021-7356

دسته بندی محصولات

نکاتی برای عکاسی از فصل تابستان

نکاتی برای عکاسی از فصل تابستان

برخی فصل تابستان را فصل موردعلاقه‌ی عکاسان می‌دانند چراکه عکاسی در این فصل با تنوع زیادی صورت می‌گیرد و آب‌وهوا نیز مناسب این کار می‌باشد. هرچند حتما لازم نیست که یک عکاس حرفه‌ای باشید تا بخواهید از تعطیلات تابستانی خود خاطراتی ثبت کنید. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که می‌خواهید از این فصل زیبا عکس ثبت کنید، پس دست‌به‌کار شوید و با خواندن این مقاله، بهترین‌ آثار تابستانی خود را ثبت کنید.

  1. عکاسی از مکان‌های آشنا

سعی کنید مکانی را برای عکاسی انتخاب کنید که آشنا باشد و مردم فوراً آن را بشناسند. به‌این‌ترتیب با سریع‌ترین راه ممکن نظر مخاطب را از میان چندین عکس به عکس خودتان جذب می‌کنید.

تابستان

  1. سلفی در تابستان

اگر می‌خواهید در این فصل از خود سلفی بگیرید، پشت به نور نایستید. چون در این صورت پس‌زمینه‌ی بسیار روشنی خواهید داشت که در آن صورت‌های زغالی‌تان به چشم می‌خورد! اگر هم چنین تصمیمی دارید، باید جبران نوردهی خوبی انجام دهید تا این نقصان نوری و اشتباه نوردهی در دوربین را اصلاح کنید. اما اگر تصمیم دارید از نیم‌رختان سلفی بگیرید، اتفاقاً بهتر است پشت به دوربین بایستید تا اثری هنرمندانه ثبت کنید.

  1. عکاسی در ساعات طلایی

برای اینکه بهترین عکس خود را در فصل تابستان ثبت کنید سعی کنید در ساعات طلایی استفاده کنید. ساعات طلایی به  عبارتی همان زمان طلوع خورشید است که نور در آن زمان به رنگ طلایی بسیار زیبایی درمی‌آید. زیاد هم سخت نیست کافی است که از طریق اخبار ساعت طلوع خورشید را پیدا کنید. ساعات طلایی ممکن است کمی طول بکشد ولی این ساعات، بهترین زمان برای عکاسی پرتره و عکاسی از شهر و چشم‌اندازها می‌باشد.

تابستان

  1. عکاسی از آسمان در تابستان

شاید بهترین راه برای به رخ کشیدن آسمان زیبای تابستان، عکاسی منظره باشد. اگر  شما وقت کافی و یک سه‌پایه دارید، سعی کنید بهترین ترکیب‌بندی را در نظر بگیرید و با استفاده از قانون یک‌سوم، خورشید را در سمت چپ یا راست فریم قرار دهید. سعی کنید از خطوط هدایت کننده مثل یک رودخانه یا مسیر سنگی استفاده کنید تا چشم خواننده را با خود همراه کنید. همچنین مراقب تعادل بین پس‌زمینه و پیش‌زمینه نیز باشید.

تابستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *