021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

بهترین مارک سه پایه دوربین برای عکاسان

بهترین مارک سه پایه دوربین برای عکاسان

از زمان آغاز به کار هنر عکاسی، سه پایه دوربین یکی از ابزار مهم برای عکاسان بوده است؛ حتی الان که دوربین های بسیار پیشرفته با قابلیت ایزو فوق العاده بالا، لنزهای بسیار سریع و لرزشگیر تصویر وارد بازار شده اند. هنوز هم برای داشتن عکسی با بهترین کیفیت تصویر، یک سه پایه دوربین مورد نیاز است.

در حرفه عکاسی، برخی مارک های خاص با مجموعه ای از ویژگی ها و قابلیت های ویژه، کاربردهای مشخص و مهم تر از همه با کیفیت شناخته می شوند. این امر در مورد دوربین های عکاسی، لنزها، فلاش ها و سه پایه ها نیز صادق است.

بهترین مارک سه پایهاما بهترین مارک های سه پایه دوربین موجود در بازار کدامند؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند، اما تعدادی برند وجود دارند که مورد توجه بسیاری از عکاسان بوده و آنها را عالی می دانند.

در اینجا لیستی از بهترین مارک های سه پایه دوربین عکاسی، به همراه تاریخچه  برخی از برندها و برخی کالاهایی که به خوبی شناخته شده اند را آورده ایم. این لیست ترتیب خاصی ندارد، بنابراین شماره گذاری آنها به معنای برتری یکی بر دیگری نیست.

1-سه پایه مانفروتو (Manfrotto)

قیمت پایه مانفرتو

برند مانفروتو در برخی مناطق دنیا با نام تجاری Bogen شناخته می شد. در حال حاضر آنها دیگر با این نام کار نمی کنند، اما از آنجا که این برند محصولات با کیفیتی می سازد، ممکن  است هنوز هم شما محصولاتی با مارک Bogen را در بازار کالاهای دست دوم ببینید. در دهه 1960 عکاس و فیلمبرداری به نام لینو مانفروتو از پایه های چراغ و سه پایه هایی که داشت خسته و ناامید شد، بنابراین دست به کار شد و تصمیم گرفت خودش بسازد.

تا دهه 1970 مانفروتو، برندی کاملا جاافتاده و مورد قبول بود. محصولات مانفروتو ویژگی هایی را داشت که مورد انتظار عکاسان بود و عملکرد خوبی داشتند، زیرا توسط عکاسان حرفه ای طراحی شده بود. مانفروتو در ابتدای کار خود، شروع به ساخت سه پایه و هد برای عکاسی و فیلمبرداری، تجهیزات نورپردازی مانند استند و پایه بوم و سایر لوازم عکاسی کاربردی کرد. مانفروتو لزوما یک مارک ارزان قیمت نیست، اما بسیاری از محصولات آن را می توان با قیمت مناسب خریداری کرد.

همچنین، مانفروتو محصولاتی بسیار پیشرفته و با کیفیت را برای کارهای تخصصی تولید کرده است. به همین دلیل است که بسیاری از عکاسان سال ها از پایه های مانفروتو استفاده می کنند و همیشه در بین تحقیق ها و بررسی هایی که می کنن این مارک قرار خواهد داشت. به نظر می رسد که محصولات آنها همیشه چیزی را که عکاسان به دنبال آن هستند را دارد و طراحی آن توسط یک عکاس این موضوع و ارزش بیشتر این برند را بیشتر اثبات می کند. مارک های عالی دیگری نیز برای سه پایه دوربین وجود دارد. پس ادامه مطلب را بخوانید.

2- سه پایه ونگارد (Vanguard)

پایه ونگارد

Vanguard World در سال 1986 تاسیس شد و از آن زمان تا کنون به یک شرکت جهانی پیشرو در صنعت تبدیل شده است. این شرکت لوازم عکاسی و فیلمبرداری با کیفیتی از قبیل سه پایه، تک پایه، هد سه پایه ، کیف های دوربین و وسایل ورزشی مانند دوربین های روی تفنگ و دوربین شکاری تولید می کند.

این شرکت متعلق به یک زن بوده و آن را مدیریت می کند. دفتر مرکزی شرکت ونگارد ورد در استان گوانگدونگ چین قرار دارد و دارای شعبه هایی در ایالات متحده، لوکزامبورگ، انگلستان، اسپانیا، آلمان و ژاپن است.

شرکت ونگارد علاوه بر تجهیزات عکاسی بر ورزش نیز تمرکز کرده است. در واقع آنها قصد داشته اند سه پایه هایی بسازند که دارای ویژگی هایی باشد که یک عکاس فضای باز از آن لذت برده و بهره ببرد. برخی از جالب ترین ایده ها در سه پایه های ونگارد دارا بودن ستون مرکزی و پایه هایی است که قابلیت تنظیم در زاویه های مختلفی را دارند.

همچنین شرکت ونگارد تا کنون تعداد زیادی سه پایه بسیار سبک اما با استحکام زیادی را تولید کرده است.

در ساخت آنها معمولا از فیبر کربن استفاده می شود به همین خاطر است که سه پایه های ونگارد سبک وزن بوده و در عین حال استحکام عالی دارند و می توانند دماهای بالایی را تحمل کنند. از این رو، سه پایه های ونگارد در بین بسیاری از عکاسان طبیعت و فیلمبرداران محبوب است. در واقع، ونگارد یک برند با کیفیت و پیشرفته با قیمتی مناسب و معقول است.

3- سه پایه بنرو (benro)

سه پایه بنرو

شرکت بنرو یک تولید کننده چینی سه پایه دوربین و هدهای سه پایه بسیار با کیفیت برای عکاسی و فیلمبرداری است که هدف آن بسیار روشن بوده و طراحی و ساخت محصولاتی است که پاسخگوی نیازها و خواسته های عکاسان حرفه ای در سراسر جهان باشد.

برند بنرو طیف وسیعی از سه پایه های مختلف از جمله سه پایه های مسافرتی سبک وزن، سه پایه های استودیوی سنگین وزن، سه پایه های کوچک رومیزی، سه پایه های پیشرفته مخصوص عکاسی منظره ساخته شده از فیبر کربن را ارائه می دهد که همه نیازهای متقاضیان از عکاسان گرفته تا فیلمبرداران را برآورده می کند.

در هر صورت برای هر نیاز شما یک سه پایه بنرو وجود دارد که دارای استحکام و و تطبیق پذیری خوبی بوده و با استفاده از آنها عکاسان می توانند مهارت عکاسی خود را ارتقاء دهند.

برای فیلمبرداران و فیلمسازان و یا عکاسانی که همواره در حال سفر هستند و یا در استودیو عکاسی کنند، برند بنرو دارای طیف متنوعی از سه پایه و هد آنهاست که برای رفع نیازهای شما طراحی شده اند. در ساخت برخی از سه پایه های بنرو از آلومینیوم یا فیبر کربن استفاده می شود تا محصولی سبک وزن تولید شده و بسته به نیازهای فردی شما در اندازه ها و با ظرفیت های تحمل بار مختلفی وارد بازار می شوند.

ولبون (Velbon)

سه پایه ولبون

ولبون یک تولید کننده قدیمی ژاپنی در سه پایه، تک پایه و هد سه پایه است. ولبون کار خود را در سال 1955 شروع کرد و در حال حاضر در سراسر جهان به عنوان تولید کننده لوازم جانبی دوربین با کیفیت بالا و قابل اعتماد شناخته می شود.

سه پایه ها، تک پایه ها و هدهای سه پایه ولبون، گزینه هایی مقرون به صرفه و قابل اطمینان برای ورود به دنیای سه پایه ها هستند که برای عکاسان حرفه ای و سایر علاقه مندان به عکاسی طراحی شده است.

محدوده سه پایه ها و تک پایه های ولبون شامل سه پایه ویدیویی Ultrek، سه پایه Sherpa Pro و مجموعه ای از تک پایه ها و صفحه های انتشار (release plates) سریع می شود.

ویژگی های یک سه پایه خوب

یک سه پایه خوب برای عکاسی بهتر است دارای ویژگی های زیر باشد:

  • قابلیت جداسازی سریع داشته باشد و به راحتی جمع و باز شود.
  • استحکام خوبی داشته باشد.
  • سبک وزن باشد که این مورد برای عکاسانی که در فضای باز کار می کنند لازم است.
  • طراحی خوب
  • قابل حمل باشد.
  • ارتفاع آن مناسب با نیاز شما باشد.
  • ارتفاع آن در حالت جمع شده به گونه ای باشد که بتوانید آن را در چمدان یا کیف خود جای دهید.
  • بهتر است سه پایه ای بخرید که بتواند تا 1.5 برابر وزن دوربین شما را تحمل کند تا بتوانید با خیال راحت لنزهای خود را بر روی دوربین تان سوار کنید.

[relatedpost post=”107920″]

البته برخی ویژگی های بالا ممکن است متناسب با نیاز شما تغییر کنند. برای مثال برای عکاسی در استودیو برخلاف عکاسی در فضای باز به سه پایه ای با وزن بیشتر نیاز دارید که می تواند از جنس آلومینیوم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *