021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

در یک دقیقه، دوربین دلخواهت را بشناس

در یک دقیقه، دوربین دلخواهت را بشناس

اگر با مطالب طولانی و پیچیده ای که در گوشه کنار اینترنت جای گرفته گیج شده اید، با خواندن مقاله ی کوتاهی که نورنگار برای راهنمایی خرید دوربین عکاسی تهیه کرده، به اطلاعات پایه و مورد نیاز خود دست یابید.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

هیچ دوربینی واقعا بد نیست

بله! کاملا حقیقت دارد. برای خرید یک دوربین عکاسی بد، باید تمام بازارهای شهرتان را بگردید و پیدا کردن دوربینی که واقعا بد کار کند خیلی سخت است! در تمام دوربین ها سنسورهای تصویر باکیفیتی تعبیه شده است! در دوربین های تلفن همراه، دوربین های four-thirds، دوربین های DSLR با فرمت APS-C، دوربین های فول فریم و دوربین های بدون آینه، در همگی سنسور تصویر باکیفیت و خوبی تعبیه شده که به کمک آن می توانید عکس های خوبی ثبت کنید. حال برای خرید دوربین عکاسی مناسب، چند توصیه ی کارآمد برایتان داریم.

[relatedpost post=”11795″]

خرید دوربین عکاسی

1-اول تصمیم بگیرید چقدر می خواهید برای خرید یک دوربین هزینه کنید.

2-برای خرید دوربین عکاسی برند مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید. برندهای مشهور دنیا مثل نیکون، کانن،‌پاناسونیک، Olympus دوربین های خیلی خوبی روانه ی بازار کرده اند که حتی می توانید در کشور خودمان، دوربین برندها را با قیمت مناسبی پیدا کرده و خریداری کنید. جای خوشحالی است که تمامی این برندها از نرم افزارهایی مثل Adobe، Capture One و … پشتیبانی می کنند.

3-اصلا نگران تعداد مگاپیکسل دوربین نباشید. هر دوربینی که مگاپیکسلش از 12 بالاتر باشد یعنی خوب کار می کند، امروزه تمام دستگاه های عکاسی مثل دوربین های تلفن همراه نیز بالای 8 مگاپیکسل می باشند و حتی برخی از آن ها 16 مگاپیکسلی نیز هستند.

کانن یا نیکون؟

 

3-به فاصله کانونی لنز حتما دقت کنید. شاید این مهم ترین بخش خرید شما باشد، چراکه لنزها محدوده ی فعالیت شما در حرفه ی عکاسی را مشخص می کنند. برای خرید لنز، از برندهای نیکون و کانن استفاده کنید چرا که این دو شرکت، فعلا بهترین لنزهای ممکن را روانه ی بازار می کنند.

4-به ساختار بدنه ی دوربین دقت کنید. برای خرید یک دوربین، خصوصا اگر برند و گران باشد، حتما به تمام اجزای آن دقت کنید چراکه دست کم باید دو سه سالی برای شما کار کند.

5-خیلی فکرتان را مشغول نکنید. فقط دوربینی را طبق راهنمایی های بالا انتخاب کرده و بخرید. مطمئنا، برای خرید دوربین عکاسی انتخاب شما عاقلانه ترین انتخاب بوده است. همانطور که قبل هم ذکر کردیم، هیچ دوربینی وجود ندارد که واقعا بد کار کند.

هرچه بیشتر به این فکر کنید که از این 15 دوربینی که فروشنده ی نورنگار جلویتان روی پیشخوان چیده کدام بهتر است، کمتر می توانید واقعا به حرفه ی مورد علاقه ی خود، یعنی عکاسی بپردازید.

خرید دوربین ارزان

6-برای خرید دوربین، حتما از فروشگاه اینترنتی دوربین عکاسی معتبر خریداری کنید و اگر قصد خرید خارجی دارید، نورنگار به شما سایت Amazon، B&H و Adorama را پیشنهاد می کند.

7-می توانید برای خرید دوربین دست دوم نیز اقدام کنید و یک دوربین دست دوم و مناسب خوب بخرید. برای خرید دوربین دست دوم سالم و مناسب، حتما این مقاله را مطالعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *