دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین‌های مبتدی‌ سال 2022

راهنمای انتخاب
بهترین دوربین‌های مبتدی‌ سال 2022

 

به دنبال شروع آموزش عکاسی هستید اما از تعداد بسیار زیاد مدل های مختلف دوربین موجود در بازار غرق شده اید؟ تنوع محصولات می‌تواند مانعی باشد. اما به جای درست آمده‌اید: ما بهترین دوربین‌های مبتدی‌ سال 2022  را انتخاب کرده‌ایم که شما را در عکاسی غوطه‌ور کنند، بدون این‌که پولتان را هدر بدهند . 

با این لیست از دوربین‌های مبتدی، امیدواریم بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم تا همواره با اشتیاق بالا در حوزه عکاسی بدرخشید.

 

 

بهترین دوربین‌های مبتدی‌ سال 2022

 

 

 آرزوی ما در سال 2022 این است که، در آن چند عکاس جدید حرفه ای به دنیای عکاسی اضافه شود.

 

 

بهترین دوربین‌های مبتدی‌ سال 2022 در یک نگاره

  1. بهترین دوربین های DSLR مبتدی
  • Canon EOS Rebel T7 با لنز EF-S 18-55/3.5-5.6 IS II
  • Nikon D3500 با لنز AF-P 18-55/3.5-5.6G VR
  • پنتاکس K-70
  1. بهترین دوربین های بدون آینه مبتدی
  • فوجی فیلم X-T30 II
  • نیکون Z50 یا نیکون Z fc
  • Panasonic Lumix GX85 با 12-32/3.5-5.6 ASPH و 40-150/4-5.6 ASPH
  • بهترین دوربین‌های کامپکت/لنز ​​ثابت مبتدی
  • Canon Powershot G5 X Mark II
  • Panasonic Lumix DC-LX100 II
  • Ricoh GR III یا Ricoh GR IIIx

 

بهترین دوربین های DSLR مبتدی

دوربین‌های DSLR برای افرادی که عکاسی را شروع کرده‌اند چندین مزیت دارد: به طور کلی ارزان‌تر از نمونه‌های بدون آینه هستند، به‌ویژه در مدل‌های پایین‌رده، و لنزهای جدید و مستعمل بسیار وسیعی وجود دارد. این به این معنی است که هزینه کلی ورود بسیار کمتر است، به خصوص اگر تجهیزات را در بازار دست دوم خریداری کنید. همچنین بحثی وجود دارد که منظره یاب نوری تجربه عکاسی “سنتی” تری را ارائه می دهد – اینکه آیا این مهم است یا نه به شما بستگی دارد.

 

معایب زیادی نیز وجود دارد: اکثر دوربین‌های DSLR دارای لرزشگیر درون بدنه نیستند، که به مقابله با بی‌ثباتی عکاسی دستی کمک می‌کند، و دو تولیدکننده بزرگ DSLR، کانن و نیکون، به آرامی تولید بدنه و لنز را کاهش می‌دهند. . البته از طرف دیگر قیمت لنزها و بدنه‌های نصب DSLR قدیمی همچنان کاهش می‌یابد، و اگر تصمیم به ارتقای این مسیر در زمانی داشته باشید، اکثر لنزها به راحتی با پایه‌های بدون آینه جدید سازگار هستند.

 

دوربین کانن Canon EOS 2000Dبا لنز EF-S 18-55/3.5-5.6 IS II

 

بهترین دوربین‌های مبتدی‌ سال 2022

 

 

سری Canon 2000 یک سنسور 24 مگاپیکسلی (در مقایسه با مدل های قبلی 18 مگاپیکسلی) دریافت کردند. کیفیت ساخت تقریباً همان چیزی است که شما نسبت به قیمت انتظار دارید، اما کیفیت تصویر خروجی دوربین بالا است. کنترل‌ها بدون اینکه بسیار زیاد باشند، کافی هستند و گزینه‌های عالی با یک کلیک را با یک صفحه عمیق‌تر از تنظیمات پیشرفته ترکیب می‌کنند.

 

فقدان صفحه نمایش لمسی مایه تاسف است و برای بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند احتمالا غیر قابل تصور است، اما LCD 3 اینچی روشن و واضح است. جذابیت بیشتر در قابلیت بلوتوث نهفته است که انتقال بی سیم تصاویر را ساده می کند. این ممکن است یک ویژگی نسبتاً جزئی یا مورد انتظار به نظر برسد، اما این روزها بسیاری از مردم می‌خواهند مطمئن شوند که می‌توانند عکاسی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به اشتراک بگذارند، و متأسفانه، این یکی از زمینه‌هایی است که اکثر تولیدکنندگان از آن عقب مانده‌اند. بنابراین، شایان ذکر است که برنامه Camera Connect Canon نسبت به بسیاری از برنامه هایی که توسط رقبا ارائه می شود، ساده تر و دارای ویژگی های مهم تری است.

 

Canon EOS 2000D غیرقابل انکار یکی از ابتدایی ترین دوربین های DSLR اولیه است، اما به عنوان مقدمه ای برای عکاسی و اکوسیستم کانن به طور گسترده تر، ارزش قابل توجهی دارد. با قابلیت استفاده بصری آن، ترسیم یک مسیر روشن از کنترل‌های ساده مبتدی تا تنظیمات پیشرفته‌تر، تعریف یک دوربین عالی برای رشد است.

 

لنز Canon EF-S 24/2.8 را که بزرگ‌تر از یک کلاهک بدنه است، روی دوربین بیندازید تا یک تنظیمات جمع‌وجور با میدان دید بسیار متنوع 38 میلی‌متری (معادل فول فریم) داشته باشید. 

 

Nikon D3500  با لنز AF-P 18-55/3.5-5.6G VR

 

بهترین دوربین‌ مبتدی‌ Nikon

 

 

دوربین نیکون D3500 یک دوربین سطح پایه در نظر گرفته می شود. ارزان است،و مهمتر از همه، دارای یک حالت راهنما است که به طور خاص برای آموزش عکاسان جدید طراحی شده است که چگونه به هر موقعیتی نزدیک شوند و عکس بگیرند.

با سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C CMOS و محدوده ISO 100-25600، D3500 می تواند تصاویری بسیار بهتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت با توجه به قیمت دوربین تولید کند. اساساً از نظر کیفیت تصویر برای هر چیزی که کمتر از فول فریم است، در بین بهترین ها قرار دارد.

 

اگرچه وزن آن برای دوربین‌های DSLR سبک است، اما فرم آن حجم مناسبی را ارائه می‌کند ودارای دستگیره برای امنیت آن است.

 

اگرچه این دوربین از نظر تغییر تنظیمات دستی، بهترین دوربین نیست، به‌ویژه به این دلیل که کلید روشن و خاموش جلوی جایگاه خوبی ندارد، که البته از ارزش D3500 برای مبتدیان نمی‌کاهد. از آنجایی که هدف یادگیری و رشد است، معایب بیشتر از حالت راهنمای دوربین جبران می شود. با انتخاب این ویژگی، مبتدیان می‌توانند نوع تصویری را که می‌خواهند ضبط کنند و در زمان واقعی تماشا کنند، این یک ویژگی عالی است که نه تنها در مدل های رده بالاتر نیکون، بلکه در دوربین های رقبا نیز وجود ندارد.

 

این دوربین را با لنز عالی Nikkor DX AF-S 35/1.8 کیت کنید و یک ست بسیار مقرون به صرفه خواهید داشت. لنز عالی Nikkor DX AF-P 10-20/3.5-5.6 همچنین ورودی مقرون به صرفه با کیفیت تصویر بالا برای عکاسی با زاویه باز ارائه می دهد.

راهنمای خرید بهترین لنزها برای دوربین های DSLR نیکون

 

پنتاکس K-70

 

بهترین دوربین‌ مبتدی‌ penta

 

دوربین های سطح پایه Pentax به یک چیز معروف هستند، همه آنها ارائه دهنده ویژگی های درجه یک هستند ،که سایر شرکت ها برای مدل های بالاتر از آن خودداری می کنند. Pentax K-70 مطمئناً این روند را دارد، و آن را به گزینه ای شگفت آور برای افراد مبتدی با کیفیت تصویر عالی تبدیل کرده است.

 

این دوربین از 2000 D کوچکتر است، اما کمی سنگین تر است – بدنه استحکام نسبی ساختار آن، چیزی که پنتاکس برای آن بسیار مورد توجه است. ساخت K-70 در کلاس خود قابل توجه است و دارای آب بندی داخلی و پنتا پریسم شیشه ای بزرگ با بزرگنمایی 0.95 برابر (در مقابل 0.80x برای 2000D و 0.85x برای D3500) است. مراقبت از طراحی به صفحه نمایش 3.0 اینچی عقب که لولایی و متحرک است و قابلیت استفاده بسیار بهتری را ارائه می دهد.

 

شاید بالاترین ویژگی های داخلی سیستم “کاهش لرزش (SR)” پنتاکس یا به طور کلی “IBIS” باشد. پنتاکس تنها تولیدکننده DSLR است که تا به حال از IBIS، از دوربین‌های پرچمدار K-1 تا دوربین‌های پایین‌تر مانند K-70 استفاده کرده است. علاوه بر این، سیستم SR را می توان برای عکسبرداری با تغییر پیکسل برای ایجاد تصاویر با وضوح بسیار بالا و با کیفیت استفاده کرد – هیچ دوربین دیگری با قیمت کمتر از 1000 دلار چنین ویژگی را ارائه نمی دهد.

 

یکی از مزایای نهایی استفاده از استارتر Pentax این است که به بهترین کاتالوگ لنزهای اختصاصی APS-C DSLR نیز در دسترسی خواهید داشت. بسیاری از لنزهای برجسته در سری پنتاکس وجود دارند که به سادگی در سیستم های کانن یا نیکون مشابهی ندارند: DA 15/4 AL Limited، DA 21/3.2 AL Limited، DA 35/2.8 Macro Limited، DA 40/2.8 Limited، DA 70/2.4 Limited، و DA 20-40/2.8-4 Limited، 

چند مورد برجسته پنتاکس 

به عنوان یک امتیاز: برخلاف کانن و نیکون، پنتاکس همچنان به فرم DSLR متعهد است، بنابراین به شرط اینکه شرکت بتواند زنده بماند، همیشه دوربین‌ها و لنزهای جدیدی در دسترس خواهند بود.

 

بهترین دوربین های بدون آینه مبتدی

 

 

دوربین‌های بدون آینه مزایای فراوانی نسبت به دوربین‌های DSLR هم برای آماتورها و هم برای حرفه‌ای‌ها فراهم می‌کنند، اما مزایای منظره‌یاب‌های الکترونیکی «آنچه که می‌بینید همان چیزی است که به دست می‌آورید» است که ممکن است برای کسانی که به تازگی به عکاسی می کنند،مفید باشد.

 

توانایی دیدن اینکه چگونه تغییر سرعت شاتر یا ISO بر نوردهی آن‌ها تأثیر می‌گذارد، جبران نوردهی چه می‌کند، یا اینکه چگونه ثابت کردن لنز باعث ایجاد عمق میدان بیشتر قبل از گرفتن یک عکس می‌شود، یک مزیت بزرگ است.

سرعت شاتر چیست؟

 

فوجی فیلم X-T30 II

 

بهترین دوربین‌های مبتدی‌ سال 2022 Fuji

 

یکی از مدل‌های جدیدتر در لیست، Fujifilm X-T30 II است که تجسم قبلی خود را بهبود می‌بخشد و گزینه‌ای را ارائه می‌کند که با ویژگی‌های تازه‌ای که نیاز دارند، سبک ساده را به مردم می‌دهد که دوست دارند.

 

اول از همه، این دوربین کاملاً ساده به نظر می رسد جالب است. با این حال، این را به عنوان زیبایی شناسی صرف رد نکنید. همان حال و هوای یکپارچه سازی با سیستم عامل که هنگام نگاه کردن به آن خواهید داشت، برخی از فرصت های یادگیری کلاسیک را نیز نشان می دهد. در حالی که ما موافقیم که کنترل‌های صفحه لمسی می‌توانند یک مزیت بزرگ به‌ویژه برای کاربران جوان‌تر باشند، اما واقعاً چیزی شبیه به کنترل‌های دستی نوردهی خارجی نیست، و این همان چیزی است که در بالای X-T30 II پیدا می‌کنید.

 

در حالی که کنترل‌ها را می‌توان به‌خاطر یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل در نظر گرفت، توانایی دیدن و دسترسی مستقیم به صفحه‌های سرعت شاتر و دیافراگم مستقیماً به اصول نوردهی مناسب – که مطمئناً یکی از اولین چیزهایی است که یک عکاس جدید باید بر آن تسلط داشته باشد – متکی است. 

روشی بصری و قابل درک تنظیم دوربین روی “A” و چرخاندن برخی از چرخ های انگشت شست برای تنظیم اعداد در یک صفحه نمایش دیجیتال یک چیز است، اما این چیز دیگری است که آنها را روی صفحه های لمسی و علامت گذاری شده قرار دهید.

 

در داخل، شما چیزی برای نگرانی ندارید. این دوربین دارای سنسور 26.1 مگاپیکسلی BSI APS-C – در حال حاضر بهترین حسگر APS-C موجود در بازار – با سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز بسیار مؤثر است که تقریباً کل فریم را پوشش می دهد. علاوه بر این، این دوربین می تواند ویدیوهای زیبای 4K را ضبط کند. اگر به شبیه‌سازی‌های فیلم زیبای فوجی‌فیلم اشاره نکنم که می‌توان آن‌ها را روی JPEG (و ویدئو) درون دوربین یا فایل‌های RAW در پس‌پردازش به کار برد، غافل می‌شوم. Provia، Velvia، Classic Chrome و Eterna ثابت کرده اند که مورد علاقه طرفداران برای رنگ هستند، در حالی که Acros به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین شبیه سازی های سیاه و سفید در نظر گرفته می شود.

 

نکات منفی وجود دارد. صفحه منوی دسترسی سریع، که توسط یک دکمه Q نمایش داده می‌شود، دقیقاً در نقطه‌ای قرار می‌گیرد که دست راست شما می‌خواهد هنگام گرفتن دوربین باشد، که منجر به برآمدگی‌های تصادفی و ناگوار می‌شود. شاید بزرگترین ناامیدی، حذف صفحه جهت چهار طرفه باشد، همانطور که فوجی فیلم متأسفانه در بسیاری از دوربین های اخیر خود انجام داده است – اما برای کسانی که به صفحه نمایش های لمسی عادت دارند، من شک دارم که این مشکل باشد.

 

صرف نظر از این، آنچه در اینجا از نظر قدرت و کیفیت تصویر به دست می آورید بسیار چشمگیر است، و آن را تبدیل به یک شروع کننده با طول عمر واقعی می کند – نه تنها یک دوربین اول خوب بلکه یک دوربین ثانویه لذت بخش و مفید پس از اینکه به چیزی در سطح کمی بالاتر رفتید. . چه این دوربین را بخرید، چه X-T3، X-T4 یا X-Pro3 رده بالاتر، همه سنسورهای یکسانی دارند و کیفیت تصویر یکسانی تولید می کنند.

فوجی فیلم کامل‌ترین سری لنزهای APS-C را برای هر سیستم بدون آینه دارد.

 

نیکون Z50 یا نیکون Z fc

 

بهترین دوربین‌های مبتدی‌ Nikon

 

نیکون Z50 و نیکون Z fc – دو دوربین با طراحی ظاهری متفاوت اما ویژگی‌ها و مشخصات تقریباً یکسان 

در حالی که نیکون Z50 از طراحی سنتی مدرن بدون آینه، با صفحه استاندارد PASM بهره می‌برد، Z fc به زیبایی عمل می‌کند .سرعت شاتر و ISO به راحتی در صفحه های فیزیکی در دسترس شما هستند و دیافراگم را می توان از طریق یک صفحه فرمان کنترل کرد یا به حلقه ای روی لنز برنامه ریزی کرد. مانند Fujifilm X-T30 II، این شماره‌گیرهای فیزیکی می‌توانند راهی عالی برای مبتدیان برای تسلط بر “مثلث نوردهی” باشند. در حالی که لنزها فاقد حلقه‌های دیافراگم اختصاصی هستند، Z fc دارای یک صفحه ISO است که در X-T30 II وجود ندارد. همچنین شامل یک “پنجره” کوچک F-Stop برای نشان دادن تنظیمات دیافراگم فعلی شما است – بنابراین، هر سه تنظیمات نوردهی همچنان به راحتی قابل مشاهده هستند.

 

صرفه جویی در قیمت و وزن بدنه های رده بالاتر Z6 و Z7 ناشی از کاهش اندازه سنسور (APS-C یا “DX”) است. این همان سنسور 20 مگاپیکسلی است که در دوربین‌های DSLR نیکون D500 و D7500 یافت می‌شود. کیفیت تصویر در اینجا فوق‌العاده و در میان بهترین‌های این لیست است.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی که باعث می‌شود این دوربین‌ها به عنوان ایده‌آل باشند، اندازه دوربین‌ها است. آن‌ها در یک جیب کوچک جا می شوند و لنز کیت Nikkor 16-50/3.5-6.3 VR یک کیت واقعی است – کیفیتی که این تکه شیشه‌ای به هم چسبیده ارائه می‌کند شگفت‌انگیز است و به لطف زوم مکانیکی مناسب بسیار بالایی دارد و متأسفانه، Z50 تثبیت‌کننده تصویر داخل بدنه را ارائه نمی‌کند – یک نقطه ضعف قطعی برای دوربینی با این قامت کم، اما به هیچ وجه مانع از خرید نمی‌شود، مخصوصاً به این دلیل که تاکنون، تمام دوربین‌های Nikon Z DX لنزها شامل VR هستند. Nikkor Z DX 18-140/3.5-6.3 VR یکی دیگر از لنزهای جمع و جور و ستاره ای است که به خوبی با هر یک از این بدنه ها جفت می شود و تقریباً تمام محدوده مورد نیاز عکاس را در اختیار عکاس قرار می دهد – مانند 16-50 که اغلب می توان آن را همراه با بدنه پیدا کرد. 

 

صفحه نمایش بازشو Nikon Z fc برای عکاسی از جمعیت به صورت سلفی/ ولاگرها یا عکاسانی که آن را به صفحه نمایش فقط کج ترجیح می دهند جذاب باشد. با این حال، هر دو قابلیت لمس را دارند.

 

نتیجه نهایی این است: Nikon Z50/Z fc برخی از بهترین تصاویر ممکن را با کمترین مشخصات ممکن و ساده‌ترین کنترل‌های ممکن در بین دوربین‌های موجود در این لیست را برای مبتدی ارائه می کند  

 

Panasonic Lumix GX85 با 12-32/3.5-5.6 ASPH و 40-150/4-5.6 ASPH

 

بهترین دوربین‌های مبتدی‌ Panasonix

برای کسانی که می‌خواهند کار خود را با چیزی بسیار جمع‌وجور شروع کنند، Panasonic Lumix GX85 قدرت زیادی را در یک بدنه کوچک خود دارد. اگرچه این فقط کوچک نیست. سریع است، با قابلیت فوکوس متمرکز و عکاسی در کمتر از یک ثانیه. فوکوس خودکار، ویژگی‌های کلیدی برای تازه‌کارها، بسته به لنر مورد استفاده از یک دهم ثانیه در تنظیمات ایده‌آل تا کمی کندتر در شرایط کم‌نور، نتیجه هر سیستم فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست.

 

یکی از جذابیت های غیرقابل انکار GX85 توانایی آن در فیلمبرداری عالی 4K UHD است. پاناسونیک به دلیل افتخار قابل توجهی در قابلیت فیلمبرداری خود شناخته شده است و این کیفیت حتی در دوربین هایی که این ویژگی در درجه دوم اهمیت قرار دارد، خود را نشان می دهد.

 

تصاویر تولید شده توسط GX85 از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به لطف Dual I.S عالی پاناسونیک، ثبت آن آسان تر شده است. – قابلیتی که تثبیت کننده حسگر درون بدنه دوربین (IBIS) را با تثبیت کننده نوری لنز همگام می کند. توجه داشته باشید که Dual I.S. فقط با لنزهای پاناسونیک قابل استفاده است، اما لنزهای Olympus (یا مارک دیگری) همچنان کاملاً با IBIS GX85 کار می کنند.

 

GX85 دارای یک سنسور چهار سوم 16 مگاپیکسلی در داخل یک پایه Micro Four Thirds است که امکان دسترسی به احتمالاً گسترده ترین لنزها را برای هر پایه بدون آینه فراهم می کند. برای تازه‌کارانی که با ضربه زدن روی صفحه آیفون خود فوکوس را تجربه می‌کنند، با GX85 و صفحه نمایش لمسی 1.044 این دستگاه آن احساس خوب راخواهند داشت.

 

در حالی که ساختار این دوربین قابل قبول است، اما آب بندی آب و بدنه وجود ندارد. با این حال، وقتی نقاط قوت این دوربین و سیستم Micro Four Thirds را در نظر بگیرید، این یک بحث قابل توجه نیست . 

 اگر به دنبال دوربینی کوچک، سریع و ساده هستید، می توانید از GX85 برای اولین عکاسی خود بهره ببرید. وقتی GX85 پاناسونیک 12-32/3.5-5.6 ASPH عالی و کوچک همراه هستید لذت عکاسی را حس خواهید کرد . به علاوه پاناسونیک 40-150/4-5.6 ASPH، قیمت مناسب باعملکرد فوق العاده ای دارد . 

 

بهترین دوربین‌های کامپکت/لنز ​​ثابت مبتدی

 

 

 

از دیدگاه من، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جذب افراد مبتدی به عکاسی این است که ابزاری را در اختیار آن‌ها قرار دهیم که با آن راحت‌تر باشند تا بتوانند بر اصول اولیه تسلط پیدا کنند. اینجاست که کامپکت‌ها وارد می‌شوند – به اندازه گوشی‌های هوشمند که از یک دوربین اختصاصی و اغلب جیبی دریافت می‌کنید.

 

دوربین‌های کامپکت تمام مزایای دوربین‌های بدون آینه را دارند (به هر حال آن‌ها هم بدون آینه هستند)، اما مطمئناً توانایی تغییر لنز را ندارند ، اما اصول اولیه عکاسی را دارند. اندازه نزدیک به گوشی هوشمند ممکن است برای مخاطبان جوان‌تر نیز جذاب باشد.

 

Canon Powershot G5 X Mark II

 

بهترین دوربین‌های مبتدی‌ Canon

 

 

از بین دوربین های ثابت موجود در بازار، این قطعاً در بین بالاتر قرار دارد. استفاده از یک سنسور 20 مگاپیکسلی 1 اینچی CMOS پشته‌ای – به ویژه بزرگ‌تر از اکثر گوشی‌های هوشمند – تصاویر قابل‌اعتماد و دلپذیری تولید می‌کند. همراه با یک پردازنده شگفت آور قوی، عملکرد سریع، پاسخگو و لذت بخش برای کسانی که دوربینی می خواهند که بتوانند در جیب خود، که کارایی آن ساده باشد، 

 

Canon Powershot G5 X Mark II یکی از مزیت‌های دوربین‌های لنز ثابت (در مقایسه با گوشی‌های هوشمند، رقیب واقعی آن‌ها) توانایی آن‌ها برای زوم بالا است. در حالی که Powershot G5 Mark II به اندازه برخی در بازار عمری ندارد ، این بالاترین رنج لنز (معادل 24-100 میلی متر) است که هنوز تا f/1.8 در زمان حالت واید خود باز می شود.

 

طراحی پخوب است، محکم تر از آن چیزی که شما پیش بینی می کنید. به ویژه از دستگیره آن،صفحه های بالا تنظیمات مودال است ،که به شما این امکان را می دهد که به طور طبیعی از حالت خودکار به حالت نیمه اتوماتیک به حالت کاملاً دستی با افزایش مهارت و اعتماد به نفس تغییر بدهید. EVF بزرگتر از آن چیزی است که برای یک عکاسی جیبی انتظار دارید، در حالی که LCD برای استفاده در فضای باز واضح و روشن است.

 

اگر واقعاً به دنبال دوربین جیبی با لنز ثابت هستید، G5 X Mark II سزاوار توجه زیادی است. سایر برندها محدوده و نوع خود ممکن است در زمینه های مختلف از آن فراتر روند، اما سپس در سایر موارد به طرز متفاوتی عقب می مانند – به طور کامل در کل بدنه ای قوی دارد . با این حال، این استحکام، آن قابلیت اطمینان، آن تجربه عالی و مناسب برای شما هزینه کمی بیشتر خواهد داشت. در حقیقت، می‌توانید به همان اندازه که برای دوربین‌های با لنز قابل تعویض هزینه می‌کنید . 

 

 

Panasonic Lumix DC-LX100 II

 

بهترین دوربین‌های مبتدی‌ سال 2022

 

 

دوربین‌های لنز ثابت با سنسورهای بزرگ و اپتیک‌های چندمنظوره و باکیفیت می‌توانند بدون سر و صدا راه خوبی برای ورود به دنیای عکاسی باشند. اگر اینطور هست، پاناسونیک DMC-LX100 II انتخاب خوبی است. LX100 II کوچک، آسان برای کار کردن، و پر از ویژگی‌ها، انتخابی مقرون به صرفه با امکانات فراوان است.

 

LX100 II دارای یک سنسور چهار سوم 17 مگاپیکسلی، یک لنز 11 عنصری 24-75 میلی متری (معادل FF) با لنز Leica DC Vario-Summilux گروه 8 با گستره دیافراگم بسیار روشن f/1.7-2.8، 3.0 اینچ 1.24 متر نقطه TFT است. 

صفحه نمایش لمسی، EVF 2.76 متری، ضبط UHD 4K، و Wi-Fi داخلی. علاوه بر این، سنسور آن کنترل نسبت ابعاد متغیری را ارائه می دهد – انتخاب ها شامل 3:2، 16:9، 1:1، و 4:3 است، و سنسور به گونه ای طراحی شده است که صرف نظر از نسبت ابعادی که انتخاب می کنید، بهترین استفاده را می کنید. دایره تصویر لنز نسبت ها به سادگی از تصویر با اندازه کامل معمولی بریده نمی شوند.

 

 

LX100 II از نظر طراحی نیز کار فوق العاده ای انجام می دهد و کنترل های خارجی را ارائه می دهد . مهمترین آنها حلقه دیافراگم صاف و خوش دست در اطراف لنز و همچنین صفحه های اختصاصی سرعت شاتر و جبران نوردهی است. صفحه نمایش لمسی مناسب است و در قسمت منو گزینه های زیادی را ارائه می دهد. در مجموع، LX100 II یک گزینه مقرون به صرفه و همه کاره برای مبتدیان در تمام سنین ارائه می دهد – همه در یک بدنه کوچک، با یک سنسور به اندازه 4/3، و یک لنز سریع و با کیفیت بالا با مارک لایکا.

 

 

Ricoh GR III یا Ricoh GR IIIx

 

بهترین دوربین‌های مبتدی‌ 2022

 

کسانی که تازه به عکاسی می پردازند نیز احتمالاً به استفاده از گوشی های هوشمند خود برای عکاسی عادت دارند. این بدان معنی است که آنها قبلاً یاد گرفته اند که در محدوده یک (گاهی اوقات بیشتر، اما در درجه اول یک) فاصله کانونی کار کنند. این رشته را می توان با آموزش به آنها منتقل کرد، و این رشته ای است که اغلب توسط بسیاری برای دانشجویان برای تحریک خلاقیت آنها پیشنهاد می شود.

 

دو گزینه عالی وجود دارد، که اساساً از نظر لمسی و فرم فاکتور یکسان هستند که دقیقاً همین را ارائه می دهند. آنها فقط به دلیل فاصله کانونی متفاوت هستند: Ricoh GR III به یک لنز 28 میلی متری (معادل FF) (کاملا شبیه به لنز اصلی تلفن هوشمند) مجهز شده است و Ricoh GR IIIx دارای فاصله کانونی طولانی تر و معمولی 40 میلی متر است. (معادل FF).

 

ریکو مدلی ساده که به مانند آن در بازار وجود ندارد. دوربین‌های کامپکت به دو شکل هستند: به اندازه‌ای کوچک که در واقع در جیب جا می شوند. یا به اندازه‌ای بزرگ که به نوعی کیف نیاز داشته باشید ریکو تنها دوربین‌های موجود در بازار که مناسب جیب هستند، از نوع 1.0 اینچی یا کوچک‌تر هستند (مانند سری Canon G5X). فقط سری Ricoh GR توانایی واقعی جیبی را با یک سنسور بزرگ APS-C ترکیب می کند.

 

GR III/IIIx همچنین دارای حالت معروف “فوکوس فوری” است – دکمه شاتر را به سرعت پایین فشار دهید، از نیمه توقف برای فوکوس خودکار عبور کنید، و دوربین به طور پیش فرض روی یک فاصله از پیش تنظیم شده قرار می گیرد و عکس می گیرد. می توانید این فاصله را در منو از شش گزینه تنظیم کنید: 1 متر، 1.5 متر، 2 متر، 2.5 متر، 5 متر و بی نهایت. این ویژگی با یک مقیاس دیجیتالی درخشان عمق میدان همراه است که نشان می دهد در دیافراگم تنظیم شده و فاصله فوکوس فوری شما چقدر فوکوس خواهد داشت. در GR III، تنظیم آن روی 2 متر و f/8 همه چیز را از حدود 1 متر تا بی نهایت در فوکوس نشان می دهد – برای اکثر عکاسی های خیابانی و عمومی. GR IIIx در فوکوس خیلی زیاد نشان نخواهد داد، زیرا فاصله کانونی بیشتر آن لزوماً به معنای عمق میدان کمتر برای یک f-stop معین است.

 

لنز 18.3 میلی‌متری f/2.8 GR (معادل 28 میلی‌متری FF) یکی از بهترین لنزهایی است که تا به حال ساخته شده است، چه در لنزهای فشرده و چه در لنزهای دیگر. و وقتی دوربینم را دریافت کردم بسیار شگفت زده شدم، لنز 26.1 میلی‌متری f/2.8 (معادل FF-40 میلی‌متری) در GR IIIx حتی بهتر است، با اعوجاج کمتر و گوشه‌های واضح‌تر و کاملاً باز.

 

برای من، سری GR احتمالاً نمونه کتاب درسی از ارگونومی کامل دوربین است. تقریباً همه چیز را می توان در حالی که دوربین را در دست گرفت، با دست راست خود تنظیم یا کار کرد و به نظر می رسد که همه کنترل ها دقیقاً در جایی که باید باشند قرار می گیرند. کیفیت تصویر از سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C، طبیعتاً فوق العاده است.

 

این به راحتی یکی از مجموعه های دوربین مورد علاقه من در تمام دوران است.

 

بنابراین انتخاب های ما برای بهترین دوربین های دیجیتالی که در حال حاضر میتوانید خریداری کنید، اگر به تازگی به عنوان یک عکاس مبتدی شروع به کار کرده اید. لطفاً توجه داشته باشید که Sony ZV-E10 معمولاً در این لیست قرار می گیرد، اما سونی تولید دوربین را برای آینده قابل پیش بینی به حالت تعلیق درآورده است.

 

امیدواریم این راهنما به شما کمک کند که در مورد اولین دوربین خود تصمیم بگیرید و به شما امکان دهد در عکاسی واقعی و یادگیری بیشتر موفق شوید .

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *