021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

بررسی جدیدترین لنز سونی با زوم بسیار عالی

بررسی جدیدترین لنز سونی با زوم بسیار عالی

به نظر می رسد که هر بار  ایمیل خود نگاه می کنم ، یک بیانیه مطبوعاتی در مورد یک لنز جدید همه در یک با ترکیبی از فواصل کانونی که تاکنون دیده نشده بود ، منتشر می شود. در چند ماه گذشته ، لنز های Tamron 50-400mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD Tamron 20-40mm f/2.8 Di II VXD و Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS را بررسی کردم.

 

شاید در بررسی جدیدترین لنز سونی ، 20-70 میلی‌متری f/4 G چندان لنز خاصی به نظر نرسد اما به هر حال ، این لنز تنها چهار میلی‌متر از لنز سونی 24-70 f/2.8 GM II عریض‌تر است و دارای دیافراگم f/4 است که یک توقف کندتر از لنز G Master است . اما Sony 20-40 F4 G در طراحی لنز به نقطه خوبی رسیده است و با قیمت 1000 دلاری عرضه می‌شود که حد بالایی برای بسیاری از عکاسان سطح ابتدایی است که لنز اصلی خود را خریداری می‌کنند.

 

این لنز کوچک و سبک است ، اما سونی به جای اینکه کیفیت ، وضوح و سرعت تصویر را به خاطر اندازه و وزن جمع و جور کنار بگذارد ، تصمیم گرفته است حداکثر دیافراگم f/4 را به جای f/2.8 ایجاد کند.

 

باید اعتراف کنم که من طرفدار اکثر لنزهای مشابه f/4 نیستم ، جایی که لنز موفق f/2.8 در حال حاضر وجود دارد . من قیمت‌های مختلف در اپتیک را درک می‌کنم ، اما معمولاً از تکرار f/4 لنز f/2.8 تحت تأثیر قرار نمی‌گیرم و همچنین انتظار داشتم که در مورد این لنز نیز چنین باشد.

 

من اشتباه میکردم. من خیلی با این لنز عکاسی میکردم و این لنز کامل نیست ، و برای عکاسی در هر مکانی مناسب نمی باشد اما چندین مکان دیگر وجود دارد که در آن به خوبی عمل می کند.

 

بررسی جدیدترین لنز سونی با زوم بسیار خوب

 

داستان درجات

 

مشخصات کامل لنز 20-70 میلی‌متری f/4 G سونی در پوشش راه‌اندازی ما قرار دارد ، اما من به مواردی اشاره می‌کنم که به عملکرد این لنز مربوط می‌شوند یا بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارند.

 

مکان شروع با لنز 20-70 میلی متری f/4 G طبیعتاً همان انتخاب فاصله کانونی عجیب و غریب است . به نظر نمی رسد که تفاوت زیادی بین 24 میلی متر و 20 میلی متر با گسترده ترین فاصله کانونی وجود داشته باشد . از این گذشته ، این فقط 4 میلی متر تفاوت دارد.

 

حقیقت این است که فاصله کانونی آنقدر مهم نیست . عدسی چشم ماهی حدود 180 درجه را به صورت افقی می بیند با وجود اینکه بینایی محیطی را شامل می شود و بینایی انسان حدود 130 درجه است همچنین میدان دید اصلی ما 40 تا 60 درجه می باشد.

 

تفاوت بین لنزهای 20 میلی متری و 24 میلی متری 10 درجه است . تفاوت بین 28 میلی متر ، مانند Tamron 28-75 ، هجده درجه است . این تفاوت بسیار مهمتر از تغییر میدان دید از 70 به 75 میلی متر است که تنها 1.8 درجه است.

 

به عبارت دیگر ، اختلاف چهار میلی‌متری بین 20 میلی‌متر و 24 میلی‌متر ، پنج برابر بیشتر از اختلاف بین 70 میلی‌متر تا 75 میلی‌متر است.

 

از نقطه نظر میدان دید ، فاصله کانونی 20 میلی متری یک معامله بزرگ است . این برای بسیاری از افراد کافی است که از خرید یک لنز 16-35 میلی متری صرف نظر کنند و لنز 20-70 میلی متری را جایگزین دو لنز جداگانه کنند.

 

این لنز فقط حدود چهار اینچ قد و 17.2 اونس وزن دارد که برای یک لنز مسافرتی و همه جانبه عالی است . برخی از لنزها وجود دارند که من نمی توانم به دلیل وزن آنها تحمل کنم ، اما بررسی جدیدترین لنز سونی  20-70mm متوجه شدم یکی از آن لنزها نیست.

 

سونی همانند تمامی لنزهای اخیر خود تاکید زیادی بر قابلیت های ویدئویی این لنز دارد . این شرکت شاهد تغییر به سمت تولید محتوای ویدیویی بوده است و تقریباً در تمام محصولات اخیر موتورهای خطی را به کار برده است . در داخل لنز دو موتور خطی XD وجود دارد که به این لنز قابلیت فوکوس سریع و عملکرد کاملا بی صدا در فیلمبرداری می دهد.

 

بررسی جدیدترین لنز سونی 20-70 با زوم بسیار عالی

 

سونی می‌گوید که این موتورهای کوچک در درجه اول مسئول صرفه‌جویی در اندازه هستند ، اما این باعث نشده است که سونی از قرار دادن اپتیک‌های پیشرفته در این لنز جلوگیری کند . در بررسی جدیدترین لنز سونی 20-70 میلی‌متری f/4 G متوجه شدم که دارای دو عنصر AA (Advanced Aspherical)، سه عنصر ED (Extra-low Dispersion) و یک لنز غیر کروی ED است . این عناصر نوری تخصصی انحرافات کروماتیک و کروی را کاهش می دهند و شعله ور شدن را کم می کنند ، که در بیشتر موارد این کار را انجام می دهند.

 

هنگام عکاسی کاملا باز به طور مستقیم به نور خورشید ، شعله ور شدن قابل توجهی وجود داشت ، اگرچه هنگام عکسبرداری مستقیم به خورشید ، شعله ور شدن قابل انتظار است. لنز Sony 24-70mm f/2.8 GM II در همان صحنه شعله ور شدن را به نمایش گذاشت اما با مهار بسیار بیشتر شعله ور شدن و مدیریت بهتر نوردهی در سراسر قاب می توان جلوی آن را گرفت.

 

کنترل و استفاده از لنز

 

سونی شروع به قرار دادن حلقه های کنترل دیافراگم دستی روی لنزهای GM خود کرد و از آن زمان همان کنترل دیافراگم را روی بسیاری از لنزهای G قرار داده است . من عاشق داشتن کنترل‌های دیافراگم بر روی لنز هستم، زیرا تجربه عکس‌برداری را انعطاف‌پذیرتر و دقیق‌تر می‌کند.

 

بررسی جدیدترین لنز سونی 20-70 f4 با زوم بسیار عالی

 

در حالی که می‌توانم دیافراگم را با صفحه شست پشتی بدون حلقه روی لنز تغییر دهم ، هیچ راهی برای انتخاب دیافراگم خودکار با این تنظیمات وجود ندارد . وجود کنترل‌های دیافراگم روی لنز همچنین به من این امکان را می‌دهد که دوربین را در حالت دستی قرار دهم و از تنظیم خودکار روی حلقه دیافراگم استفاده کنم تا اساساً شاتر دوربین را در اولویت قرار دهم ، سپس هنگام بیرون کشیدن دیافراگم از تنظیم خودکار به کنترل دستی کامل بازگردم.

 

این لنز در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و دارای یک سوئیچ برای جابجایی بین دیافراگم کلیک و دیافراگم بدون کلیک ، دو دکمه قابل برنامه ریزی فوکوس و نگه داشتن است. همچنین یک سوئیچ برای جابجایی بین حالت های دستی و فوکوس خودکار وجود دارد.

 

بررسی جدیدترین لنز سونی 20-70 f4 با زوم بسیار خوب

 

دست گرفتن و استفاده از لنز بسیار راحت است ، اگرچه اندازه کوچک آن باعث می‌شود هنگام استفاده از دستکش ، همه چیز تنگ‌تر شود. حلقه فوکوس و حلقه زوم بزرگ هستند و به راحتی می توان آنها را گرفت ، حتی با دستکش ، و وقتی هوا سرد است ، از صفحه عقب برای کنترل دیافراگم استفاده می کنم.

 

کیفیت تصویر

 

برای یادآوری ، من هرگز طرفدار لنزهای f/4 نبودم ، اما حاضرم با زمان تغییر کنم. طراحی لنز در چند سال اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است ، و این لنز نمونه کاملی از این است که چگونه مهندسی صدا می تواند بر شهرت بد غلبه کند.

 

بررسی جدیدترین لنز سونی 20-70 با زوم بسیار خوب

 

در بررسی جدیدترین لنز سونی 20-70 میلی متری به این نتیجه رسیدم که لنز مسافرتی مورد علاقه من است . به لطف کمی سفر در طول یک ماه ، که اتفاقاً مدت زمانی است که من این لنز را برای بررسی آن داشته ام ، از آن در همه چیز از عکاسی پرتره گرفته تا عکاسی مناظر و عکاسی خیابانی گرفته تا عکاسی خبری استفاده کردم.

 

من همچنین Sony 24-70mm f/2.8 GM II را برای همه این سفرها آورده‌ام ، اگرچه بیشتر اوقات در اتاق هتل یا کیف من می‌ماند . من 24-70 میلی متر را در چند عکس خود در لاس وگاس آوردم تا بتوانم این دو لنز را مستقیماً با هم مقایسه کنم ، اما هر بار که دوربینم را برداشتم ، 20-70 میلی متر را انتخاب کردم.

 

تصاویر GM واضح تر هستند و کنتراست بهتری در هنگام تماشای پیکسل دارند ، اما به سختی می توان وضوح آنها را روی صفحه معمولی مشاهده کرد . در tt f/4 و در فاصله کانونی 24 میلی متر ، تشخیص این لنزها سخت است.

 

حتی دیافراگم f/2.8 هنگام عکاسی از مناظر یا صحنه‌های دیگر با سوژه‌ای دور به سختی قابل تشخیص است ، اگرچه در کنار هم با یک تصویر f/4 برای پرتره یا سایر صحنه‌های نزدیک به سوژه در مقابل f/2.8 GM II، انتخاب f/4 آسان است.

 

تصاویر 24-70 میلی متری GM II در 24 میلی متر اعوجاج کمتری نسبت به تصاویر 20-70 میلی متری دارند ، اما انجام این کار سخت نیست . در بسیاری از تصاویر ، 20-70 میلی متر F4 G دارای اعوجاج معمولی ناشی از میدان دید وسیع است ، اگرچه برخی از تصاویر اعوجاج بسیار بیشتری نسبت به سایرین نشان می دهند . در آزمایش‌های میدانی خشن من ، با قرار دادن نقطه فوکوس از مرکز افقی ، این موضوع تشدید می‌شود.

 

در تصویر 20 میلی متری زیر ، برج خارج از هتل ونیزی به نظر می رسد که در وسط خم می شود و سپس به سمت داخل خم می شود ، و من به یاد می آورم که نقطه تمرکز بالای برج از زمانی که این کار به عنوان آزمایش ستاره های خورشیدی درخشنده آغاز شد، قرار داشت.

 

بررسی جدیدترین لنز سونی G 20-70 f4 با زوم بسیار عالی

 

در عکس‌های معمولی‌تر با زاویه باز ، اعوجاج تقریباً در مرکز کادر وجود ندارد و جزئیات در این مناطق دیدنی است . این نوردهی چهل و دومی به لطف سنسور 61 مگاپیکسلی دوربین سونی a7R V جزئیات قابل توجهی دارد.

 

بررسی جدیدترین لنز سونی G 20-70 f4 با زوم بسیار خوب

 

در یکی از روزهایی که در لاس وگاس بودم ، از نمایشگاه CES بیرون آمدم تا یک تظاهرات غیرمنتظره را کشف کنم .

 

این نمایشگر علاوه بر اینکه بسیار متحرک است ، یک منطقه تست فوکوس خودکار چشمی عالی و مکان خوبی برای تست وضوح لنز است. تابلوها و پوسترهای مختلف دارای جزئیاتی بودند که تا حد چشمک زدن پیکسل‌ها را حفظ می‌کرد ، و خورشید که مستقیماً در پشت اعتراض قرار داشت به من اجازه می‌داد شعله‌ور شدن را آزمایش کنم.

 

هنگام عکسبرداری مستقیم به خورشید، مقدار قابل توجهی شعله ور شدن وجود دارد ، که برخی از تصویر تقریباً در یک توقف بیش از حد نوردهی می شد ، اما شعله ور شدن هنگام توقف ناپدید می شد. من از این فرصت استفاده کردم و در اینجا به GM 24-70 میلی متری تغییر دادم و متوجه شدم که در همان شرایط نیز شعله ور می شود ، البته بسیار کمتر و با نوردهی کم در مناطق آسیب دیده.

 

همچنین دریافتم که داشتن لنز 20 میلی‌متری برای عکاسی از معترضان راحت‌تر از دیافراگم f/2.8 است ، بنابراین به استفاده از 20-70 میلی‌متری f/4 G بازگشتم.

 

به غیر از شعله ور شدن ، مشکلات کمی در کیفیت تصویر وجود دارد . من خیلی سعی کردم انحراف رنگی اشتباه را تشخیص دهم ، چیزی که به راحتی در نرم افزار اصلاح نمی شود ، اما پیدا نکردم. به طور خلاصه کیفیت تصویر عالی است و یکی از مواردی است که مرا به سمت این لنز می کشاند.

 

استفاده ویدئویی

 

عملکرد فیلمبرداری مانند لنزهای اخیر سونی با لنزهای 20-70 میلی‌متری f/4 G روان و بی‌صدا است.

 

یک مشکل عجیب مرتبط با ویدیو وجود دارد که هنوز در تلاش برای تشخیص آن هستم . سونی به ما گفت که این لنز برای استفاده از vlogging  دستی طراحی شده است.

 

حداقل فاصله کانونی در 20 تا 70 میلی‌متر حدود ده اینچ است ، به اندازه‌ای نزدیک که بتوانم بدون هیچ مشکلی صورتم را در حالی که دوربین را در دست نگه می‌دارم فوکوس کنم، با این حال حدود 30 درصد مواقع ، F4 G 20-70 میلی‌متری و سونی آلفا 1 من روی چشمانم فوکوس نمی کرد یا روی چشمانم فوکوس می کرد و سپس از روی چشمانم می پرید و برای بقیه کلیپ تمرکزم را از دست می دادم.

 

بررسی جدیدترین لنز سونی G 20-70 با زوم بسیار عالی

 

این مسائل مربوط به فوکوس خودکار چشم عمدتاً در لاس‌وگاس اتفاق افتاد ، زیرا من در حال عکس‌برداری از تست‌های vlog بودم و در چندین مورد ، فوکوس روی یک شی پس‌زمینه قفل شد و در آنجا باقی ماند . من این را به فوکوس خودکار در دوربین می‌گویم ، اما هرگز فوکوس خودکار تشخیص چشم آلفا 1 را ندیده‌ام ، و حتی یک کلیپ از عکسبرداری خود دارم که در آن تنظیمات AF تشخیص چشم را برای دوربین خواندم همان را تأیید کردم.

 

زمانی که در وگاس این اتفاق افتاد ، می‌توانم به G Master که مشکلی نداشت ، سوئیچ کنم  و سپس به G 20-70 میلی‌متری برگردم ، اما پشتیبان‌گیری نشد.

 

من آزمایش‌هایی را در دفترم انجام داده‌ام ، و به نظر می‌رسد می‌توانم در فاصله‌ای بیش از ده اینچ از چشمم تمرکز کنم . این احتمالاً یک مشکل دوربین بوده است ، اما از آنجایی که چندین بار با این لنز اتفاق افتاده است و هرگز با لنز دیگری اتفاق نیفتاده است ، احساس می کنم باید به آن اشاره کنم.

 

من هیچ مشکل دیگری با لنز برای استفاده از فیلم نداشتم ، و فاصله کانونی 20 میلی متری برای برش ذاتی با لرزشگیر فعال عالی است . لنز 20 میلی‌متری با برش 1.2 برابری لرزشگیر تصویر ، 24 میلی‌متر است که یک میدان دید عالی را با یک تصویر ثابت 24 میلی‌متری ارائه می‌کند.

 

بررسی جدیدترین لنز سونی G 20-70 f4 با زوم بسیار خوب بررسی جدیدترین لنز سونی G f4 با زوم بسیار عالی بررسی جدیدترین لنز سونی G f4 با زوم بسیار عالی خوب

بررسی جدیدترین لنز سونی

 

عالی با وجود برخی ایرادات

 

با بررسی جدیدترین لنز سونی 20-70 میلی‌متری f/4 G  برایم مشخص شد که واقعاً یک لنز شیشه‌ای عالی است و وارد فهرست پرجمعیت‌ترین لنزهایی شده است که برای خودم می‌خرم.

 

کوچک و سبک است و عملکرد کیفیت تصویری دارد که معمولاً بسیار بالاتر از قیمت درخواستی آن است . همچنین یک لنز ثانویه هوشمند برای عکاسی با f/2.8 24-70 میلی‌متری و 16-36 میلی‌متر است که می‌خواهد بتواند با یک لنز از آن‌ها پشتیبان بگیرد یا کسانی که می‌خواهند تطبیق‌پذیری آن فواصل کانونی را بدون نیاز به آوردن کل آن داشته باشند.

 

مبادلاتی برای اندازه کوچک و قیمت نسبتا پایین وجود دارد ، اما همه آنها برابر با تطبیق پذیری لنز هستند . افزایش میدان دید با گشودن امکانات جدید عکاسی برخی از این کاستی ها را جبران می کند . من به عنوان یک شکاک شروع کردم اما در نهایت یک طرفدار شدم.

 

 جدیدترین لنز سونی G 20-70 f4 با زوم بسیار عالی

 

آیا جایگزین هایی وجود دارد؟

 

اگرچه جایگزین های زیادی در این فاصله کانونی عجیب و غریب وجود دارد ، اما آنها فقط تا حدودی قابل مقایسه هستند. همانطور که اشاره کردم ، من عاشق Tamron 20-40mm f/2.8 Di III VXD هستم ، اگرچه برای بدست آوردن فاصله کانونی 20 میلی‌متری، 30 میلی‌متر در سمت دیگر از دست می‌دهید.

 

لنز Tamron 28-75mm Di III VXD G2 نیز عملکرد خوبی با قیمت 700 دلار دارد . 28 میلی‌متر آنقدر بلند بود که نمی‌توانم به عنوان تنها لنز مسافرتی خود به آن تکیه کنم. سیگما فاصله کانونی غیر سنتی ندارد ، اما لنز ART 24-70 میلی متری را ارائه می دهد که تقریباً به خوبی سونی 20-70 میلی متر f/4 G فوکوس نمی کند.

 

آیا باید آن را بخرید؟

با بررسی جدیدترین لنز سونی و عکاسی های متعدد با آن باید بگم بله، به خصوص اگر به دنبال یک لنز مسافرتی یا روزمره هستید و اولویت شما اندازه و قیمت بیش از یک بوکه است ، این لنز برای شما مناسب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *