021-7356

راه حل‌هایی برای رفع مشکلات دوربین عکاسی در سرما

راه حل‌هایی برای رفع مشکلات دوربین عکاسی در سرما

مشابه با هر دستگاه الکترونیکی که با باتری کار می‌کند، دوربین‌ها به خصوص باتری آن ها در دمای پایین بازدهی کمتری دارند. باتری ها در دمای پایین به دلیل رخدادهای شیمیایی که به واسطه‌ی دمای پایین رخ می‌دهند حداکثر توان خود را از دست می‌دهند. این رخدادها بر توان خروجی تاثیر می‌گذارد زیرا انرژی ذخیره شده در باتری خیلی زود تمام می‌شود و باتری قادر نیست در این شرایط انرژی را به خوبی تولید کند و فرآیند تولید انرژی به آهستگی انجام می شود.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، بهترین راهکاری که برای این شرایط وجود دارد این است که یک باتری یدکی در جیب خود داشته باشید. با داشتن یک باتری گرم شارژ شده می‌توانید به سرعت باتری‌ها را تعویض کنید و از کاهش انرژی که به واسطه سرما ایجاد می‌شود جلوگیری کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری عکاسی کنید.

 

هنگامی که یک باتری که تحت تاثیر سرما بوده است را به اتاق بازگردانید، باید دوباره به حالت عادی باز گردد.

 

یک راهکار دیگر این است که اگر این امکان برای دوربین شما وجود دارد از یک گریپ باتری استفاده نمایید تا انرژی بیشتری را برای شما فراهم کند. گریپ‌های زیادی وجود دارند که به جای باتری‌های لیتیومی از باتری‌های قلمی پشتیبانی می‌کنند که کاملا در دسترس هستند و به راحتی می‌توان بارها از آنها استفاده کرد.

 

گریپ ها همچنین از باتری‌های قابل شارژ دوربین شما نیز پشتیبانی می‌کنند و گاهی اوقات بیش از دوتای آنها برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب هستند.

 

گریپ باتری

 

علاوه بر مشکلاتی که برای باتری‌ ایجاد می‌شود، دیگر اجزای الکترونیکی دوربین نیز ممکن است بسیار کُند شوند یا در شرایط خیلی سخت از کار بیفتند. یکی از بدیهی ترین مثال‌ها مانیتور LCD است. هنگامی که مانیتور شروع به سرد شدن می کند، اغلب سرعت بارگذاری تصاویر و تغییر رنگ‌ها کاهش می‌یابد و یا حتی ممکن است که صفحه کاملا بهم بریزد یا سیاه شود.

 

صفحه نمایش

 

تمامی این اتفاق‌ها هنگامی که دوربین به وضعیت معمولی و گرما اتاق باز گردد به حالت عادی باز خواهند گشت. اما در شرایط سرما بهترین راهکار برای جلوگیری از این وضعیت این است که تا جایی که امکان دارد عکاسی از منظره‌یاب انجام شود و از مانتیتور کمتر استفاده شود. انجام این کار باعث می‌شود که در مصرف باتری نیز صرفه جویی شود.

 

استفاده از منظره یاب

 

اگر دوربین شما دارای منظره‌یاب اپتیکال نیست استفاده از یک منظره یاب اپتیکال یا الکترونیکی کمکی، راهکار مناسبی است. البته واضح است که استفاده از یک منظره‌یاب الکترونیکی منجر به مصرف باتری می‌شود اما می‌توان از آن به صورت موردی استفاده کرد و در مواردی که هوا گرم است آن را به دوربین وصل نکرد.

 

منظره یاب دوربین

 

همچنین لازم به ذکر است که حتی اگر مانیتور روی دوربین سیاه شود، با فرض اینکه هنوز از قدرت باتری برخوردارید، دوربین شما احتمالا همچنان کار خواهد کرد، البته امکان دسترسی به منوها و برخی از عملکردهای سفارشی وجود نخواهد داشت.

 

یکی دیگر از نتایجی که در عکاسی در شرایط بسیار سرد با آن مواجه خواهید شد هنگام باز گرداندن دوربین به محیط گرم است. مشابه با یک نوشیدنی گرم که در روزهای سرد بر روی بدنه خارجی ظرف میعان رخ می‌دهد، هنگامی که دوربین سرد را به محیط گرم می‌آورید همین اتفاق برای آن رخ خواهد داد.

 

لنز دوربین

 

تولید این قطرات کوچک آب، نگرانی زیادی ندارد اما اگر این اتفاق در درون دوربین شما رخ دهد ممکن است که تمیز کردن آن کار آسانی نباشد. اگر درون لنز رخ دهد تاثیرات منفی در عکاسی خواهند گذاشت و حتی ممکن است در بدنه دوربین نیز خوردگی ایجاد کنند.

 

یک راه حل ساده برای جلوگیری از تشکیل این قطرات این است که دوربین و تجهیزات آن را قبل از وارد شدن به اتاق گرم، درون یک پلاستیک قرار دهید. نتیجه‌ی این کار این است که قطرات بر روی پلاستیک تشکیل خواهند شد و هر آنچه که درون آن وجود دارد از تشکیل این قطرات در امان خواهد بود و خشک باقی می‌ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *