021-7356

داک USB سیگما چیست؟

داک USB سیگما چیست؟

در سال ۲۰۱۲ سیگما اعلام کرد که خط تولید لنز‌های خودش را در سه گروه یا دسته‌بندی جدید Contemporary،Art  و Sport وارد بازار خواهد کرد. این شرکت لنز‌های جدیدش را به طور خلاصه این‌طور توصیف می‌کنند: سری لنز‌های Contemporary، لنز‌های کوچک و چندمنظوره هستند. سری لنز‌های Art، لنزهای باکیفیت با دیافراگم‌های باز و ثابت هستند و سری لنز‌های Sport اشاره به لنز‌های زوم بلند و باکیفیت این شرکت دارند. سیگما تأکید می‌کند که از این پس هر یک از لنز‌هایی که معرفی می‌کند، در یکی از این دسته‌بندی‌ها قرار خواهند گرفت. در اغلب مشخصات لنز‌های جدید سیگما درباره اتصال آن‌ها به Sigma USB dock یا داک USB سیگما گفته شده است.

sigma-usb-dock-1داک USB سیگما یک وسیله جانبی برای لنز‌های سیگما است که تقریبا شبیه به یک درپوش لنز ضخیم به نظر می‌رسد. این وسیله از یک سو دارای دهانه‌ای شبیه به دهانه مانت دوربین است و لنز‌های سیگما می‌توانند روی آن نصب شوند. داک USB سیگما به‌وسیله یک کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود و می‌تواند با نرم‌افزار اختصاصی سیگما به نام Sigma Optimization Pro ارتباط برقرار کند. به‌این‌ترتیب، نرم‌افزار Optimization Pro سیگما می‌تواند با لنز‌های این شرکت ارتباط برقرار کند و کارهایی از قبیل به‌روزرسانی نرم‌افزار داخلی لنز‌های سیگما، تصحیح پارامترهای فوکوس یا کالیبره کردن و تسریع موتور فوکوس را انجام دهد. این به‌روزرسانی‌ها صرفا روی لنز‌های سیگما انجام می‌شود و نمی‌توان از آن برای ارتباط با لنزهای شرکت‌های دیگر مانند Canon و Nikon استفاده کرد و ضمنا تغییرات در مورد تمامی لنز‌های سیگما نیز یکسان نیست.

sigma-usb-dock-2نرم‌افزار Sigma Optimization Pro برای کامپیوتر‌های Mac و ویندوزی قابل‌نصب است و می‌توانید آن را از وب‌سایت  Sigma Global Vision دانلود کنید. تغییراتی که این نرم‌افزار می‌تواند انجام دهد به‌این‌ترتیب است:

sigma-usb-dock-3تنظیمات فوکوس:

  • ۴ گروه از سفارشی‌سازی‌ها برای لنز‌های با فاصله کانونی ثابت
  • ۱۶ گروه از سفارشی‌سازی‌ها برای لنز‌های زوم (در واقع ۴ نوع تنظیمات برای فاصله کانونی ضربدر ۴ تنظیمات برای فاصله عکس‌برداری)

 

برای سری لنز‌های Sport سیگما:

  • تنظیمات فوکوس خودکار: ۳ مد تنظیمات
  • محدودکننده فاصله فوکوس: سفارشی‌سازی محدوده فوکوس خودکار
  • تنظیمات لرزشگیر: ۳ مد تنظیمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه