021-7356

نکات و ترفندهای اولیه برای شروع عکاسی حیات وحش

نکات و ترفندهای اولیه برای شروع عکاسی حیات وحش

برای شروع عکاسی حیات وحش تجهیزات مناسب را خریداری کنید

مانند دیگر ژانرهای عکاسی، عکاسی از حیات وحش نیز با تجهیزات آغاز می‌شود. ممکن است در ابتدای کار عکاسی شما سرمایه گذاری بزرگی باشد، اما هنگامی که با عکس‌های خود شروع به کسب درآمد می‌کنید، همه آن هزینه ها باز می گردد.

شما نیاز به یک دوربین سریع، یک لنز تله فوتو، سه پایه و کارت‌های حافظه دارید. کیسه شن، کاور باران و حتی لباس استتار نیز می‌تواند کار آمد باشد.

شروع عکاسی حیات وحش

یاد بگیرید عکس‌های با کیفیت ثبت کنید

این ممکن است یک توصیه واضح باشد: برای اینکه به یک عکاس حرفه‌ای از حیات وحش تبدیل شوید، باید عکس‌هایی با کیفیت بالا بگیرید.

اگر انتظار دارید مردم هزینه آن را بپردازند، عکاسی از حیات وحش شما باید تحسین برانگیز باشد. تعداد زیادی مدرسه عکاسی وجود دارد. حتی می‌توانید مدرک دریافت کنید و یاد بگیرید چگونه حرفه‌ای شوید.

مطمئناً، کارگاه‌ها و دوره‌ها برای بهبود عکاسی شما عالی هستند. همه چیز در مورد یادگیری مادام العمر است. اما شما برای تبدیل شدن به یک عکاس بزرگ حیات وحش نیازی به گرفتن مدرک ندارید.

[relatedpost post=”153724″]

آنچه شما نیاز دارید تمرین، صبر و تلاش زیاد است. با استفاده از دوربین خود راحت باشید و چیزهای زیادی در مورد نورپردازی یاد بگیرید. حتی می‌توانید به یک عکاس حیات وحش کمک کنید و از آنها بیاموزید.

اگر این امکان را ندارید، نمونه کارهای بهترین عکاسان حیات وحش را بررسی کنید. تصاویر آنها منابع عالی الهام بخشی هستند. شما می‌توانید در مورد ترکیب و حتی در مورد بهترین ژست ها برای گونه‌های خاص اطلاعات کسب کنید.

شروع عکاسی حیات وحش

مستقل کار کنید

ممکن است زود باشد اما بسیاری از عکاسان حیات وحش آرزو دارند که در مجله هایی مانند National Geographic کار کنند. اما تعداد انگشت شماری از موقعیت‌ها وجود دارد و آنها قبلاً تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید عکس های خود را در یک مجله معروف منتشر کنید! اکثر عکاسان حیات وحش شغل آزاد دارند. درست است که مستقل بودن درآمد ثابت ندارد. اما شما می‌توانید تصمیم بگیرید که به چه کسی عکس‌های خود را بفروشید و مشتریان خود را انتخاب کنید.

شروع عکاسی حیات وحش

برای تعیین قیمت‌های خود در بازار تحقیق کنید

هنگامی که صحبت از کسب درآمد می‌شود مسلماً سوال مهمی در ذهن شما شکل می‌گیرد، آیا می‌توانید به عنوان یک عکاس حیات وحش درآمد کسب کنید؟ و یک عکاس حیات وحش چقدر درآمد کسب می‌کند؟

این امر به منطقه شما، تجربه شما و آنچه روی آن تمرکز دارید بستگی دارد. عکاسان حیات وحش که زندگی خود را وقف شناسایی گونه‌های کمیاب می‌کنند، درآمد بیشتری کسب می‌کنند.

اما این بدان معنی نیست که شما باید مسیر آنها را دنبال کنید. به طور کلی، شما می توانید سالانه بین 25000 تا 62000 دلار با عکاسی از حیات وحش درآمد کسب کنید.

بهترین راه برای تعیین قیمت‌ها تحقیق در مورد قیمت‌های محلی و رقبا است. همچنین می‌توانید از سایر عکاسان حیات وحش مشاوره بخواهید.

شروع عکاسی حیات وحش

یاد بگیرید که چگونه با شرایط نوری ضعیف کنار بیایید

بسیاری از حیوانات وحشی بیشتر در سحر و غروب فعال هستند. به طور طبیعی، در این اوقات روز نور کمتری در دسترس است و این بدان معنی است که نمی توانید سرعت شاتر را به اندازه کافی بالا ببرید تا تاری حرکت (یا حتی لرزش دوربین) را از روی عکس ها از بین برود. نه تنها این، بلکه حیوانات تمایل ندارند که در فضای باز زیاد ظاهر شوند. احتمالاً مجبور باشید از آنها در زیر سایه یا پوشش درختان عکاسی کنید، این بدان معنی است که نور کمتری در دسترس شماست.

ممکن است بسیار اذیت کننده باشد که بعد از اینکه هزاران فریم عکس ثبت کردید و ساعت‌ها وقت تلف کردید، تازه بفهمید که تمام تصاویرتان به دلیل تاری ناشی از حرکت خراب شده‌اند فقط به این خاطر که شما از سرعت شاتر 1/20 ثانیه استفاده کرده‌اید.

تنظیم حساسیت ISO از تنظیماتی است که شما به عنوان یک عکاس حیات وحش با آن بسیار آشنا خواهید شد و احتمالاً با کم و زیاد شدن نور می‌توانید مدام آن را تنظیم کنید. مقدار ISO بالاتر به این معنی است که حسگر دوربین شما نسبت به نور حساس تر است، اما شما نویز دیجیتالی بیشتری را در عکس خود وارد خواهید کرد. به یاد داشته باشید که میزان ISO باید در حد ضرورت، در کمترین حد ممکن باشد. دوربین های مختلف در مورد میزان ISO نیز توانایی‌های متفاوتی دارند. دوربین های گران قیمت دارای نویز دیجیتالی کمتری در مقادیر ISO بالاتر هستند، اما محدودیت‌های دوربین خود را آزمایش کرده و بیاموزید تا بدانید چه زمانی عکس‌ها غیر قابل استفاده می‌شوند.

امنیت

هنگام انجام عکاسی از حیات وحش، بسیار مهم است که امنیت را در ذهن داشته باشید. فرقی نمی کند که به سفر سیاحتی در آفریقا بروید، یا به تنهایی در پارک های ملی پیاده روی کنید. حیوانات وحشی ذاتاً غیرقابل پیش بینی هستند و یادآوری این نکته که ما در فضای آنها هستیم، از عهده ما خارج است و باید به آن احترام بگذاریم.

قوانین و دستورالعمل ها در مناطق بیابانی به یک دلیل وجود دارد، ایمنی و امنیت شما. اطمینان حاصل کنید که آنها را دنبال می‌کنید تا شما یا دیگران در اطراف شما آسیب نبینند. در صورت امکان، در یک گروه یا حداقل با یک شخص دیگر سفر کنید. در تعدد امنیت وجود دارد و این می‌تواند به نفع شما باشد.

از متخصصانی که قبل از شما سفر کرده‌اند کمک بگیرید و به توصیه‌های آن‌ها گوش فرا دهید. پیاده روی در منطقه تو در تو یا منطقه لانه سازی هرگز ایده خوبی نیست! مراقب وسایل خود باشید. به خصوص اگر در مکان های دور از دسترس باشید.

 

از عکاسی با گونه‌های ساده شروع کنید

عکاسی از شیرها در آفریقا و ببرها در آسیا مانند یک رویا می‌ماند،اما در ابتدا لازم نیست این امر بزرگ را شروع کنید. خصوصاً به این دلیل که سفر به بهترین مکان‌های عکاسی از حیات وحش می‌تواند هزینه زیادی در بر داشته باشد.

با گونه‌های ساده که می‌توانید در نزدیکی مکان خود مشاهده کنید، شروع کنید. در جنگل‌ها بگردید و یا کوهپیمایی کنید. از پرندگان، جوندگان یا گوزن‌ها عکس بگیرید.

قبل از شروع به عکاسی از حیوانات عجیب و غریب، وقت خود را به تمرین اختصاص دهید.

شروع عکاسی حیات وحش

بسیار صبور باشید و آماده

عکاسی از حیات وحش صبر و حوصله زیادی لازم دارد. حیوانی که می‌خواهید ثبت کنید ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها ظاهر نشود. یا آب و هوا به نفع شما نیست و باید یک روز دیگر برگردید.

اما همچنین باید مطمئن شوید که هنگام رسیدن لحظه مناسب آماده هستید. شما اغلب مجبورید حیوانات وحشی را در حال حرکت ثبت کنید. ضروری است که شما بدانید چگونه از سوژه های در حال حرکت عکس واضحی بگیرید.

به عکاسی از حیات وحش طوری فکر کنید که گویی شیری هستید که به دنبال طعمه برای خود است. ممکن است روزها بگذرد و شیر گرسنه بماند. اما هرگز تسلیم نمی‌شود و وقتی زمان آن فرا می‌رسد، شیر آماده تعقیب و گرفتن شام خود است. مثل شیر باشید، صبور و همیشه آماده.

شروع عکاسی حیات وحش

آماده سفر باشید

مطمئناً می‌توانید از حیوانات نزدیک خانه خود عکس بگیرید. اما عکاس معمولی حیات وحش مجبور است زیاد سفر کند. این به معنای گذراندن زمان جدا از عزیزانتان و هزینه‌های اضافی است.

مقصد به نوع عکسبرداری از حیات وحش بستگی دارد. عکاسی از نهنگ‌ها به معنای رفتن به اقیانوس است، در حالی که شیرها در دشت‌ها منتظر شما هستند

آمادگی برای سفر به معنای این است که در معرض فرهنگ‌های مختلف قرار خواهید گرفت. حتماً تلاش خود را انجام داده و فرهنگ محلی را بشناسید.

حتی ممکن است بخواهید چند کلمه را به زبان محلی یاد بگیرید. کسی چه می‌داند؟، شاید این کلمات به شما کمک کند تا مکان مناسب حیات وحش را پیدا کنید.

شروع عکاسی حیات وحش

آماده گذراندن وقت در فضای باز باشید

شما به عنوان یک عکاس حیات وحش نیاز به کار در فضای باز دارید. شما باید بتوانید با شرایط آب و هوایی سازگار شوید و تجهیزات و دوربین خود را به روشی ایمن و سریع بسته بندی کنید. اگر زندگی دور از شهر، کمپینگ و پیاده روی را دوست دارید، این نیز یک مزیت دیگر است.

شروع عکاسی حیات وحش

حیوانات را بشناسید

شناختن حیوانات و زیستگاه طبیعی آن‌ها ممکن است در شروع عکاسی حیات وحش به شما کمک زیادی کند. دانستن اینکه حیوان چگونه رفتار می‌کند، چه موقع می‌خوابد، چطور هنگام عصبی بودن عمل می‌کند بسیار مفید است.

اگر در مورد گونه‌ها اطلاعات کسب کنید، بهترین وضعیت‌ها و موقعیت‌هایی را که می توانید آن را ثبت کنید، تشخیص خواهید داد.

شروع عکاسی حیات وحش

ارائه خدمات اضافی را در نظر بگیرید

بسیاری از عکاسان حرفه ای حیات وحش علاوه بر عکس گرفتن خدمات اضافی نیز ارائه می‌دهند. آنها برای کسب درآمد بیشتر دوره‌های عکاسی از حیات وحش یا کارگاه‌های آموزشی را اجرا می کنند.

دوره‌های آموزشی می‌تواند کار عکاسی شما را نیز بهبود بخشد. هنرجویان شما ممکن است سوالاتی بپرسند که به شما کمک می‌کند تا عمیق تر شوید. یا ممکن است عکس‌هایی را به شما نشان دهند که برای شما الهام بخش باشند.

همچنین می‌توانید شروع به سازماندهی تورها کنید. به این ترتیب می‌توانید رازهای عکاسی از حیات وحش را در محیط واقعی به گروه‌های خود بیاموزید. هرچه نمایه شما متنوع‌تر باشد، می‌توانید به عکاس حیات وحش خبره‌تری تبدیل شوید.

شروع عکاسی حیات وحش

به حیوانات و طبیعت احترام بگذارید

مهمترین قسمت شروع عکاسی حیات وحش احترام است. شما در حال گرفتن عکس از حیوانات با شکوه هستید تا اهمیت محافظت از آن‌ها را به جهانیان نشان دهید.

شما هرگز نباید محیط آنها را از بین ببرید و به حیوانات آسیب برسانید. شما فقط در زیستگاه طبیعی آنها مهمان هستید. شما باید احساس لذت کنید که همچین فرصتی را به دست آورده اید.

شروع عکاسی حیات وحش

جمع بندی

عکاسان حیات وحش برای ایجاد شغل باید تمرین و تلاش زیادی انجام دهند. اما تمام سخت کوشی صادقانه جواب می‌دهد و می‌تواند شغلی را به شما دهد که بسیاری از مردم آرزو می‌کنند.

اکثر مردم هرگز فرصتی برای مشاهده حیوانات در طبیعت ندارند. به عنوان یک عکاس حیات وحش می‌توانید هر روز با آنها کار کنید. تمرین کنید و صبور باشید و موفقیت پاداش شما خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *