دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

لاوا CF 12-24mm f/5.6 ، اولین لنز زوم شیفت در جهان معرفی شد!

اخبار عکاسی
لاوا CF 12-24mm f/5.6 ، اولین لنز زوم شیفت در جهان معرفی شد!

لاوا CF 12-24mm f/5.6 ، اولین لنز زوم شیفت در جهان است که برای دوربین‌های بدون آینه APS-C طراحی شده است. این لنز منحصر به فرد، ترکیبی از زوم و قابلیت شیفت را ارائه می‌دهد که آن را برای طیف گسترده‌ای از عکاسان، از جمله عکاسان معماری، منظره و پرتره، ایده‌آل می‌کند.

لنز جدید شرکت اپتیک ونوس

لنز جدید شرکت اپتیک ونوس

شرکت اپتیک ونوس پس از انتشار چند تیزر در شبکه‌های اجتماعی چینی، سرانجام از لنز جدید CF 12-24mm f/5.6 زوم شیفت خود را رونمایی کرد. این لنز که به طور خاص برای دوربین‌های بدون آینه APS-C طراحی شده است، اولین لنز زوم شیفت در جهان است که این قابلیت را به کاربران APS-C ارائه می‌دهد.

ساختار لنز

برخلاف تمام لنزهای شیب‌دار (tilt-shift) اصلی برای دوربین‌های DSLR و بدون آینه، لنز زوم شیب‌دار جدید Laowa CF 12-24mm f/5.6 می‌تواند طول کانونی خود را تغییر دهد. با در نظر گرفتن ضریب crop سنسور APS-C، این لنز زوم فوق عریض، معادل یک لنز 18-36 میلی‌متری روی یک دوربین فول‌فریم است، اگرچه در دوربین APS-C کانن بیشتر شبیه به 19-38 میلی‌متر است. این لنز هنگام استفاده روی دوربین APS-C می‌تواند تا مثبت یا منفی هفت میلی‌متر شیب داشته باشد.

ساختار لنز

مانند سایر لنزهای شیب‌دارواکثر لنزهای Laowa ، این لنز کاملا دستی است.

این لنز شامل 15 عنصر در 11 گروه است، که شامل دو عدسی آسفریک و سه عدسی ED می‌شود. دیافراگم آن دارای 9 تیغه و محدوده دیافراگم f/5.6 تا f/22 است. لنز با فوکوس دستی می‌تواند تا فاصله 0.15 متری (5.9 اینچ) فوکوس کند که منجر به حداکثر بزرگنمایی 0.4 برابر می‌شود.

جشنواره عکس نورنگار

قابلیت‌ها و وزن لنز

این لنز 575 گرم (1.27 پوند) وزن دارد و طول آن کمی کمتر از 99 میلی‌متر (3.9 اینچ) است. این لنز فیلترهای پیچی 77 میلی‌متری را می‌پذیرد.

قابلیت‌ها و وزن لنز

تاکنون، در مورد این لنز در رابطه با دوربین‌های APS-C صحبت شده است، اما به نظر می‌رسد که این لنز دارای تصویر دایره‌ای فول‌فریم باشد. نکته قابل توجه این است که هنگام استفاده روی یک دوربین فول‌فریم، لنز از عملکرد شیب/شیفت پشتیبانی نمی‌کند که جذابیت لنز جدید را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در واقع، هنگامی که روی یک دوربین فول‌فریم استفاده شود، این لنز عملکردی مشابه لنز موجود Laowa 12-24mm f/5.6 C-Dreamer Zoom ارائه می‌دهد. این موضوع تصادفی هم نیست، زیرا به نظر می‌رسد که فرمول اپتیکی لنز جدید، با وجود بدنه‌ای کمی متفاوت و دیافراگم پنج تیغه، همان فرمول لنز Laowa 12-24mm f/5.6 C-Dreamer Zoom است.

مهندسی هوشمندانه

مهندسی هوشمندانه

به نظر می‌رسد شرکت Venus Optics راهی برای استفاده مجدد از فرمول لنز موجود Laowa 12-24mm f/5.6 C-Dreamer که برای دوربین‌های فول‌فریم طراحی شده است، یافته است. با توجه به اینکه این لنز می‌تواند حسگر APS-C را پوشش دهد، ونوس اپتیک توانسته با جابه‌جایی اجزای اپتیکی مرتبط در داخل لنز، قابلیت شیفت را برای حسگرهای کوچک‌تر از فول‌فریم نیز فراهم کند. این روشی جالب برای استفاده مجدد از یک فرمول لنز موجود است. بدیهی است، مهندسی هوشمندانه‌ای نیز در طراحی بدنه لنز برای دستیابی به قابلیت شیفت دخیل بوده است.

جشنواره عکس نورنگار

قیمت و دسترسی

هنوز قیمتی برای آمریکای شمالی اعلام نشده است. این مقاله زمانی به روز رسانی خواهد شد که لنز به طور رسمی در خارج از چین رونمایی شود، که به نظر می‌رسد به زودی اتفاق بیفتد. این لنز برای مانت‌های دوربین‌های E، L، RF، X و Z در دسترس خواهد بود. لازم به ذکر است که در حالی که این لنز می‌تواند روی دوربین‌های فول‌فریم کار کند، قابلیت شیفت آن به دلیل پوشش دایره تصویر، فقط برای دوربین‌های APS-C کاربرد دارد.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixel
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط