دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بر فراز ابرها، عکاسی از آسمان

تکنیک و ترفند
بر فراز ابرها، عکاسی از آسمان

گرفتن عکسهای زیبا از آسمان در ایام مختلف روز  بسیار ساده است، اما این نیاز به مهارت و دانش دارد تا بتوانیم دقیقا همانطور که با چشم آنها را می بینیم، یا حتی بهتر از آن، عکس بگیریم. با این وجود، این تلاش همیشه ارزش آن را دارد، زیرا نه تنها به هر عکاس مشتاق و حرفه ای کمک می‌کند مهارت های خود را در زمینه عکاسی محک بزند، بلکه آن ها را به گرفتن و به اشتراک گذاشتن زیبایی های غیرقابل انکار و طبیعی فضای بیرون تشویق می‌کند.

عکاسی از آسمان

هنگام عکاسی از آسمان، کافی است نور ها را ثبت کنید.

اخبار را دنبال کنید!

به عنوان یک عکاس آسمان، شما اغلب زمان خود را در خارج از فضای بسته سپری می‌کنید، پس اطلاع از آب و هوای چند ساعت آینده و حتی روز های آتی بسیار مهم و حیاتی است. علاوه بر اینکه، برنامه ریزی شما برای عکاسی از کدام وضعیت آسمان اهمیت دارد، تجهیزات و لوازم عکاسی در آب و هوای مختلف، متفاوت است. هوا، بهترین شاخص جهت تنظیمات دوربین شما هنگام عکاسی از آسمان است.

پیش بینی هوا یا علائم آب و هوایی را در نظر بگیرید تا در روزی که برای عکاسی در نظر گرفته اید، غافلگیر نشوید. اگر می‌خواهید یک غروب زیبا را قاب بگیرید، مطمئن شوید طوفانی در راه نیست، یا توده ابر ها به سمت مکان جغرافیایی شما در حال حرکت نیستند. اگر می‌خواهید یک آسمان زیبا در طول روز را ثبت کنید، از وجود آسمان آبی و ابر های سفید زیبا اطمینان حاصل کنید. اگر هم عاشق آسمان طوفانی هستید، اخبار را دنبال کنید!

[relatedpost post=”86213″]

کد تخفیف نورنگار

تنظیمات دستی، آسمانی جذاب تر

برای گرفتن عکس های فوق العاده از آسمان، باید به طور صحیح منظره را در مقابل لنز دوربین قرار دهید، تا رنگ آسمان و ابر ها درست از کار در بیاید، که مشخصا کار دشواری است. با تنظیمات درست دوربین می‌توانید اثری خارق العاده و جذاب خلق کنید. برای این کار نیاز به تمرین و یادگیری دارید. در مورد عناصر مثلث «سرعت شاتر، ISO و دیافراگم» بیشتر تحقیق کنید و از تمرین و آزمایش آن ها لذت ببرید.

به جای عکسبرداری با تصاویر معمولی JPEG ، از فرمت RAW دیجیتال استفاده کنید، تا اطمینان حاصل شود تمام اطلاعات تصویری را که سنسور دوربین بدست می‌آورد، حفظ می‌شود. عکسهای RAW دامنه، رنگ ها و وضوح تصویر پویاتری برای تغییرات و آزمایش در طی مراحل ویرایش به شما می دهند. شما آزادی بیشتری برای برداشت، تنظیم میزان قرار گرفتن در معرض نور و حتی تنظیمات مختلف تعادل رنگ سفید، بدون کاهش کیفیت تصویر را خواهید داشت.

[relatedpost post=”85563″]

اموزش عکاسی از آسمان

با استفاده از تکنیک ضد نور و اندکی خلاقیت، می‌توانید آسمان را جذاب تر به تصویر بکشید.

اول ایمنی، بعد کار

با چشم غیر مسلح به خورشید نگاه نکنید، ممکن است آسیب دائمی در بینایی و حتی کوری ایجاد شود. همیشه هنگام مشاهده خورشید از عینک دید خورشیدی استاندارد استفاده کنید. همه ما به خورشید نگاه کرده ایم، اما قرار گرفتن در معرض طولانی مدت باعث آسیب دائمی می شود.

دوربین را به آفتاب نشان ندهید، مگر اینکه لنز به فیلتر UV با کیفیت مجهز باشد.

لنز می تواند شدت و روشنایی نور خورشید را بزرگنمایی کند و این می تواند به تجهیزات شما آسیب برساند. افسانه های زیادی در مورد خورشید و توانایی آن در تخریب دوربین وجود دارد. خورشید حتی در مواقعی به جز طلوع و غروب، زیبایی های فراوانی دارد، که عکاسی از آن ها در کنار چالش بر انگیز بودن، نیازمند تجهیزات خاصی است. تجهیزاتی که لزوما گران نیستند و برخی از آن ها در دسترس می‌باشند.

عکاسی آسمان

خورشید، شاید جذاب ترین عنصر موجود در عکاسی از آسمان است.

شاید ساده ترین راه برای عکس گرفتن از آسمانی خیره کننده، عکاسی در زمان طلوع یا غروب خورشید باشد. این امر به این دلیل است که طلوع و غروب خورشید برخی از خیره کننده ترین رنگ های آسمان، از جمله ترکیب های زرد و آبی را که معمولاً در هنگام ظهر نمی بینیم، به وجود می آورند.

غروب آفتاب رنگ‌های قرمز و نارنجی پررنگ به شما می‌دهد. عکس طلوع و غروب را باید در «ساعت طلایی» یعنی یک ساعت قبل از غروب یا یک ساعت بعد از طلوع گرفت.

برای عکاسی از چنین نمایی از سه پایه و لنز با زاویه عریض استفاده کنید. اگر عکس بیش از حد نوردهی شد از جبران نوردهی استفاده کنید و یک یا دو درجه آن را کم کنید. دریچه دیافراگم را کوچک انتخاب کنید تا عمق میدان را افزایش دهید. برای جلوگیری از درخشندگی زیاد، صبر کنید تا خورشید پشت درخت برود!

هنگام عکاسی از آسمان، عکس نهایی شما به نور موجود بستگی دارد. یک آسمان خاکستری منجر به عکسی تیره و تار می‌شود. اگر می‌توانید برای غروب آفتاب یا شرایط آب و هوایی زیبا صبر کنید، آسمان نیز جواب صبر شما را با رنگ‌های آبی و نارنجی پررنگ خواهد داد.

[relatedpost post=”114214″]

به ترکیب توجه کنید

یک ترکیب خوب برای تقویت عکاسی و ایجاد تصاویر با کیفیت حرفه ای بسیار مهم است. چه از آسمان به عنوان موضوع اصلی  یا پس زمینه استفاده کنید، مهم است که در قرار دادن عناصر در عکس های خود، نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید. با استفاده از یک بازتابنده یا یک فلاش خارجی با روشنایی کافی و نرم، اطمینان حاصل کنید که سوژه های شما به خوبی در برابر پس زمینه روشن می‌شوند. فراموش نکنید که عناصر مورد استفاده در تصویر شما، از نظر خلق و خوی، تم بصری و داستان با یکدیگر هماهنگ باشند.

یک راه مناسب برای استفاده از آسمان به عنوان پس زمینه، استفاده از تکنیک ضد نور است.

رسیدن به این موضوع، زمانی که نور خورشید کم است و نور های پراکنده در آسمان داریم آسان تر است. زمان طلوع و غروب خورشید برای استفاده از این تکنیک مناسب تر است. با این وجود، شما می توانید چند ساعت قبل و بعد از ظهر، هنگامی که آسمان در پشت سوژه شما کمی روشن است، به این عکس برسید.

در هر دو حالت شما نیاز دارید، دوربین خود را به صورت دستی کمی تنظیم کنید، فقط کافی است تا ابرها را بیرون بیاورید و سوژه های خود را تا حدی که هموز هم قابل تشخیص باشند، کم رنگ کنید تا اینکه تاریک شوند.

یک راه خلاقانه دیگر برای نمایش آسمان زیبا، گرفتن تصویر بازتاب آن روی سطح آبی گسترده مثل دریاچه می‌باشد. عکس را طوری قاب بندی کنید که شامل آسمان و بازتاب آن داخل آب باشد، تا عکسی آینه مانند از آسمان به دست آورید.

عکاسی از غروب

با استفاده از آب، عکس هایی آینه مانند از آسمان بگیرید.

قانون شکنی کنید!

از شکستن چند قانون عکاسی نترسید! در این حالت، سعی کنید از تعادل «رنگ سفید اشتباه» استفاده کنید تا آسمان جالب و چشمگیر تری ایجاد کنید، به خصوص قبل و بعد از هر طلوع و غروب خورشید این کار جذاب تر به نظر می‌رسد. تنظیمات تعادل رنگ سفید دوربین شما و همچنین رنگهای معمول آسمان از نظر طبیعت، به رنگ آبی و نارنجی نزدیک است، بنابراین با آزمایش ترکیب رنگ ها می توانید، حالت ها و رنگ های مختلفی از جمله بنفش و صورتی را به دست آورید.

راز گرفتن عکس های رویایی در آسمان شب استفاده از سرعت شاتر آهسته تر است، که آسمان را به رنگ آبی روشن تر (به جای فقط سیاه) نمایش می‌دهد. در مورد عکسهای روزانه که ابرها مبهم و در حال حرکت هستند، همین اتفاق می افتد. عکس های جذاب تری را به عکاس و بینندگان نشان می‌دهد، که آن را از آسمان معمولی و آبی ساده مجزا می‌کند. برای گرفتن ابرهای متحرک، بهتر است از سرعت شاتر در حدود 10 ثانیه (بسته به سرعت ابرها) با دیافراگم بسیار کوچک، پایین ترین سطح ISO ممکن و فیلتر ND استفاده کنید تا عکسی متفاوت و منحصر به فرد داشته باشید.

عکاسی از ابرها

با استفاده از تنظیمات تعادل نور سفید، آسمانی متفاوت را قاب بگیرید.

استفاده از سه پایه

هر علاقمند به عکاسی، باید برای یک سه پایه خوب سرمایه گذاری کند. برای عکاسی آسمان، سه پایه بسیار ضروری و مهم است و در اصل اگر نباشد کاری از پیش نمی‌برید. شما فقط احتیاج به یک سه پایه خوب دارید که طول عمر زیادی داشته باشد و بتواند برای دیگر دوربین هایی که در آینده خواهید داشت، مناسب باشد.

میلیون ها سه پایه برای انتخاب در دسترس است، اما تعداد محدودی از آن ها برای عکاسی آسمان مناسب هستند.

در آخر مطمئن شوید که سه پایه سنگین نباشد. این آخرین نکته و مهم ترین برای بررسی و انتخاب یک سه پایه است. اگر شما قصد خرید اولین سه پایه را دارید من پیشنهاد میکنم سه پایه ایی را انتخاب کنید که وزن آن کمتر از 3 کیلوگرم باشد. هر چه سه پایه سنگین تر و بزرگتر باشد حمل آن نیز مشکل تر می‌شود. شما بی تردید هرکجا برای عکاسی می‌روید میبایست سه پایه را همراه داشته باشید پس هر چه سه پایه سبکتر باشد بهتر است.

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *