021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

تفاوت هدفون هندزفری و هدست چیست؟

تفاوت هدفون هندزفری و هدست چیست؟

هندزفری چیست؟

هندزفری یکی از لوازم جانبی گوشی‌های موبایل و معمولاً به همراه آن‌ها به فروش می‌رسد. تنوع برندهای هندزفری در بازار بسیار زیاد است اما همگی آن‌ها گوشی‌های کوچکی دارند که متناسب با شکل گوش طراحی شده و به‌راحتی در آن قرار می‌گیرد. به همین خاطر به هندزفری‌ها ایرفونز (Earphons) نیز می‌گویند.

فلسفه تولید هندزفری هم این بود که بدون در دست گرفتن موبایل آزادانه بتوان صحبت کرد و دست‌ها آزاد باشد.

 

خرید هدست

به‌طورکلی انواع هندزفری را می‌توان در دو دسته قرار می‌دهیم:

هندزفری با سیم

این هندزفری‌ها به‌وسیله یک سیم اصلی به گوشی، لپ‌تاپ و دستگاه‌های دیگر وصل می‌شوند و از سوی دیگر گوشی‌های آن‌ها با دو سیم ظریف‌تر به سیم اصلی مرتبط می‌شود. اتصال این نوع از هندزفری‌ها به موبایل یا لپ‌تاپ از طریق جک‌های ۳.۵ یا USB است.

هندزفری با سیم

هندزفری بدون سیم

هندزفری بدون سیم از طریق بلوتوث به دستگاه‌‌های شما متصل می‌شوند و معمولا تا فاصله حدود ۱۰ تا ۳۰ متری قابل استفاده هستند. از جمله مدل‌های هندزفری بی سیم می‌توانیم به ایرپاد‌ها و هندزفری‌های گردنی اشاره کرد.

هندزفری بدون سیم

هدفون چیست؟

هدفون‌ها میکروفون ندارند و معمولا به صورت دو گوشی بزرگ روی سر قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها برای کاهش صدای محیط، به طور کامل روی لاله گوش قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها از طریق یک بدنه پلاستیکی به هم وصل می‌شود که روی سر افراد قرار می‌گیرد. اتصال هدفون به دیوایس‌هایی مثل کامپیوتر و گوشی از طریق جک‌های ۳.۵ میلی‌متری یا پورت USB انجام می‌شود.

هدفون چیست؟

هدست چیست؟

هدست‌ها در واقع هدفونی هستند که میکروفون هم دارند.

هدست‌ها نسبت به هدفون‌ها طرفدار بیشتری دارند چون می‌توانید برای هرکاری مثل بازی آنلاین، تماس صوتی و تصویری و … استفاده کنید.

هدست چیست

هدست‌های سیمی و بی‌سیم هم در بازار موجود است.

هدست تک گوش

یکی از انواع هدست‌ها که برای استفاده روزمره و راحت‌تر طراحی شده‌اند، نمونه‌هایی هستند که به یک گوش متصل می‌شوند و عموماً وزن کمی دارند. از این مدل هدست معمولاً فقط برای مکالمات تلفنی استفاده می‌شود.

تفاوت هدفون هندزفری و هدست چیست؟

  • هدفون میکروفون ندارد.
  • هدست میکروفون هم دارد.
  • هندزفری کوچک‌ و بی‌سیم است و برای صحبت روزمره طراحی شده است.

نکات مهم در خرید هدفون و هدست و هندزفری

  1. این که کدام نوع را می‌خرید بستگی به نیازهای شما دارد. هدست برای کار با کامپیوتر، بازی و موزیک مناسب است،  هندزفری هم برای صحبت روزمره با موبایل.
  2. سایرمدل‌های مشابه هندزفری در بازار با نام‌های ایرپاد،  ایربادز و … هم وجود دارد که در کل همان کار را انجام می‌دهند ولی از نظر شکل و کارایی کمی تفاوت دارند.
  3. برخی از نمونه‌های بدون سیم هندزفری، هدفون و هدست از باتری استفاده می‌کنند؛ بنابراین به طول عمر مفید باتری هم توجه کنید.
  4. نویز کنسلینگ قابلیتی است که در آن میکروفون صدای اضافه اطراف را از بین می‌برد. اگر میکروفون یک هدست به نویز کنسلینگ مجهز باشد صداهای مزاحم اطراف را نمی‌شنوید.
  5. برندهای متفرقه زیادی در بازار موجود است که معمولا کیفیت ساخت بالایی ندارند. توصیه می‌کنیم برای خرید هدفون و هدست سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید.

خرید هدفون و هدست و هندزفری

حالا که تفاوت هدفون هندزفری و هدست را می‌دانید می‌توانید هرکدام از این محصولات را بسته به نوع نیاز و بودجه خود تهیه کنید. توصیه ما خرید از فروشگاهی است که محصولات آن ضمانت اصالت دارد. فروشگاه نور‌نگار یکی از این فروشگاه‌هاست که می‌توانید با خیال آسوده انواع تجهیزات صوتی و تصویری و البته هدفون هندزفری و هدست مدنظر خود را از آن خریداری کنید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *