دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

آموزش عکاسی از شال و روسری؛ 6 تکنیک برای فروش بیشتر

تکنیک و ترفند
آموزش عکاسی از شال و روسری؛ 6 تکنیک برای فروش بیشتر

عکاسی پوشاک همیشه به علت به‌روز بودن و همراهی با تغییرات جامعه، مورد پسند افراد بسیاری مخصوصا عکاسان بوده است. شیوه عکاسی از شال یا روسری که زیرمجموعه عکاسی تبلیغاتی به شمار می‌رود، بسته به جامعه مخاطب خود، سبک‌ها و تکنیک‌های مختلفی را به کار می‌گیرد تا محصولات تبلیغاتی را به بهترین نحو ممکن به مخاطب نمایش دهد.

روسری به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان پوشاک بانوان شناخته می‌شود که بنابر دلایل فرهنگی، دینی و اجتماعی نسبت به مابقی کشورها بیشتر در میان مردم ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. وبسایت نورنگار با نگاهی جامع به این مسئله، مطلبی را برای شما کاربران عزیز تدارک دیده تا اگر قصد ورود به حوزه عکاسی از روسری را در ذهن خود دارید، ذهنیت کامل‌تری در این مبحث پیدا کنید. امروز می‌خواهیم با هم نکات مهمی را بررسی کنیم که در عکاسی از روسری و شال اهمیت فراوانی دارند.

آموزش عکاسی از روسری
چیدمان اصولی شال و روسری برای عکسبرداری از مهم‌ترین نکاتی است که عکاسان باید توجه داشته باشند.

درک اهمیت نور طبیعی برای آموزش عکاسی از روسری

اهمیت وجود نور کافی، مسئله‌ای است که هرعکاسی در اولین قدم از ورود خود به دنیای عکاسی باید بیاموزد. نه تنها در بحث عکاسی از شال و روسری، بلکه این موضوع در تمامی مباحث تصویربرداری صادق است. اما شاید شرایطی وجود داشته باشد که هرعکاسی نتواند با محدودیت‌های نوری کنار بیاید و به همین علت از ابزارهای نوری کمکی استفاده کند. این مسئله کاملا قابل توجیه است که ابزارها را برای کمک به عکاسی ساخته‌اند ولی از هر فرد کارکشته‌ای بپرسید مطمئنا به این جواب خواهید رسید که نور طبیعی یک چیز دیگر است!

نور طبیعی جنبه‌هایی از سوژه را به نمایش می‌گذارد که خیلی راحت‌تر به دل مخاطبان می‌نشیند و از آنجایی که کارکردن با آن در اکثر مواقع سخت است، مهارت عکاس را هم به خوبی نشان می‌دهد.

یک نکته مهم در عکاسی از روسری باید در انجام آن حساسیت ویژه‌ای به خرج داد، شباهت کامل عکس محصول با واقعیت است. از آنجایی که عکاسی روسری یک عکاسی تبلیغاتی است، محصول شال و روسری باید همانگونه که هست در عکس‌ها با رنگ واقعی آن به نمایش درآید. تیم عکاسان نورنگار معتقد است این اتفاق به کمک نور و استفاده درست از آن رخ می‌دهد. این یعنی روسری در تصاویر نباید با اختلاف دمای رنگ که به معنای گرم‌تر یا سردتر بودن آن است، نشان داده شود و تغییر رنگ رخ دهد.

پرداختن به رنگ ها، مبحثی مهم در عکاسی روسری

برخلاف آقایان که همیشه نوشابه‌های نارنجی رنگ را زرد تلقی می‌کنند، خانم‌ها گستره وسیع‌تری از رنگ‌ها را همراه با نام آن‌ها در گوشه ذهن خود دارند! اگرچه این گفته صرفا جنبه طنز ماجراست، ولی وقتی صحبت از عکاسی از پوشاک به خصوص پوشاک بانوان و عکاسی از روسری می‌شود، این را کاملا ملکه ذهن خود کنید که پرداختن به رنگ‌ها بخش پررنگی از این مسئله است.

روسری‌ها، شال‌ها و این دسته از پوشاک روزانه در انواع و اقسام رنگ‌ها وارد بازار می‌شوند و اگر فکر می‌کنید که رنگ تصویر نکته مهمی در جذابیت عکس شال و روسری نیست، باید بگوییم کاملاً در اشتباه هستید! شاید برایتان جالب باشد که اهمیت نمایش و بازی رنگ در برخی مواقع به حدی است که در ویدیوهای تبلیغاتی از اصلاح رنگ‌ها و فیلترهای حرفه‌ای در این مبحث استفاده می‌شود. البته نباید فراموش کنید که رنگ‌ها در تصویر نباید تفاوت زیادی با رنگ اصلی محصول داشته‌باشند.

نیم نگاهی به جزئیات در عکاسی از روسری

از آنجایی که پارچه‌ها از بافت‌های مختلفی ساخته شده‌اند، بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که دارای سطوح و نقش و نگاره‌های کاملا متمایزی از یکدیگر باشند. برخی از روسری‌ها و شال‌های سر، به وسیله رنگ‌ها زیباسازی شده‌اند و برخی دیگر توسط طرح‌های برجسته.

حال این وظیفه عکاس است که تمامی جزئیات روسری و شال را به بازیگران نمایش خود تبدیل کند و بهترین نتیجه ممکن را از آن به دست بیاورد. در برخی مواقع صرفا یک تغییر زاویه می‌تواند معجزه کند و تصویری را به ارمغان بیاورد که خود عکاس نیز از دیدن آن حیرت زده شود.

عکاسی از روسری برای فروش
یک نکته مهم در عکاسی از روسری باید در انجام آن حساسیت ویژه‌ای به خرج داد، شباهت کامل عکس محصول با واقعیت است.

نقش مدل‌ها در عکاسی از روسری

استفاده از مدل به عنوان یک ایده عکاسی از روسری بسیار تاثیرگذار است. برخلاف ذهنیتی که مردم درباره مدل‌ها دارند، آنها می‌توانند فراتر از یک نمایش‌دهنده پوشاک عمل کنند. مطمئناً مدل‌ها و صنعت مدلینگ عمیق‌تر و پیچیده‌تر از آن است که این دسته از افراد فکر می‌کنند. مدل‌ها می‌دانند که برای نمایش هر پوشاک باید چگونه عمل کرد. آن‌ها از زبان بدن گرفته تا نحوه قرار گرفتن در هر یک از تصاویر را می‌دانند؛ اما افراد عادی آن طور که باید و شاید، نمی‌توانند در آن نقش فرو بروند و این هنر مدل‌ها است.

یک عکاس ماهر و کارکشته می‌داند که در چه زمانی و به چه صورتی باید از مدل‌ها در عکاسی از روسری استفاده کند تا میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب خود را به بیشترین حد برساند.

حفظ اندازه درست در عکاسی از روسری

اندازه پوشاک یکی از مهم­ترین معیارها برای برگزیدن و خرید آنها شناخته می­شود. عکاس باید در انجام این کار به حدی حساسیت به خرج دهد که انگار خودش در نقش خریدار قرار دارد. از آنجایی که تصاویر عکاس همان ویترین کسب و کارهای اینترنتی محسوب می­شوند این مسئله خیلی مهم است که روسری یا شال به شکلی نشان داده شوند که اندازه واقعی آنها قابل تشخیص باشد. به طور مثال در عکاسی از روسری، عکاس باید به روش‌های جذاب و کاربرپسند روسری را طوری به تصویر بکشد که اندازه و مقیاس که عاملی مهم در خرید پوشاک است، به خوبی نشان داده شود.

انواع پس زمینه در عکاسی از روسری

در استفاده از پس‌زمینه برای عکاسی از شال و روسری باید کمی محتاط عمل کرد و نمی‌توان فی‌البداهه هر پس‌زمینه‌ای را برای این کار استفاده کرد. عکاسی از روسری معمولاً با دو پس‌زمینه مختلف انجام می‌شود که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

عکاسی با پس‌زمینه سفید

از آن‌جایی که در این عکاسی پس‌زمینه سفید رنگ و محیط تقریبا عاری از هرچیزی به غیر از سوژه است، بنابراین تاکید اصلی بر روی محصول مورد نظر است. این نوع عکاسی، روش عکاسی از روسری بدون مدل محسوب می‌شود.

مهم‌ترین چیزی که در این نوع عکاسی از روسری باید در نظر داشته باشید این است که بتوانید حین عکاسی به آن بعد مناسبی بدهید تا فاصله بین روسری و بک گراند آن ملموس‌تر به نظر برسد. این ویژگی در کنار اینکه کار ویرایش را آسان‌تر می‌کند، باعث می‌شود که سوژه واقعی‌تر به نظر برسد.

اما نکات عکاسی از روسری با پس‌زمینه سفید صرفا به موارد گفته شده ختم نمی‌شود. نکته کاربردی دیگری که مورد استفاده عکاسان قرار می‌گیرد، تا کردن و گره زدن روسری به شکلی است که نه تنها از زیبایی و جزئیات آن کم نکند بلکه خود آن روسری شکل و شمایلی تازه و با طراوت به خود بگیرد.

عکاسی از شال و روسری همراه با مدل

در عکاسی شال و روسری همراه با مدل، تکنیک پرتره خودش را نشان می‌دهد. عکاسی پرتره، تمام ظرفیت‌های خود را روی چهره افراد و از نمای نزدیک سرمایه‌گذاری می‌کند. از آنجایی که در این عکاسی نقطه عطف تصاویر، قسمت سر و گردن به بالا است، بنابراین برای عکاسی تبلیغاتی روسری و شال کاملا مناسب است.

توجه داشته باشید که باید به همان مقدار که روی محصول مورد نظر تاکید دارید، به همان اندازه نیز نیم‌نگاهی به خود مدل داشته باشید، زیرا که این مدل و ژست مدل است که مخاطب شما را به سمت خرید محصول سوق می‌دهد و او را به خرید آن محصول وا می‌دارد.

در انتخاب مدل برای عکاسی از شال و روسری دقت کنید
در انتخاب مدل برای عکاسی از شال و روسری دقت کنید.

ابزارهای کاربردی در عکاسی از روسری

  • فون

فون‌ عکاسی قسمت مهمی از دنیای کنونی عکاسی به ویژه عکاسی تبلیغاتی هستند. شاید در نگاه اول نتوان کاربردهایی که این ابزارها دارند را متوجه شد، ولی این مورد را در نظر داشته باشید که یک فون بیشتر از آنکه یک پس‌زمینه رنگی باشد، ابزاری است که برای تعامل بهتر با نور. نور بازتاب شده از فون‌ها همیشه حالت نرم‌تر و بهتری به خود می‌گیرند و صد البته که نتیجه نهایی عکاسی از روسری نیز دلنشین‌تر می‌شود.

وقتی صحبت از کار حرفه‌ای می‌شود باید از ابزارهای حرفه‌ای نیز استفاده کرد. کیت‌های نورپردازی انتخابی هستند که نه یک پله بلکه کار شما را از نقطه کنونی به جایگاهی بسیار بالاتر می‌برند. کیت‌های نورپردازی خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و دسته‌بندی جامع و کاربردی آن باعث می‌شود که انتخاب کردن کمی سخت به نظر برسد، چرا که همانطور که گفته شد، نور بخش اعظمی از عکاسی است. برای داشتن عکس‌های حرفه‌ای‌تر، می‌توانید از انواع کیت نورپردازی فروشگاه نورنگار استفاده کنید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

شاید از جهاتی هنر عکاسی از روسری به پیچیدگی یک شال در هم تنیده باشد ولی بدون شک این نمی‌تواند ذره‌ای از اهمیت آن و تاثیر آن در فروش شما کم کند. به عنوان آخرین کلام باید بگوییم چیزی که واضح و مسلم است این است که نمی‌توان تمامی توصیفات حول محور یک موضوع را درون یک مطلب کوتاه قرار داد. با وجود این ما نهایت سعی خود را کرده‌ایم که مفیدترین و موثرترین نکات را برای شما گردآوری کنیم. با این وجود پیشنهاد می‌کنیم همراه نورنگار باشید تا هرچه بیشتر و بهتر درون دنیای عمیق و ژرف تصاویر غرق شوید و دانش خود را افزایش بدهید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

منابع : kom.se candiedfabrics

5 دیدگاه

  • 9193794904 گفت:

    سلام دوست عزیز ممنون از ثبت نظرتون
    کیت پیشنهادی بلاگری 13:
    سه عدد رینگ لایت مدل YQ-320A (30 سانتی متر 30 وات)
    + سه عدد پایه نور 801 + میکروفن
    کیت پیشنهادی بلاگری 9: رینگ لایت ZD666 RING LIGHT + پایه نور 803 + میکروفن M1
    این دو تا کیت بلاگری قیمت مناسب خدمت شما

  • 9193794904 گفت:

    ممنون دوست عزیز نورنگاری

  • چاووشی گفت:

    سلام
    از چه پس زمینه هایی بهتره استفاده کنیم برای عکاسی شال و روسری ممنون میشم راهنمایی کنید ؟

    • 9193794904 گفت:

      سلام نورنگاری عزیز
      معمولا پس زمینه سفید همیشه انتخاب مناسبی برای محصوله
      اما ممکنه معایبس داشته باشه
      . همچنین رنگ های خنثی یا روشن نیز می توانند
      برای محصولات بهترین انتخاب باشند.
      اگر محصول ترکیبی از رنگ های گرم داره، رنگ پس زمینه محصول
      بهتره از بین رنگ های سرد انتخاب بشه تا محصول بهتر درعکس دیده بشه.
      اگر محصول رنگ تیره داره، بهتره رنگ پس زمینه روشن باشه
      یا برعکس. این کار کنتراست عکس را بالا برده و به خصوص برای
      عکس هایی که روی سایت گذاشته می شوند، مناسبه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *