دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

3 دلیل برای برگشت به گذشته و بررسی آرشیو شخصی

تکنیک و ترفند
3 دلیل برای برگشت به گذشته و بررسی آرشیو شخصی

به نظر برای عکاس‌ها بهتر است هرچند وقت یکبار به گذشته برگردند. احتمالا شما هم کوهی از عکس‌های دیجیتالی دارید که روی چندین هارد درایو مختلف نگه‌داری می‌کنید. قرار است با این عکس‌ها چه کار کنید؟ آخرین باری که به سراغ این تصاویر رفتید کی بود؟ در این مقاله قرار است 3 دلیل برای بررسی آرشیو شخصی خودتان را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

پیدا کردن عکس‌های خوبی که قبلا ندیده‌اید

وقتی یک مجموعه عکس را گلچین می‌کنید، این کار را بر اساس یک چک‌لیست ذهنی از مشخصاتی که در نظر دارید انجام می‌دهید. در واقع موضوع فراتر از خوب یا بد بودن عکس‌ها است.

در چنین مواقعی ندیدن یا گذشتن از تصاویری که در واقع خیلی خوب هستند اما با نیازهای ما در آن لحظه هم‌خوانی ندارند خیلی ساده است. شما در این مواقع توجه زیادی به این نوع عکس‌ها نمی‌کنید و ممکن است آن‌ها را فراموش کنید.

زمانی که بر ‌می‌گردید و دوباره این عکس‌ها را با دید تازه بررسی می‌کنید احتمال اینکه چند عکس محبوب خودتان را پیدا کنید خیلی زیاد است و این موضوع همیشه تجربه لذت‌بخشی برای شما خواهد بود.

مهارت‌های جدید، ادیت‌های جدید

بررسی آرشیو شخصی

دلیل دوم برای بررسی آرشیو شخصی یادگیری مهارت‌های جدید است. هیچکس وقتی که تازه شروع کرده است نمی‌تواند عملکرد خیلی خوبی در ادیت تصاویر داشته باشد. زمانی که عکس‌های قدیمی خود را بررسی می‌کنید این احتمال وجود دارد که عکس‌های خیلی خوبی را پیدا کنید که به شدت بد ادیت شده‌اند.

احتمال این هم وجود دارد که در ادیت زیاده‌روی کرده باشید و برای مثال کنتراست، وضوج یا شفافیت عکس را بیش از اندازه افزایش داده باشید. این اشتباهات از متداول‌ترین اشتباهاتی هستند که افراد تازه‌کار مرتکب می‌شوند.

اکنون‌ که مهارت‌ها ادیت جدیدتری یاد گرفته‌اید می‌توانید دوباره به سراغ این عکس‌های قدیمی بروید و تصاویر قدیمی خودتان را دوباره ادیت کنید تا به جایگاه واقعی که باید داشته باشند برسند.

[relatedpost post=”141419″]

اشتباهاتی که از آن‌ها یاد می‌گیرید

بررسی آرشیو شخصی

به نظر ما این مهم‌ترین دلیلی است که باید عکس‌های قدیمی خودتان را دوباره بررسی کنید. البته این کار ممکن است برای شما مقداری ناراحت کننده باشد. من چندین بار در زمان بررسی عکس‌هایی که قبلا گرفته‌ام احساس سرافکندگی و تاسف کرده‌ام.

بررسی اشتباهاتی که قبلا مرتکب شده‌اید علاوه بر اینکه به شما یادآوری می‌کند که دوباره این اشتباهات را تکرار نکنید بلکه معیار خوبی برای بررسی پیشرفتی است که داشته‌اید (یا نداشته‌اید!).

مطمئنا شما دوست دارید تصاویر قدیمی خودتان را بررسی کنید و با خودتان بگوئید که مسیر طولانی را برای رسیدن به اینجا طی کرده‌اید. پیشرفت باید هدف اصلی هر فرد خلاقی باشد.

در صورتی در زمان بررسی عکس‌های قدیمی خودتان خیلی احساس پیشرفت نمی‌کنید و تفاوتی بین عکس‌های قدیمی و جدید خودتان احساس نمی‌کنید باید تلاش بیشتری داشته باشید. همین موضوع ممکن است شما را تشویق کند و باعث شود بیشتر تلاش کنید.

[relatedpost post=”91693″]

کد تخفیف نورنگار

سخن نهایی

یک بازدید دوره‌ای از گذشته و بررسی آرشیو شخصی هیچ مشکلی ندارد. در واقع این کار خیلی هم ایده خوبی است. شما با این کار ممکن است دوباره چیزهایی را کشف کنید که قبلا فراموش کرده‌اید؛ می‌توانید عکس‌های خوبی که قبلا گرفته‌اید را با مهارت‌های ادیت بهتر ویرایش کنید و همچنین قادر خواهید بود رشد خلاقانه‌ی خودتان را هم دوباره بررسی کنید.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *