دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی با ابعاد کوچک

اخبار عکاسی
لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی با ابعاد کوچک

تنها چند عدد لنز پرایم فول فریم با زاویه دید فوق العاده گسترده برای انتخاب وجود دارد . اما برای انتخاب از بین لنزهای زوم فراوانی وجود دارد . با این حال ، لنزهای فوق العاده گسترده ویژه و کوچک به میزان کمی موجود هستند. اما سیگما با مجموعه لنزهای نسل جدید خود به نام Contemporary و با لنز 17 میلیمتری ، روز را نجات می‌دهد  اما آیا این قهرمانی است که به دنبال آن بودیم؟

 

سیگما 17mm f/4 DG DN : چگونگی عملکرد آن

 

من طرفدار قوی کیفیت ساخت سری Contemporary از لنزهای سیگما هستم . بزرگترین قسمت‌های لنز 17 میلیمتری از فلز ساخته شده است و با طرح زیبا و دسته دار در حلقه‌هایش مجهز شده است . سیگما تعادلی عالی بین کارایی و طراحی زیبا و کلاسیک به وجود آورده است.

 

غلاف لنز ارائه شده نیز از جنس فلز است و با طراحی بافت دار به شکل حلقه‌های لنز شبیه است . حلقه دیافراگم با بازخورد مثبت و با صدای کلیک در جای خود قرار می‌گیرد . با وجود قیمت مناسب 599 دلار ، لنز Sigma 17mm f/4 DG DN هرگز احساس لنزی ارزان قیمت نمی‌کند.

 

لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی

حلقه دیافراگم بازخورد لمسی مثبتی دارد ، اما نمی‌توانید آن را بدون کلیک کردن از حالت قفل خارج کنید.

 

با وجود ساختار محکم آن ، لنزبه تنهایی 225 گرم وزن دارد . این لنز فقط یک حجم کوچک از فضا را در یک کیف دوربین اشغال می‌کند و هر گونه فیلتر 55 میلیمتری همراه با آن نیز به همین اندازه کوچک و غیر قابل مشاهده است . این بدان معناست که قطعاً می‌توانید این لنز را همراه خود به هر جایی ببرید و به خاطر طراحی جذاب آن ، می‌خواهید آن را همه جا به نمایش بگذارید.

 

لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی با اندازه کوچک

قوت اصلی این لنز دقیقاً قابل حمل بودن آن است.

 

تنها یک مسئله وجود دارد که ممکن است خریداران در خرید تردید کنند : اگرچه لنز با ساختار بسیار خوبی ساخته شده است ، اما محدوده آب‌گریزی آن تنها در اطراف محل نصب لنز وجود دارد . استفاده از این لنز در محیط‌های گرد و غباری برای من مشکلی ایجاد نمی‌کند ، اما ممکن است آن را در صورت بارش باران کنار بگذارم . اکثر کاربران این را مشکلی نمی‌دانند ، اما یک حرفه‌ای که در شرایط نامساعد کار می‌کند ، ممکن است به دنبال گزینه‌های دیگری باشد.

 

سیگما 17mm f/4 DG DN : کند اما تیز

 

چگونه یک لنز می‌تواند به اندازه‌ای جمع و جور باشد و با قیمت نسبتاً مقرون به صرفه 599 دلار هم باشد ؟ خب ، این به دلیل این است که این لنز کند است.

 

با دیافراگم حداکثر  f/4 ، لنز Sigma 17mm f/4 DG DN خود را به طور فوری از هر گونه کاربردهای فتوگرافی نجومی حذف می‌کند . با وجود طول کانونی 17 میلیمتر که به راحتی قابل نگهداشت با دست است ، عدم وجود دیافراگم سریع باعث کاهش کاربرد این لنز در شرایط نور کم می‌شود . در این لنز ، در مقابل با سرعت‌های شاتر کند با افزایش مقادیر ISO یا وابستگی به ترازو ممکن است روشنمایی عادی باشد.

 

معرفی لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی با ابعاد کوچک

در شرایط نور کم ، ممکن است نیاز داشته باشید که مقدار ISO را بالاتر از آنچه می‌خواهید افزایش دهید.

 

با این حال ، این لنز برای عکاسان مناظری که به دنبال یک راه حل فوق‌العاده گسترده قابل حمل هستند ، پتانسیل زیادی دارد . با قابلیت فوکوس تقریباً پنج اینچ از حسگر دوربین ، فرصت‌های زیادی برای عکسبرداری نزدیک از تصاویر جذاب وجود دارد. من فکر می‌کنم که این یک بسته کوچک و چند منظوره برای سفر به مناطق دوردست یا ورود به مناطق بک‌کانتری است . به‌طور شخصی ، دوست دارم با این لنز کوچک به خیابان‌های یک شهر خارجی بروم و همزمان عکس‌های خیابانی و معماری بگیرم.

 

رونمایی از لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی با ابعاد کوچک

لنز Sigma 17mm f/4 DG DN قادر است به میزان نسبتاً نزدیکی فوکوس کند. این یک لنز ماکرو نیست ، اما در مواقع نیاز مفید است.

 

معرفی و رونمایی از لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی با ابعاد کوچک

این لنز در مناظر کلاسیک عالی عمل می‌کند . بسیار آسان است که همراه خود ببرید و همه‌جا با شما باشد.

 

با وجود اینکه دیافراگم این لنز ممکن است کم‌سرعت باشد ، اما من یافتم که موتور فوکوس خودکار به اندازه کافی سریع است ، زیرا سیگما 17 میلی‌متر از یک موتو بهره می‌برد تا عناصر سبک شیشه‌ای خود را حرکت دهد . سرعت فوکوس از نزدیک تا دور به میزان کافی سریع بوده و برای بیشتر مواقع مناسب است . با توجه به اینکه فاصله کانونی 17 میلی‌متری عمق میدان زیادی را فراهم می‌کند ، حتی در دیافراگم‌های بازتر ، من یافتم که عکس‌های در حال حرکت را به راحتی تیز و واضح بدست می‌آورم.

 

درباره عکس‌های تیز ، عملکرد لنز 17 میلی‌متر کوچک چگونه است؟ یکی از مزایای لنزهای کم‌سرعت این است که معمولاً نتایجی تیز ارائه می‌دهند و 17 میلی‌متر نیز این قاعده را نقض نمی‌کند . حتی در دیافراگم f/4 ، از مرکز تصویر تا گوشه‌ها تصاویر تیز و پرکنتراست . من تعجب کردم که نتایج چقدر خوب بودند و اینکه کاهش دادن دیافراگم فقط باعث بهبود کمی در کلیت تصویر می‌شود . وقتی مرکز تصویر در فوکوس قرار می‌گیرد، گوشه‌ها هم در فوکوس قرار می‌گیرند و فکر می‌کنم عکاسان مناظر از این تطابق پیوسته لنز لذت خواهند برد.

 

رونمایی و معرفی لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی با ابعاد کوچک

لنز Sigma 17mm f/4 DG DN به طور پیوسته تیز در سراسر فریم عکس می‌باشد، حتی در دیافراگم باز.

 

آموزش کامل عکاسی

سیگما 17 میلی‌متر f/4 DG DN : به سوی نور نگاه کنید

 

با بررسی بسیاری از لنزهای سیگما ، متوجه شدم که پوشش لنز‌های این شرکت عالی در کاهش فلر است . سیگما 17 میلی‌متر در حالتی که به منابع نوری قوی اشاره می‌کند ، تناقض عالی را حفظ می‌کند . حتی وقتی دیافراگم لنز کم می‌شود ، سایه‌زدگی به حداقل می‌رسد . اما ستاره‌های خورشیدی در بهترین حالت متوسط هستند.

 

معرفی لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی

فلر و سایه‌زدگی به خوبی کنترل شده است.

 

یک لنز 17 میلی‌متری با دیافراگم حداکثر f/4 دقیقاً یک لنز با عمق میدان کم نیست . تنها راه برای بازی با بوکه در این لنز نزدیک شدن به موضوع است . برخی تصاویر در یک فروشگاه نورپردازی محلی گرفتم تا ببینم نمایی از نقاط نوری چگونه به نظر می‌رسد و صراحتاً می‌توان گفت که متوسط بود.

 

لنز Sigma 17mm f/4 DG DN دارای یک دیافراگم با هفت پره است که نقاط نوری را با ظاهری چندضلعی رندر می‌کند . توپ‌های بوکه به شکل یک حلقه روشن در اطراف و حلقه‌های پیازی درونی هستند . به دلیل ویژگی فوق‌عریض لنز ، هر نقطه نوری نزدیک لبه‌های فریم شدیداً انحراف دارد . اگرچه این ظاهر می‌تواند کمی جالب باشد ، به طور کلی من یافتم که لنز نتایجی آزاردهنده ارائه می‌دهد.

 

حتی در صورتی که نقاط نوری مشخصی در فریم وجود نداشته باشد ، ظاهر کلی مناطق خارج از فوکوس بسیار سخت است . جزئیات در تصاویر نزدیک گل بسیار استثنایی است ، اما پس زمینه‌ ها آزاردهنده به نظر می‌رسند . به طور اصلی ، لنز Sigma 17mm f/4 DG DN را در مواقعی استفاده می‌کنم که می‌خواهم همه چیز در فوکوس باشد.

 

رونمایی از لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی

ظاهر مناطق خارج از فوکوس ممکن است سخت باشد.

 

سیگما 17 میلی‌متر f/4 DG DN : برای چه کسی است؟

 

لنزهای فوق‌عریض معمولاً مورد استفاده روزانه قرار نمی‌گیرند . این نوع ، لنزی است که می‌خواهید همیشه با خود داشته باشید ، اما در واقع تنها برای مواقع کمی استفاده می‌کنید . با توجه به این معیار ، لنز Sigma 17mm f/4 DG DN همراه عالی برای هر کیف عکاسی است . در طبیعت‌گردی در جنگل‌ها باید راهی برای تصویربرداری فراوان داشته باشید، شما میبایست این لنز را به زودی تهیه کنید.

 

به همین ترتیب ، اگر شما یک مسافر علاقه‌مند به داشتن یک لنز همراه کوچک برای لحظات تصویربرداری گاه به گاه هستید ، می‌توانید از این لنز به خوبی استفاده کنید . لنز همچنین برای عکاسی از نزدیک در برخی اوقات مفید است ، با وجود انتقال‌های سخت از مناطق در فوکوس به خارج از فوکوس . می‌توانم ببینم که هر عکاس منظره‌ای که دید فوق‌عریض را می‌خواهد ، بدون نیاز به حمل یک زوم سنگین ، عاشق این لنز کوچک خواهد شد.

 

معرفی و رونمایی از لنز Sigma 17mm f/4 DG DN : بهترین کارایی

این لنزی عالی برای گشت‌و‌گذار در مناطق دورافتاده و جنگلی است.

 

این لنز به هر دو نوع نصب سونی E-mount و لیکا L-mount در دسترس است.

 

آیا جایگزین‌هایی وجود دارد؟

 

برای کسانی که از نصب سونی E-mount استفاده می‌کنند ، لنز گران قیمت تر سونی G Master 14mm f/1.8 با قیمت 1600 دلار یک انتخاب عالی برای شرایط عکاسی از ستارگان است . همچنین می‌توانید به زوم G Master 16-35 f/2.8 نیز نگاه کنید که گران‌قیمت‌تر و حجیم‌تر است . با این حال ، هر دو این گزینه‌ها به شدت خارج از حوزه لنز کوچک سیگما قرار دارند .

 

در نصب L-mount ، رقیب آشکار آن لنز Panasonic Lumix S 18mm f/1.8 است . این لنز با وجود قیمت بیشتر ، نورش بسیار برتر است و برای کاربردهای ویدئویی بهینه شده است .

 

آموزش عکاسی اقساطی

آیا باید آن را تهیه کنید؟

 

بله . به جز گزینه‌هایی که بدون فوکوس اتوماتیک یا اتصال الکتریکی به دوربین هستند ، انتخاب‌های زیادی وجود ندارد . لنز Sigma 17mm f/4 DG DN یک گزینه شایسته برای هر کسی است که نیاز به یک لنز فوق‌عریض کوچک دارد.

 

 

مطالب که نورنگار پیشنهاد میکند حتما بخوانید :

ارتقا متمرکز بر ویدئو سیگما به دوربین‌های L fp و fp

داک USB سیگما چیست؟

معرفی ۳ لنز جدید از سیگما Sigma 12-24mm f/4 Art, 85mm f/1.4 Art, 500mm f/4 Sport

بهترین مارک دوربین عکاسی کدام است؟
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط