دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نکات عکاسی مستند اجتماعی

تکنیک و ترفند
نکات عکاسی مستند اجتماعی

زمانی که به مسافرت می‌روید چگونه حس واقعی آن مکانی که دیده‌اید را ثبت می‌کنید؟ عکس‌های سفر شما چقدر خوب تجربه شما را نشان می دهند؟من، کوین لاندور-یوهان، می‌خواهم با شما برخی نکات عکاسی مستند اجتماعی را به اشتراک بگذارم که به صورت خیلی خوب آن‌ها را تمرین کرده‌ام. این نکات به شما کمک می‌کند که عکس‌های بهتر و جالب‌تری از سفرهایتان ثبت کنید.

15- کمی تحقیق کنید

عکاسی مستند اجتماعی

حتی قبل از سفر، یا زمانی که در راه هستید راجب مقصد تحقیق کنید. هرچقدر شما راجب یک مکان آگاهی داشته باشید، عکاسی از آن مکان راحت‌تر می‌شود.

اینترنت، مجلات و کتاب‌های راهنما منابع خوبی برای تحقیق هستند. پیدا کردن یک وبلاگ خوب در مورد مکانی که بازدید می کنید، به شما اجازه می دهد تا از تجربه شخص دیگری در مورد عکاسی اجتماعی سود ببرید.

تحقیق کردن به شما امکان می‌دهد که زمانبندی بهتری نیز داشته باشید و بهترین مکان را برای عکاسی مستند اجتماعی انتخاب کنید. همچنین به شما در اولویت بندی نیز کمک می‌کند.

[relatedpost post=”147843″]

14- هدفتان برای تعریف یک داستان را در نظر داشته باشید

عکاسی مستند اجتماعی

عکاسی مستند اجتماعی فقط راجع به ضبط چیزی که می‌بینید نیست. شما می‌خواهید داستان خود را بگویید، بنابراین تصاویر شما وارد بازی می‌شوند.

تصور کنید که برای یک مجله عکاسی مستند سفر استخدام شده‌اید. از خودتان بپرسید«ویراستار من زمانی که برگشتم از من انتظار چه عکس‌هایی دارد؟» در هنگام سفر، با دوربین خود در مورد این موضوع فکر کنید. شما یک سری عکس مهیج از عکاسی مستند ایجاد خواهید کرد که داستان شما را بیان می کند. یک ویراستار احتمالاً می خواهد تنوع در عکاسی مستند را ببیند. نه فقط سوژه‌هایی که معمولاً ترجیح می دهید از آنها عکس بگیرید. گاهی اوقات خارج از منطقه راحتی خود قدم بگذارید و متنوع شوید. از افراد، چیزها و مکانهایی عکاسی کنید که داستان شما را با علاقه، عمق و جزئیات بیشتر به شما نشان می دهد.

عکاسی مستند اجتماعی

برای هر مکان جالبی که بازدید می کنید، سری از عکس‌های مصور را در نظر بگیرید. آنها مانند فصل‌های کتاب عکاسی مستند سفر شما در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

برای این مقاله، عکاسی مستند را که در Muang Mai و Warorot Markets در چیانگ مای تایلند تهیه کردم، انتخاب کردم.

ما اغلب برای کارگاه‌های عکاسی مستند در آنجا هستیم. وقتی مقاله را مرور می کنید، به داستان و مضامین نشان داده شده توسط تصاویر توجه کنید.

13- عکاسی مستند را شخصی کنید

عکاسی مستند اجتماعی

داستان عکاسی مستند خود را با شخصی کردن آن جالب‌تر کنید. به آن شخصیت و تجربه خود را برای جلب توجه مردم اضافه کنید.

اگر عکسهای شما بسیار از نوع ضبط تصاویر به نظر برسد، چندان جالب نخواهد بود. از اتفاقات جالبی که در طول مسیر برای شما اتفاق می افتد عکاسی کنید. اگر برخی افراد از کشور یا منطقه خود را ملاقات کرده اید، از آنها عکس بگیرید. اگر چیزی را که دوست دارید در یک بازار پیدا کنید و آن را خریداری کنید، از دارنده غرفه عکاسی کنید.

عکس‌هایی از این دست در داستان سفر، آن را برای شما واقعی نگه می دارد.

12- برخی از تصاویر را به صورت سلفی ثبت کنید

عکاسی مستند اجتماعی

نظر من در اینجا ممکن است به شدت تحت تأثیر سن من باشد، (من نزدیک به 50 سال سن دارم، نه 20 سال). خوب است هنگام مسافرت خود را متناسب با محیط اطراف خود قرار دهید. چه با گرفتن عکس سلفی مسافرتی و چه با شخص دیگری عکس خود را بگیرید.

اگر خودتان نمی‌توانید، از یک توریست دیگر یا یک فرد محلی بخواهید که گاهی اوقات عکس شما را بگیرد. دوربین خود را طوری تنظیم کنید که استفاده از آن برای آنها آسان باشد و دستورالعمل کمی را در مورد آنچه می خواهید در اختیارشان قرار دهید. فرض نکنید که اگر در کنار چیزی ایستاده اید، طبیعتاً آن را باید در تصویر درج کنید.

11- از اشخاصی که با آن‌ها سفر کرده‌اید عکاسی کنید

عکاسی مستند اجتماعی

دوستان و خانواده شما بخشی از تجربه سفر شما هستند. آنها را در عکس‌های خود بگنجانید. ممکن است دوست داشته باشید چند مکان یا ایده را انتخاب کنید تا در جاهای مختلفی که بازدید می کنید، پرتره‌هایی با همان سبک تهیه کنید. انجام این کار می تواند منجر به یک سری عکس‌های جالب شود.

در مورد آنچه می توانید از آنها بخواهید انجام دهند تا عکس‌هایتان جالب تر شود، فکر کنید. از آنها به سبک معمولی توریستی عکاسی نکنید.

ایستادن در مقابل نشانه‌ها یا اشاره به چیزها باعث می شود عکس‌های بسیار خسته کننده به نظر برسد.

  • هر بار آن‌‌ها در یک روش خاص ایستاده باشند.
  • چیزی را نگاه داشته‌ باشند.
  • هنگام عکس گرفتن از آنها عکاسی کنید.
  • یک زاویه پایین پیدا کنید تا به آنها نگاه کنید.
  • به آنها بگویید که طوری بایستند انگار که با دقت به چیزی نگاه می کنند.

من مطمئن هستم که شما می توانید یک موضوع یا ایده ای را ارائه دهید که متناسب با سبکی است که شما و همراهان سفر خود می توانید از آن لذت ببرید.

[relatedpost post=”119173″]

10- چه چیزی جذاب است؟

عکاسی مستند اجتماعی

در هر مکان جدیدی که بازدید می کنید، به دنبال چیزهایی باشید که شما را جذب می کند. دوست دارید اینجا عکاسی کنید؟ به این فکر کنید که چرا

شاید از عکس گرفتن از موارد خاص لذت ببرید، گربه‌ها، سگ‌ها، گل‌ها، ماشین‌های قدیمی و غیره، وقتی سفر میکنید. آنها را در داستان عکاسی مستند خود وارد کنید. به دنبال آنها باشید، آنها را جستجو کنید. اگر از آنچه عکاسی می کنید لذت ببرید ، به احتمال زیاد بهترین عکس‌های خود را ثبت می‌کنید.

من عاشق عکاسی از دوچرخه‌ها هستم. در حوالی بازارهای Chiang Mai هنوز تعداد بسیار زیادی از ساملورها وجود دارد. ساملورها تاکسی‌های دوچرخه سنتی است. اگر بخواهم به تنهایی از دوچرخه‌ها عکس بگیرم ، واقعاً نمی‌توانم کل داستان را در عکس‌های خود بگویم.

اضافه کردن مردی که بسیار سخت تلاش می کند تا خدمات خود را با این دوچرخه سنگین ارائه دهد. به داستان عکس من عمق و شخصیت می افزاید.

9- احساس شما چیست؟

عکاسی مستند اجتماعی

هدف این است که نه تنها آنچه را می بینید، بلکه نحوه احساس آن را نشان دهید.

من از این قصاب جوان در حال کار عکاسی کردم. او به وضوح با برخی از همكارانش سرگرم بود. مدتی کوتاه از تماشای آنها لذت بردم. سپس توجه او را جلب کردم ، لبخند زدم ، به دوربینم اشاره کردم و مجوز عکس گرفتن از او را گرفتم.

اگر او به من اخم می کرد یا سرش را به نشانه قبول نکردن تکان می‌داد، دیگر به خودم زحمت عکاسی از او را به خودم نمی‌دادم. می‌خواستم حال خوب او را ثبت کنم. این تا حدودی با شغل او در تضاد است، بنابراین اضافه کردن گوشت در پیش زمینه مهم بود.

فقط از صحنه‌های شاد عکس نگیرید. بعضی اوقات با افراد روبرو می شوید و تجربیاتی را تجربه می کنید که شما را ناراحت می کند. از اینها نیز عکاسی کنید. آنها بخشی از تجربه سفر و عکاسی مستند اجتماعی شما هستند. همیشه مراقب باشید و همدل باشید، به خصوص در عکس گرفتن از مردم.

8- از غریبه‌ها عکاسی کنید

عکاسی مستند اجتماعی

بسیاری از افراد را می‌شناسم این مسئله را بسیار دشوار می دانند. وقتی من برای اولین بار به عنوان یک عکاس شروع به عکاسی مستند اجتماعی کردم، از مردم عکاسی کردم ، چه آنها را می شناختم یا نه.

سعی کنید از افرادی که در طول مسیر می‌بینید عکس‌های زیادی ثبت کنید. راه آسان را طی کنید. به دنبال افرادی باشید که ممکن است دوست داشته باشند از آنها عکس بگیرند. یا افرادی که احتمال رد آنها وجود ندارد. دربان در هتل شما. نگهبان فروشگاه که شما به تازگی چیزی را از آن خریداری کرده اید.

لبخند بزنید و به چشم مردم نگاه کنید. با این کار شما شروع به تشخیص نوع شخصی می کنید که مشکلی برای عکس گرفتن نخواهد داشت. فکر نکنید که شما باعث ناراحتی یا زحمت در این افراد خواهید شد. آنها از این تجربه لذت خواهند برد و شما روز آنها را روشن تر خواهید کرد.

نکاتی برای عکاسی از مردم در عکاسی مستند اجتماعی:

  • به آن‌ها لبخند بزنید
  • به زبان آنها سلام کنید. همیشه خوب است که این عبارت یا کلمه کوتاه را در هر کجا که سفر کنید یاد بگیرید.
  • با آن‌ها صحبت کنید حتی اگر متوجه چیزی نشوید.
  • آرامش داشته باشید.
  • عجله نداشته باشید.
  • توجه خود را به آنها متمرکز کنید ، نه روی تنظیمات دوربین.

مراقب افرادی باشید که خجالتی هستند. اگر آنها لبخند نزنند یا حتی سرشان را برگرداندند، راحت نیستند که از آنها عکس بگیرید. در تجربه من ، این افراد به ندرت سوژه‌های پرتره ای عالی می سازند.

وقتی از کسی عکس می گیرید، همیشه سعی کنید تصویر خود را به آنها نشان دهید. برای عکس گرفتن بیشتر آماده باشید زیرا اغلب عکس العمل آنها ارزش عکس دیگری خواهد داشت.

یک داستان خاص

عکاسی مستند اجتماعی

من چند بار از کنار این مرد در بازارها عبور کرده بودم و می خواستم از او عکس بگیرم. او چهره جالبی داشت. اما به نظر می رسید او کمی ماخوذ به حیا است. بنابراین هر بار که می گذشت ، من فقط لبخند می زدم و به او سلام می کردم. سپس، بعد از چند هفته انجام این کار، از او پرسیدم که آیا می توانم از او عکس بگیرم و گفت بله.

با چانه اش لبخند زد. دستان خود را بر روی لبه‌های کاسه بزرگ برنج چسبناک و شانه‌های خود به عقب درآورد. من خوشحال شدم

چند بار دیگر او را دیدم ، اما بعد از مدت طولانی او در آنجا نبود. یک خانم در حال کار در یک غرفه کوچک بود. یک روز در حال گپ زدن با او بودم. من همچنین از او نیز عکس گرفتم.

در باره آن مرد از او پرسیدم، لبخندش محو شد و چشمانش غمگین شد. سپس او به سمت من آمد و  زمزمه کرد، از من پرسید که آیا از او عکس دارم. عکس را بزرگ و قاب کرده بودیم. اکنون بالای تخت او آویزان است. او شوهرش بود که ناگهان درگذشت، چندی پس از آنکه من عکس او را تهیه کردم.

خجالتی نباشید فکر نکنید همیشه مزاحم هستید. شما هرگز نمی دانید که با گرفتن پرتره آنها، چقدر می توانید آن‌ها را خوشحال کنید. شما به احتمال زیاد قادر نخواهید بود به کسی عکس چاپ شده بدهید. اکثر افراد دارای آدرس ایمیل یا پیوند رسانه اجتماعی هستند. از آنها بخواهید که آن را برای شما بنویسند تا یک نسخه از عکسشان را برای آنها ارسال کنید.

7- آن را محلی نگه دارید

عکاسی مستند اجتماعی

به دنبال افرادی باشید که واقعاً به آن مکان تعلق داشته باشند. کسانی ک بخشی از آن مکان هستند. این افراد اغلب می توانند شخصیت‌های واقعی باشند.

از کاری که افراد انجام می دهند عکاسی کنید. پرتره‌های محیطی بهترین راه برای نشان دادن “چه کسی” و “کجا” و “آنچه” در داستان شما هستند.

در بازارها افراد اغلب در حال فروشندگی، آماده سازی غذا، معامله کردن و حتی در حال استراحت هستند. فرد را به کانون اصلی ترکیب خود تبدیل کنید ، اما مکان و عمل را در آن بگنجانید. نمایش آنها در تناسب با محیط اطرافشان مطمئناً به ساخت داستان شما کمک می کند. عکس گرفتن از آنها با انجام برخی فعالیتها، داستان شما را عمیق تر می کند.

6- چه چیزی خاص است؟

عکاسی مستند اجتماعی

این را از خود بپرسید. چه چیزی این مکان را خاص می کند؟ سپس روشی خلاقانه برای عکاسی از آن پیدا کنید.

تاکسی‌های سه چرخه قسمت اعظم بازارهای محلی چیانگ مای هستند. حداقل الان، آنها بدون تردید محو خواهند شد زیرا اکثر راننده‌های آن‌ها پیرمرد هستند. دلیلی بیشتر برای عکس گرفتن از آنها. چرخ دستی‌های فلزی نیز بخش عظیمی از بازار هستند. عکاسی از آن‌ها جالب است چه پر باشند چه خالی. بدون اینکه چیزی در آنها باشد خطوط ساختاری آنها برجسته تر است. آنها همچنین سایه‌های شگفت انگیزی بر روی زمین ایجاد می کنند.

5- یک موضوع انتخاب کنید و آن را دنبال کنید

عکاسی مستند اجتماعی

ممکن است سردرگم باشید و ندانید که از چه چیزی عکس بگیرید. به خصوص اگر یک مکان و زمان محدود داشته باشید.

محدود شدن چیزی است در هنگام عکس گرفتن می تواند به شما در تولید تصاویر جالب تر کمک کند. تمرکز در گرفتن عکس در حول یک ایده یا مضمون انتخابی به شما کمک می کند مکان‌هایی را به روش‌های مختلف مشاهده کنید و تجربه کنید.

شما ممکن است یک رنگ مورد علاقه برای عکاسی مستند اجتماعی داشته باشید. ممکن است مثل من باشید و به هر کجا که بروید به دنبال دوچرخه باشید.

عکاسی مستند اجتماعی

چند ایده برای ساختن یک موضوع عکاسی مستند:

  • دست‌ها
  • کلاه‌ها
  • راه راه‌ها
  • لبخند‌ها
  • آرامش
  • افرادی که عجله دارند
  • یک رنگ واحد
  • دو رنگ قوی
  • سیاه و سفیدها

واقعاً این لیست بی پایان است. همانطور که در نکته شماره 5 گفتیم، از آنچه جذاب می بینید عکاسی کنید. چه چیزی است که شما دوست دارید و غالباً چشمتان را جلب می کند؟

عکاسی مستند اجتماعی

ایده‌های موضوع عکاسی مستند اجتماعی خود را محدود به چیزها نکنید. در مورد مفاهیم و ایده‌ها نیز فکر کنید. به اتفاقات اطراف خود نگاه کنید. توجه کنید که چه تفاوت‌هایی با مکان زندگی شما و فرهنگ شما دارد. ممکن است برای عکاسی موضوعی را انتخاب کنید که منوط به مکان است، آنچه برای آنها معمول است ممکن است برای شما نفیس باشد.

4- به من بگو کجا هستی

عکاسی مستند اجتماعی

جنبه‌های مکان را در ترکیب‌های خود بگنجانید که می گوید کجا هستید.

متن اغلب بهترین روش برای انجام این کار است. علائم خیابانی، تابلوهای تبلیغاتی، پیراهن‌های مردم. هر چیزی که می توانید روی آن نوشته پیدا کنید، به بیننده کمک می کند که بفهمد شما در کجا این عکس را ثبت کرده‌اید.

غالباً در کشورهای آسیایی متن انگلیسی در تبلیغات مشاهده می شود. این همچنین می تواند باعث افزایش علاقه شود زیرا متن محلی ممکن است همیشه قابل توجه نباشد. من عاشق طنز در این تصویر نیز هستم. کارگرانی که منتظر اتوبوس خود هستند احتمالاً این هدف تبلیغ کنندگان Snail White نیستند.

پرچم‌ها همچنین راه دیگری برای نشان دادن مکان شما هستند. کشورها و همچنین برخی از شهرها پرچم خود را دارند.

عکاسی مستند اجتماعی

راننده سالمور در حال عبور از پرچم تایلند بدیهی است که تایلند و به احتمال زیاد Chiang Mai است. چند شهر دیگر با تاکسی‌های سه چرخه هنوز هم وجود دارد.

استفاده از این نکات بصری در مکانهایی که در عکاسی مستند اجتماعی شما وجود دارد ، باعث تعامل افرادی خواهد شد که به عکسهای شما نگاه می کنند. این موارد باعث ایجاد علاقه و ایجاد سوال می شود.

آن متن چیست؟ این چه پرچمی است؟ این عکس کجا گرفته شده؟

[relatedpost post=”156718″]

3- تکنیک خود را تمرین کنید

عکاسی مستند اجتماعی

اگر وقت دارید، از آن نهایت استفاده را ببرید. از تکنیک‌های دوربین مورد علاقه خود استفاده کرده و موارد جدیدی را یاد بگیرید. اگر ظاهر پس زمینه تار را دوست دارید ، با آن کار کار کنید. به دنبال موقعیت‌هایی باشید که مناسب برای ایجاد عکس با استفاده از دیافراگم وسیع تر باشد. بعضی اوقات داشتن جزئیات بیشتر، عکس مسافرتی جالب تری ایجاد می کند.

این عکس از راننده سالمور و راهب به عنوان مثال. من می خواستم تمرکز روی راننده باشد زیرا این موضوعی است که من دنبال می کنم. شما هنوز هم می توانید به راحتی یک راهب در صندلی را تشخیص دهید و او از موضوع من منحرف نشوید.

دوربین خود را در جایی پایدار تنظیم کنید و از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید تا در چند عکس تیرگی حرکتی را ثبت کنید. به دنبال زوایای پایین، قاب بندی، خطوط راهنما یا هر روش خاص دیگری که دوست دارید باشید.

نکته اضافی:

عکاسی مستند اجتماعی

به یاد داشته باشید که از هر مکان عکسهای گسترده، متوسط و کلوز آپ را درج کنید. گنجاندن این تنوع در تصاویر، داستان کلی شما را پویاتر می کند.

2- تنها یک توریست معمولی با دوربین نباشید

عکاسی مستند اجتماعی

بایستید و تماشا کنید. در موقعیت جدید عجله نکنید و از گرفتن عکس‌های فوری از همه چیزهایی که به می‌بینید، دوری کنید.

بیشتر مکانهای جدید که می روید مواردی نمادین هستند که باید واقعاً در داستان خود گنجانید. اما من اغلب به مردم می گویم، یک موضوع جالب به تنهایی همیشه عکس جالبی ایجاد نمی کند.

فقط به موضوع خود تکیه نکنید بلکه:

  • ترکیب بندی قوی ایجاد کنید.
  • مطمئن شوید نوردهی شما مناسب است.
  • منتظر بهترین زمان برای ثبت عکس باشید.
  • رنگ‌ها و تون‌های جالب را اضافه کنید.

مدیریت گرفتن هر یک از این موارد در یک عکس واحد دشوار است. حداقل در هنگام عکاسی مستند اجتماعی از یک موضوع قابل توجه، یک یا دو مورد را هدف بگیرید.

افرادی که به تایلند می آیند ، دوست دارند از راهبان، معابد و توک توک‌ها عکس بگیرند. من نمی توانم تعداد عکس‌های غیرقابل تصوری را که از این موارد دیده ام، بگویم. تنها یک توریست معمولی با دوربین نباشید.

به این فکر کنید که چگونه می توانید بدون تکیه بر موضوع عجیب و غریب خود، یک عکس مستند جالب بسازید.

1- دانش محلی را پیدا کنید

عکاسی مستند اجتماعی

ملاقات با کسی که مکان و آداب و رسوم را می داند تصاویر بهتری به شما می دهد. حتی اگر یک عکاس باشد بهتر است.

کسی که دانش محلی دارد و با او ارتباط برقرار می کند، می تواند بی نهایت کمک کند.

آنها از طرف شما قادر به گفتگو با افراد محلی خواهند بود. آنها باید بهترین افراد و مکان‌هایی را برای عکاسی بدانند.

همچنین می توانید در زمان زیادی صرفه جویی کنید. یک راهنمای عکاسی محلی بهترین مکان‌ها را برای شما می شناسد. این باعث می شود که وقتتان را برای پیدا کردن مکان‌ها صرف نکنید. آنها می دانند که چرا و چه زمانی نور بهترین است زیرا آنها تجربه دارند. هنگامی که این موارد را یاد گرفتید و اگر وقت داشتید، می توانید دوباره به همان مکان‌ها برگردید.

در بعضی مکان‌ها ممکن است یک راهنمای عکس پیدا کنید که مکان را به شما نشان دهد. در سایر موارد ممکن است یک تور عکس پیدا کنید. این موارد اغلب باعث راهنمایی بیشتر در زمینه عکاسی خواهد شد. در بعضی مکان‌ها می توانید یک کارگاه عکاسی بگیرید. که شامل مکانهای عالی، راهنمایی و آموزش عکاسی خواهد بود.

[relatedpost post=”154354″]

کد تخفیف نورنگار

از داستان خود لذت ببرید

عکاسی مستند اجتماعی

در لحظه زندگی کنید. چه اینکه شما برای اولین بار به جایی سفر می کنید، و یا اینکه مکان تعطیلات مورد علاقه خود را دوباره مرور می کنید. از خود لذت ببرید و از عکاسی از تجربه خود لذت ببرید.

اگر نمی توانید از همه چیز عکس بگیرید، نگران نباشید. وقت خود را صرف کارهای دیگر کنید. تعداد عکسهای عالی کمتر از تعداد زیادی عکس فوری بهتر است.

در همین حین که در حال عکاسی برای مجله خود هستید، این را به یاد داشته باشید. هیچ ضرب الاجل یا ویراستاری ندارید که اگر اشتباه کنید، سر شما داد بزند.

اشتباه نخواهید کرد ، زیرا در حالی که با دوربین خود در تعطیلات هستید، خودتان رئیس خودتان هستید.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *