021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین روش های ارسال فایل با حجم بالا

بهترین روش های ارسال فایل با حجم بالا

۱۱ روش برای ارسال فایل با حجم بالا

در ادامه به راهکار‌هایی اشاره می‌کنیم که هم حالت آپلود و دانلود دارند و هم می‌توانید به صورت مستقیم و بدون نیاز به اینترنت، هر اندازه فایلی را به سیستم دیگری منتقل کنید و ارسال فایل با حجم بالا را به سادگی انجام دهید.

1- ذخیره سازی ابری

گوگل درایو (Google Drive)، وان‌درایو (OneDrive) و دراپ‌باکس (Dropbox) سه تا از شناخته ‌شده‌‌ترین و مقرون ‌به ‌صرفه‌‌ترین راه‌‌حل‌های ذخیره‌ سازی ابری هستند که می‌توانید از آنها برای ارسال ویدیو و عکس با حجم بالا استفاد کند. این پلتفرم‌ها بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های زیاد، فضای ذخیره سازی مناسبی را ارائه می‌دهند. پس بگذارید یکی یکی آنها را معرفی کنیم:

گوگل درایو

طرح رایگان گوگل درایو فضایی به اندازه 15 گیگابایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پلتفرم می‌تواند یک گزینه مناسب برای نگهداری و ارسال فایل با حجم بالا باشد. برای فضای ذخیره‌ سازی بیشتر می‌توانید «Google Workspace Essentials» را بررسی کنید که فقط هشت دلار برای هر کاربر در ماه هزینه دارد. این قابلیت به شما امکان دسترسی به 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای هر کاربر و دو ترابایت فضای ذخیره سازی ابری را ارائه می‌دهد.

دراپ‌باکس

با طرح رایگان دراپ‌باکس می‌توانید به دو گیگابایت فضای ذخیره سازی دسترسی داشته باشید. اگر به حجم بیشتری نیاز دارید، باید در بخش «Dropbox Plus» ثبت نام کنید. با پرداخت مبلغ 12 دلار در ماه، یک فضای ذخیره‌ سازی امن و رمزگذاری شده برای یک کاربر تا حدود دو ترابایت را در اختیار خواهید داشت. اگر هم می‌خواهید فایل‌های حجیم به را برای همکاران خود ارسال کنید، طرح خانواده (Family) با مبلغ 20 دلار در ماه مناسب شما خواهد بود. این طرح می‌تواند حداکثر برای شش کاربر قابل استفاده باشد.

وان‌درایو

اگر بیشتر از مایکروسافت استفاده می‌کنید، وان‌درایو بهترین روش ارسال فایل با حجم بالا است. مشترکین مایکروسافت 365 به طور خودکار یک ترابایت فضای ذخیره سازی بدون هزینه اضافی دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید از وان‌درایو به عنوان یک محصول مستقل استفاده کنید، این امکان را دارید تا با طرح رایگان این پلتفرم، پنج گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید. در حالی که با پرداخت دو دلار در ماه می‌توانید حجم مورد نیاز خود را تا 100 گیگابایت افزایش دهید.

[relatedpost post=”86241″]

2- فلش مموری و هارد اکسترنال

خرید فلش مموری یکی از بهترین روش‌ها برای ارسال فایل‌های حجیم است. امروزه حجم فلش‌ها به 2 ترابایت نیز می‌رسند. بنابراین، لازم نیست عکس، موسیقی یا اسناد ورد را به فلش منتقل کنید. نقل و انتقال فایل از فلش نه تنها خیلی آسان است بلکه کاربر می‌تواند فلش درایو خود را به هر جایی که می‌رود با خود حمل کند.

از سویی دیگر، یک یک هارد اکسترنال می‌تواند راه خوبی برای انتقال فایل با حجم زیاد و پشتیبان ‌گیری از فایل‌های شخصی باشد. در حالی که استفاده هارد اکسترنال نسبت به روش‌های آپلود و دانلود راحت‌تر است، حتی این وسیله می‌تواند در هزینه‌های شما نیز صرفه جویی کند. اشتراک ماهانه از پلتفرم‌های ذخیره سازی ابری در بلند مدت پرهزینه خواهند بود اما شما برای خرید هارد اکسترنال تنها یک بار هزینه می‌کنید.

استفاده از فلش و ‌هارد اکسترنال نسبت به پلتفرم‌های ذخیره سازی ابری از امنیت کمتری برخوردار هستند. برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، ‌هارد اکسترنال را رمزگذاری کنید و از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

3- فشرده سازی فایل

فشرده سازی فایل (File Compression) یکی از ساده‌ترین راه حل‌ها برای ارسال فایل با حجم بالا بدون نیاز به اینترنت است. برای مثال می‌توانید از نرم‌ افزاری مانند 7-Zip استفاده کنید که با مک، ویندوز و لینوکس سازگار است. از آنجایی که می‌توانید فایل‌های خود را در یک پوشه گروه‌ بندی کرده و آنها را به ‌طور هم ‌زمان فشرده کنید، این ابزار انتخابی عالی خواهد بود. برای حفظ امنیت بیشتر می‌توانید برای فایل‌های خود رمز عبور تعریف کنید.

[relatedpost post=”231023″]

4- های تیل (Hightail)

های‌تیل که قبلاً یوسندآی‌تی (YouSendIt) نامیده می‌شد، یک راه حل عالی اشتراک گذاری و ذخیره سازی فایل است. این وبسایت سه گزینه برای اشتراک گذاری فایل‌ها به شما ارائه می‌دهد. این امکان را دارید فایل‌های خود را مستقیماً به آدرس ایمیل اعضای تیم خود ارسال کنید. برای این کار باید از فرم ارسال استفاده کرده و فایل‌های خود را برای تحویل آپلود کنید. با این کار فایل‌های خود را در قسمت «Hightail Space» ذخیره کنید و لینک دسترسی به فایل‌ها را برای همکاران خود ارسال کنید.

گزینه دوم در صورتی مفید است که نیاز به دریافت نظرات همکاران در مورد چندین سند داشته باشید. مانند بسیاری از خدمات مشابه، های‌تیل یک سرویس اشتراک فایل رایگان را ارائه می‌دهد. با حساب «Lite» می‌توانید فایل‌ها تا 100 مگابایت را به اشتراک بگذارید و 2 گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی رایگان دریافت کنید. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، ارزان‌ترین طرح این وبسایت 15 دلار در ماه هزینه دارد و با محدودیت حجم اشتراک فایل 25 گیگابایتی ارائه می‌شود.

5- رسیلیو سینک (Resilio Sync)

رسیلیو سینک که قبلاً بیت‌تورنت سینک (BitTorrent Sync) نامیده می‌شد، یک ابزار همگام سازی نظیر به نظیر است و می‌تواند برای ارسال فایل با حجم بالا به طور مستقیم بین دو یا چند دستگاه استفاده شود. همگام سازی بدین معناست که هر فایلی که ارسال می‌شود یا تغییراتی در پوشه رخ می‌دهد، در همه دستگاه و برای همه کاربران اعمال می‌شود. این ویژگی در فلش یا هارد اکسترنال وجود ندارد.

در حالی که های‌تیل بیشتر برای کسب و کارها مفید است، رسیلیو سینک دارای قابلیتی به نام «Resilio Sync Home» است که به طور خاص برای استفاده شخصی طراحی شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پلن‌های مختلف این وبسایت، باید مستقیماً با تیم پشتیبانی در تماس باشید.

6- مدیافایر (MediaFire)

مدیافایر خدمات میزبانی فایل، ذخیره سازی ابری و همگام سازی فایل‌ها را ارائه می‌دهد. هنگامی که برای حساب رایگان ثبت نام می‌کنید، 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت خواهید کرد و اگر دوستان خود را معرفی کنید تا 50 گیگابایت فضای اضافی و پاداش می‌گیرید. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، باید برای اشتراک پولی ثبت‌ نام کنید.

علاوه بر طرح پایه رایگان، این وبسایت طرح «Pro» را برای یک کاربر و طرح تجاری را برای تیمی متشکل از 100 کاربر ارائه می‌دهد. با طرح «Pro»، یک ترابایت فضا با پرداخت هفت دلار در ماه دریافت خواهید کرد. در حالی که طرح تجاری به شما امکان دسترسی به 100 ترابایت با هزینه ماهانه 80 دلار را می‌دهد.

یکی از مزایای مهم مدیافایر این است که می‌توانید تا 20 گیگابایت فایل ارسال کنید. بنابراین، اگر نیاز به ارسال ویدیوهای طولانی یا سایر فایل‌های با حجم بالا دارید، مدیافایر یک جایگزین خوب نسبت پلتفرم‌های ذخیره سازی ابری است. اگر هم می‌خواهید فایل‌های ارسالی خود را به اشتراک بگذارید، مدیافایر امکان ایجاد و به اشتراک گذاری لینک یک بار مصرف را به مشترکین خود ارائه می‌دهد.

7- ماسو (Masv)

ماسو یک راه‌حل انتقال فایل مبتنی بر مرورگر است. این وبسایت از فناوری اختصاصی برای سرعت بخشیدن به آپلود فایل‌های بزرگ‌تر از 20 گیگابایت استفاده می‌کند. برخلاف دیگر روش‌های ارسال فایل با حجم بالا، با ماسو می‌توانید به‌ جای هزینه‌های ماهانه، هزینه انتقال هر فایل را پرداخت کنید. با قیمت 0.25 دلار به ازای هر گیگابایت فایل، ماسو هزینه بیشتری به گردن شما می‎اندازد اما بسیار سریع‌تر از سرویس‌های ذخیره سازی ابری عمل می‌کند (سرعت انتقال بالایی دارد).

8- وی‌ترانسفر (WeTransfer)

وی‌ترانسفر یک سرویس آنلاین است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون ثبت نام، فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید. شما ابتدا وارد وبسایت وی‌ترانسفر می‌شوید، فایل خود را آپلود می‌کنید، آدرس ایمیل گیرنده و همچنین آدرس خود را اضافه می‌کنید و یک پیام به گیرنده می‌نویسید. با طرح رایگان این وبسایت می‌توانید در مجموع تا 2 گیگابایت فایل ارسال کنید.

اگر به ظرفیت بیشتری نیاز دارید، باید در وی‌ترانسفر ثبت نام کنید. هزینه ثبت نام فقط 12 دلار در ماه است اما این وبسایت به شما امکان می‌دهد تا اسناد تا 20 گیگابایت را آپلود کنید. برای امنیت بیشتر، از رمز عبور برای محافظت از اسناد خود نیز استفاده کنید. در مجموع، از آنجایی که نیازی به ثبت نام یا دانلود نیست، وی‌ترانسفر یک گزینه رایگان و مناسب برای ارسال فایل‌های حجیم است.

9- سند انی‌ور (Send Anywhere)

با سند انی‌ور می‌توانید فایل‌ها تا 10 گیگابایت را رایگان ارسال کنید. برخلاف سرویس‌های ذخیره‌ سازی ابری، این وبسایت سرعت بالایی برای انتقال فایل‌ها دارد. حتی این امکان را دارید از طریق وبسایت یا اپلیکیشن گوشی همراه (اندروید و آی‌اواس) به سرویس سند انی‌ور دسترسی داشته باشید. اگر همیشه در حال حرکت هستید، سند انی‌ور یک روش عالی برای ارسال فایل با حجم بالا است.

10- جامپ‌شر (Jumpshare)

جامپ‌شر یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها برای به اشتراک گذاری فایل‌های حجیم است. این وبسایت به شما این امکان را می‌دهد تا حداکثر 250 مگابایت را به عنوان لینک‌های قابل اشتراک گذاری و بدون هزینه‌ ارسال کنید. اگرچه حجم انتقال فایل این وبسایت به اندازه ویترانسفر نیست اما نسبت به ایمیل از ظرفیت بیشتری برخوردار است.

علاوه بر این، جامپ‌شر بسیاری از ویژگی‌های دیگر مانند گرفتن اسکرین شات، پیش ‌نمایش 200 فرمت فایل و تجزیه و تحلیل را نیز ارائه می‌دهد. استفاده از از جامپ‌شر آسان است و شما با ثبت نام در وبسایت می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

11- باکس (Box)

اگر برای اهداف تجاری نیاز به ارسال فایل‌های بسیار حجیم دارید، حتماً باکس را بررسی کنید. برخلاف بسیاری از سرویس‌های دیگر، باکس مدیریت محتوای ابری و خدمات اشتراک ‌گذاری فایل خود را عمدتاً برای کسب‌ و کارها هدف قرار داده است.

این برنامه یک طرح رایگان برای کاربران ارائه می‌دهد اما این طرح دارای محدودیت آپلود 250 مگابایت برای هر فایل و 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. با 7 دلار برای هر کاربر در ماه می‌توانید با حداکثر 10 کاربر همکاری کنید و تا 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت کنید.

12- اسماش (Smash)

سرویس دیگری که کارها را ساده می‌کند، اسماش است. با طرح رایگان این وبسایت می‌توانید فایل‌های خود را بدون محدودیت اندازه ارسال کنید. طرح رایگان به مدت 14 روز در دسترس خواهد بود و افراد که قرار است فایل ارسالی را دریافت کنند، این امکان را دارند را تا فایل را به صورت پیش نمایش در دسکتاپ و گوشی همراه خود ببینند. شما می‌توانید با رمز عبور از فایل‌های خود محافظت کنید.

با مبلغ پنج یورو در ماه می‌توانید از طرح «Premium» استفاده کنید و فایل‌های خود را تا یک سال در این سرویس نگهداری کنید. برای فایل‌های بیش از 2 گیگابایت می‌توانید سابقه انتقال فایل‌ها و گزارش آنها را دریافت کنید. همچنین می‌توانید صفحه دانلود خود را با لوگو و تصویر پس‌زمینه شخصی سازی کنید.

13- فایرفاکس (Firefox)

ما همه فایرفاکس را به عنوان یک مرورگر محبوب و پرکاربرد می‌شناسیم اما فایرفاکس نیز یک سرویس اشتراک فایل دارد. کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه ارسال فایرفاکس مراجعه کنید تا گزینه‌ای برای کشیدن و رها کردن فایل‌ها تا یک گیگابایت را مشاهده کنید. روی گزینه ارسال فایل کلیک کنید و فایل‌هایی که در هارد دیسک شما ذخیره شده‌اند را اضافه کنید. همچنین می‌توانید فایل‌ها را برای آپلود پیوست کنید.

فایرفاکس همچنین به شما امکان می‌دهد پس از ورود به سیستم، ارسال فایل با حجم بالا (بیش از 1 گیگابایت) از نقطه نظر امنیتی، شما می‌توانید لینک دانلود را سفارشی کنید تا پس از مدت زمان مشخصی منقضی شود. همچنین یک ویژگی اضافی برای محافظت از لینک دانلود با رمز عبور وجود دارد که به عنوان یک لایه امنیتی شناخته می‌شود.

[relatedpost post=”177253″]

کلام آخر ارسال فایل با حجم بالا

وقتی می‌خواهید فایل‌های حجیم را ارسال کنید، کار عاقلانه این است که به ابزارهای ذخیره سازی و انتقال ابری تکیه کنید. به طور کلیف از هر ابزار یا سرویسی که استفاده می‌کنید، هنگام دریافت فایل محتاط باشید. فایل‌های ارسالی افرادی که به آنها اعتماد ندارید را باز نکنید زیرا ممکن است حاوی ویروس یا هر مشکل دیگر باشند.

همیشه ابزار ارسال و تحویل فایل را نظر امنیتی مورد بررسی قرار دهید و ببینید آیا سابقه نقص هویت داشته است یا خیر. از سرویس‌ها و وبسایت‌های شناخته شده مانند گوگل درایو یا دراپ‌باکس استفاده کنید یا اینکه به فکر خرید فلش یا هارد اکسترنال باشید. به هر صورت، ابزارهایی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفتند، تعدادی از بهترین راه‌ها برای ارسال فایل با حجم بالا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *