دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

محبوب‌ترین دوربین‌های Point-and-shoot در سال گذشته

اخبار عکاسی
محبوب‌ترین دوربین‌های Point-and-shoot در سال گذشته

محبوب‌ترین دوربین‌های Point-and-shoot در سال 2022 توسط کمپانی Lensrentals معرفی شده است . این لیست دارای طیف گسترده‌ای از دوربین‌های point-and-shoot ، از جمله دوربین های ارزان قیمت ، سوپرزوم‌ها و حتی یک جفت دوربین ممتاز با قیمتی نزدیک به 6000 دلار است.

 

با چنین فهرست متنوعی ، ارزش این را دارد که لنزرنتالز چه چیزی را دوربین نقطه‌ای و عکس‌برداری می‌داند. طبقه بندی آن ساده است : اگر دوربینی دارای لنز ثابت باشد، لنز نقطه ای است . نیازی نیست دوربین به راحتی در جیب شما جا شود و همچنین نباید برای عکاسان آماتوری طراحی شده باشد که به دنبال گرفتن عکس های فوری خوب در تعطیلات خانوادگی هستند.

 

محبوب‌ترین دوربین‌های Point-and-shoot در سال گذشته معرفی شد

 

این تعریف گسترده منجر به ایجاد یک لیست بسیار غیرمعمول از 10 دوربین برتر می شود ، یکی که شامل دوربین 499 دلاری Olympus Tough TG-6 ضد آب در یک طرف و  فول فریم Leica Q2 با قیمت 5800 دلاری در طرف دیگر . دوربین‌های پرطرفدار نقطه‌ای و عکس‌برداری ، طیف گسترده‌ای را اجرا می‌کنند.

 

محبوب‌ترین دوربین‌های Point-and-shoot در سال گذشته رو نمایی شد

 

این لیست چند نمونه برجسته از جمله Fujifilm X100F و Ricoh GR IIIx را نشان می دهد. این دوربین ها قابل توجه هستند زیرا بر خلاف برخی از مدل های نقطه و عکاسی ، X100F و GR IIIx و مشابه GR III در بین علاقه مندان و عکاسان حرفه ای محبوب هستند . زمانی که عکاسان تمایلی به حمل یک دوربین با لنز قابل تعویض ندارند ، اما تمایلی به قربانی کردن کیفیت تصویر نیز ندارند ، این دوربین‌های عالی هستند.

 

معرفی محبوب‌ترین دوربین‌های Point-and-shoot در سال گذشته

 

در حالی که X100F، Leica Q2 Monochrom، GR IIIx ،  Fuji X100V ، و Leica Q2 همگی با استفاده از لنزهای با فاصله کانونی ثابت قدمی جلوتر از “عدسی ثابت” برداشته اند ، نیکون Coolpix P1000 در نقطه هفتم مسیر بسیار متفاوتی را طی می کند . Coolpix P1000 شامل یک لنز زوم مسخره 125x است که محدوده فاصله کانونی معادل 35 میلی متری 24-3000 میلی متر را ارائه می دهد . این دوربین کمی عریض است و در سال 2018 وارد قفسه‌های فروشگاه‌ها شد ، اما تقریباً پنج سال بعد همچنان قدرتمندترین محدوده زوم در دوربین‌های نقطه‌ای و عکاسی است.

 

دوربین P1000 به زوم قابل توجه خود عمدتاً به لطف سنسور تصویر کوچک خود دست می یابد . Leica Q2 ، محبوب‌ترین نقطه و عکاسی در Lensrentals در سال 2022 ، در عوض دارای یک سنسور تصویر فول فریم بزرگ است. به راحتی می توان فهمید که چرا عکاسان علاقه مند به آزمایش Q2 هستند . این دوربین دارای یک سنسور 47 مگاپیکسلی همراه با لنز Leica Summilux 28mm f/1.7 ASPH است که کیفیت تصویر عالی را نوید می دهد . این دوربین در برابر آب و هوا مقاوم است ، دارای منظره یاب OLED داخلی چشمگیر است ، بسیار سریع عکاسی می‌کند ، و دارای چهره زیبا و کیفیت ساخت باورنکردنی است که عکاسان از محصولات ممتاز لایکا انتظار دارند.

 

چیز جالب دیگری در مورد لیست Lensrentals وجود دارد : هیچ یک از دوربین ها جدید نیستند ، به جز یک استثنا . دوربین Ricoh GR IIIx تنها مدلی است که در دو سال گذشته منتشر شده است ، اما آن نیز اساساً GR III 2019 با لنز متفاوت است . همانطور که PetaPixel در سال گذشته نوشت ، گوشی های هوشمند کاملاً جایگزین دوربین های کامپکت شده اند . بازار دوربین‌های کامپکت ، که به شدت با بازار دوربین‌های عکاسی نقطه‌ای همپوشانی دارد ، بین سال‌های 2008 تا 2021 ، 97 درصد کاهش یافت.

 

رو نمایی محبوب‌ترین دوربین‌های Point-and-shoot در سال گذشته

TG-6 یک دوربین ضد آب مقاوم است. در راهنمای بهترین دوربین های ضد آب PetaPixel آمده است.

 

اما آیا دوربین‌های نقطه‌ای و عکاسی خوب واقعاً از دست رفته اند؟ به این معنا که اکثر مشتریان آن‌ها را نمی‌خرند ، و اکثر تولیدکنندگان در مورد ساخت محصولات جدید سر و صدا ندارند ، بله . نقطه و شاخه ها مرده ، دفن شده و عمدتاً فراموش شده اند . با این حال ، در میان یک جمعیت کوچک و خاص ، آنها هنوز کاملاً زنده هستند. به دنبال روند TikTok ، Fujifilm X100V که در رتبه دوم لیست Lensrentals قرار گرفت ، چنان محبوب شد که Fujifilm نتوانست سفارشات جدید را انجام دهد.

 

محبوب‌ترین دوربین‌های Point-and-shoot در سال گذشته معرفی و رونمایی شد

X100V به قدری محبوب است که فوجی فیلم برای پاسخگویی به تقاضا تلاش زیادی کرده است

 

ممکن است تقاضای کافی برای شرکت‌ها وجود نداشته باشد تا بسیاری از ابتدایی‌ترین مدل‌های دوربین عکاسی خود را احیا کنند ، مانند اکثر سری‌های Canon PowerShot و Nikon Coolpix . با این حال ، به وضوح هنوز فضا برای دوربین های کامپکت شیک و ممتاز برای بقا و شاید حتی پیشرفت وجود دارد.

 

با توجه به محبوبیت Leica Q2 و Q2 Monochrome در Lensrentals در سال گذشته ، عکاسان همچنان برای سبک و کیفیت تصویر ارزش قائل هستند ، حتی اگر بازار اصلی از استفاده از تلفن‌های هوشمند خوشحال باشد. مشخص نیست که آیا همین مشتریان مایلند نزدیک به 6000 دلار برای این امتیاز خرج کنند یا خیر ، اما مردم حداقل علاقه مند هستند که دوربین‌های با کیفیت بالا را به چرخش درآورند.

 

منبع خبر : پتاپیکسل

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *