021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

تامرون در حال توسعه لنز 11-20mm f/2.8 برای Fujifilm X-Mount

تامرون در حال توسعه لنز 11-20mm f/2.8 برای Fujifilm X-Mount

تامرون در حال توسعه لنز 11-20mm f/2.8 Di III-A RXD مدل B060 برای Fujifilm X-mount است که از آن به عنوان یک لنز زوم سبک وزن و با زاویه دید عریض یاد می‌کند.

 

این شرکت سطح مناسبی از جزئیات را در مورد لنز آینده ارائه کرده است که مطابق با اعلامیه های توسعه قبلی آن است . لنز 11-20 میلی‌متری f/2.8 Di III-A RXD یک لنز بزرگ‌نمایی کوچک و سبک و در عین حال متعادل با دیافراگم ثابت f/2.8 خواهد بود که برای بدنه‌های حسگر APS-C فوجی‌فیلم طراحی شده است.

 

این لنز دارای محدوده زوم 35 میلی‌متری فول فریم معادل 16.5 تا 30 میلی‌متر است که به گفته تامرون برای استفاده روزمره مناسب است.

 

تامرون می گوید : در انتهای 11 میلی متری فوق عریض ، لنز عملکرد خیره کننده عکسبرداری از فاصله نزدیک را امکان پذیر می کند و به MOD ، حداقل فاصله جسم ، 0.15 متر و حداکثر نسبت بزرگنمایی 1:4 دست می یابد ، که این فاصله فوکوس نزدیک به عکاسان اجازه می‌دهد عکس‌های ماکرو با زاویه دید عریض را ثبت کنند و با اعوجاج طبیعی که فقط لنزهای زاویه باز می‌توانند ایجاد کنند، ترکیب می‌کنند.

 

سیستم فوکوس خودکار توسط موتور پله‌ای RXD Tamron هدایت می‌شود که می‌گوید هم برای فیلمبرداری و هم برای استفاده از فیلم عالی عمل می‌کند.

 

دوربین 11-20 میلی‌متری f/2.8 Di III-A RXD همچنین دارای ساختار مقاوم در برابر رطوبت و پوشش فلوئور است که به گفته این شرکت ، هنگام عکس‌برداری در فضای باز محافظت بیشتری را ارائه می‌کنند.

 

این شرکت در پایان می‌گوید : اندازه جمع‌وجور ، دیافراگم سریع f/2.8 ، محدوده زوم عملی و کیفیت تصویر فوق‌العاده ، زوم 11-20 میلی‌متری را به گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسی در سفر ، منظره ، خیابان و عکاسی عمومی تبدیل می‌کند.

 

به غیر از تصویر بالا ، هیچ گونه اطلاعات فنی اضافی مانند ساختار نوری به اشتراک گذاشته نشده است و احتمالا تنها زمانی که در دسترس بودن لنز نهایی شود ، مشخص خواهد شد. با توجه به این نکته ، تامرون هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه 11-20 میلی‌متری f/2.8 Di III-A RXD و همچنین قیمت آن ارائه نکرد . با این حال ، زمان‌بندی اعلامیه‌های توسعه قبلی آن برای محصولاتی که به طور رسمی به بازار می‌آیند ، می‌تواند بینش کمی در مورد انتظارات ارائه دهد.

 

به عنوان مثال ، تامرون در 18 آگوست 2022 اعلام کرد که در حال توسعه لنز 20-40 میلی‌متری f/2.8 Di III VXD برای دوربین‌های Sony E-Mount است و سپس لنز را در ماه بعد در 29 سپتامبر به طور کامل معرفی کرد و این لنز به قفسه‌های فروشگاه‌ها رسید . در پایان ماه اکتبر اگر تامرون به این برنامه پایبند باشد ، انتظار می رود جزئیات بیشتری در ماه مارس با در دسترس بودن خرید در آوریل یا می منتشر شود. البته اینها همه حدس و گمان است ، اما سخت است که باور کنیم تامرون خریداران را برای مدت طولانی تری منتظر نگه دارد.

 

علاوه بر این، به احتمال زیاد این لنز با لنز 11-20 میلی‌متری f/2.8 Di III-A RXD که قبلاً برای E-mount سونی ساخته شده است ، اشتراکات زیادی داشته باشد ، لنزی که از سال 2021 در بازار عرضه شده است. قیمت راه اندازی آن 829 دلار بود ، اما در حال حاضر با قیمت 699 دلار در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *