دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

رولینگ شاتر چیست ؟

تکنیک و ترفند
رولینگ شاتر چیست ؟

ما دانش فنی دقیق رولینگ شاتر را در اینجا بسیار مورد توجه قرار می دهیم . در 7 دقیقه، مهندس دستین ساندلین کار خارق‌العاده‌ای را انجام می‌دهد و با مثال‌های مفید فراوان، افکت شاتر را با استفاده از دوربین فیلم‌برداری با سرعت بالا و افترافکت شبیه‌سازی می‌کند. به این ترتیب، او در واقع می تواند به شما نشان دهد که چگونه اعوجاج شاتر اتفاق می افتد. در واقع،می توانیم آن را به خوبی بازسازی کنیم:

 

 

Rolling shutter

 

در مثال بالا، او اساساً آنچه را که در هر فریم ویدیوی آیفون 24 فریم بر ثانیه هنگام ضبط پروانه هواپیما اتفاق می‌افتد، بازسازی می‌کند. 

همانطور که خط سبز به سمت پایین حرکت می کند، پایه را اسکن می کند … اما پایه در حال حرکت است و بنابراین باعث ایجاد این اعوجاج عجیب و غریب به نام “اثر شاتر غلتکی” می شود.

در این مثال، او در واقع خطوط را در حالی که دوربین شما در طول نوردهی می بیند، ردیابی می کند:

 

بسته به اینکه پروانه در حال چرخش باشد، الگوهای مختلفی را ثبت خواهید کرد، اما این یک بازی حدس زدن نیست. در واقع می توانید آن را زمانی تجسم کنید که فیلم را به اندازه داستین کاهش دهید.

 

اما او به پروانه‌ها (که همان جایی است که بیشتر خرابی‌های کرکره غلتشی به پایان می‌رسد) بسنده نمی‌کند، او در ادامه به شما نشان می‌دهد که چگونه این امر بر ویدیوی تلفن همراه از انواع چیزها تأثیر می‌گذارد. فیجت اسپینر، سکه‌ای که روی میز می‌چرخد، سیم‌های گیتار و ماندولین، شما آن را نام ببرید: جلوه شاتر غلتکی با استفاده از فیلم‌های پرسرعت تجسم و شبیه‌سازی/بازآفرینی شده است.

 

 

حتماً ویدیوی کامل را ببینید تا واقعاً شاتر غلتکی (Rolling shutter) را در عمل ببینید. اگر همیشه برای شما مشکل بوده است که تصور کنید چگونه افکت رولینگ شاتر کار می‌کند و چرا شکل‌هایی را ایجاد می‌کند، مقایسه کنار هم بهتر از این پیدا نخواهید کرد.

 

 

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *