دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین های نیکون (فروردین 1401)

راهنمای انتخاب
بهترین دوربین های نیکون (فروردین 1401)

ما برای این راهنمای خرید بهترین دوربین نیکون ، سعی کرده‌ایم برای تمامی سلیقه‌ها دوربین مناسب را معرفی کنیم. با وجود اینکه بحث‌های خیلی زیادی هم پیرامون دوربین DSLR و بدون آینه وجود دارد، اما هر دو گروه طرفداران زیادی دارند. از نظر ما هر دو گروه دوربین‌های خوبی هستند و مهم‌تر از هر چیز ذائقه و سلیقه‌ی شما می‌باشد.

در بخش دوربین‌های SLR، نیکون D780 تمامی قابلیت‌ها و توانایی‌های یک دوربین DLSR (منظره‌یاب اپتیکال، عمر باتری بالا، ابعاد و مقاومت) را دارا می‌باشد. نیکون Z6 نیز در بخش دوربین‌های بدون آینه نیکون قابلیت‌هایی مثل فیلمبرداری 4K، اتوفوکوس روی سنسور و Live View بسیار با کیفیتی دارد.

البته همه چیز به اینجا ختم نخواهد شد. نیکون از دوربین ورزشی حرفه‌ای خودش یعنی نیکون D6 هم رونمایی کرده است. این دوربین از لحاظ سبک کاری، دنباله‌روی دوربین‌های DSLR سنتی نیکون است. البته برای خرید بهترین دوربین نیکون لزوما نیازی نیست که یک کاربر حرفه‌ای باشید. محدوده دوربین‌های DSLR نیکون از دوربین مبتدی D3500 شروع می‌شود و تا دوربین رده بالای D850 ادامه خواهد داشت.

در صورتی که بیشتر به فیلمبرداری و سفر علاقه دارید هم امروزه نیکون برخی از بهترین دوربین‌های بدون آینه را به بازار عرضه می‌کند. این موضوع با دوربین‌های فول فریم فوق‌العاده‌ی Nikon Z6 و Nikon Z7 آغاز شد اما پس از آن نیز از یک دوربین کامپکت، قدرتمند و ارزان قیمت APS-C نیز به نام Nikon Z50 رونمائی کرده است. این دوربین برای افراد مبتدی که کمی حرفه‌ای هستند و افراد علاقه‌مند به عکاسی مناسب است.

البته یک دوربین با لنز قابل تعویض ممکن است بیشتر از چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید. بهترین دوربین نیکون لزوما نیازی نیست که یک دوربین dslr باشد. برای عکس‌های خانوادگی و تفریحی یک دوربین کامپکت سری Coolpix با لنز ثابت نیز مناسب است و در عین حال قیمت کمتری هم دارد. در سری Coolpix برخی از بهترین دوربین‌های Point And Shoot بازار به علاوه مدل‌های تخصصی مثل دوربین‌های تخصصی‌تر مثل مدل الترازوم Coolpix P950 وجود دارد. همچنین نیکون تعدادی دوربین مخصوص زیرآب نیز دارد که می‌توانید در اعماق آب‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین دوربین‌های نیکون در سال 2020

دوربین‌های DSLR

دوربین‌های DSLR نیکون در دو سایز عرضه می‌شوند: مدل‌های کوچک‌تر APS (با سنسور DX) مثل D3500 و D7500 به ترتیب برای افراد مبتدی و علاقه‌مند به عکاسی طراحی شده‌اند و مدل‌های بزرگتر فول فریم (سنسور FX) نیز برای افراد علاقه‌مند به عکاسی و افراد حرفه‌ای طراحی شده‌اند. نیکون D850 و D780 جزء این دسته دوربین‌ها هستند. در ادامه ما هر دو مورد را بررسی خواهیم کرد.

1- نیکون D3500

بهترین دوربین نیکون

نقاط قوت:

  • کیفیت تصویر فوق‌العاده
  • لنز کیت جمع و جور
  • مناسب برای افراد مبتدی

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش ثابت این دوربین حساس به لمس نیست

در صورتی که تازه عکاسی را شروع کرده‌اید و در حال تصمیم گرفتن در مورد این هستید که کدام دوربین برای شما مناسب است، باید دوربینی انتخاب کنید که درک نحوه‌ی کار آن خیلی ساده باشد و در عین حال قیمت آن نیز مناسب باشد تا در صورتی که در آینده تصمیم گرفتید دوربین خودتان را عوض کنید، به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید. D3500 یک مدل مبتدی در سری دوربین‌های DSLR نیکون است اما یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی داخل آن قرار دارد که به اندازه‌ی سنسور مورد استفاده در مدل‌هایی با دو برابر قیمت کیفیت دارد. همچنین با وجود اینکه این محصول یک دوربین مبتدی است، سرعت عکاسی پیاپی آن 5 فریم بر ثانیه است. حالت راهنما یا Guide به افراد مبتدی کمک می‌کند اصول ابتدایی را یاد بگیرند. در عین حال تمامی کنترل‌های دستی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید از آن‌ها برای بهبود مهارت‌های عکاسی خودتان نیز استفاده کنید. نیکون D3500 برخی اوقات با لنز کیت بدون لرزشگیر و با قیمت کمتری به فروش می‌رسد اما بهتر است مبلغ بیشتری را پرداخت کنید تا نسخه‌ی VR آن را دریافت نمائید.

[relatedpost post=”127693″]

2- نیکون D7500

بهترین دوربین نیکون

نقاط قوت

  • داشتن نقاط قوت D500
  • وزن کم

نقاط ضعف

  • مقاومت کمتر نسبت به D500
  • سیستم اتوفوکوس تنزل یافته

در صورتی که به دنبال بهترین دوربین نیکون هستید و می‌خواهید دوربین خودتان را از یک محصول مبتدی به یک محصول با کیفیت‌تر ارتقاء دهید، نیکون D7500 برای شما مناسب است. این محصول یک دوربین بزرگتر و مقاوم‌تر است که عکاسی پیاپی 8 فریم بر ثانیه، سیستم اتوفوکوس قوی 51 نقطه‌ای نیکون و توانایی فیلمبرداری 4K را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این دوربین برخلاف D5600 که یک صفحه نمایش کاملا چرخان داشت، از یک صفحه نمایش متحرک با قابلیت چرخش عمودی استفاده شده است. به همین خاطر گرفتن عکس‌های عمودی کمی سخت‌تر است اما برای فیلمبرداری و عکاسی افقی مشکلی نخواهید داشت. سنسور مورد استفاده در این دوربین رزولوشن کمتری نسبت به D5600 دارد اما از یک طراحی جدید استفاده می‌کند که چند مگاپیکسل را در ازای داشتن کیفیت تصویر بیشتر در ایزو بالا و همچنین عکاسی با سرعت بیشتر از دست داده است.

3- Nikon D780

بهترین دوربین نیکون

نقاط قوت

  • ارگونومی فوق‌العاده
  • اتوفوکوس Live View سریع
  • فیلمبرداری 4K کراپ نشده

نقاط ضعف

  • داشتن دو عدد سیستم اتوفوکوس برای یادگیری
  • تغییر Live View دستی
  • قیمت گران

نیکون D780 از سیستم اتوفوکوس تشخیص فاز روی سنسور دوربین بدون آینه Z6 استفاده می‌کند تا یک دوربین DSLR با عملکرد Live View دوربین‌های بدون آینه عرضه کند. اساسا D780 مثل یک نسخه‌ی مدرن و تقویت شده از دوربین محبوب D750 است. این دوربین علاوه بر داشتن اتوفوکوس Live View پیشرفته از یک صفحه نمایش متحرک با رزولوشن بالا، فیلمبرداری 4K UHD، اسلات دوگانه‌ی کارت حافظه UHS-II و سرعت عکاسی پیاپی تا 12 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این موارد در کنار طراحی فوق‌العاده و گریپ راحت این دوربین باعث خواهند شد شما با استفاده از این محصول احساس یک دوربین کلاسیک را داشته باشید.

4- نیکون D750

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش پشتی متحرک
  • محدوده داینامیک وسیع

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از فیلمبرداری 4K
  • اتوفوکوس Live View آهسته و غیرقابل اعتماد است

چند سالی از عرضه‌ی نیکون D750 می‌گذرد اما این دوربین قبلا توانسته است ثابت کند که یک دوربین بسیار پرکاربرد با قیمت مناسب است. D750 اکنون دوربین DSLR فول‌فریم رده مبتدی نیکون است و کنترل‌ها و ارگونومی آن از به جای مدل‌های حرفه‌ای‌تر، از دوربین‌‎های مخصوص علاقه‌مندان به عکاسی نیکون گرفته شده است اما در عین حال از سیستم اتوفوکوس 51 نقطه‌ای نیکون در این دوربین استفاده شده است که برای مدتی بهترین سیستم اتوفوکوس در بین دوربین‌های نیکون بود.

[relatedpost post=”129927″]

D750 توانایی فیلمبرداری 4K را ندارد اما از فیلمبرداری 1080p Full HD با نرخ فریم تا 60fps پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین یک صفحه نمایش متحرک نیز دارد. به همین خاطر با وجود اینکه اتوفوکوس Live View آن خیلی قوی نیست اما باز هم یک قدم از اکثر دوربین‌های DSLR با صفحه نمایش ثابت جلوتر است. خیلی از مشکل‌های این دوربین در مدل D780 از بین رفته است و در عین حال نقاط قوت این دوربین نیز حفظ شده است. D780 یک سیستم اتوفوکوس Live View سریع و قوی دارد که از نیکون Z6 گرفته شده است و از فیلمبرداری 4K و عکاسی پیاپی تا 12 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. البته با وجود اینکه D780 برای فیلمبردارها و عکاس‌های ورزشی گزینه خیلی خوبی است اما D750 بیشترین ارزش را نسبت به مبلغی که پرداخت می‌کنید دارد.

5- نیکون D850

نقاط قوت

  • مگاپیکسل بالا و عکاسی پیاپی سریع
  • بدنه‌ی ضد آب و قوی
  • عمر باتری بیشتر از دوربین‌های بدون آینه

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

معمولا طرفداران دوربین‌های بدون آینه از ابعاد و وزن بالای دوربین‌های DSLR شکایت می‌کنند و حق هم دارند. نیکون D850 در مقایسه با دوربین‌های جدیدتر سری Z خیلی بزرگتر است اما در صورتی که قصد داشته باشید از لنزهای سنگین و بزرگ استفاده کنید، این ابعاد بزرگ به کمک شما خواهد آمد. خیلی از لنزهای حرفه‌ای هم بزرگ و سنگین هستند. خیلی از کاربران دوربین‌های بدون آینه، این فاکتور ارگونومی را در نظر نمی‌گیرند. با توجه به اینکه این محصول یک دوربین DSLR است شما یک منظره‌یاب اپتیکال شفاف و روشن را در اختیار خواهید داشت که خیلی از عکاس‌ها آن را به یک صفحه نمایش دیجیتالی ترجیح می‌دهند. سنسور 45.7 مگاپیکسلی دوربین D850 کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای دارد و در عین حال می‌تواند سرعت عکاسی پیاپی 7 فریم در ثانیه را در اختیار شما قرار دهد و در صورت استفاده از گریپ عرضه شده، این سرعت به 9 فریم بر ثانیه می‌رسد. حتی بدون استفاده از گریپ نیز، عمر باتری این دوربین مقدار فوق‌العاده‌ی 1840 شات است. نکته آخر اینکه این دوربین از دو اسلات کارت حافظه پشتیبانی می‌کند که یکی از آن‌ها برای فرمت XQD و دیگری برای کارت‌های حافظه‌ی معمولی SD است.

کد تخفیف نورنگار

دوربین‌های بدون آینه

با عرضه‌ی Z50، نیکون الان سه عدد دوربین بدون آینه دارد. نیکون Z50 از دوربین‌های بدون آینه و فول فریم سری Z خیلی کوچک‌تر است. در این دوربین از همان مانت Z استفاده شده است ولی این نسخه خیلی سبک‌تر و ارزان‌تر از نسخه‌های قبلی است و ما از دیدن آن خیلی تحت تاثیر قرار گرفتیم. ما قبلا هم از مدل‌های Z6 و Z7 نیز استفاده کرده بودیم و با وجود اینکه Z7 نسخه‌ی گران قیمت‌تر این دوربین‌ها است و برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است، Z6 قیمت مناسب‌تری برای افراد علاقه‌مند به عکاسی دارد. در این دوربین‌ها از یک مانت جدید به نام مانت Z استفاده شده است اما با استفاده از یک آداپتور می‌توانید از لنزهای معمولی هم روی این دوربین‌ها استفاده کنید به همین خاطر این سری از دوربین‌های نیکون برای کاربران دوربین‌های DSLR این کمپانی که قصد ورود به دنیای دوربین‌های بدون آینه را دارند کاملا مناسب هستند.

6- نیکون Z50

بهترین دوربین نیکون

نقاط قوت

  • ارزش خرید بالا
  • بدنه‌ و لنز کیت کوچک و سبک
  • فیلمبرداری 4K و عکاسی با سرعت 11 فریم بر ثانیه

نقاط ضعف

  • بدون لرزشگیر داخلی

یکی از بهترین دوربین های نیکون Z50 است. نیکون Z50 خیلی از Z6 و Z7 کوچک‌تر است اما از یک طراحی ظاهری مشابه استفاده می‌کند. با وجود ابعاد کوچکی که این دوربین دارد، یک گریپ خیلی خوب و کنترل‌های بیرونی فوق‌العاده دارد و لنز کیت 16-50 عرضه شده به همراه آن نیز علاوه بر ابعاد کوچکی که دارد، عملکرد فوق‌العاده‌ای هم از خود نشان داده است. نیکون کمی دیر وارد بازار دوربین‌های بدون آینه APS-C شد اما این کار را با دوربینی انجام داد که نکات مثبت خیلی زیادی دارد و اشاره به تک تک آن‌ها اصلا ممکن نیست. اما فیلم‌برداری 4K، عکاسی با سرعت 11 فریم بر ثانیه و اینکه مانت لنز آن همان مانتی است که روی دوربین‌های بزرگتر سری Z موجود بود از نکات برجسته‌ی این دوربین است. به دلیل استفاده از این مانت شما می‌توانید از لنزهای اختصاصی Nikkor Z DX، لنزهای سری Z فول فریم و لنزهای معمولی نیکون از طریق آداپتور FTZ استفاده نمائید. فراتر از همه این دوربین به نسبت مبلغی که برای آن پرداخت می‌کنید، قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که شما را شگفت زده می‌کند.

7- نیکون Z6

نقاط قوت

  • طراحی خوب بدنه و کنترل‌ها
  • کیفیت تصویر فوق‌العاده در ایزو بالا
  • فیلمبرداری 4K

نقاط ضعف

  • عمر باتری کم (310 شات)

نیکون دو دوربین فول فریم در سری Z دارد. در Z6 از یک سنسور 24 مگاپیکسلی استفاده شده است در حالی که سنسور مورد استفاده در Z7 یک سنسور 46 مگاپیکسلی است. معمولا دوربین‌هایی که رزولوشن بالاتری دارند، گزینه‌های بهتری هستند اما در Z6 با وجود قیمت پائین ما شاهد قابلیت‌ها و توانایی‌های خیلی زیادی هستیم. برای شروع لازم است به این نکته اشاره کنیم که سرعت عکاسی پیاپی این دوربین نسبت به Z7 بیشتر است، کیفیت تصویر آن در ایزو بالا خیلی بهتر است و با استفاده از این دوربین شما توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K کراپ نشده را دارید و برای فیلمبرداری زاویه دید شما محدودتر نخواهد شد. روی کاغذ سنسور 24.5 مگاپیکسلی این دوربین مزیت زیادی نسبت به سنسورهای کوچک‌تر و ارزان‌تر APS-C ندارد اما ابعاد بزرگ‌تر این سنسور بدین معنی است که تصاویر آن، به خصوص در ایزو بالا، واضح‌تر و شفاف‌تر هستند.

[relatedpost post=”140062″]

8- نیکون Z7

بهترین دوربین نیکون

نقاط قوت

  • ارگونومی بالا
  • منظره‌یاب الکترونیکی فوق‌العاده

نقاط ضعف

  • هنوز لنزهای زیادی برای این مانت عرضه نشده است
  • پشتیبانی فقط از یک اسلات XQD

نیکون Z7 اولین دوربین بدون آینه فول فریم و یکی از بهترین دوربین های نیکون بود. اینکه نیکون توانست با اولین تلاش خود یک دوربین تقریبا فوق‌العاده طراحی و تولید کند خیلی تعجب‌برانگیز است. در Z7 از یک سنسور با رزولوشن فوق‌العاده‌ی 45.7 مگاپیکسلی به همراه سیستم اتوفوکوس هیبریدی 93 نقطه‌ای و توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 9 فریم بر ثانیه (بدون نیاز به گریپ) استفاده شده است. این دوربین از خیلی جهات، بهترین دوربین dslr نیکون یعنی D850 را شکست می‌دهد اما پشتیبانی از یک اسلات کارت حافظه خیلی بحث‌برانگیز است. همچنین با توجه به اینکه این محصول ، یک دوربین بدون آینه است، عمر باتری آن نیز خیلی پائین است. از خیلی جهات این دوربین در کنار دوربین DSLR نیکون D850 یکی از بهترین دوربین های نیکون است اما به نظر ما این دوربین بیشتر برای عکاس‌های منظره مناسب است زیرا ابعاد کوچک و وزن پائین آن برای پیاده‌روی‌های طولانی خیلی به شما کمک خواهد کرد. فقط باید چند باتری یدکی نیز به همراه داشته باشید تا با مشکل اتمام باتری دوربین مواجه نشوید. در صورتی که اولویت شما رزولوشن تصویر بالا است، پس می‌توانید Z7 را به عنوان انتخاب اصلی خودتان در نظر داشته باشید.

https://www.digitalcameraworld.com/buying-guides/best-nikon-camera

نویسنده : حسین بابائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *