتخاب کنید.
      موفق باشید دوست عزیز خرید خوبی داشته باشید !

  • میلاد گفت:

    سلام.لطفا کمک کنید برای انتخاب بین m50 و سونی zv-e10 کدام بهتره؟خودم نظرم روی سونی هست اما سونی منظره یاب نداره.قیمت سونی هم بیشتره.

  • M گفت:

    سلام برای عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی این رو یشنهاد میکنید یا کنون ۸۵۰ دی ؟

  • مهدی گفت:

    خداقوت میخواستم بدونم فوکوس چشمش برای عکاسی هم کاربرد داره؟ یا فقط برای فیلمبرداری هست

    • سمیرا توکلی گفت:

      سلام بله، هم عکاسی هم فیلمبرداری

  • اکبر گفت:

    تازه خریدم، باهاش باید زیاد کار کنم تا ببینم چطوریه.

    • مهدی موسوی گفت:

      سلام، چطور بود؟
      برای شروع عکاسی و یاد گرفتن و ادامه دادن چطوره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه